XXL Nutrition

LKK's log - Vijftiger doet Stronglifts/Madcow/Wendler

Re: LKK's log - Veertiger doet Stronglifts/Madcow

Mooie training man lekker squats nog ff en je hebt de 100kg:thumbup:

En ook nog mooie tripjes op de planning staan?

• Topic Starter Topic Starter
Dertiende Madcow training (5-1), alleen hoogste set genoteerd

Squat: 5x92.5kg
BP: 5x65kg
Pendlays: 5x65kg

Hyper extensions, leg raises, planks

Vrij moeizame training, vooral Squats waren krap-an, maar wel alles gehaald.

Woensdag volgende training met: Squats licht, DL 95kg, MP 40kg

---------- Post toegevoegd 19 August 2013 om 12:07 ----------

Mooie training man lekker squats nog ff en je hebt de 100kg:thumbup:

En ook nog mooie tripjes op de planning staan?
Bedankt man. Nou, zoals het vandaag ging laat die 100kg nog wel even op zich wachten...
Geen trips in de planning. Gelukkig maar, want ik blijf eerlijk gezegd liever thuis. Maar ik weet het meestal pas op korte termijn.

Je hebt de 100kg voor je vakantie al een aantal keer aan getikt, dus het zit er zeker wel in....

Prima training hoor kerel! doe je bij madcow geen meerdere sets met hetzelfde gewicht?

Madcow is 5 oplopende sets voor Squats, BP en Pendlays, en 4 oplopende sets voor DL en MP. Je doet dus altijd slechts 1 set met het hoogste gewicht.

Veertiende Madcow training (5-2), alleen hoogste set genoteerd

Squat (licht): 2x5x70kg
DL: 5x95kg
MP: 5x40kg
Planks, leg raises

Deads gingen vrij makkelijk, en onderrug hield zich goed, dus ik ben erg tevreden. MP net-aan, met wat smokkelen met de knieen de laatste twee reps.

Vrijdag volgende training met: Squats 95kg, BP 67.5kg, PR 67.5kg

Vijftiende Madcow training (5-3), alleen hoogste set en afsluiter genoteerd

Squat: 3x95kg, 8x70kg
BP: 3x67.5kg, 10x50kg
Pendlays: 3x67.5kg, 8x50kg

Dips 3x6x(+2.5kg), dumbbell curls, shrugs

Lekker rustig in gym. Sterke training met goede focus. 1e rep squats ging heel soepel, 2e en 3e plotseling veel zwaarder. We beginnen langzaamaan in PR-gebied te komen. Maandag de Pendlays, de week daarop de Bench en de week daarop de Squats.

Maandag volgende training met: Squats 95kg, BP 67.5kg, PR 67.5kg alles 5 reps

Lekkere training hoor mooie gewichten alweer:thumbup:

Zestiende Madcow training (6-1), alleen hoogste set genoteerd

Squat: 3x95kg
BP: 4x67.5kg
Pendlays: 4x67.5kg

Hyper extensions, cable crunches, planks

Voorbereidende Squat sets gingen uitstekend (5x85kg zonder pauze) maar toen een harde fail op 4e rep werkset, een BP spotter die niet met zijn tengels van de stang kon afblijven (had ook zonder dat de 5 niet gehaald), en een 5e Pendlays rep die zo slecht van vorm was dat ik hem niet meetel.

Matige training dus, volgende keer beter. BW wel op 83kg, dat is 10kg erbij sinds ik begon in Oktober, en mijn broeken passen nog :)

Woensdag volgende training met: Squats licht, DL 100kg, MP 42.5kg

Volgende keer beter man toch best mooie training verder.

Bedankt man. Ja inderdaad, zo slecht was het ook weer niet. Mijn verwachtingen waren wat (te) hoog na de sterke training van vrijdag. Meer van dag tot dag nemen dus!

