XXL Nutrition

LKK's log - Vijftiger doet Stronglifts/Madcow/Wendler

• Topic Starter Topic Starter
Twintigste Madcow training (7-2), alleen hoogste set genoteerd

Squat (licht): 2x5x72.5kg
DL: 5x100kg
MP: 4x42.5kg
Planks, cable crunches

Deads gingen nu prima, met dank aan de website van Paul Carter, waar ik wat technische tips vond. Ik hield mijn heupen te laag en mijn schouders waren iets achter de stang, in plaats van recht erboven. Met heupen wat hoger en schouders wat meer naar voren trek je de stang recht omhoog, zonder dat je knieen in de weg zitten. Stang volgt nog steeds de schenen, maar schraapt er niet meer keihard langs. Ik ga vanaf nu de DL met 2.5kg per week ophogen, kijken waar dat naartoe leidt.

MP een repje meer dan vorige week, afgesloten met lichte set.

BW nu zelfs op 84kg, dat gaat misschien iets te hard. Heb ook soms wat opgeblazen gevoel en wat meer vet rond de buik, maar de broeken passen nog wel. Zal af en toe een boterham minder eten.

Vrijdag volgende training met: Squats 97.5kg, BP 70kg, PR 70kg alles drie reps

---------- Post toegevoegd 4 September 2013 om 12:49 ----------

Nette training laat de PR's maar komen nu:thumbup:
Bedankt crash. Deads vandaag was evenaring van PR. Volgende week misschien een nieuw PR.

---------- Post toegevoegd 4 September 2013 om 12:52 ----------

Ah ja kan ik me wat bij voorstellen. Assistence verveeld echter snel hoor ;) Las ook dat Madcow sowieso beter is als je wat meer op leeftijd bent, omdat je meer tijd hebt om te herstellen.
Nou, daar reageer ik maar niet op :) maar je hebt volkomen gelijk natuurlijk. Of die assistance gaat vervelen gaan we zien. Het leuke van een Wendler UB/LB split lijkt me dat je per workout 1 lift hebt die je voor de prestatie bijhoudt (theoretisch 1RM uitrekenen met formule, per keer kan je dan het aantal reps uitrekenen die je op de laatste set moet halen om een virtueel PR te zetten). Alles wat na de hoofdlift komt is extra.

Ik ben benieuwd hoe jij staks op wendler reageerd, ik zou ook wel naar wendler willen, maar heb nog een beetje schrik van het voorjaar toen ik naar wendler gegaan ben, ik reageerde er eigelijk helemaal niet goed op, en was blij madcow terug gevonden te hebben... nu na 14 weken madcow ben ik eigelijk pas weer waar ik bij stronglifts gestopt was......

Hm, dat geeft te denken. Ik blijf in ieder geval Madcow doen tot half oktober, dan kijk ik verder.

Ik heb al wel een plan voor de Wendler UB/LB split. Wat vinden jullie ervan?

Hoofdoefening 5/3/1, assistance 3x10
Workout 1 - UB1: MP 5/3/1, DBBP, Chins, Krok (DB) Row, Dips, biceps, triceps
Workout 2 - LB1: DL 5/3/1, Front Squats, Leg Curls, Core (abs, hypers, side bends, planks)
Workout 3 - UB2: BP 5/3/1, DBSP, Pendlays, Pull-ups of Pull-downs, Dips, biceps, triceps
Workout 4 - LB2: SQ 5/3/1, SLDL, Shrugs, Core (abs, hypers, side bends, planks)

Hm, dat geeft te denken. Ik blijf in ieder geval Madcow doen tot half oktober, dan kijk ik verder.

Ik heb al wel een plan voor de Wendler UB/LB split. Wat vinden jullie ervan?

