Ik vat je verhaal
@chrisk. Heldere uitleg.
Het verhaal wat jij zelf schetst. Onderhoud begin = 3000. Onderhoud na cut = 2800. Afvallen gaat pas weer als je significant < 2600 eet, dat klopt dan wel. Vervolgens zeg je als je meteen naar 2600 verhoogt kom je geen vet aan. Die 2600 is dan nog steeds wel 200 onder onderhoud toch (2800). Dat bedoel ik dus ook. Als je dan na 1 week naar 2800 gaat (nieuwe onderhoud) doe je het net als in mijn verhaal met tussenstap. Dus hier begrijpen we elkaar.
Vervolgens zeg je als je naar 2800 verhoogt (nieuwe onderhoud), dan waarschijnlijk wel. Dat zei ik dus idem en dat was wat ik bedoelde. Laat het geen zoden aan de dijk zetten, oké. Maar op deze manier loop je gewoon meer risico wat vetmassa terug te plakken.
Over dat cheaten. Zelf geef ik vooral tijdens het cutten zelden toe aan cheaten. Als ik maandag beslis dat ik van het weekend een cheat heb loop ik daar heel de week mee in m'n kop en vervolgens word het die zaterdags een totaal uit de klauwen gelopen cheat en eindstand loop ik 2 weken gepikeerd rond

En dat geld in de bulk eigenlijk ook. Tot vorig jaar best veel gekloot gehad daarmee, motivatie naar de knoppen na achterlijke hoeveelheid cal enz. Komende cut zal ik ook maar 1-2x gaan cheaten op toch een behoorlijk aantal weken. En dan probeer ik het echt tot max +500 onderhoud te beperken. Gewoon 's avonds na het trainen, na een vrij cal arme dag.