mouss
Competitive Bodybuilder
- Waardering
- 1.366
- Lengte
- 1m81
- Massa
- 91kg
- Vetpercentage
- 14%
Jaaroverzicht 18 Oktober 2012 - 18 Oktober 2013
Totaal aantal trainingen: 145 waarvan 100 SL 5x5, 38 Madcow en 7 hersteltrainingen of geimproviseerde trainingen
Gemiste trainingen (buiten 2 weken zomervakantie): 4 vanwege reizen + 4 vanwege Kerst/Pasen/Pinksteren = 8 totaal
BW van 73kg naar 85kg
Kracht vooruit op alle oefeningen (allicht), maar SL begint heel laag en bouwt geleidelijk op. Het zou niet eerlijk zijn om de krachtvooruitgang vanaf de gewichten op dag 1 te meten. Als ik per oefening kijk vanaf het punt waarop de eerste deload optrad - na 3 a 4 maanden - krijg ik voor BP: 17% winst, SQ: 34% winst, DL 20% winst.
Huidige 5RM: SQ: 97.5kg, DL: 107.5kg, BP: 67.5kg, PR: 67.5kg, MP: 40kg
Doelen:
Doel 1 was Blijven Trainen. Dit is prima gelukt. De grootste winst dit jaar is de consistentie geweest. Ik heb weinig trainingen gemist, en degene die ik gemist heb waren door overmacht. Vaak had ik geen zin, toch ben ik altijd gegaan.
Doel 2 was Sterker Worden. Dit is redelijk gelukt. Kracht gaat vooruit maar wel heeeeel geleidelijk. Toch moet ik daarin realistisch zijn, ik ben nooit sterk geweest, ik voel me wel sterker en energieker dan ooit.
Doel 3 was meer spiermassa. Dit is behoorlijk gelukt. 12kg in 12 maanden is zonder meer goed. Zit wel wat vet bij, vooral rond navel, klein beetje love handles, en mijn bovenste abs worden de laatste weken ook minder zichtbaar, maar alle kleren passen nog en het lijkt me nog wat vroeg om te cutten. Naaste omgeving is ook positief over de verbetering in postuur.
Concrete doelen: de korte termijndoelen allemaal ruimschoots binnen 6 maanden gehaald, maar van de midden termijndoelen alleen een keer 12xBW dips gehaald. 5x100kg Squat zit ik op het randje, maar BP en DL gaan nog wel even duren. Ik ga geen nieuwe concrete doelen stellen wat kracht betreft, maar wil wel vooruit blijven gaan.
Vooruitblik: Ik doe nog 1 a 2 weken Madcow en zal me dan op een Wendler UB/LB splitschema storten. Ik verwacht dat ik dat schema - met af een toe een aanpassing - lange tijd zal kunnen volgen, zeker een jaar. Voorzichtige planning: verder cleanbulken tot iets van 90kg en dan een eerste cut naar iets van 87kg en dan weer cleanbulken naar 92 kg en dan weer cutten naar 89kg enz, om uiteindelijk uit te komen op een enigszins acceptabele 95kg met 2-pack of 4-pack. Dat einddoel zal nog wel een paar jaar kosten, en het zal ook veel uitproberen zijn, want ik heb nog nooit gecut, dus weet niet hoe dat zal gaan. Wel kost het me weinig moeite om minder te eten, dus afvallen op zich zal makkelijk gaan. Ik zie in elk geval uit naar de volgende 12 maanden!
Mooi overzicht en mooie vooruitgang op alle vlakken! Hoeveel % vp denk je gestegen te zijn in dit jaar?

gefeliciteerd man! fking jaloers.