Zeventiende Madcow training (6-2), alleen hoogste set genoteerd

Squat (licht): 2x5x70kg
DL: 2x100kg
MP: 3x42.5kg
Planks, cable crunches

Deads gingen niet goed, onderrug boog op tweede rep al iets door, en ik neem daar geen risico meer mee. Nog een afsluitende lichtere set erachteraan gedaan. MP voor het eerst op dit gewicht, op zich niet slecht, ook hier afsluitende lichtere set erachteraan.

Ik loop nu toch tegen min of meer dezelfde grenzen aan. Had eigenlijk gehoopt net een graadje hoger te komen, maar misschien komt dat nog. Ik zit nog te twijfelen of ik vrijdag voor de 3-rep sets zal verhogen of niet. Volgende week iig dezelfde gewichten als deze week.

Vrijdag volgende training met: Squats 95kg (97.5?), BP 67.5kg (70?), PR 67.5kg(70?) alles drie reps

Achttiende Madcow training (6-3), alleen hoogste set en afsluiter genoteerd

Squat: 5x95kg, 8x72.5kg
BP: 2x70kg, 8x52.5kg
Pendlays: 2x70kg, 8x52.5kg

Dips 8,8,7x(+2.5kg), dumbbell curls, shrugs

Weinig zin, beetje gammel, maar nu dan weer plotseling een goede en geconcentreerde training. Snap jij het, snap ik het. Squats nu wel 5x gehaald, maar misschien iets minder diep. BP en PR wel opgehoogd, met bench had ik de derde rep waarschijnlijk nog wel alleen gehaald, maar ik riep in mijn enthousiasme "ja, ik heb hem" en mijn onervaren spotter greep meteen de stang. Mijn schuld, want ik had gezegd: 'ik roep wel ja als je iets moet doen'...

Dips kunnen volgende week verhoogd naar +5kg. Volgende week wel dezelfde gewichten als deze week.

Maandag volgende training met: Squats 95kg, BP 67.5kg, PR 67.5kg alles 5 reps

Lekkere training man hoelang moet je nu nog voor je op pr gewicht zit met squats.

Bedankt man. Mijn 5-rep PRs zijn 97.5kg op squats, 67.5kg op bench en 65kg op Pendlays. Maar die squats konden dieper.

Negentiende Madcow training (7-1), alleen hoogste set genoteerd

Squat: 5x95kg
BP: 5x67.5kg
Pendlays: 4x67.5kg

Hyper extensions, cable crunches, planks, face pulls

Squats gingen nu wel goed. Kunnen nog altijd iets dieper, maar zeker acceptabel. Het helpt om vlak van tevoren meer spanning op bovenlijf te houden, dat had ik de laatste tijd wat verwaarloosd. Bench gehaald wat een evenaring van mijn PR is. Kijken of we volgende week de 70kg kunnen pakken. Pendlays helaas net niet gehaald, maar het scheelde niet veel.

Woensdag volgende training met: Squats licht, DL 100kg, MP 42.5kg

Dikke training hoor kerel, nice! Bevalt madcow goed?

Dank je Daan! Ja, bevalt wel goed, maar ik heb eigenlijk meer zin in de Wendler-based UB/LB split die ik hierna ga doen, vanwege de afwisseling en meer assistance oefeningen op hogere reps. Maar eerst dit nog maar een tijdje. Het plan is nog een week of 6 a 7, dan train ik precies een jaar.

Nette training laat de PR's maar komen nu:thumbup:

Dank je Daan! Ja, bevalt wel goed, maar ik heb eigenlijk meer zin in de Wendler-based UB/LB split die ik hierna ga doen, vanwege de afwisseling en meer assistance oefeningen op hogere reps. Maar eerst dit nog maar een tijdje. Het plan is nog een week of 6 a 7, dan train ik precies een jaar.

Ah ja kan ik me wat bij voorstellen. Assistence verveeld echter snel hoor ;) Las ook dat Madcow sowieso beter is als je wat meer op leeftijd bent, omdat je meer tijd hebt om te herstellen.

Terug
Naar boven