MuscleMeat

LKK's log - Vijftiger doet Stronglifts/Madcow/Wendler

• Topic Starter Topic Starter
Zesde Madcow training (2-3), alleen hoogste set genoteerd

Squat: 3x87.5kg
BP: 3x60kg
Pendlays: 3x60kg

Dips 8,7,2xBW, dumbbell curls, push downs

Tjonge wat is het warm vandaag, zweten, zweten, zweten. Training ging goed. Squats voelen nog steeds flink zwaar. Toch echt veel LB krachtverlies in die twee weken vakantie. BP en Pendlays gaan veel beter. BW kruipt weer langzaam richting 82kg

Maandag volgende training met: Squats 87.5kg, BP 60kg, PR 60kg alles 5 reps

Re: LKK's log - Veertiger doet Stronglifts/Madcow

lekkere trainingen man. squats komen wel weer terug man.:thumbup:

Late reactie maar: Welkom terug!

Hoe bevalt madcow tot nu toe? :)

Dank mannen! Madcow bevalt tot nu toe wel goed. Niet gigantisch veel verschil met mijn laatste periode op SL toen squats al op 1x5 waren. De extra assistance op vrijdag is leuk, dat ga ik later na Madcow uitbouwen.

Volgende week wordt improviseren want ik moet waarschijnlijk weer op reis.

Zevende Madcow training (3-1), alleen hoogste set genoteerd

Squat: 5x87.5kg
BP: 5x60kg
Pendlays: 5x60kg

Hyper extensions, leg raises, ab machine

Eindelijk weer eens een training waar de squats niet debiel zwaar aanvoelden. Ik heb kennelijk twee weken nodig om twee weken vakantie ongedaan te maken. Helaas moet ik nu de rest van de week op reis. Het hotel heeft wel een gym, dus er valt hopelijk wel weer wat te improviseren.

Woensdag(?) volgende training met: hangt er vanaf wat er i. Squat en DL zal wel niet gaan.

Achtste Madcow training (3-2), alleen hoogste set genoteerd

Squat (licht): 3x5x60kg
DL: 3x5x80kg
MP: 5x35kg
Planks, facepulls

Training gisteravond. Ben dus in Engeland, en in de hotelgym hadden ze zowaar een Olympische stang met schijven! Geen rack, maar het was toch lichte squatdag, en DLs heb ik ook kunnen doen (rustig aan vanwege rug-issue vorige week).

Vrijdag of zaterdag volgende training met: Squats 90kg, BP 62.5kg, PR 62.5kg

Laatst bewerkt:
negende Madcow training (3-3), alleen hoogste set en afsluiter genoteerd

Squat: 3x90kg, 8x70kg
BP: 3x62.5kg, 8x45kg
Pendlays: 3x62.5kg, 8x45kg

Dips 8,8,5xBW, dumbbell curls, push downs

Zaterdagochtend getraind, gym onverwacht rustig. Goede focus, en zowaar een pump vanwege assistance en die afsluitende setjes van 8. Me like!
Dips en curls gesuperset. Dips zijn nu drie sets van 5-8 reps, dus ga ik verzwaren. Verder geen problemen.

Maandag volgende training met: Squats 90kg, BP 62.5kg, PR 62.5kg alles 5 reps

Laatst bewerkt:
Tiende Madcow training (4-1), alleen hoogste set genoteerd

Squat: 5x90kg
BP: 5x62.5kg
Pendlays: 5x62.5kg

Hyper extensions, leg raises, planks

Squats en BP gingen sterk, maar Pendlays laatste twee reps niet helemaal tot buik, ondanks smokkelen. Misschien doordat de vorige training op zaterdag was ipv vrijdag. Komende vrijdag verhoog ik nog wel naar 3x65kg en zie wel hoe dat gaat.

Woensdag volgende training met: Squats licht, DL 85kg, MP 37.5kg

Nice, gaat lekker man!

En hoe bevalt het schema tot nu toe? je gaat elk geval weer lekker!!

Dank mannen! Ja, het schema bevalt wel goed, vooral de lichte squats woensdag en de extra assistance op vrijdag. Kijken hoe het gaat nu de gewichten weer wat zwaarder worden.

Ik ben trouwens al bezig met het schema hierna, een Wendler UB/LB split, waar ik enorm naar uitkijk. Maar eerst deze nog wat uitmelken.

