MuscleMeat

LKK's log - Vijftiger doet Stronglifts/Madcow/Wendler

Lekkere training! Begint echt snel te gaan nu, strak haal je me nog in :D

Overigens moet je niet zorgen dat je lichaam de zelfde hoek houd tijdens hipdrive, anders belast je namelijk je rug (maak je er een soort dl van), probeer je rug zoveel mogelijk onder dezelfde hoek te houden met de vloer.

Die laatste 5/10 cm heb ik ook, dat is gewoon het moeilijke gedeelte van de oefening, als je die niet haalt is het -> fail.

Zo zo mooie training man je gaat goed vooruit. Volhouden zo.:thumbup:

• Topic Starter Topic Starter
Dank mannen! Ja, dezelfde hoek met de vloer, dat probeer ik. Hm, mss toch eens iemand naar laten kijken. Laatste 5 cm niet op PRow is fail? Ai, dan moet ik nog strenger zijn, en is dit echt een zwakke oefening voor mij (meeste logs hier hebben ong hetzelfde gewicht voor Pendlays en Bench)

Drieëntwintigste SL 5x5 training

Squat:
2x8x20kg
5x40kg
2x60kg
5x70kg PR
4x70kg FAIL
3x5x60kg

DB SP:
5x6kg
3x5x12kg VPR
3x12kg FAIL
2x12kg

DL:
8x20kg
5x50kg
5x70kg PR

Pull up (Chin?): 1xBW
Dips: 5xBW
L-flies: 2x8x2kg
Rek- en strekwerk
Thuis Foam Roller en shoulder dislocations

Totaal 45 minuten

Twee zieke kids thuis, en zelf ook niet 100%, met hoofdpijn, weinig eetlust, en meer spierpijn, zelfs al voor de training. Al bij de eerste Squat werkset wist ik dat dit hem niet zou worden. Toch tevreden met in elk geval 1 volledige werkset op 70kg. Afgemaakt met 3 sets van 60kg. Volgende keer nieuwe poging op 70kg.

DBSP ging beter dan verwacht met drie geslaagde werksets.

DL ging goed. Ik voel nu na afloop wel meer dan anders in mijn onderrug, maar dat kan ook aan mijn <100% gezondheid liggen. Zo lekker foamrollen.

Als assists alleen 1 Pull-up (of Chin? Ik houd mijn handen supinated, dus met handpalmen naar achteren gericht), en 5 Dips. Dit gaan we uitbouwen. De 5 dips is trouwens een kortetermijndoel dat nu gehaald is. De bijbehorende 5 Chins/Pull-ups gaan nog wel even duren.

Maandag volgende training met 70kg Squat, 50kg BP, 42.5kg PR

Laatst bewerkt:
Drieëntwintigste SL 5x5 training

Squat:
2x8x20kg
5x40kg
2x60kg
5x70kg PR
4x70kg FAIL
3x5x60kg

DB SP:
5x6kg
3x5x12kg VPR
3x12kg FAIL
2x12kg

DL:
8x20kg
5x50kg
5x70kg PR

Pull up (Chin?): 1xBW
Rek- en strekwerk

Totaal 45 minuten

Twee zieke kids thuis, en zelf ook niet 100%, met hoofdpijn, weinig eetlust, en meer spierpijn, zelfs al voor de training. Al bij de eerste Squat werkset wist ik dat dit hem niet zou worden. Toch tevreden met in elk geval 1 volledige werkset op 70kg. Afgemaakt met 3 sets van 60kg. Volgende keer nieuwe poging op 70kg.

DBSP ging beter dan verwacht met drie geslaagde werksets.

DL ging goed. Ik voel nu na afloop wel meer dan anders in mijn onderrug, maar dat kan ook aan mijn <100% gezondheid liggen. Zo lekker foamrollen.

Als assists alleen 1 Pull-up (of Chin? Ik houd mijn handen supinated, dus met handpalmen naar achteren gericht), en 5 Dips. Dit gaan we uitbouwen. De 5 dips is trouwens een kortetermijndoel dat nu gehaald is. De bijbehorende 5 Chins/Pull-ups gaan nog wel even duren.

Maandag volgende training met 70kg Squat, 50kg BP, 42.5kg PR

Onderrug mocht je niet rollen toch?

Lekkere training wel weer jammer van die squat... maar vanaf 70kg is ook ongv. het gewicht waar ik het lastig begon te krijgen.

---------- Post toegevoegd Sat 15 Dec 2012 om 11:53 ----------

Klasse training!

