XXL Nutrition

LKK's log - Vijftiger doet Stronglifts/Madcow/Wendler

Was toch weer en mooie training en lekkere pr op je squat. Dips en chinups zijn toch voor verschillende spiergroepen.
dips triceps en borst
Chinups rug en biceps.

Whey zonder smaak lijkt me ook niet lekker nee.

• Topic Starter Topic Starter
tweeëndertigste SL 5x5 training

Squat:
2x8x20kg
5x50kg
2x5x75kg
1x75kg FAIL
1x70kg
2x5x60kg

BP:
8x20kg
2x5x55kg PR
4x55kg FAIL
3x55kg
3x50kg

Pendlay Row:
8x20kg
5x5x47.5kg PR

Chin-ups: 1xBW
Dips: -
L-flies: 2x8x4kg
Rek- en strekwerk
Thuis Foam Roller en shoulder dislocations

Totaal 60 minuten.

Twee Squat werksets gehaald met kunst en vliegwerk. Techniek is niet stabiel en ik denk dat ik weet wat er aan de hand is. Bij het zakken leg ik bijna al het gewicht op mijn hielen, en dan beneden verplaats ik het het wat naar voren, en gebruik die voorwaartse beweging om weer omhoog te komen. Op T-nation las ik een overtuigend stuk dat je gewoon *niet* op je hielen moet squatten, maar op je middenvoet, in het driehoekje hiel-groteteen-kleineteen. Als ik dat doe, ook al bij het zakken, heb ik veel meer stabiliteit en controle, en voel ik het meer in mijn quads en minder in mijn onderrug. MAAR, het gewicht voelt ook zwaarder! Toch lijkt me dit het juiste pad.

Dus toch maar weer een stapje terug vanwege de techniek. Misschien zelfs een flinke stap, naar 60kg of zo, moet ik nog even over nadenken.

BP voor het eerst op 55kg, twee solide werksets gelukt, en nog een bijna, ben ik tevreden mee.
PR geen problemen.

Al met al toch geen slechte training, al is het even slikken over die squats.

Vrijdag volgende training met 60/65kg(?) Squat, 16kg DBSP, 85kg DL

Laatst bewerkt:
Lekkere training en zeer mooie pr op de Bp en op de pendlay row. :thumbup:

Laatst bewerkt:
toch heb je 2x5x75kg gepakt...

toch heb je 2x5x75kg gepakt...
Is waar, en daar ben ik ook best wel tevreden over. Maar echt *elke* rep was een worsteling vanaf de allereerste, en de techniek was dus ook niet bepaald 100%

Ik heb nu wel een plan gemaakt: morgen 60kg, maandag, 65kg, woensdag 70kg, en dan weer met stappen van 2.5kg. Ik heb dan wat tijd om de verbeterde techniek te internaliseren, en zit toch maandag over een week al weer aan de 75kg, die dan hopelijk wat soepeler gaat.

Drieëndertigste SL 5x5 training, eind van week 11

Squat:
2x8x20kg
5x50kg
5x5x60kg

DB SP:
5x8kg
2x3x16kg FAIL
2x5x14kg
5x12kg

DL:
8x20kg
5x50kg
5x70kg
5x85kg

Chin-ups: -
Dips: 8xBW, 6xBW
Rek- en strekwerk
Thuis Foam Roller

Totaal 50 minuten

Squats zoals gepland op lichter gewicht met 100% focus op techniek. Ging naar tevredenheid, met nog een extra truc: gedurende de hele beweging lichte druk op grote teen houden (gelezen in een stuk van Dean Somerset, IIRC) en dat werkt erg goed voor controle en stabiliteit. Volgende keer 65kg

DBSP zoals verwacht te zwaar, maar dat was de vorige stap op 14kg ook, dus we zullen zien

DL nu gehaald met goede techniek op alle 5 reps

Maandag volgende training met 65kg Squat, 55kg BP, 50kg PR

Laatst bewerkt:
Mooie training. Dips gaan ook goed zie ik. Schouders gaan ook beter zo te zien.

Dank je! Deadliftplek was bezet, dus Dips gedaan *voor* DL. Dat scheelt wel in de energie.

Ja dat snap ik deadlift slurpt je energie op.

Vierendertigste SL 5x5 training

Squat:
2x8x20kg
5x50kg
5x5x65kg

BP:
8x20kg
2x50kg
5x5x55kg

Pendlay Row:
8x20kg
3x5x50kg FAIL

Chin-ups: 3xBW, 2xNeg
Dips: -
Rek- en strekwerk
Thuis Foam Roller

Totaal 55 minuten.

Squats prima te doen met verbeterde techniek.
BP gehaald! Allerlaatste rep met hangen en wurgen, maar 100% zelf. Volgende keer 57.5kg
Pendlays volgende keer nog eens op 50kg. Al in de eerste drie sets haalde ik soms de laatste paar cm niet, en toen was mijn energie op.

Woensdag volgende training met 70kg Squat, 16kg DBSP, 90kg DL

Laatst bewerkt:
Ik doe nu elke dag een paar keer planks, met ellebogen op de grond, en bil- en buikspieren strak aangespannen. Zeer goed voor core en houding.

Afgelopen zaterdag had ik voor het eerst sinds 2.5 maand jasje/dasje aan. Het overhemd was bij schouders beduidend beter gevuld, en zat bij de nek zelfs bijna strak! Daar doen we het voor.

Mooie training man je gaat lekker vooruit. En alleen positief toch dat je kleding beter zit en goed gevuld is.

Vijfendertigste SL 5x5 training

Squat:
2x8x20kg
5x50kg
2x60kg
5x5x70kg

DB SP:
5x8kg
5x16kg PR
2x3x16kg
FAIL
5x14kg

DL:
8x20kg
5x50kg
5x70kg
3x90kg FAIL
2x70kg

Chin-ups: 2xBW
Dips: 8xBW, 6xBW
Rek- en strekwerk, planken
Thuis Foam Roller, shoulder dislocations

Totaal 60 minuten

Squats redelijk soepel, met verbeterde techniek, goede controle en minder uithijgen dan voorheen. Ik ben wel tevreden over deze deload, en heb nu meer vertrouwen in de komende verhogingen. Vanaf nu weer met stapjes van 2.5kg

DBSP beter dan de vorige keer, we zullen volgende keer zien

DL fail op 4e rep. Ik kreeg hem met rechte rug niet omhoog, ook niet na nog 20s rust. Toch tevreden, dit was de eerste keer op dit gewicht, de eerste drie reps waren met goede techniek, en ik heb niet geprobeerd de boel te forceren. Volgende keer nog eens 90kg.

Vrijdag volgende training met 72.5kg Squat, 57.5kg BP, 50kg PR

Laatst bewerkt:
Mooie training hoor gaat lekker nu met je deload zo te zien.:thumbup:

En volgende training pak je die deadlift gewoon:D

Jammer van die fails kerel, maar toch behoorlijk sterk, bijna 10kg minder bw dan ik en begint toch aardig in de buurt te komen.

-

Laatst bewerkt:
Dank mannen!

@Daan: Nou, ik merk wel dat het tempo van progressie op de lifts wat naar beneden gaat. Maar dat geeft verder niets, ik wil SL 5x5 zo ver en zo lang mogelijk uitmelken. Zolang ik elke derde workout met een oefening omhoog kan, ben ik allang blij. En deloads zijn ook geen ramp.

@Pehr: Welkom! Ik had jouw log ook al gespot. SL 5x5 bevalt me inderdaad uitstekend. Aan je PRs te zien heb jij al wat meer ervaring, benieuwd hoe het je zal vergaan. Succes!

@Daan: Nou, ik merk wel dat het tempo van progressie op de lifts wat naar beneden gaat. Maar dat geeft verder niets, ik wil SL 5x5 zo ver en zo lang mogelijk uitmelken. Zolang ik elke derde workout met een oefening omhoog kan, ben ik allang blij. En deloads zijn ook geen ramp.

Als je het hebt over uitmelken, denk je dan in weken, of in bv 2 jaar of zo ?
Of is een en ander afhankelijk van je resultaten ?

Zelf ben ik nu ongeveer 12 weken bezig en ik wil er toch ook nog wel een paar weken of zelfs maanden bij plakken.

Ik denk/hoop toch zeker nog een aantal maanden. Nu nog 9 maanden voor een totaal van 1 jaar lijkt me mooi. Ik vind het gelukkig niet saai om steeds dezelfde oefeningen te doen. Maar we zien wel. Het allerbelangrijkste is blijven trainen.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven