MuscleMeat

LKK's log - Vijftiger doet Stronglifts/Madcow/Wendler

Klein foutje bij squat heb je de 1 van 5/3/1 dikgemaakt. Overigens goede squats! Miss idee over tijdje nieuw schema te doen?

• Topic Starter Topic Starter
Scherp oog Max! Fixed. Voorlopig blijf ik dit schema wel aanhouden. De flexibiliteit bevalt me, en het verveelt me nog niet (tenminste niet meer dan een ander schema waarschijnlijk zou doen). Vooruitgang gaat wel heeeel geleidelijk, maar ik denk niet dat dat aan het schema ligt.

Achtenzeventigste Wendlertraining, LB, 6-3-2

DL 5/3/1: zwaarste set (1+1)x110kg. W1RM = 110*(1+0.0333*2) = 117kg
Daarna nog 8x80kg, 4x80kg

Tussendoor dips, pull-ups.
Facepulls, Cable curls, planks

50 minuten

Onderrug wat gevoelig na maandag (niet goed gestaan bij MP?), maar deads gingen toch vrij goed, met goede focus. Volume wat lager gehouden en geen Front Squats.

Woensdag volgende training, UB, BP 5/3/1

Negenenzeventigste Wendlertraining, UB, 6-3-3

BP 5/3/1: zwaarste set (1+1)x77.5kg. W1RM = 77.5*(1+0.0333*2) = 82.7kg
Daarna nog 3x10x52.5kg

DBSP: 3x10x14kg
DBRow: 3x10x38kg
FacePulls: 2x10x23kg
tussendoor nog DB Curls en pull-ups

55 minuten

Sterke training met goede focus. Vanochtend voor het eerst een kwartier gemediteerd. Of het nou daardoor komt of niet, het beviel goed, en ik blijf het er voorlopig in houden. Op bench nog derde rep met lichte hulp, maar die telt dus niet.

Maandag volgende training, LB, Squat 5/3/1

ziet er goed uit man!

Bedankt Robke! Ja, ben niet ontevreden, traag maar gestaag zullen we maar zeggen.

Tachtigste Wendlertraining, LB, 6-3-4, einde 6e cyclus

Squat 5/3/1: zwaarste set (1+1)x100kg. W1RM = 100*(1+0.0333*2) = 107kg
Daarna nog 3x10x70kg

RDL: 3x10x70kg
dips: 3x10xBW
tussendoor pull-ups, L-flies, aan het eind nog 1 setje curls met 12kg DB.

50 minuten

Teringwarm en -druk in de sportschool, was maar drie uur open in de ochtend vanwege 2e Pinksterdag, dus iedereen nog snel even trainen alvorens naar het strand te gaan.

Zwaarste squatset moest eigenlijk 97.5kg zijn, maar concentratie was weer goed, en heb er 2 goede reps op 100kg uitgekregen. Niet verder gepusht om positief te eindigen (heb wat mentale issues met de 100kg grens).

Woensdag of donderdag volgende training, UB licht

Ik ben nu weer op hetzelfde gewicht (87.5kg) als in februari toen ik mijn eerste cut begon. Dat is dus vier maanden voor 2.5kg afvallen en weer aankomen. Best wel lang, maar het heeft wel gewerkt, want ik zit nu wat lager in vet dan toen.

Mooi gewicht, goede krachtstats. Lijkt me prima resultaat voor iemand die niet heel veel met voedingsschema's bezig is. Enig idee op welk v% je staat?

Dank je Daan. Ik heb me vorig jaar eens laten huidplooimeten (4-punts). Daar kwam toen geloof ik 19% uit. Nu zal dat net zoiets zijn. Is ook wat hoger vanwege de leeftijd. Als ik de boel aanspan zie je de bovenste twee buikspieren, en met goed licht een zweem van de middelste twee. Met hoe ik er - onder de nek - uitzie ben ik heel tevreden. Nog nooit in zo goede shape geweest in mijn hele leven. Krachtstats en -vooruitgang vind ik wat minder sterk en gaat wel heel langzaam, maar goed, ik heb ook niet zo'n haast.

Ik ben idd niet zo met voedingsschema's bezig, maar ik eet heel saai elke dag wel zo'n beetje hetzelfde (op avondeten na), en met de macro's zit het wel goed denk ik. Ben alleen beducht dat het extra eten me tegen gaat staan, want dat heb ik ooit gehad, waardoor ik uiteindelijk zelfs helemaal met trainen stopte (wel lang geleden al).

---------- Toegevoegd om 17:30 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:28 ----------

Een- en tweeëntachtigste Wendlertrainingen afgelopen donderdag en zaterdag. Lichte trainingen UB en LAB. Geen bijzonderheden.

Maandag volgende training, UB, MP 5/3/1, begin 7e cyclus

Drieëntachtigste Wendlertraining, UB, 7-1-1

MP 5/3/1: zwaarste set (4+0)x45kg. W1RM = 45*(1+0.0333*4) = 51kg
Daarna nog 10x30kg, 2x8x30kg

DBRow: 3x10x38kg
Facepulls: 10x23kg

35 minuten

Begin zevende cyclus. Matige training met weinig energie en focus. 5e rep niet gehaald. Volgende cyclus stap terug op de MP.

