MuscleMeat

LKK's log - Vijftiger doet Stronglifts/Madcow/Wendler

• Topic Starter Topic Starter
:) Je weet toch dat squads zonder gewichten een squat van BW is

succes met je log ik ben er nu zelf ook mee bezig en ben benieuwd
Haha, inderdaad, dat doel heb ik dan dus al gehaald! Srs, ik zit nu bijna op 78kg BW, dus ik tik dat doel af als ik 5x80kg heb gesquat. Hopelijk binnen een paar weken!

Log gezien, en volg! Succes ermee!

Proficiat met je progressie!
Heb je de indruk dat het bijhouden van een log wat extra motivatie geeft? Ik heb zitten denken om zelf een log te maken, maar ik twijfel nog :)

Proficiat met je progressie!
Heb je de indruk dat het bijhouden van een log wat extra motivatie geeft? Ik heb zitten denken om zelf een log te maken, maar ik twijfel nog :)
Dank je! Ja, het geeft zeker extra motivatie, vooral ook met de reacties van andere DBB-ers wier logs je dan ook weer kunt volgen... :) Ik kan een eigen log van harte aanbevelen.

Ik houd thuis ook nog een schriftje bij, maar daarin komen alleen de oefeningen en gewichten, in telegramstijl, voor snel overzicht.

gaat goed hier hé.... dat lichaamsgewicht squat je in no time.

en dan door tot je ook je lichaamsgewicht kan benchen ? ;)

Zesendertigste SL 5x5 training, einde week twaalf

Squat:
2x8x20kg
5x50kg
2x60kg
5x5x72.5kg

BP:
8x20kg
2x50kg
5x57.5kg PR
4x57.5kg FAIL
5x55kg
2x5x50kg

Pendlay Row:
8x20kg
5x5x50kg FAIL

Chin-ups: 3xBW, 2xNeg
Dips: 7xBW
L-flies: 2x8x4kg
Rek- en strekwerk, planken
Thuis Foam Roller

Totaal 65 minuten.

Squats zwaar en techniek iets minder stabiel, maar ging na eerste set steeds beter. Ben aan het proberen de hijgpauzes wat korter te maken. Bv 3x hijgen na reps 1-2, 5x hijgen na reps 3-4 in de eerste set. In latere sets loopt dat dan iets op. Volgende keer het moment van de waarheid op 75kg!

BP solide eerste werkset op PR gewicht. Met meer tijd/rust mss nog wel 1 of 2 volledige werksets erbij kunnen halen, maar dit was ook prima.

Pendlays volgende keer nog eens op 50kg. Wel 5x5 gedaan, maar niet altijd tot buik. Ik moet eraan denken mijn bilspieren goed aan te spannen, dan is het makkelijker. Volgende keer nog 1x op dit gewicht, dan verder.

Woensdag volgende training met 75kg Squat, 16kg DBSP, 90kg DL

Laatst bewerkt:
Mooie squat man, nu zit je egt bijna op par met mij.

De derde maand zit erop! Zie update in startpost. Ben tevreden met hoe het nu gaat. Bepaald niet altijd zin van te voren, maar achteraf is de voldoening steeds groot. Laatst weer compliment van vrouw en kids gehad over verbeterde houding en figuur, daar doen we het voor! :)

---------- Post toegevoegd Fri 18 Jan 2013 om 11:45 ----------

Mooie squat man, nu zit je egt bijna op par met mij.
En dat is al die tijd mijn geheime doel geweest! :) :) :)
Srs, jij hebt al 3x5x85kg gehaald, dat gaat bij mij nog wel even duren. En jij bent ook wel krankzinnig snel aangekomen, terwijl je start-BW lager was dan dat van mij, dus je moet je ook niet blind staren op die extra 10 kg BW. Rustig aan dan breekt het lijntje niet! (Jezus, wat een opa-opmerking. Ik ben zelf ook vaak ongeduldig hoor, maar kan dat dan ook wel weer loslaten, heeft de leeftijd toch nog voordelen)

Lekkere training man mooie Bp pr volgende keer 2 sets:thumbup: squat is ook netjes man.