Hoofdoefening 5/3/1, assistance 3x10
Workout 1 - UB1: MP 5/3/1, DBBP, Chins, Krok (DB) Row, Dips, biceps, triceps
Workout 2 - LB1: DL 5/3/1, Front Squats, Leg Curls, Core (abs, hypers, side bends, planks)
Workout 3 - UB2: BP 5/3/1, DBSP, Pendlays, Pull-ups of Pull-downs, Dips, biceps, triceps
Workout 4 - LB2: SQ 5/3/1, SLDL, Shrugs, Core (abs, hypers, side bends, planks)

Gaat weer beter met de rug zie ik :cool:

Weinig leg in de LB training of vergis ik me eigen nu.
Wat is DBSP:o
Maar wel slim om nu al een beetje vooruit te kijken, wat je hier na wilt gaan doen:D

DBSP = Dumbbell Shoulder Press

Ja, misschien zijn het wat weinig oefeningen. Wendler geeft in zijn boek verschillende opties voor assistance. Eentje is om bij iedere hoofdoefening 1 "hoofd-assistance" oefening te doen + dan nog wat extra assistance oefeningen. Dat heb ik hier overgenomen (waarbij ik Wendlers incline BP voor UB2 vervangen heb door die DBSP). Maar inderdaad op de LB dagen heb je steeds maar 2 oefeningen voor de benen, eentje voor quads en eentje voor hams. Aan de andere kant, nu met Madcow heb ik per week maar 3 oefeningen voor benen (3x squat waarvan eentje licht). In de UB/LB split zijn het per week ook gemiddeld 3.

Het zal een kwestie van uitproberen worden. Ik kan altijd nog legpresses toevoegen of zoiets. Bedankt voor het meedenken in elk geval!

Eenentwintigste Madcow training (7-3), alleen hoogste set en afsluiter genoteerd

Squat: 3x97.5kg, 8x72.5kg
BP: 3x70kg, 8x52.5kg
Pendlays: 3x70kg, 8x52.5kg

Dips 8,5,4x(+5kg), dumbbell curls, shrugs

Weinig zin, maar ging boven verwachting goed. Squats vrij vlotjes, BP derde rep duurde ongeveer een halve minuut... gelukkig had ik nu een superspotter (mijn vrouw...) die netjes van de stang af bleef. Ook Pendlays vrij vlotjes, dus alles gaat naar wens. Maandag staan 5rep PR-pogingen voor Bench en Pendlays op het schema. Vooral Bench zal wel lastig worden.

Maandag volgende training met: Squats 97.5kg, BP 70kg, PR 67.5kg alles 5 reps

knap hoor die 70kg!!! ik ben daar nog lang niet..

Re: LKK's log - Veertiger doet Stronglifts/Madcow

Nette training man maandag word PR dag!

Tweeëntwintigste Madcow training (8-1), alleen hoogste set genoteerd

Squat: 5x97.5kg
BP: 3x70kg
Pendlays: 5x67.5kg, PR

Hyper extensions, cable crunches, planks, face pulls

Lang weekend met veel weg, weinig slaap en te weinig eiwitten, dus weinig verwachtingen, maar squats gingen eigenlijk vrij soepel, BP niet gehaald maar dat had ik ook niet verwacht en de derde rep ging al een stuk sneller dan vrijdag (faal op 4e rep) dus toch kleine vooruitgang, en een PR op de Pendlays die er al een tijdje inzat.

Woensdag volgende training met: Squats licht, DL 102.5kg, MP 42.5kg

Mooie training man lekkere PR gezet. Die Bp ga je ook snel halen:thumbup:

Drieëntwintigste Madcow training (8-2), alleen hoogste set genoteerd

Squat (licht): 2x5x72.5kg
DL: 5x102.5kg, PR
MP: 3x42.5kg
Planks, cable crunches

Hele gezin verkouden, met dicht hoofd en paracetamol naar de gym, maar dan valt het allemaal toch wel mee. Squats gelukkig licht vandaag, en MP een repje minder dan vorige week (afgesloten met lichte set) wat wel een beetje teleurstellend is. Maar alles wordt goedgemaakt door een PR op de Deadlift. Wel flink uithijgen voor de laatste 2 reps, maar techniek bleef goed.

