AndroidHealthClinic

Sticky Metabolisme: aankomen en afvallen

Suppleer door de week echt al een jaar of twee 3mg melatonine. Doet nog steeds z'n job :D Heerlijke inslaper.

Maar, word je ook uitgerust wakker? Zoals in q&a besproken, snel inslapen is maar de helft van het verhaal. Als je maar moe genoeg bent kan je achter een stuur in slaap vallen.
Als ik zo'n 7.5 uur slaap ben ik uitgerust de volgende dag, mits het 'kwaliteitsuren' zijn. En dan nog merk ik dat ik in het weekend zonder wekker rustig een uur of meer erbij pak.
Achter het stuur in slaap vallen moet je idd niet hebben :p

heb wat naslagwerk gedaan aan de hand van je bericht, maar ik kan zelf geen onderbouwde stukken tekst vinden met de claims die hier gemaakt worden. Kan je me wat laten zien?
Ik heb in ieder geval wél stukken gevonden waarin wordt gezegd dat er geen downregulatie plaats vind van eigen aanmaak, als dat je iets gerust stelt

Ik ben wel gerust nu ahaha

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.565
Morgen avond (donderdag 21 juni) om 20:00 Een live Q&A op mn insta over vreten en trainen op vakantie.

Top!

• #2.567
Iemand alvast wat vragen die hij of zij behandeld wil zien?

- Rustdag voor de avond dat je alcohol gaat drinken of beter erna? Of zo weinig verschil dus doe beide maar?
- kcals niet bijhouden en meer dan genoeg eten (evt met lange wandelingen als cardio) of proberen te schatten wat je naar binnen schuift bij 3 keer per dag uiteten en dan hopen dat het niet te weinig is?

Cafeïne? Stimulans die veel gebruikt wordt voor verschillende zaken, maar hoe optimaliseer je het nou echt? Stukje tolerantie erbij misschien

Als je een goed werkend, gezond lichaam hebt, en dus geen last van bloedsuikerspiegel schommelingen hebt;
Wat is dan het nadeel van simple carbs t.o.v. complex carbs naast dat complex carbs langer verzadigen? Of maakt het uiteindelijk niet zoveel uit, carb is carb.
Ik lees nog vaak op fora, reddit, etc. dat suiker de duivel is terwijl je met 2 appels en een banaan al snel op de 80 gram suiker zit, voeg daar nog wat melk bij toe en je zit al op de >100 gram suikers per dag.

Kan het helaas niet live zien en aangezien ik over 3 weken ga roadtrippen en waarschijnlijk niet naar een gym ga.
Is het verstandig om je cut te onderbreken en op onderhoud te gaan zitten, om zodoende je spiermassa meer te kunnen behouden als in een cut?
Alvast bedankt

Kan het helaas niet live zien en aangezien ik over 3 weken ga roadtrippen en waarschijnlijk niet naar een gym ga.
Is het verstandig om je cut te onderbreken en op onderhoud te gaan zitten, om zodoende je spiermassa meer te kunnen behouden als in een cut?
Alvast bedankt

Je kan het een dag later nog terug kijken :p
Protip als je 3 weken gaat roadtrippen is; Geniet er gewoon van.
Het is niet alsof je voor een contest aan het preppen bent lijkt me, wat is 3 weken achterstand nou weer op lange termijn.

Als je een goed werkend, gezond lichaam hebt, en dus geen last van bloedsuikerspiegel schommelingen hebt;
Wat is dan het nadeel van simple carbs t.o.v. complex carbs naast dat complex carbs langer verzadigen? Of maakt het uiteindelijk niet zoveel uit, carb is carb.
Ik lees nog vaak op fora, reddit, etc. dat suiker de duivel is terwijl je met 2 appels en een banaan al snel op de 80 gram suiker zit, voeg daar nog wat melk bij toe en je zit al op de >100 gram suikers per dag.
https://www.undisputed.com/artikel-fed-up/
JW heeft hier alles over suiker(vooral wat in de docu gezegd wordt) redelijk ontkracht

Je kan het een dag later nog terug kijken :p
Protip als je 3 weken gaat roadtrippen is; Geniet er gewoon van.
Het is niet alsof je voor een contest aan het preppen bent lijkt me, wat is 3 weken achterstand nou weer op lange termijn.
Ja klopt wist ik. Gaan sowieso niet veel uiteten, nemen schottelbraai e.d. mee dus kunnen veel uit de supermarkt halen. IIFYM:cool:

Vooral benieuwd hoe anderen ermee omgaan. En is een hele week rust nou echt zo goed voor je of kun je beter doortrainen.
Idem. Ben hier ook benieuwd naar

Zelf train ik meestal als het kan toch wel een paar keer naar een gym in de buurt of hotelgym. Niet zo zeer omdat ik bang ben dat ik spiermassa kwijtraak, maar ook gewoon omdat ik het leuk vind en mij mentaal beter voel. Verder eet ik vaak overdag tussen ontbijt en avondeten niet zo veel, zodat ik 's avonds meer kan hebben (IIFIYM zeg maar) en ben ik actief overdag. Beetje duursporten en dingen bezoeken (hardlopen, fietsen, wandelen). 's Ochtends fasted cardio en daarna ontbijten vind ik ook wel relax op vakantie.

Was weer interessant, top! :thumbs:
Ik volgde onder mijn eigen naam (Bert). Ik ga na mijn (eerste twee) wedstrijden in september op vakantie, waarschijnlijk naar een all-in. Twijfel nog even wat het verstandigst is qua voeding/sporten om enigszins in shape te blijven. Denk gewoon ontbijten met zuivel, ei, fruit, groenten. Overdag low-carb. 's Avonds wat meer eten, maar carbs beperken. Niet veel alcohol en verder geen kcals uit drinken. Ik wil niet zo'n opgeblazen ballon worden.

• #2.580
Was weer interessant, top! :thumbs:
Ik volgde onder mijn eigen naam (Bert). Ik ga na mijn (eerste twee) wedstrijden in september op vakantie, waarschijnlijk naar een all-in. Twijfel nog even wat het verstandigst is qua voeding/sporten om enigszins in shape te blijven. Denk gewoon ontbijten met zuivel, ei, fruit, groenten. Overdag low-carb. 's Avonds wat meer eten, maar carbs beperken. Niet veel alcohol en verder geen kcals uit drinken. Ik wil niet zo'n opgeblazen ballon worden.
thanks bro
gewoon met een dieetplan daarheen gaan, afspreken met je coach; als je een goede coach hebt helpt ie je ook zeker na je wedstrijd alles goed op de rit te houden en niet volledig overboord te gaan. Lot woog 1 maand na dr wedstrijd maar 2 kilo meer dan op het podium

Terug
Naar boven