Fitness Seller

LKK's log - Vijftiger doet Stronglifts/Madcow/Wendler

Toch nette training man, jammer van die fail maar misch een teken dat je met BB moet beginnen :D

• Topic Starter Topic Starter
Zaterdag dus toch niet kunnen trainen. Morgen weer, dan donderdag en zaterdag, en vanaf dan weer ma-wo-vr

In totaal dan twee trainingen gemist, en ik merk het meteen aan verminderde eetlust. Ik ben dan ook ietsje afgevallen. Volgende week ga ik voor het eerst in mijn leven een pot Whey bestellen, om in ieder geval aan mijn eiwitten te komen, want zelfs op goede eetdagen zijn die aan de lage kant.

Achtentwintigste SL 5x5 training

Squat:
2x8x20kg
5x50kg
5x5x67.5kg

BP:
8x20kg
5x40kg
2x5x52.5kg
4x52.5kg, FAIL
3x52.5kg

Row Machine:
5x59kg
2x5x66kg

Chin-ups: -
Dips: -
L-flies: 2x8x3kg
Rek- en strekwerk
Thuis Foam Roller en shoulder dislocations

Totaal 40 minuten.

Gym ging ivm Oudjaar eerder dicht dan ik dacht, dus wat gehaaste training. Squats gingen goed, BP Fail wat mss kwam door te weinig rust tussen sets. Pendlays geen tijd meer voor, even snel rows op machine.

Pot met Whey besteld, ben benieuwd. Vanavond nog oliebollen.

Donderdag volgende training met 70kg Squat, 14kg DBSP, 85kg DL

Laatst bewerkt:
Toch nog een mooie training lekkere squat.
Volgende keer iets meer rust nemen dan bij je BP. Dan haal je hem wel.

En alvast de Beste Wensen!!!

Negenentwintigste SL 5x5 training

Squat:
2x8x20kg
5x40kg
2x60kg
5x5x70kg

DB SP:
5x7kg
3x5x14kg PR
3x14kg FAIL
2x14kg

DL:
8x20kg
5x40kg
5x60kg
1x80kg
5x85kg PR

Chin-ups: 2xBW, 3xNeg
Dips: 7xBW, 1xBW
L-flies: 2x8x4kg
Rek- en strekwerk
Thuis Foam Roller

Totaal 60 minuten

Squats rustig en geen grote problemen. Bij laatste twee sets geexperimenteerd met iets meer druk op bal voet bij omhoog komen.

Schouder Press blijft een raar ding. Drie solide werksets met 14kg DBs, terwijl ik ze vorige keer nauwelijks omhoog kreeg.

Laatste twee reps op Deadlift gingen niet meer met goede techniek. Ik kon mijn rug niet 100% recht houden. Dit gewicht volgende keer dus nog eens.

Whey Perfection pot + sample pack binnen (met gratis schudbeker! :) ). Alle smaakjes die ik tot nog toe heb geprobeerd zijn *erg* zoet. Mijn hoop is gevestigd op de Naturel. Maar de 2.2kg pot is Vanille, dus daar zal ik toch aan moeten geloven. Het plan is twee shakes per dag, wat neer komt op 44g eiwitten extra.

Zaterdag volgende training met 72.5kg Squat, 52.5kg BP, 45kg PR

Laatst bewerkt:
Mooie training training or. De meeste whey shake s zijn aan de zoete kant. Het is even wennen en zeker in de ochtend.

Negenentwintigste SL 5x5 training

Squat:
2x8x20kg
5x40kg
2x60kg
5x5x70kg

DB SP:
5x7kg
3x5x14kg PR
3x14kg FAIL
2x14kg

DL:
8x20kg
5x40kg
5x60kg
1x80kg
5x85kg PR

Dips: 7xBW, 1xBW
Rek- en strekwerk
Thuis Foam Roller

Totaal 60 minuten

Squats rustig en geen grote problemen. Bij laatste twee sets geexperimenteerd met iets meer druk op bal voet bij omhoog komen.

