AndroidHealthClinic

LKK's log - Vijftiger doet Stronglifts/Madcow/Wendler

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt mannen!
@crash: nee is niet bewust laag volume, maar ik heb er gewoon de puf niet meer voor na de hoofdoefening(en). Probeer het de komende tijd wel weer langzaam op te voeren.
@grosje: goed dat je weer bezig bent! Ga je ook weer loggen? EDIT: duh, ik zie de link in je sig nu pas. Ga ik morgen lezen.

Laatst bewerkt:
Tweeëntwintigste Wendlertraining, UB, 2-2-4

SQ 5/3/1: zwaarste set (3+4)x92.5kg. W1RM = 92.5*(1+0.0333*7) = 114kg
Daarna nog 10x70kg, 10x65kg, 10x60kg

RDL: 3x10x60kg
Cable Crunch: 15x41kg
Hypers: -
DB Shrugs: 3x10x34kg
Planks, facepulls

55 minuten

Redelijke training. Voor het eerst weer RDLs gedaan, nu met meer focus op rechthouden *boven*rug. Ik neig naar kromlopen en dit is echt een aandachtspunt.

Woensdag volgende training, UB met MP 5/3/1

Drieëntwintigste Wendlertraining, UB, 2-3-1

MP 5/3/1: zwaarste set (1+3)x42.5kg. W1RM = 42.5*(1+0.0333*4) = 48.2kg, WPR
Daarna nog 8x30kg, 8x27.5kg, 8x25kg

DBRow: 3x10x32kg
DBBP: 3x10x22kg
Chins: -
Dips: -
Facepulls: 2x10x23kg
DB Curls: -
Planks

35 minuten

Korte training want beetje last van rechterelleboog. Komt denk ik door armpje drukken met zoon. Ik win, maar hoe lang nog?

Vrijdag volgende training, LB met DL 5/3/1

Behoorlijke gewichten bij de squat en MP
Doe ik je echt nog niet na
Wat betreft je zoon.... De mijne is 16 en ik win het nog wel maar je merkt dat ze groeien en ff winnen is het niet altijd meer.... Gelukkig kan ik ook heel hard knijpen in de hand en dan is het snel afgelopen :) ja ik speel vals hshaha

Lekker trainingen man. Nog mooi volume gedraaid op de squats. Gaat je zoon ook al mee trainen of nog niet?

Bedankt mannen!
Mijn zoon is net 13 geworden, maar hij is 1.91m, 73kg met schoenmaat 48... en ziet eruit als 16. Hij heeft mijn lengte, en de bouw van zijn moeder: gespierd. Zijn kuiten zijn al dikker en met meer shape erin dan de mijne. Hij doet aan judo, en het is grappig om te zien hoe hij nu jongens waar hij altijd van verloor met zijn nieuwe kracht en gewicht op hun rug legt :)
Mocht hij ooit serieus KT gaan doen + bijbehorend eten, dan wordt-ie een monster, maar ik weet niet of het hem echt interesseert. Eerst maar eens kijken waar de judo hem brengt.

Overigens was het armpje drukken met rechts, wat zijn goede en mijn slechte kant is, dus ik ben eigenlijk nog *veel* sterker :). Maar ik heb nu last van mijn onderarm, en hij heeft geen centje pijn...

Vierentwintigste Wendlertraining, LB, 2-3-2

DL 5/3/1: zwaarste set (1+2)x110kg. W1RM = 110*(1+0.0333*3) = 121kg
Daarna nog 2x110kg

Front Squats: 8x40kg
Leg curl: 3x10x32kg
Hypers: 2x8x(BW+5)
Cable Crunches: 2x12x45kg
Planks

DL om en om met een grote jongen die mijn gewicht gebruikte als opwarming. Daardoor te weinig rust voor de laatste set genomen. Ook weer flink last van elleboog. Ik dacht dat het zo goed als over was, maar de DL waren duidelijk te veel en te vroeg :(. Dubbel teleurstellend dus. Verder alleen wat lichte Front Squats, Leg Curls en Core gedaan. Nu een weekend rust.

Maandag volgende training, UB met BP 5/3/1

110 is ook een behoorlijk gewicht
Geen grip problemen met dat gewicht?
Klote van die elleboog, misschien zo een elleboogband kopen zodat je meer steun hebt?

Vijfentwintigste Wendlertraining, UB, 2-3-3

BP 5/3/1: zwaarste set (1+2)x67.5kg. W1RM = 67.5*(1+0.0333*4) = 74.2kg
Daarna nog 3x10x45kg

Pendlays: -
DBSP: 10x14kg, 10x12kg, 10x10kg
DBRow: 3x10x32kg
Dips: -
Chins: 4xBW
DB Curls: -
Planks, Facepulls

40 minuten

Net geen 4e rep op de bench. Elleboog beter, maar nog niet helemaal over, dus weer kortere training gedaan.

Woensdag volgende training, LB met SQ 5/3/1

---
@grosje: ja, ik had rechts wat problemen met de grip, maar dat kan ook door de elleboog gekomen zijn. Ik heb straps in mijn tas, maar probeer het zo lang mogelijk zonder te doen.

Mooie trainingen hoor. Lekker gewicht op de Bp

Armdrukken is echt dodelijk idd, blesseer mezelf ook altijd als ik dat doe.

