XXL Nutrition

LKK's log - Vijftiger doet Stronglifts/Madcow/Wendler

Re: LKK's log - Veertiger doet Stronglifts/Madcow

Lekkere training man. En nog 1 die 40 kg mp zwaar vind.

• Topic Starter Topic Starter
Vijfentwintigste Madcow training (9-1), alleen hoogste set genoteerd

Squat: 3x100kg (niet diep)
BP: 4x70kg
Pendlays: 3x70kg

Hyper extensions, cable crunches, planks, face pulls

Matige training. Alleen BP ging goed met weer een repje erbij (wel weer een die 20 seconden duurde). Squats wederom niet diep genoeg, en toen ik de tweede rep dieper probeerde ging het bijna mis met mijn onderrug. Daarna nog 2 reps met 90kg gedaan, en die gaan prima, mooi diep en goede techniek. Ik overweeg een deload naar 90kg te doen, en dan bij elke verhogin heel critisch op techniek te zijn, want volgens mij hou ik mezelf nu een beetje voor de gek met die 100kg.
Pendlays gingen matig matig, maar is eerste poging, dus die gaat nog een keer op dit gewicht.

Vanavond op reis, dus woensdag training in hotel, hopelijk hebben ze er wat. Vrijdag weer echte training.

Woensdag volgende training met: wat er in het hotel is.

PS: okee, 40kg MP is dus zwaar. Beddankt voor de support mannen! :)

Toch een nette training man lekkere gewichten man!

Helaas bleek het hotel geen gym te hebben, die was in hun andere vestiging 5 km verderop... Gisteren dus maar wat BW squats en push-ups gedaan om tenminste iets te doen. Vandaag vlucht terug en morgen weer lekker aan de slag in mijn eigen gym.

Het begint mijn collega's (meest leeftijdsgenoten die ik normaal alleen per telefoon of mail spreek) op te vallen dat ik in goede vorm steek. Ook qua energie en algemeen welbevinden merk ik een flink verschil met een jaar geleden. Krachttraining FTW!

De 11e maand zit erop, tijd voor de maandelijkse update in de starting post.

Zesentwintigste Madcow training (9-3), alleen hoogste set en afsluiter genoteerd

Squat: 5x90kg, 1x95kg, fail op 1x100kg
BP: 2x72.kg, 8x52.5kg
Pendlays: 2x70kg, 8x50kg

Dips 7,3x(+5kg) 6xBW, dumbbell curls, shrugs

Squats gedeload om op diepte te letten. 5x90kg waren allemaal goed. Daarna een single op 95kg die ook goed ging, maar de poging op 100kg daarna kreeg ik vanuit de juiste diepte *net* niet meer omhoog. Ik ga nu strenger worden en gewoon *geen* squats meer doen die niet diep genoeg gaan.

BP 3e rep helaas niet gehaald, maar de 2e rep ging *iets* makkelijker dan vorige week. Pendlays gingen wat slechter, en de dips flink slechter, maar dat kwam omdat ik vlak daarvoor de Bench gedaan had (bank was eerder bezet).

Maandag volgende training met: Squats 92.5kg, BP 70kg, PR 70kg alles 5 reps

Toch een mooie training hoor. Je bent in ieder geval goed streng als je zo op je diepte gaat letten.

Bedankt man. Het is ook zelfbehoud. Als ik de gewichten verder ga verhogen zonder dat de techniek acceptabel is, wordt de kans op ongelukken en blessures ook weer groter. Maandag ging het alweer bijna mis met de onderrug, en je bent zo weer een week of meer kwijt.

Lijkt me een goede keuze. Was ik maar zo verstandig :o

Hoe staat het trouwens met BW en V%, ben wel benieuwd hoe je er nou bij staat zonder op voeding te letten.

Nou, ik let wel op mijn voeding hoor :)
Ik tel alleen niet alles elke dag uit, maar ik eet toch min of meer uit mezelf al elke dag hetzelfde, dus dat regelt zich wel. BW is nu 84kg. Vet% zal iets omhoog gegaan zijn, zichtbaar wat meer vet op buik en onderrug, maar ik pas al mijn broeken nog, dus voorlopig ga ik nog door met cleanbulken. Als ik 90 kg ben (over een helf jaar of zoiets, hopelijk) zal ik opnieuw evalueren, en kijken of er een kleine cut tussendoor moet.

Ziet er toch goed uit wat je doet
Krijg steeds meer interesse in 5x5
Ga me er toch maar eens in verdiepen

Zevenentwintigste Madcow training (10-1), alleen hoogste set genoteerd

Squat: 5x92.5kg
BP: 3x70kg
Pendlays: 3x70kg

Hyper extensions, cable crunches, planks, face pulls

Squats dus gedeload vanwege techniek. Alle reps minstens par, laatste rep was zwaar. Stagnatie op Pendlays en lichte achteruitgang op BP. Ik probeer deze gewichten nog 1 week, en dan deload. De krachtgainz van Madcow vallen me wel wat tegen. Allen Pendlays en DLs zijn heel ietsje vooruitgegaan, de rest stagneert op hetzelfde nivo als bij Stronglifts. Massagainz zijn wel naar wens. Nog 4 weken en dan Wendler.