---------- Post toegevoegd Sat 15 Dec 2012 om 10:09 ----------

Trouwens, doe je deze variant van pendlay row?

http://m.youtube.com/#/watch?v=ZlRrIsoDpKg&desktop_uri=/watch?v=ZlRrIsoDpKg&gl=NL

Ik weet niet of je hem kan zien, maar als je pendlay row intikt bij google dan is dit het eerste filmpje

Zijn er varianten op de pendlay row dan? :D

Pendlay is toch variant op de barbell row?

Klopt. Ik neem aan vanwege het gevaar van teveel druk op de wervels, zelfde reden voor nek. Ik rol dan ook niet mijn onderrug, maar net daaronder, dus bovenkant bekken en lager, en dat scheelt al behoorlijk in de stijfheid achteraf.

@Jespeeer: Ja, die Pendlay doe ik (bovenlichaam parallel aan grond, halter steeds terugzetten, explosieve beweging).

Nog altijd wat gammel, hopelijk gaat het Maandag beter.

Lekkere training wel weer jammer van die squat... maar vanaf 70kg is ook ongv. het gewicht waar ik het lastig begon te krijgen.

---------- Post toegevoegd Sat 15 Dec 2012 om 11:53 ----------

Zijn er varianten op de pendlay row dan? :D

Pendlay is toch variant op de barbell row?

Ja nou, dit is niet echt duidelijk. In het filmpje zeggen ze: je kunt het de pendlay row noemen, of barbell row. Maar ik doe meestal de BOR gewoon evenwijdig met de vloer. En als je grotere hoek maakt, pak je meer je bovenrug aan

Vierentwintigste SL 5x5 training, einde van week acht

Squat:
2x8x20kg
5x40kg
2x60kg
5x5x70kg

BP:
8x20kg
5x5x50kg

Pendlay Row:
8x20kg
5x5x42.5kg

Chin-ups: 2xBW
Dips: 6xBW
Rek- en strekwerk

Totaal 65 minuten in de sportschool. Begint wel steeds langer te worden.

Eerste werkset squats was ZWAAR en ik dacht dat 5x5 weer niet ging lukken. Toch gelukt, maar wel langzaam, met veel uithijgen bovenin, bijna steeds als 5 singles. Ik moet wel, alleen al vanwege altijd eventjes duizelig na omhoog komen. IK HAAT SQUATS.
Wat trouwens flink helpt is bovenin inademen en adem inhouden tijdens de hele beweging (pas uitademen bij het laatste stukje naar boven). Voorheen ademde ik in *tijdens* het zakken, maar dat gaat toch minder goed. Overigens raakte ik bij de vijfde set de tel kwijt, dus heb ik waarschijnlijk 6 reps gedaan ipv 5.

BP zonder spotter, maar ging goed. Laatste drie sets met volgens mij echt betere techniek (schouderbladen naar onder, kracht echt vanuit borst)

Bij Pendlays begint het kwartje ook langzaam te vallen. Ik doe ze nu vanuit een wat wijdere spreidstand (tip van Bob K op zijn log), explosief, evt 4x hijgen voor de laatste rep, en nu tikte ik wel elke keer mijn buik aan.

Woensdag volgende training met 72.5kg Squat, 12kg DBSP, 75kg DL

---------- Post toegevoegd Mon 17 Dec 2012 om 12:39 ----------

Tweede maand trainen achter de rug. Maandelijkse evaluatie in openingspost bijgewerkt.

Laatst bewerkt:
Gaat nog gewoon prima als ik het zo lees

Nice man, gaat lekker die squats... is ook niet mijn favoriete oefening, maar volgens mij veranderd dat wel als techniek eindelijk met twee vingers in de neus gaat.

Dank mannen! Het gaat inderdaad gewoon best goed. En het geeft voldoening om met tegenzin aan iets te beginnen waarvan je denkt dat het niet gaat lukken, en het dan toch voor elkaar te krijgen.

Nette training hoor en zeker mooie gewichten blijft goed gaan zo.

Vijfentwintigste SL 5x5 training

Squat:
3x8x20kg
5x40kg
3x60kg
2x5x72.5kg PR
3x72.5kg FAIL
2x5x65kg

DB SP:
5x6kg
4x5x12kg
7x12kg rep out

DL:
8x20kg
5x40kg
5x60kg
6x75kg PR

Chin-up: 2xBW, 3xNegative
Rek- en strekwerk

Totaal 60 minuten

Vanochtend hoofdpijn, kids ook nog steeds ziek. Eerste werkset op Squats HEEL zwaar ondanks extra warmup set met stang, tweede werkset ging beter, maar op de derde een harde fail op rep 4 (kwam niet meer omhoog). Afgemaakt met twee sets van 65kg. Toch tevreden, want gedaan wat ik kon, en PR werkset. Volgende keer nog eens 72.5kg voor 5x5.

