MuscleMeat

Sticky Metabolisme: aankomen en afvallen

Zonnebloemolie/ margarine/ kokos

Hoe denk jij of Carb-Backloading JW? Misschien heb ik t gemist hier in je topic?

Nu zit ik in mn clean bulk en heb ik gisteren een groter calorie overschot gehad door mn cheat. Nu wil ik vandaag ong 2500 kcal eten ter compensatie. Is dit een goeie manier tijdens een cleanbulk?

Nu zit ik in mn clean bulk en heb ik gisteren een groter calorie overschot gehad door mn cheat. Nu wil ik vandaag ong 2500 kcal eten ter compensatie. Is dit een goeie manier tijdens een cleanbulk?
Wat was je overschot en hoever ligt 2500 onder je normale inname?

Wat maakt het een cleanbulk dan?

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.669
Welke definitie van clean bulk hanteer je?

Welke definitie van clean bulk hanteer je?

Bedoel er meer mee dat ik niet te hoog boven mijn onderhoud ga om vet toename te minimaliseren, niet zo zeer dat de voeding clean moet zijn allhoewel dat wel zo is.

Maar na zo'n cheat wil ik dus ook compenseren om vettoename uit te sluiten.

• #1.671
Bedoel er meer mee dat ik niet te hoog boven mijn onderhoud ga om vet toename te minimaliseren, niet zo zeer dat de voeding clean moet zijn allhoewel dat wel zo is.

Maar na zo'n cheat wil ik dus ook compenseren om vettoename uit te sluiten.
Jeej, gelukkig. Haha. Maar, wat is je onderhoudsbehoedte? Hoeveel ben je overschoten met je cheat ?

Jeej, gelukkig. Haha. Maar, wat is je onderhoudsbehoedte? Hoeveel ben je overschoten met je cheat ?

3500 zou ongeveer mijn onderhoud moeten zijn. Kom wel uit m'n cut (remember?) Gisteren heb ik zo'n 7000kcal op. :o (bloated AF)

Moet daar sowieso wel iets aan gaan doen.. heb laatste tijd altijd dat ik 1 dag in de week op zo'n 7 tot 8000kcal uit kom.

• #1.673
3500 zou ongeveer mijn onderhoud moeten zijn. Kom wel uit m'n cut (remember?) Gisteren heb ik zo'n 7000kcal op. :o (bloated AF)

Moet daar sowieso wel iets aan gaan doen.. heb laatste tijd altijd dat ik 1 dag in de week op zo'n 7 tot 8000kcal uit kom.
Dan heeft je cleanbulk weinig zin bruh. Beter die zieke cheats minderen. En ik zou de komende drie dagen dan minderen, niet slechts 1 dag (ervan uitgaande dat je vet aanzet minimaal wil houden)

Dan heeft je cleanbulk weinig zin bruh. Beter die zieke cheats minderen. En ik zou de komende drie dagen dan minderen, niet slechts 1 dag (ervan uitgaande dat je vet aanzet minimaal wil houden)

I know man, voorheen nooit last van gehad... maar is ontstaan in m'n cut. Ik heb ook gewoon 'altijd' honger of denk honger te hebben.. Hoeveel kcal raad je me de aankomende dagen aan? Vandaag wou ik op 2500 zitten + 500 cardio ter compensatie en dan vanaf morgen weer terug naar 3800 incl dagelijks 30min rustig hometrainer

Laatst bewerkt:
@Borstkas 1 dag in de week +/- 8000kcal uitschieten op een onderhoud van +/- 3500kcal is 640kcal (!) EXTRA overschot bovenop je cleanbulk, gemiddeld per dag. Dat is dan gewoon een vieze dirty (naar kcal kijkende) bulk. Ik weet dat je lichaam niet zo rekent en vet opslaat en doet adhv deze redenatie, maar de getallen zien er dan niet rooskleurig uit.

Heb je dan niet dat je jezelf 3 dagen lang fucked up voelt na zo'n cheat? Ik weet wel wat je bedoelt. Naar mezelf kijkende; cheat ik (wil dan bv max 500 meer eten ofzo), loopt het 9/10x uit de klauwen. Daarom doe ik het gewoon niet meer zo frequent. 1x in de 2 maanden heb ik zo'n dag. Weet dat ik mezelf niet in de had kan houden, en spookt dan hele tijd rond in mn kop. Vervolgens loop ik een week gefrustreerd en met spijt rond. Als je een keer wat bunk wil eten prop het dan gewoon binnen je macro's of zo goed als. Kijk zit je een keer 500 boven je doel, so what. Eens per 8-12 weken kom ik misschien een dag iets van 1500-2000 boven mn doel, dat is dan mn cheat. Wekelijks 4500 is niet goed als je wilt leanbulken.

Weet niet of je op mijn advies zit te wachten maar ik zou zeggen; Of gewoon niet cheaten, hou je bestelling van de shoarmaboer binnen je macro's. Wil je flink buiten je boekje gaan, minimaliseer het gewoon tot 1x per 6-10 wk.