-

Laatst bewerkt:
Gaat goed man, mooie PR op de bench, en aan de update in de startpost te zien ga je super vooruit!

---------- Post toegevoegd Fri 18 Jan 2013 om 15:04 ----------

Hiervan kan ik ook zeker zeggen dat het de moeite waard is om een log bij te houden! Ik doe het nu 3 weken en t helpt bij mij ook bij mn clean eten!

---------- Post toegevoegd Fri 18 Jan 2013 om 15:05 ----------

Haha doe ik ook. Ik loop ook met dat ding rond bij de sportschool. Mensen kijken me wel raar aan als ik in dat schriftje sta te scribbelen.

Zal binnenkort wel eens een logje starten dan! Al is het maar om wat minder cheatmeals te hebben :D
Stronglifts heeft trouwens een IOS-app voor het bijhouden van de trainingen. Zeer handig!
Proficiat met de PR op de bench, gaat goed vooruit :)

gaat goed hier hé.... dat lichaamsgewicht squat je in no time.

en dan door tot je ook je lichaamsgewicht kan benchen ? ;)
Dank je! Op mijn midden-termijn doelenlijst (zie startpost) staat inderdaad 5xBW bankdrukken. Daar heb ik nu nog 9 maanden voor. We zullen zien :)

---------- Post toegevoegd Fri 18 Jan 2013 om 17:42 ----------

Zal binnenkort wel eens een logje starten dan! Al is het maar om wat minder cheatmeals te hebben :D
Stronglifts heeft trouwens een IOS-app voor het bijhouden van de trainingen. Zeer handig!
Proficiat met de PR op de bench, gaat goed vooruit :)
Dank je! Die app heb ik gezien ja, maar een schriftje is toch wel heel handig, ook als je eens een keer een andere oefening doet, of anderszins afwijkt van het program. Voordeel van het schriftje is ook, dat ik datzelfde schriftje gebruikte toen ik in 1999-2000 redelijk consistent trainde in mijn toenmalige home-gym! Leuk om te zien hoe die opbouw toen ging. Jammer dat ik toen niet van een 5x5 programma wist.

---------- Post toegevoegd Fri 18 Jan 2013 om 17:44 ----------

Lekkere training man mooie Bp pr volgende keer 2 sets:thumbup: squat is ook netjes man.
Heej bedankt Crash! We gaan idd vrolijk verder. Wel blij nu met extra rustdag in het weekend.

En dat is al die tijd mijn geheime doel geweest! :) :) :)
Srs, jij hebt al 3x5x85kg gehaald, dat gaat bij mij nog wel even duren. En jij bent ook wel krankzinnig snel aangekomen, terwijl je start-BW lager was dan dat van mij, dus je moet je ook niet blind staren op die extra 10 kg BW. Rustig aan dan breekt het lijntje niet! (Jezus, wat een opa-opmerking. Ik ben zelf ook vaak ongeduldig hoor, maar kan dat dan ook wel weer loslaten, heeft de leeftijd toch nog voordelen)

Haha, dat spreekwoord heb ik nog nooit gehoord :D

Zevenendertigste SL 5x5 training

Squat:
2x8x20kg
5x40kg
3x60kg
1x70kg
5x5x75kg VPR

DB SP:
5x8kg
2x5x16kg
3x16kg FAIL
2x5x14kg

DL:
8x20kg
5x50kg
3x70kg
3x90kg FAIL
3x80kg

Chin-ups: 4xBW, 2xNeg
Dips: 8xBW
Thuis Foam Roller, shoulder dislocations

Totaal 70 minuten

Squats gehaald! Was wel hard werken met lange pauzes, en allerlaatste rep was kantje boord. Techniek was wel goed. Woensdag 77.5kg, ik streef in elk geval naar 1 goede werkset van 5, en dan zien we wel verder.