Vrijdag volgende training met: Squats 100kg, BP 72.5kg, PR 70kg alles drie reps

Iedereen lijkt nu opeens verkouden te zijn, regent paar dagen en meteen gezeik. Toch mooie training hoor, jelly op die MP.

Iedereen lijkt nu opeens verkouden te zijn, regent paar dagen en meteen gezeik. Toch mooie training hoor, jelly op die MP.
Ja, we zijn p*ssy's allemaal :). Jelly op MP? Ik vind hem nogal sneu, en veel schot zit er ook niet in. Maar ik ben wel blij dat mijn rug zich goed houdt bij the DLs

Mooie training hoor lekkere PR gezet!

Ja, we zijn p*ssy's allemaal :). Jelly op MP? Ik vind hem nogal sneu, en veel schot zit er ook niet in. Maar ik ben wel blij dat mijn rug zich goed houdt bij the DLs

Haha zo bedoelde ik hem niet hoor :roflol: beetje onhandig geformuleerd als ik hem zo terug lees :o

En ja, jelly op de MP, sterk in verhouding, en zelf ben ik nog niet voorbij de 40 gekomen.

Dank mannen! Daan, bedankt voor het perspectief, ik dacht dat jouw MP veel hoger was. Dan is die 40kg mss idd zo slecht nog niet. Wel met soms een beetje smokkelen met de benen hoor.

Ziet er goed uit wat jij doet en je bent in de afglopen tijd op alle fronten verbeterd
40 kg mp haal ik momenteel niet meer.... Misschien in de toekomst weer????
Maar ik vond het vroeger behoorlijk zwaar, dus top man

Als je de MP niet haalt , gewoon een pushpress ervan maken idd

Vierentwintigste Madcow training (8-3), alleen hoogste set en afsluiter genoteerd

Squat: 3x100kg, 8x75kg
BP: 2x72.kg, 8x52.5kg
Pendlays: 3x70kg, 8x55kg

Dips 8,7,4x(+5kg), dumbbell curls, shrugs

Squats waren niet diep genoeg en de laatste rep ging ook technisch niet helemaal goed. Nog even kijken wat ik volgende week ga doen. BP wel verhoogd om maandag een nieuwe poging op 5x70 te doen. Pendlays gingen goed. Dips nog niet verhogen

Maandag volgende training met: Squats 100kg(?), BP 70kg, PR 70kg alles 5 reps

---------- Post toegevoegd 13 September 2013 om 10:36 ----------

Ziet er goed uit wat jij doet en je bent in de afglopen tijd op alle fronten verbeterd
40 kg mp haal ik momenteel niet meer.... Misschien in de toekomst weer????
Maar ik vond het vroeger behoorlijk zwaar, dus top man
Bedankt grosje! Weer iemand die 40kg op de MP zwaar vindt, dat geeft de burger moed :)
En nu bij jou eindelijk een diagnose is gesteld, gaat hopelijk de weg weer omhoog!

---------- Post toegevoegd 13 September 2013 om 10:38 ----------

Als je de MP niet haalt , gewoon een pushpress ervan maken idd
Ja, het lijkt me ook belangrijker om dat gewicht omhoog te krijgen dan om perse helemaal geen benen te gebruiken, zolang je geen gekke of schadelijke dingen uithaalt natuurlijk.

Bedankt grosje! Weer iemand die 40kg op de MP zwaar vindt, dat geeft de burger moed :)

Ik sluit me aan bij de groep. 40kg vind ik echt wel sterk. Vind qua omvang mijn schouders een van mijn sterkste punten, maar 40.5kg was 3x een FAIL. Gaat goed hier!

Terug
Naar boven