Als je vervolgens 3 dagen moet gaan compenseren werk je mr katabol weer een beetje in de hand.

@Borstkas 1 dag in de week +/- 8000kcal uitschieten op een onderhoud van +/- 3500kcal is 640kcal (!) EXTRA overschot bovenop je cleanbulk, gemiddeld per dag. Dat is dan gewoon een vieze dirty (naar kcal kijkende) bulk. Ik weet dat je lichaam niet zo rekent en vet opslaat en doet adhv deze redenatie, maar de getallen zien er dan niet rooskleurig uit.

Heb je dan niet dat je jezelf 3 dagen lang fucked up voelt na zo'n cheat? Ik weet wel wat je bedoelt. Naar mezelf kijkende; cheat ik (wil dan bv max 500 meer eten ofzo), loopt het 9/10x uit de klauwen. Daarom doe ik het gewoon niet meer zo frequent. 1x in de 2 maanden heb ik zo'n dag. Weet dat ik mezelf niet in de had kan houden, en spookt dan hele tijd rond in mn kop. Vervolgens loop ik een week gefrustreerd en met spijt rond. Als je een keer wat bunk wil eten prop het dan gewoon binnen je macro's of zo goed als. Kijk zit je een keer 500 boven je doel, so what. Eens per 8-12 weken kom ik misschien een dag iets van 1500-2000 boven mn doel, dat is dan mn cheat. Wekelijks 4500 is niet goed als je wilt leanbulken.

Weet niet of je op mijn advies zit te wachten maar ik zou zeggen; Of gewoon niet cheaten, hou je bestelling van de shoarmaboer binnen je macro's. Wil je flink buiten je boekje gaan, minimaliseer het gewoon tot 1x per 6-10 wk.

Als je vervolgens 3 dagen moet gaan compenseren werk je mr katabol weer een beetje in de hand.

Wel tof dat je het even zo uit legt.. Ik ga er nu ook heel anders naar kijken. Ik ben 'verslaafd' geraakt aan dat vol gevoel en even niks tellen, stom genoeg loopt het dus uit de hand. Daar waar ik eerst weken lang geen behoefte had aan een cheat of moeite had met voeding. Nu is het een obsessie geworden.

Weet nu ook even niet wat ik moet doen, ben net begonnen met mn clean bulk maar ben zo vochtig en opgeblazen van gisteren. Ik ben nu geneigd om weer een aantal dagen te gaan cutten..

Wel tof dat je het even zo uit legt.. Ik ga er nu ook heel anders naar kijken. Ik ben 'verslaafd' geraakt aan dat vol gevoel en even niks tellen, stom genoeg loopt het dus uit de hand. Daar waar ik eerst weken lang geen behoefte had aan een cheat of moeite had met voeding. Nu is het een obsessie geworden.

Weet nu ook even niet wat ik moet doen, ben net begonnen met mn clean bulk maar ben zo vochtig en opgeblazen van gisteren. Ik ben nu geneigd om weer een aantal dagen te gaan cutten..
ey man, ik heb dit ook extreem, ik weet alleen niet hoe ik ermee kap.

ey man, ik heb dit ook extreem, ik weet alleen niet hoe ik ermee kap.

Hier hetzelfde probleem. Doordeweeks super gemotiveerd en geen enkel probleem met mn dieet. Vind het juist super om me er aan te houden. Tot het weekend. Ik ben door mn cut bepaalde emoties met betrekking tot eten gaan koppelen. Ik houd me zaterdag netjes aan mn dieet tot ik savonds ga chillen met vrienden of iets dergelijks. Dan gaat er een bepaalde knop om. Of dit gebeurt wanneer ik thuis kom na een avond iets gedaan te hebben. De dag erna ga ik altijd lager in mn kcal ter compensatie en maandag weer helemaal gemotiveerd te starten maar diep van binnen weet ik dat ik zo verkeerd bezig ben. Mn shape gaat wekelijks achteruit.. Ben een en al vocht geworden en voel me slecht.

Binge eating is allicht een goed onderwerp voor het volgende artikel volgens mij...! :P

• Like
Waarderingen: Mout
Prepare voor jojo effect. Uiteindelijk ga je op de lange termijn eten hoe je psychologisch vol kunt houden, wat je waarschijnlijk ergens op een setpoint in de gezonde 10-15% doet uitkomen. Dat of een eetstoornis.

Je kan hoeveel je doet opschroeven tot het matched wat je wilt eten, dat verschuift je set point iets, maar 6% is dan wel zo extreem dat het waarschijnlijk voor meer honger zorgt dan dat je weg kunt trainen - dan ben je op een gegeven moment als fulltime cardio atleet bezig. Dus waar zou je tevreden mee kunnen zijn en kun je de balans daar volhouden?

De focus en motivatie op zo'n doel is trouwens denk ik wel het grootste pluspunt van AAS. Ongeacht hoeveel slaap of hoe zen je een dag bent, die testosteron zorgt er dan wel voor dat je doet what it takes om je schema/macros te volgen. En bij off gaan lekker chocola eten als een gedumpt wijf, maarja.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven