AndroidHealthClinic

Mike's road to NK sterkste man

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.961
Deadlift
5 x 70
5 x 120
5 x 170
5 x 210
5 x 245

Pull ups wide
5 x
5 x 15
4 x 30
5 x 20

Chin ups
8 x
8 x
8 x
8 x

Db rows
10 x 40
10 x 48
15 x 52

Trx rear delts
12 x
12 x
12 x

• #2.962
Military press
8 x 20
5 x 40
5 x 60
3 x 80
6 x 92,5
3 x 100 extra setje

Squat
5 x 60
5 x 100
5 x 140
5 x 140
5 x 140
5 x 140
5 x 140

Front squat
5 x 140
5 x 140
5 x 140

• #2.963
Carpull zonder touw
2 sets 20 meter

Tire flips
3 x 380kg
8 x 380kg
Teveel pijn in linker hand.. Weet niet wat het is maar duurt nu alweer 4 weken. Tijdens Chin ups, tireflips, stoel oppakken met 1 hand, houten balken op het werk bijv gaat niet fatsoenlijk.
Wel vaker last van handen en voeten op onverklaarbare wijze want is niks gebeurd

Farmer hold met turn
40m x 50kg
40m x 80kg
40m x 120kg

Stones @ 1.32m
3 x 100kg
3 x 120kg
1 x 143kg
3 x 160kg

Ik mis nog zo,n 2 events. Bv yoke op speed en een laadonderdeel. Die tyre is eigenlijk ook al te licht voor je en heb je niet voluit kunnen gaan dus heb je 3 events gedaan waarvan 1 onderdeel maar 2 sets. Stones zijn prima

• #2.965
Ik mis nog zo,n 2 events. Bv yoke op speed en een laadonderdeel. Die tyre is eigenlijk ook al te licht voor je en heb je niet voluit kunnen gaan dus heb je 3 events gedaan waarvan 1 onderdeel maar 2 sets. Stones zijn prima

Wij doen altijd 4 events Gijs en het werkt tot nu toe goed op deze manier

Zou wel wat meer mogen zijn soms geb je gelijk in maar dit duurt al 3+ uur

Denk dat jullie Farmer walk en yoke enzo elke training afwisselen niet Mike?
En dan ene x speed, andere x zwaar?

Ben je btw nou weer langzaam op aan het bouwen voor iets? of wat is de komende weken/maanden de bedoeling kwa trainen?

• #2.967
Denk dat jullie Farmer walk en yoke enzo elke training afwisselen niet Mike?
En dan ene x speed, andere x zwaar?

Ben je btw nou weer langzaam op aan het bouwen voor iets? of wat is de komende weken/maanden de bedoeling kwa trainen?

Yep over het algemeen wel op die manier. Iedere week afwisselen en dan ook varieren in afstand en hoe zwaar.

Ongeveer wel ja heb voor de komende 8 weken al wel een opbouw wat allemaal geleidelijk aan omhoog gaat steeds. Met events gaat t trouwens wel goed op het moment. Farmers nu ook grip over.

Dat dit 3+ uur duurt zegt eigenlijk al genoeg Mike. Wij doen daar het dubbele werk in. Je hebt veel hart voor de sport dat weet ik en heb je altijd laten zien maar ik vind nu niet dat je het optimale eruit haalt zo. Het is geen haat ik heb respect voor wat je doet maar ik zeg wel wat ik zie. Ook met je blessure denk ik dat je en meer had kunnen doen om meer werkcapaciteit op te bouwen en dan een onderdeel waarbij snelheid en conditioning de boventoon voert een bijdrage levert zonder je herstel in de weg te zitten.

Dat dit 3+ uur duurt zegt eigenlijk al genoeg Mike. Wij doen daar het dubbele werk in. Je hebt veel hart voor de sport dat weet ik en heb je altijd laten zien maar ik vind nu niet dat je het optimale eruit haalt zo. Het is geen haat ik heb respect voor wat je doet maar ik zeg wel wat ik zie. Ook met je blessure denk ik dat je en meer had kunnen doen om meer werkcapaciteit op te bouwen en dan een onderdeel waarbij snelheid en conditioning de boventoon voert een bijdrage levert zonder je herstel in de weg te zitten.

Als het toch werkt voor Mike ?

ben wel voorstander van never change a winning team

Dit doe je toch ook samen met Niels toch? Of doet hij daarna nog meer?

Tis toch ook niet per se nodig om elke training vol kapot te gaan als je gewoon een meer lange termijn planning volgt

• #2.972
Wij trainen altijd samen zo idd. En Gijs volgens mij lijkt het op deze manier het meeste op een wedstrijd en daar is het de bedoeling sterk op te worden

Bouw stapsgewijs op op alles en t voelt goed nu.