DBSP nu makkelijk gehaald, twee extra reps in de laatste set tot failure. De volgende stap is 14kg per hand, dat kan wel even duren.

DL geen probleem, 1 extra rep

Bij Chins 3 Negatives gedaan (met het opstapje en een sprong naar boven, en dan gecontroleerd laten zakken)

L-flies kunnen volgende keer met 3kg

Vrijdag volgende training met 72.5kg Squat, 52.5kg BP, 45kg PR

Laatst bewerkt:
Af en toe een fail geeft alleen maar aan dat je tot het naadje gaat... niks aan de hand, volgende keer pak je hem gewoon wel ;)

Zesentwintigste SL 5x5 training

Squat:
2x8x20kg
5x50kg
3x5x72.5kg
2x72.5kg FAIL
5x60kg

BP:
8x20kg
5x5x52.5kg PR (iets help van spotter op allerlaatste rep)

Row Machine:
8x20kg
5x5x59kg

Chin-ups: 1xBW
Dips: -
L-flies: 2x8x3kg
Rek- en strekwerk

Totaal 55 minuten.

Ondanks Dinky's bemoedigende woorden (dank!) Squats toch weer niet gelukt. Geen harde fail, maar een lichte balansverstoring op rep2 van set 4, en verder slechte concentratie, dus verder geen risico genomen.

Hoewel dit pas de tweede fail op dit gewicht is, ga ik toch al een deload doen naar 65kg: ik ga 1 of 2 trainingen missen door de feestdagen, deze 72.5kg is al bijna vanaf de allereerste rep een worsteling, fysiek en mentaal, en stel dat ik er de volgende keer toch 5x5 uitpers, dan moet ik daarna al naar 75kg wat ik nu al helemaal niet zie zitten.
Liever alvast een stapje terug, goed op techniek letten en dan na 4 trainingen over die 72.5kg heen knallen. Is me bij de vorige keer moeilijkheden ook goed bevallen.

BP ging op zich goed, kreeg heel iets hulp van spotter op allerlaatste rep. Doe hem de volgende keer nog 1x op dit gewicht.

Pendlay-plek bezet, en geen zin/tijd meer, dus rows op machine gedaan.

Al met al een matige training, vooral wat focus en concentratie betreft. Volgende training wordt waarschijnlijk pas donderdag ivm verjaardagen en feestdagen. Heel misschien kan ik er Maandag even tussenuitknijpen.

Donderdag (Maandag?) volgende training met 65kg Squat, 14kg DBSP, 80kg DL

Laatst bewerkt:
zie mijn log, ik heb zelf ook behoorlijk lopen worstelen met de 72,5kg

ik ben in licht bulk gegaan en vanaf het ene op het andere moment pakte ik hem, en ben ik in 1 ruk door gegaan naar de 100kg

Ja, dat had ik gezien. Knap werk! Ik ben nu al in bulk (vanochtend 77 kg, 4 kilo in ruim 2 maanden), maar toch denk ik niet dat ik zo snel als jij doorstoom naar de 100, want ik ben een spriet vergeleken met jou. Maar ik heb geen haast, het moet ook wel leuk blijven. Met Deadlift verwacht ik nog wel een tijdje wat snellere progressie.

Zevenentwintigste SL 5x5 training, einde van week 9

Squat:
2x8x20kg
5x40kg
2x60kg
5x5x65kg

DB SP:
5x7kg
2x14kg FAIL
4x5x12kg

DL:
8x20kg
5x40kg
5x60kg
5x80kg PR

Pull-down: 8x59kg
Dips: 6xBW
L-flies: 2x8x3kg
Rek- en strekwerk

Totaal 50 minuten

Eerste training na Kerst. Squats deload zoals gepland, en blij toe. Ging op zich zonder problemen, maar weer 72.5kg had ik *niet* fijn gevonden.
DBSP ging hopeloos. Mss toch maar naar barbell oplossing kijken, maar schouders blijven probleem.
DL ging lekker.

Ik hoop dat ik zaterdag nog een training ertussen kan smokkelen voor we op bezoek gaan, anders wordt het maandag, en vanaf dan weer gewoon 3x per week.

Zaterdag of maandag volgende training met 67.5kg Squat, 52.5kg BP, 45kg PR

Laatst bewerkt:
Ziet er goed uit man lekkere training. Je schouders blijven ook aanhouden hé.

Terug
Naar boven