DBSP wel weer beter dan de vorige keer, ik probeer volgende keer nog eenmaal 16kg ookal was dit al de derde poging.

DL helaas wederom fail op 4e rep. Na drie reps op dit gewicht kan ik mijn onderrug niet meer recht houden. Volgende keer nog eenmaal 90kg, en als ik weer de 5 niet haal mijn eerste officiele deload.

Assists gaan goed, maar mijn dips zijn niet zo diep ivm schouders.

Woensdag volgende training met 77.5kg Squat, 57.5kg BP, 50kg PR

Laatst bewerkt:
Mooie training man squat gaat je goed af en een mooie pr!

En die fails horen er helaas bij zegt wel dat je ver op je uiterste zit. Kan alleen maar beter worden:thumbup:

Nice man!!

Wat betekent vpr trouwens?

Dank mannen!

VPR betekent volgens mij "Volume Persoonlijk Record", ofwel je hebt het gewicht al wel eens getild, maar nog niet zo vaak in 1 set of training. Is meer om ook iets positiefs te zetten naast de Fails :)

Was vanochtend op de weegschaal trouwens iets boven 78kg. Als dat eind deze week nog zo is, komt-ie in de stats.

-

Laatst bewerkt:
tja... op een bepaald moment ontkom je niet meer aan die eerste deload.
ook geen ramp toch, even een aanloop nemen en dan hup over dat platformpje heen ;)

Achtendertigste SL 5x5 training

Squat:
2x8x20kg
5x40kg
3x50kg
2x60kg
1x70kg
5x77.5kg PR
2x77.5kg

5x70kg
2x5x65kg

BP:
8x20kg
2x50kg
2x5x57.5kg
4x57.5kg

2x5x50kg

Pendlay Row:
8x20kg
5x5x50kg

Chin-ups: -
Dips: 7xBW
Thuis Foam Roller

Totaal 50 minuten.

Ik ga vanaf nu niet steeds "FAIL" erbij zetten, anders gaat het er zo deprimerend uitzien. Als de laatste regel niet "5x5x ..." is, betekent dat dus fail :)

Vanochtend weinig tijd, dus alles wat gehaast gedaan met minder rustpauzes en hier en daar een superset.

Squats volgens plan een hele werkset gehaald. Met (veel) meer rust was 5x5 mss wel gelukt, maar ik vind het wel best zo. Vrijdag heb ik meer tijd als het goed is. Wel nog kleine techniekverbetering bij het dalen. Dat gaat nu vloeiender in 1 beweging. Voorheen was het laatste stukje tot net voorbij par een beetje apart van de rest.

BP nu 2 en bijna 3 werksets. Niet ontevreden.

Pendlays nu goed op 5x5x50kg. Die kan omhoog voor volgende keer

Door de kortere pauzes werden Squat en BP een beetje reverse-pyramid achtig. Op zich bevalt me dat wel. Na het opwarmen een zware set voor de kracht, en daarna, met relatief korte rustpauzes, een paar sets met steeds wat minder gewicht. Het kost weinig tijd, put flink uit, en je blijft in elk geval 1 set flink zwaar tillen. Voor in de toekomst (post-SL5x5) is dat zeker iets om in gedachten te houden.

Vrijdag volgende training met 77.5kg Squat, 16kg DBSP, 90kg DL

---------- Post toegevoegd Wed 23 Jan 2013 om 11:58 ----------

Gefeliciteerd met de VPR! ;) Net zo awesome als een reguliere PR wat mij betreft
Dank je!

---------- Post toegevoegd Wed 23 Jan 2013 om 11:58 ----------

tja... op een bepaald moment ontkom je niet meer aan die eerste deload.
ook geen ramp toch, even een aanloop nemen en dan hup over dat platformpje heen ;)
Inderdaad. Ik zit er ook totaal niet mee hoor. We doen ons best en zien wel hoe het komt! :)

Laatst bewerkt:
Mooie training weer hoor. Squat gaat wel lekker zo te zien:thumbup:

Terug
Naar boven