Gisteren bij duinwandeling een hill-sprint gedaan. Kolere, wat is dat zwaar, maar na afloop wel lekker. Gaan we vaker doen.

Woensdag volgende training met: Squats licht, DL 105kg, MP 42.5kg

Toch geen verkeerde training. Wel mooi dat je wel massa gains maakt dan.

Achtentwintigste Madcow training (10-2), alleen hoogste set genoteerd

Squat: 2x5x70kg
MP: 4x42.5kg
DL: 5x105kg, PR

Cable crunches, planks

PR op de deadlift, dat was wel tijd, maar toch erg tevreden. Laatste rep ging net-aan, maar qua techniek is het geloof ik wel goed gegaan. MP nu weer repje meer, wel met kleine beweging in de knieen.

Vrijdag volgende training met: Squats 95kg, BP 72.5kg, PR 72.5k, alles 3 reps

Negenentwintigste Madcow training (10-3), alleen hoogste set en afsluiter genoteerd

Squat: 3x95kg, 8x75kg
BP: 2x72.5kg, 8x52.5kg
Pendlays: 3x70kg, 8x50kg

Dips 8,7,6x(+5kg) dumbbell curls, shrugs

Squats allemaal diep genoeg, dus die gaan nog goed. BP en PR stagneren. BP ga ik nu zeker deloaden, en PR denk ik ook. Dips nu alle sets minstens 6 reps gehaald, dus die kunnen omhoog. Komend weekend wordt leuk maar druk met weinig slaap en sub-optimaal eten!

Maandag volgende training met: Squats 95kg, BP 62.5kg, PR 62.5kg alles 5 reps

Gaat goed hier. .. gaat steeds beter eigenlijk :)

Als je de MP niet haalt , gewoon een pushpress ervan maken idd

Had ik gisteren ook. 42,5 lukte nog met MP. 45 niet dus stoten. Anders sta je daar zo lullig met je barbell. Bij pushpress haal ik 67,5 kg. Wat een verschil de benen maken. Nu dus spierpijn in mijn nek.

Ik kijk weleens jaloers naar jongens in de sportschool die fluitend 60 kg en meer MP doen.
Het is maar gewoon hoe je bouw is, je aanleg. Hoe je spieren zijn.

Hoe ik ook train, ik zal nooit veel meer dan 42,5 op MP halen, denk ik. Misschien ooit eens 50. Maar dan houdt het wel op, denk ik.

Gaat goed hier. .. gaat steeds beter eigenlijk :)
Dank je Dinky! Ja, het gaat nog steeds vooruit, langs lijnen van geleidelijkheid weliswaar, maar toch.

---------- Post toegevoegd 27 September 2013 om 17:35 ----------

Had ik gisteren ook. 42,5 lukte nog met MP. 45 niet dus stoten. Anders sta je daar zo lullig met je barbell. Bij pushpress haal ik 67,5 kg. Wat een verschil de benen maken. Nu dus spierpijn in mijn nek.

Ik kijk weleens jaloers naar jongens in de sportschool die fluitend 60 kg en meer MP doen.
Het is maar gewoon hoe je bouw is, je aanleg. Hoe je spieren zijn.

Hoe ik ook train, ik zal nooit veel meer dan 42,5 op MP halen, denk ik. Misschien ooit eens 50. Maar dan houdt het wel op, denk ik.
Het lijkt inderdaad dat MP meer afhangt van je bouw dan andere lifts. Aan de andere kant, mensen die echt sterk zijn op de grote 3 bv, zijn vaak toch ook wel sterk op MP.

Nou, ik let wel op mijn voeding hoor :)
Ik tel alleen niet alles elke dag uit, maar ik eet toch min of meer uit mezelf al elke dag hetzelfde, dus dat regelt zich wel. BW is nu 84kg. Vet% zal iets omhoog gegaan zijn, zichtbaar wat meer vet op buik en onderrug, maar ik pas al mijn broeken nog, dus voorlopig ga ik nog door met cleanbulken. Als ik 90 kg ben (over een helf jaar of zoiets, hopelijk) zal ik opnieuw evalueren, en kijken of er een kleine cut tussendoor moet.

Haha uiteindelijk sluipt dat er idd in. Maar doelde meer op dat je niet wou force feeden, dus vandaar. Kan me moeilijk voorstellen dat je echt hoog in V% staat.

Erg mooie trainingen trouwens! Weer mooie gewichten.

Nette training hoor squats gaan nog steeds lekker binnenkort weer nieuwe 100kg poging?

LKK;8031633 Squat: [B zei:
3x95kg[/B], 8x75kg
BP: 2x72.5kg, 8x52.5kg
Pendlays: 3x70kg, 8x50kg

Mooie gewichten!

Kleine offtopic vraag: Ik zie dat je ook vaak moet reizen voor je werk en dat je meestal een gym ter beschikking hebt in het hotel. Kies je deze altijd zorgvuldig uit of ga je steeds in dezelfde keten?

Terug
Naar boven