Wat moet ik me hier trouwens bij voorstellen: BP 5/3/1: zwaarste set (1+2)x67.5kg

Zijn de 5/3/1 dan allemaal met 67,5kg gedaan en wat is de 1+2?

Als je goed kijkt zie je dat de "1" vet gedrukt is :)
Wendler werkt als volgt. 1e week: 5x65%, 5x75%, 5x85%, tweede week: 3x70%, 3x80%, 3x90%, derde week: 5x75%, 3x85%, 1x95%, 4e week deload. De laatste set mag je meer reps doen als je kan.

Mijn laatste training was dan dus de derde week BP, de laatste set moest 1x67.5kg zijn, en ik heb nog 2 reps extra gedaan.

Overigens staat BP al een hele tijd stil. In Juni(!) heb ik 1 keer 5x67.5kg gehaald, en in October 4x70kg, maar dat was het dan ook.

Maar alles hangt dus af van je 1rm en van supercompensatie die je sterker moet maken
Train je net te snel en zit je nog in je herstel dan daalt je kracht of blijft het gelijk.
Maar ja wanneer zit je nu nog in je periode van supercompensatie?.. Weet ik zelf ook nooit
Bench is ook een moeilijke te verzwaren oefening.. Had vroeger ook een plateau bij 60 kg en na een tijdje werd dat 70 en later 80/85. Maar inmiddels ben ik ook ingezakt als een pudding en is mijn max weer rond de 70.
Puike training toch maar weer, je bent lekker bezig en dat kunnen een hoop mannen van jouw leeftijd niet eens zeggen

Zesentwintigste Wendlertraining, LB, 2-3-4

SQ 5/3/1: zwaarste set (1+5)x97.5kg. W1RM = 97.5*(1+0.0333*6) = 117kg, PR
Daarna nog 3x10x70kg

Planks

45 minuten

Moe, somber en chagrijnig, en rechterarm doet nog steeds pijn (kan hem hiet goed rust geven, vanwege kluswerk in huis). Dus alles gegeven op de Squat en geen andere oefeningen gedaan. Squats gingen zeer goed, met goede focus en techniek, en diep genoeg. Toch nog een mooi besluit van de tweede Wendler-cyclus. Nu twee deloadtrainingen en dan door met cyclus 3.

Vrijdag volgende training, deload

---------- Toegevoegd om 11:58 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:55 ----------

@gros: 85kg? Wauw. 10kg boven BW benchen vind ik heel mooi. Mijn langetermijndoel is BW kunnen benchen, maar op het moment gaat mijn BW sneller onhoog dan mijn bench!

Zesentwintigste Wendlertraining, LB, 2-3-4

SQ 5/3/1: zwaarste set (1+5)x97.5kg. W1RM = 97.5*(1+0.0333*6) = 117kg, PR
Daarna nog 3x10x70kg

Planks

45 minuten

Moe, somber en chagrijnig, en rechterarm doet nog steeds pijn (kan hem hiet goed rust geven, vanwege kluswerk in huis). Dus alles gegeven op de Squat en geen andere oefeningen gedaan. Squats gingen zeer goed, met goede focus en techniek, en diep genoeg. Toch nog een mooi besluit van de tweede Wendler-cyclus. Nu twee deloadtrainingen en dan door met cyclus 3.

Vrijdag volgende training, deload

---------- Toegevoegd om 11:58 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:55 ----------

@gros: 85kg? Wauw. 10kg boven BW benchen vind ik heel mooi. Mijn langetermijndoel is BW kunnen benchen, maar op het moment gaat mijn BW sneller onhoog dan mijn bench!

85 kg was ook echt de max van mij (kon ik net een paar reps doen en daarna viel ik flauw :) )
was ook in een periode dat ik bulkte en goede supps gebruikte en alles fysiek gezien nog goed ging
Daarna kreeg ik ook last van mijn nek en rug (misschien daar wel door :) )
Zit nu ook meer richting BW... en als ik dan bij Kneets Gym naar de echte grote mannen kijk dan doen ze gewoon even 150kg of nog meer
Tja dan heb ik gelijk een complex :)
Kijk deze meneer zie ik ook wel eens trainen... is ook bij de Kneet gefilmd .... dat soort gewichten bedoel ik nou :)
http://www.youtube.com/watch?v=z5pZKlYa7lE

Laatst bewerkt:
Zevenentwintigste Wendlertraining, UB deload

Face Pulls, MP, pull-downs, BP, DBRow, shrugs, dips, planks

40 min, lekkere rustige training. Voel rechterarm wel wat, maar minder dan vorige keer.
Maandag volgende training, LB deload

Achtentwintigste Wendlertraining, LB deload

Front Squats, Squats, Deads, Face Pulls, Hypers, Cable crunches

40 min, geen bijzonderheden
Woensdag volgende training, begin van derde Cyclus, UB, MP 5/3/1

en wat doe je dan exact bij de laatste trainingen?
licht gewicht veel reps? (is ook beter voor je arm denk ik, kan die tenminste even goed herstellen voordat je weer aan het echte werk gaat :) )

De hoofdoefeningen gaan 3x5 to max 60%. De assistance mag je zelf weten, ik doe ze iets van 3x10 met lichter gewicht dan anders (60-70% zoiets). Is wel relaxt :) Woensdag begint het echte werk weer.

Terug
Naar boven