AndroidHealthClinic

Logje van een Novice

Spieren te kort van lage reps is gewoon onzin.

Ik kan wel eens naar je deadlift kijken, maar dan zal je wel naar Groningen moeten komen

• Topic Starter Topic Starter
Spieren te kort van lage reps is gewoon onzin.

Ik kan wel eens naar je deadlift kijken, maar dan zal je wel naar Groningen moeten komen
Spieren te kort van lage reps zei hij niet maar van te veel trainen, dat je steeds dezelfde korte beweging blijft maken dus jouw lichaam eraan went en je dus die flexibilteit niet meer nodig hebt oid.
Misschien kan @DieNase hier meer over vertellen, check even de laatste post van vorige pagina en deze pagina aub! :)

Groningen is wel best een eind, maar toch bedankt. Eventueel film ik t en zal ik t wel sturen?

Spieren te kort van lage reps zei hij niet maar van te veel trainen, dat je steeds dezelfde korte beweging blijft maken dus jouw lichaam eraan went en je dus die flexibilteit niet meer nodig hebt oid.
Misschien kan @DieNase hier meer over vertellen, check even de laatste post van vorige pagina en deze pagina aub! :)

Groningen is wel best een eind, maar toch bedankt. Eventueel film ik t en zal ik t wel sturen?
Flexibiliteit is wel iets waar teveel mensen te weinig mee doen. Maar een spier kan alleen echt verkorten als je de maximale lengte nooit meer op zoekt. Naast het deadliften en squatten etc, loop je ook gewoon rond toch?
Ik zou het eerder zoeken in een slechte warm-up/te weinig flexibiliteit, te korte spieren is onzin.

Flexibiliteit is wel iets waar teveel mensen te weinig mee doen. Maar een spier kan alleen echt verkorten als je de maximale lengte nooit meer op zoekt. Naast het deadliften en squatten etc, loop je ook gewoon rond toch?
Ik zou het eerder zoeken in een slechte warm-up/te weinig flexibiliteit, te korte spieren is onzin.
Hoe denk je over rotator cuff warm ups. Heb al tijden last van voorkant van mijn schouder, volgens fysio overbelast, vandaar dat ik die vaak niet direct train.
Mij werd toen aangeraden om rotator cuff warm ups te doen voor de training maar had alleen maar t gevoel dat het erger werd, deed meer zeer namelijk.

Hoe denk je over rotator cuff warm ups. Heb al tijden last van voorkant van mijn schouder, volgens fysio overbelast, vandaar dat ik die vaak niet direct train.
Mij werd toen aangeraden om rotator cuff warm ups te doen voor de training maar had alleen maar t gevoel dat het erger werd, deed meer zeer namelijk.
Dan is de diagnose niet goed.

Dan is de diagnose niet goed.
Daar was ik al bang voor, meerdere keren gegaan en meerdere keren 'overbelast' zowel dokter als fysio. Toen tijd rust genomen maar had niet heel veel geholpen, het is met vlagen dat ik er last van heb. Waar ben jij ook alweer gevestigd?

EDIT:
Nog een vraag, wat is je mening over training, high rep wel aan te raden? Wissel dan af met UB/LB power & volume dagen.

Laatst bewerkt:
Dordrecht zit ik. Je vraag snap ik niet, is veel te algemeen.

Upper volume
Bench
15x20
15x20
10x60
10x90
7x90 verlagen om hoger in reps te gaan
8x85
7x80 lol wtf
11x70
11x70
En weer last van voorkant schouder, links dit keer. Wtf...

Wide grip pulldowns
15x30
12x80
12x82,5
9x85
12x80

Bench
15x70
Deze set gefilmd om te checken of t aan mn uitvoering ligt, zal hem laten checken door sommige dbbers dus pm sturen mag als je mn form wilt checken bro's. Niet op zn best gefilmd btw

OHP
Toch maar even proberen hoe t gaat
15x20
10x40 ook deze set gefilmd
5x40
Wtf.... Hier maar gestopt. Twee jaar geleden presste ik 60kg op reps en nu amper 40kg fml

DB row
12x30
15x40
10x40

Facepulls
15x30
15x80
12x90
10x90

One arm cable kickbacks SS one arm hammercurls
15x15 SS 15x10
12x17,5 SS 12x12
12x20 SS 12x12
12x22,5 SS 10x12

Cardio
500kcal in 34 minuten, volgens hartslag meter 79 dus zal wel dood zijn van binnen

kan ik begrijpen, mogelijk iemand dichter in de buurt.
je kan mij filmpjes prima sturen, maar denk dat het meer nut heeft om het hier te plaatsen of in topic :"Filmen van lifts een idee" zodat meerdere mensen er na kunnen kijken en opmerkingen geven.

Vandaag wat higher in carbs dan afgelopen twee dagen omdat vanmiddag/vanavond power LB op het programma staat. Ben aan het twijfelen om weer voor PR te gaan op squat (met belt) omdat t vorige keer wel lekker ging. Road to 200

180 was PR toch? Best wel aardige stap om dan voor 200 te gaan :p

Schouder overbelast dus raadde de fysio en de sportmasseur aan om twee dagen higher rep te aan, voor de beweging.
Zoals DieNase al zegt: op basis waarvan overbelast?
Iets van mobiliteitsproblemen in de schoudergordel/dysbalans in de spieren/houdingsproblematiek?

Zou het toch nog maar eens goed na laten kijken als ik jou was.

180 was PR toch? Best wel aardige stap om dan voor 200 te gaan :p
Ja zou dan natuurlijk niet meteen naar 200 gaan maar bijvoorbeeld vandaag 190 proberen.

Zoals DieNase al zegt: op basis waarvan overbelast?
Iets van mobiliteitsproblemen in de schoudergordel/dysbalans in de spieren/houdingsproblematiek?
Zou het toch nog maar eens goed na laten kijken als ik jou was.
Welkom en thanks voor je feedback! Toevallig gister en vandaag contact gehad met DieNase en hopelijk binnenkort even langs, is wel eindje rijden maar als het mijn schouderproblemen verhelpt is het meer dan waard!

die nase is fysio?

Aanstaande dinsdag afspraak bij een schouder expertise fysio, geen DieNase maar zij zullen mij vast wel verder kunnen helpen.

Terug
Naar boven