AndroidHealthClinic

Sticky Metabolisme: aankomen en afvallen

Bezoekers in dit topic

thanks bro
gewoon met een dieetplan daarheen gaan, afspreken met je coach; als je een goede coach hebt helpt ie je ook zeker na je wedstrijd alles goed op de rit te houden en niet volledig overboord te gaan. Lot woog 1 maand na dr wedstrijd maar 2 kilo meer dan op het podium
Thanks. Ik heb altijd een beetje een eetstoornis (en compensatiedrang) gehad, dus ben sowieso niet iemand die los zal gaan. Na meer dan één cheatmeal voel ik me waarschijnlijk al schuldig :p. Mijn coach helpt me zeker, komt helemaal goed!
 
Op vakantie is het heel lastig om zout te vermijden betreft uiteten gaan , denk vooral aan een oosterse keuken... alleen hierom zou ik jezelf niet wegen tijdens je vakantie..
 
Op vakantie is het heel lastig om zout te vermijden betreft uiteten gaan , denk vooral aan een oosterse keuken... alleen hierom zou ik jezelf niet wegen tijdens je vakantie..
Gewoon altijd zout eten..dan heb je die fluctuaties niet zo.

Als actieve sporter kun je naar mijn weten meer zout handelen dan je denkt..

Wat is jouw mening over zout Jwdoetookmee (of is dat reeds behandeld)
 
Doe niet zo flauw man :D
 
Gewoon altijd zout eten..dan heb je die fluctuaties niet zo.

Als actieve sporter kun je naar mijn weten meer zout handelen dan je denkt..

Wat is jouw mening over zout Jwdoetookmee (of is dat reeds behandeld)
Nou ik schommel heel erg als ik veel zout eet , scheelt zo n een paar kilo
 
Ik krijg altijd last als ik veel zout snuif....
 
Zelfs als je veel zweet tijdens je training krijg je al gauw meer zout dan nodig binnen. Als je gewoon zelf kookt en prept valt het wel mee. Als je op vakantie elke dag uit eten gaat, zal het behoorlijk zijn. Overdag actief zijn of gewoon lekker in de zon bakken zorgt er natuurlijk wel voor dat je best wat vocht en zout verliest, maar dan nog.
 
Gewoon altijd zout eten..dan heb je die fluctuaties niet zo.

Als actieve sporter kun je naar mijn weten meer zout handelen dan je denkt..

Wat is jouw mening over zout Jwdoetookmee (of is dat reeds behandeld)
Zoutinname constant hoog of constant laag geeft beide geen / mindere schommelingen inderdaad

Helemaal in warm weer en veel zweten kan wat extra zout niet perse kwaad, maar dont overdo
 
https://www.undisputed.com/artikel-fed-up/
JW heeft hier alles over suiker(vooral wat in de docu gezegd wordt) redelijk ontkracht
Mooi verhaal inderdaad, en zelfde licht cynische toon :)
Toch een kleine kanttekening: als we het hebben over die willoze slachtoffers waarbij hun obesitas aan alles ligt behalve aan henzelf: bij een dieet met veel suikers en grote insuline/leptine schommelingen zijn die eerder in staat weer een volgende lading vetten en zoete troep erin te proppen dan wanneer ze voornamelijk langketenige carbs eten. Daardoor worden ze van voedsel met veel suikers toch sneller vet.
Het verhaal wordt natuurlijk anders als je mensen opsluit en dagelijks een afgewogen hoeveelheid calorieen geeft zonder de mogelijkheid dat ze gaan bijkanen. Dan gaat de regel van JW wel op dat alleen de hoeveelheid calorieen bepalend is, en niet de samenstelling.
 
Mooi verhaal inderdaad, en zelfde licht cynische toon :)
Toch een kleine kanttekening: als we het hebben over die willoze slachtoffers waarbij hun obesitas aan alles ligt behalve aan henzelf: bij een dieet met veel suikers en grote insuline/leptine schommelingen zijn die eerder in staat weer een volgende lading vetten en zoete troep erin te proppen dan wanneer ze voornamelijk langketenige carbs eten. Daardoor worden ze van voedsel met veel suikers toch sneller vet.
Het verhaal wordt natuurlijk anders als je mensen opsluit en dagelijks een afgewogen hoeveelheid calorieen geeft zonder de mogelijkheid dat ze gaan bijkanen. Dan gaat de regel van JW wel op dat alleen de hoeveelheid calorieen bepalend is, en niet de samenstelling.
Daarom werkt een dieet met complexe carbs en veel vezels voor de meeste mensen beter om af te vallen. Los van het aankomen/afvallen-verhaal, is een gezonds voedingspatroon ook beter v.w.b. je micro's, constant energieniveau, betere nachtrust, lekkerder in je vel zitten, je gebit etc. Afvallen blijft hoe dan ook een stukje discipline, want als je in een caloriedeficit zit is het vrij logisch dat je lichaam om eten vraagt.

Voor sporters kunnen suikers van meerwaarde zijn. Als je heel sedent bent, heb je er geen reet aan, maar kun je natuurlijk best iets lekkers eten als je zin hebt, maar dan komt het aan op je energiebalans als je niet wil aankomen. IIFIYM werkt daarom ook prima puur gelet op aankomen/afvallen.

Doe mij maar gewoon een clean bulk en cutten zonder cheaten, autist die ik er ben :P.
 
Laatst bewerkt:
Zijn er ergens nog artikelen te vinden over E-Nummers en dergelijke (van Jay?) of andere nederlandse?
 
Ik ben dol op e101, e300, e307 en e375.
 
Aantal nieuwe artikels toegevoegd op XXL nutrition
Als het goed is had ik alle artikelen over trainen hier nu staan, met onderarmen en buikspieren erbij.

Hier de volgende:
Blessures
https://blog.xxlnutrition.com/het-leed-dat-blessures-heet/

Fouten rondom cutten:
https://blog.xxlnutrition.com/meest-gemaakte-fouten-afvallen/

Methodes om vetpercentage te meten
https://blog.xxlnutrition.com/het-meten-van-je-vetpercentage/

Voeding rondom training:
https://blog.xxlnutrition.com/voeding-rondom-je-workout/


Vragen en opmerkingen zijn zeker welkom!
 
Jwdoetookmee Hoelang doe jij gemiddeld over het schrijven van een artikel? En waarom begin je niet een eigen website zodat je vandaar je artikelen kunt delen en coaching kunt aanbieden? Zijn genoeg die naar je luisteren en je bent gemotiveerd dus jij kan zeker wel wat bereiken man ;).
 
Jwdoetookmee Hoelang doe jij gemiddeld over het schrijven van een artikel? En waarom begin je niet een eigen website zodat je vandaar je artikelen kunt delen en coaching kunt aanbieden? Zijn genoeg die naar je luisteren en je bent gemotiveerd dus jij kan zeker wel wat bereiken man ;).
Verschilt maar per artikel inclusief inlezen uitzoeken en voorbereiden flink wat uurtjes haha. Geeft ook niet want vind het leuk.

Websitetje is een maat nu beetje mee bezig maar gaat heel gauw in de centen lopen en voor nu krijg ik redelijk wat klanten binnen via instagram.

Maar thanks man! Wil zeker uitbreiden nog
 
Back
Naar boven