Woensdag volgende training, LB, DL 5/3/1

Beter laat dan nooit, maar helemaal bijgelezen en IN!

Welkom drbrik! Geniet nog maar van het elke week ophogen zolang het nog kan! :) Zoals je gezien hebt houdt dat op een gegeven moment op. Maar zoals jij het nu opbouwt kan dat nog best lang duren!

Welkom drbrik! Geniet nog maar van het elke week ophogen zolang het nog kan! :) Zoals je gezien hebt houdt dat op een gegeven moment op. Maar zoals jij het nu opbouwt kan dat nog best lang duren!

Ja geduld is een schone zaak of zoiets.... merk inderdaad dat er wel veuuuuuuuuul meer in zit dan wat ik nu doe ja. En toch doordat ik het niet gewend ben voelen mijn spieren de dag er na wel aan dat ze gewerkt hebben. Dus lekker bezig en wie weet ... later als ik groot ben :P

Vierentachtigste Wendlertraining, LB, 7-1-2

DL 5/3/1: zwaarste set (5+1)x102.5kg. W1RM = 102.5*(1+0.0333*6) = 123kg
Daarna nog 3x8x80kg

Tussendoor dips and pull-ups
Planks

40 minuten

Nog altijd matige energie en focus, waarschijnlijk vanwege drukte op het werk. Had ook eigenlijk gisteren moeten trainen, maar dag uitgesteld. Dan merk ik hoe ik aan het trainen gewend ben geraakt. Vanochtend slecht in mijn vel, gespannen, en ook tijdens de training nog, maar na afloop! Veel relaxter en lekkerder in mijn vel. Dit blijf ik dus doen tot ik er bij neerval.

Vrijdag volgende training, UB, BP 5/3/1

Vijfentachtigste Wendlertraining, UB, 7-1-3

BP 5/3/1: zwaarste set (5+0)x72.5kg. W1RM = 72.5*(1+0.0333*5) = 84.6kg, PR
Daarna nog 3x10x52.5kg

DBRow: 2x10x38kg
Planks, Facepulls

35 minuten

PR (met een onsje verschil :)) op de BP! Ze system wurks...
Gisteren al getraind en weinig tijd, dus niet veel assistance gedaan. Nu een weekend met weinig slaap en verkeerd eten voor de boeg, maandag helaas squatten, dat komt niet goed uit :)

Maandag volgende training, LB, Squat 5/3/1

Zesentachtigste Wendlertraining, LB, 7-1-4

Squat 5/3/1: zwaarste set (5+1)x90kg. W1RM = 90*(1+0.0333*6) = 108kg
Daarna nog 3x10x70kg

Tussendoor pull-ups en dips
Verder nog Facepulls, curls, planks

40 minuten

Geen tijd of energie meer voor RDLs na zwaar weekend. Toch redelijk goede focus, maar na 6e rep op de werkset vond ik het wel mooi.

Vrijdag volgende training, UB, MP 5/3/1

waarom doe je eigenlijk pull/ups, dips etc bij een LB training? Dan is het gewoon FB hoor ;)

Ja, heb je wel gelijk in. Maar ik heb zo mijn redenen :) En wel:

In het algemeen: Wendler zegt dat de hoofdoefening goed moet, en dat alles daarna er minder toe doet. Ik begon vrij strict met alleen UB assistance op BP en MP dag en alleen LB assistance op SQ en DL dag, maar later bleek ik het toch fijner te vinden om het iets meer te mixen. Misschien moet ik het gewoon geen UB/LB split meer noemen...

Bench stagneerde naar mijn idee, en ik had het idee dat ik te weinig volume draaide. Daarom die dips op LB dagen erbij, en sindsdien gaat bench weer langzaam vooruit. Inmiddels kan ik vrij makkelijk 3x10xBW dips doen, dus is het ook niet zo'n grote belasting. Weighted dips zal ik niet snel op SQ/DL dagen doen.

Pull-ups zijn behoorlijk zielig, die (3 of 4) tussendoorsetjes zijn 3 of 4 reps max (soms nog met voeten op de grond tussendoor, dus het volume daar is gewoon heel laag en zal weinig invloed hebben op de totale training.

Nou ja, of het allemaal zo consequent is weet ik niet, maar bedankt voor het commentaar, en als je ideeen hebt voor verbetering of afwisseling hoor ik ze graag!

Bwah, ik zou persoonlijk geen extra trainingen doen. Je pakt sowieso al alles 2x in de week. Ik zou dan eerder opteren
voor een close grip bench bij je bench dag te doen. Ik denk nog altijd dat wanneer je sterker wilt worden in een lift,
je ook die lift net moet trainen. En dippen is me toch nog net iets teveel verschillend dan benchen.

Nu ja, vind ik dan :p

Terug
Naar boven