Schouder Press blijft een raar ding. Drie solide werksets met 14kg DBs, terwijl ik ze vorige keer nauwelijks omhoog kreeg.

Laatste twee reps op Deadlift gingen niet meer met goede techniek. Ik kon mijn rug niet 100% recht houden. Dit gewicht volgende keer dus nog eens.

Whey Perfection pot + sample pack binnen (met gratis schudbeker! :) ). Alle smaakjes die ik tot nog toe heb geprobeerd zijn *erg* zoet. Mijn hoop is gevestigd op de Naturel. Maar de 2.2kg pot is Vanille, dus daar zal ik toch aan moeten geloven. Het plan is twee shakes per dag, wat neer komt op 44g eiwitten extra.

Zaterdag volgende training met 72.5kg Squat, 52.5kg BP, 45kg PR

Die van B&F is erg zoet ja (heb zelf banaan), neem dan ook bijna nooit alleen whey. Doe er altijd oats bij dat maakt hem niet zo vreselijk zoet. Stuk lekkerder imo, en ook hoop extra kcal's.

Weet overigens niet hoe je m klaar maakt, maar ik zou hem wel met melk aanmaken, is 10000x lekkerder. Met water is echt niet te zuipen.

Laatst bewerkt:
hoe doe jij 8x20kg DL, raap jij dan gewoon die lege bar van de grond op?

Heb inmiddels ook Naturel geprobeerd, en dat is prima te doen met alleen melk. Maar ook de vanille is wel weg te krijgen.

@koster: Ik doe deadlifts vanaf de safetysteunen in een rack op de laagste stand. Dat is ong 5 cm hoger dan een stang met grote platen zou zijn.

heb zelf bij opstaan whey perfection banaan, en voor ik ga slapen neem ik een shake cassein protein ook banaan, simpelweg omdat ik kwark echt niet weg krijg....

heb zelf bij opstaan whey perfection banaan, en voor ik ga slapen neem ik een shake cassein protein ook banaan, simpelweg omdat ik kwark echt niet weg krijg....

Vind kwark zelf ook niet echt lekker, maar als je 10gr whey en 160ml melk bij je kwark doet is het zelfs bijna lekker te noemen. Stuk lekkerder als shake iig imo.

Dertigste SL 5x5 training, einde week 10

Squat:
2x8x20kg
5x50kg
5x5x72.5kg

BP:
8x20kg
5x5x52.5kg

Pendlay Row:
8x20kg
5x5x45kg

Chin-ups: -
Dips: -
Rek- en strekwerk
Thuis Foam Roller en shoulder dislocations

Totaal 50 minuten.

Onderrug nog wat brak na de techniekfail op de DL eergisteren, en verwachtte drukte in de gym op zaterdag, dus ik had al half en half besloten om een "rustige" training tussendoor te doen met vnl machines. Maar, het squatrack was vrij, en uiteindelijk werd het een prima training.

Squats zwaar, maar gehaald met goede techniek. Wel weer veel tijd tussen reps en sets.
BP geen problemen.
PR geen problemen.
Geen tijd meer voor Chins of Dips

De twee Whey-shakes per dag bevallen uitstekend. Geeft een rustig gevoel dat in ieder geval de eiwitten goed zitten.

Maandag volgende training met 75kg Squat, 14kg DBSP, 85kg DL

Laatst bewerkt:
mooie training man gaat wel lekker zo te zien. Wat is nu eigenlijk die L_flies?

Neem je nu elke dag 2 x whey of alleen op trainingsdagen? Ga zelf straks ook is kijken om whey te bestellen vooral voor in de ochtend want vind dat er weinig eiwit in me ontbijt zit.

Gaat lekker man! je gaat nu gewoon beter op de squats als ik op het moment :(

Dank mannen! Squats zijn nu wel heel zwaar voor me hoor, met steeds vrij uitgebreid uithijgen, al na de eerste of tweede rep in elke set. Maar goed, zolang het nog gaat, gaat het. Morgen met 75kg, we zullen zien.

L-flies zijn omgekeerd armpje drukken met een licht gewicht in je hand. Er zijn allerlei varianten te vinden op youtube. Ik sta en steun met mijn elleboog op de Squatstang tussen squat sets door. het doel is versterking van de rotator cuff spieren in je schouder, wat weer de kans op schouderblessures zou verminderen.

Ik neem 2 shakes per dag, op trainings- en niet-trainingsdagen. Op trainingsdagen eet ik wel meer gewoon eten, want meer trek.

Vanochtend in de tuin gewerkt, en onderrug *opnieuw* brak...

---------- Post toegevoegd Sun 6 Jan 2013 om 21:32 ----------

simpelweg omdat ik kwark echt niet weg krijg....
Ik eet Senoble "fromage frais" (al voordat ik weer ging trainen). Vetpercentage 3.2%, eiwit 7.5g per 100g, dus iets minder gunstig dan "echte" kwark, maar... vreselijk lekker!

Is minder man van je rug misschien nog niet hersteld van je laatste deadlift die mis ging. even rustig met je rug doen of is het al weggetrokken?

Eenendertigste SL 5x5 training

Squat:
2x8x20kg
5x50kg
1x70kg
5x75kg PR
3x75kg FAIL
3x5x70kg

DB SP:
5x7kg
5x5x14kg VPR

DL:
8x20kg
5x50kg
3x70kg
2x85kg FAIL

Dips: 4xBW
Rek- en strekwerk
Thuis Foam Roller

Totaal 60 minuten

Voor het eerst weer vroeg op en vroege training na de vakantie. Onderrug nog steeds wat brak. Tijdens training kreeg ik honger! Ondanks normaal ontbijt. Na training Whey shake en bak havermout gegeten en nu alweer trek.

Squats geen harde fail, maar na de 3e rep in de 2e set vond ik het wel mooi. Wel 1 goede werkset gehaald, dus ik ben niet ontevreden. Afgemaakt met 3 sets van 70kg, en het was goed te merken dat die goed beheerst met goede techniek gingen. Wel weer veel tijd nodig. Quads behoorlijk verzuurd, voor het eerst ook quads gefoamrolled en dat was flink pijnlijk. Dat gaan we dus vaker doen.

DBSP gehaald! Nu naar 16kg. Dat zal wel weer even duren.

DL nu heel kritisch op techniek geweest, en de derde rep kreeg ik niet omhoog. Deze week flink eten en rusten, dan moet het vrijdag toch lukken.

Whey Perfection Nutella smaak is - zoals de naam al doet vermoeden - *niet* lekker.

Woensdag volgende training met 75kg Squat, 55kg BP, 47.5kg PR

---------- Post toegevoegd Mon 7 Jan 2013 om 12:32 ----------

Is minder man van je rug misschien nog niet hersteld van je laatste deadlift die mis ging. even rustig met je rug doen of is het al weggetrokken?
Is nog niet helemaal weg, maar wel van het soort dat weer wegtrekt, dus ik maak me geen zorgen :)

Laatst bewerkt:
Goeie training kerel. Jammer van die Fail, maar je mag mij niet zomaar inhalen he :D volgende keer hard doorzetten en dat lukt t wel. Nou nog niet overgestapt op BB MP?

Is dips & chins op 1 dag trouwens niet beetje overkill?

Nou nog niet overgestapt op BB MP?

Is dips & chins op 1 dag trouwens niet beetje overkill?
Ik houd het nog een tijdje bij de dumbbells want dat gaat toch eigenlijk best goed. Met de piepkleine volumes Chins en Dips die ik kan, lijkt me overkill nog niet aan de orde? Als ik eenmaal echt meerdere setjes kan, zal ik het wat doseren. Maar soms doe ik ze ook helemaal niet als ik te weinig tijd heb, of geen puf meer :)

Terug
Naar boven