Ik zit nu in week 13, en had het idee om door te gaan tot 6maanden dus week 26..
Daarna idd waarschijnlijk ook weer wendler, en hopen dat het dan wel goed gaat!!

ik heb ook een schema op bodynet gevonden http://forum.bodynet.nl/trainingsschemas/37601-veel-gevraagd-4-dagen-schema.html welke er ook wel intressant uit zag...

aan dat schema zit ik ook te denken om te gaan volgen, maar ik weet niet ik dit voor of na wendler ga doen, je hebt er namelijk een goede basis voor nodig omdat je anders met te lichte gewichten staat te trainen...
basis is elke cycle op 70% van je 1rm beginnen, en aan elke einde van je cycle je nieuwe 1rm te bepalen..

je hebt er namelijk een goede basis voor nodig omdat je anders met te lichte gewichten staat te trainen...
basis is elke cycle op 70% van je 1rm beginnen, en aan elke einde van je cycle je nieuwe 1rm te bepalen..
Interessante link! maar klopt bovenstaande wel? 70% is toch 70%, onafhankelijk van hoe sterk je bent? Voor beginners is het idd niet optimaal omdat het te langzaam ophoogt. Maar als je een jaar serieus traint moet het toch prima zijn?

BTW, hoe doe jij deloads bij Madcow? Of ga je er vanuit dat je nog 13 weken kan verhogen! ;)

Ik doe de deloads maar het zelfde als binnen stronglifts.. mijn BP had ik 3x niet gepakt op 67,5kg en deze had ik met 10% verlaagt en ben opnieuw begonnen...

70% van je 1rm dus als je 1rm 100kg SQ begin je met 70kg dan telkens 2,5kg erbij tot einde cyclus ik geloof dus 4weken 5x5 x 70, 72.5, 75, 77,5 deload en dan 4 weken 3x3 x 80, 82.5 85, 87.5 hierna pak je 2x90kg en een 1rm van 105kg of 110kg dan opnieuw cyclus 70% van 105 of 110kg

leuk schema als je madcow of eventueel wendler kwa progressie hebt uitgemolken, maar je verhoogt niet veel meer natuurlijk, mooie vind ik dat je toch nog wel progressie blijft maken terwijl het ook een massa schema is, maar nu zit ik ook wel op een punt dat ik niet wekelijks nog 2.5kg zal verhogen op mijn squats, en op mijn BP zit ik al langer 2 maanden vast ofzo

Laatst bewerkt:
Elfde Madcow training (4-2), alleen hoogste set genoteerd

Squat (licht): 2x5x70kg
DL: 5x90kg
MP: 5x37.5kg
Planks, leg raises

Lekkere training. Deads gingen wel goed. Toch even concentratie kwijt op laatste set, waardoor teveel rug en te weinig been actie. Maar zo te voelen zonder vervelende gevolgen. Toch beter opletten hier, want onderrug is zwakke plek.

Vrijdag volgende training met: Squats 92.5kg, BP 65kg, PR 65kg

Laatst bewerkt:
Mooie gewichten, gaat erg lekker zeg! BP plateau gaat je ook binnenkort lukken :)

Twaalfde Madcow training (4-3), bij Squats alleen hoogste set en afsluiter genoteerd

Squat: 3x92.5kg, 8x70kg
Incline DB BP: 2x10x18kg, 6x18kg
DB Row: 10x18kg, 10x24kg, 10x26kg (rechts 8x26kg)

Dips 3x8xBW, dumbbell curls

Weinig tijd, bank was steeds bezet, en ik voelde mijn onderrug ietsje na de squat, dus andere pull en push oefening gedaan. 3x10, ook wel eens leuk. Zo gaat de assistance eruit zien als ik eenmaal de Wendler UB/LB split doe. Squats gingen vrij goed. Dips vergeten te verzwaren, maar wel 3x8 gehaald. Volgende week dus echt verzwaren!

Maandag volgende training met: Squats 92.5kg, BP 65kg, PR 65kg alles 5 reps

heb jij zin om van 3x naar 4x trainen te gaan? ik vind juist 3x wel lekker... best wel chronisch tijd gebrek

Het gaat goed hier! Mooie trainingen

heb jij zin om van 3x naar 4x trainen te gaan? ik vind juist 3x wel lekker... best wel chronisch tijd gebrek
Nee, ik blijf gewoon 3x per week trainen, ook als ik Wendler ga doen. 1 Wendler-week is dan iets langer dan 7 dagen, zodat een volledige cyclus 5 weken duurt ipv 4.

---------- Post toegevoegd 16 August 2013 om 17:45 ----------

Mooie gewichten, gaat erg lekker zeg! BP plateau gaat je ook binnenkort lukken :)
Dank je! Als het maar vooruit blijft gaan, maakt niet uit hoe langzaam.

---------- Post toegevoegd 16 August 2013 om 17:46 ----------

Het gaat goed hier! Mooie trainingen
Dank je! Ik ben wel blij dat ik weer goed terug in het ritme ben na de vakantie. Verder nemen we het one day at a time :)

Terug
Naar boven