Log lift
5 x 60
5 x 80
5 x 100
5 x 115

Military press
8 x 40
8 x 60
8 x 70
8 x 80

Swissbar bench
8 x 65
8 x 105
8 x 120
7 x 125

Db flies
12 x 15
12 x 20
12 x 20

Side raises
12 x 12,5
12 x 15

Ik geloof dat je in een training meer moet doen dan op een wedstrijd. Op de wedstrijd moet je over hebben en niet het gevoel zoals ik bij de flexcup bij velen zie dat ze voor het laatste onderdeel al helemaal stuk zitten.
Maar volgens mij heeft het toch niet zoveel zin om er tegenaan te blijven schoppen voor mij maar ik vind het toch jammer. De basis zou bij knetterhard trainen moeten liggen en ik kan er met mijn kop niet bij dat die paar events in 3+ uren knetterhard trainen is. Meer ga ik er niet over zeggen.

Ik geloof dat je in een training meer moet doen dan op een wedstrijd.

wat is er zo bijzonder aan strongman waardoor je dit denkt? want dit is in praktisch geen enkele andere sport gangbaar

veel marathonlopers lopen zelden 42km in training, vechtsporters slopen elkaar niet wekelijks helemaal kapot, voetballers spelen geen wedstrijden van 120 minuten in training, powerlifters doen niet regelmatig 12 zware beurten in een training en ga zo maar door. Het is gewoon zonde van de rest van je week om jezelf constant helemaal af te matten in 1 sessie, ga me niet vertellen dat dat latere trainingen niet beinvloedt.

Het doel van een training is toch sterker worden of ergens progressie in maken? Tuurlijk is het belangrijk om de work load/belasting van een wedstrijd aan te kunnen, maar ik denk dat er wel slimmere manieren zijn om dat te bereiken dan jezelf regelmatig helemaal de vernieling in trainen en het herstel onnodig zwaar maken.

Tis ook niet dat Mike's aanpak bewezen ineffectief is, verre van lijkt me lol.

wat is er zo bijzonder aan strongman waardoor je dit denkt? want dit is in praktisch geen enkele andere sport gangbaar

veel marathonlopers lopen zelden 42km in training, vechtsporters slopen elkaar niet wekelijks helemaal kapot, voetballers spelen geen wedstrijden van 120 minuten in training, powerlifters doen niet regelmatig 12 zware beurten in een training en ga zo maar door. Het is gewoon zonde van de rest van je week om jezelf constant helemaal af te matten in 1 sessie, ga me niet vertellen dat dat latere trainingen niet beinvloedt.

Het doel van een training is toch sterker worden of ergens progressie in maken? Tuurlijk is het belangrijk om de work load/belasting van een wedstrijd aan te kunnen, maar ik denk dat er wel slimmere manieren zijn om dat te bereiken dan jezelf regelmatig helemaal de vernieling in trainen en het herstel onnodig zwaar maken.

meh voor g-men heeft die ''vernieling'' aanpak anders wel goed gewerkt

Mooi verwoord. En sluit mij hier zeker bij aan.

Er is een verschil in vernieling en gewoon hard trainen. De voorbeelden die je aanhaalt compenseren met de totaalbelasting door de week. Ik kan ook stellen dat gewichtheffers uren en uren trainen maar zichzelf per training niet in de vernieling helpen. Ik ken Mike hij heeft jaren bij mij getraind en ik denk dat hij meer kan doen. Verder zal ik erover op houden. Trouwens Mike als je zou trainen als op de wedstrijd kunnen je trainingen beter 5u duren....

Er is een verschil in vernieling en gewoon hard trainen. De voorbeelden die je aanhaalt compenseren met de totaalbelasting door de week. Ik kan ook stellen dat gewichtheffers uren en uren trainen maar zichzelf per training niet in de vernieling helpen. Ik ken Mike hij heeft jaren bij mij getraind en ik denk dat hij meer kan doen. Verder zal ik erover op houden. Trouwens Mike als je zou trainen als op de wedstrijd kunnen je trainingen beter 5u duren....

Zou hij die "korte"training uitbreiden dan is die idd 5u bezig...Dus perfecte wedstrijd simulatie :p

Ik geloof dat je in een training meer moet doen dan op een wedstrijd. Op de wedstrijd moet je over hebben en niet het gevoel zoals ik bij de flexcup bij velen zie dat ze voor het laatste onderdeel al helemaal stuk zitten.
Maar volgens mij heeft het toch niet zoveel zin om er tegenaan te blijven schoppen voor mij maar ik vind het toch jammer. De basis zou bij knetterhard trainen moeten liggen en ik kan er met mijn kop niet bij dat die paar events in 3+ uren knetterhard trainen is. Meer ga ik er niet over zeggen.

Vind je het stiekem vervelend dat Mike er komt terwijl hij zich niet de schompes traint elke week?

Je lijkt me een prima vent, maar je komt een beetje als een jaloerse ex over nu imo..

Vind je het stiekem vervelend dat Mike er komt terwijl hij zich niet de schompes traint elke week?

Je lijkt me een prima vent, maar je komt een beetje als een jaloerse ex over nu imo..

Dat zal het zijn......

Of ik zeg gewoon wat ik vind en ga niet alleen af op wat Mike bereikt. Ik heb Mike heel hoog zitten wellicht dat ik daarom ook nog in zijn log reageer. Ik heb gezien wat hij er voor over had om strongman te doen. Er zijn er velen brutaal eerlijk tegen mij geweest en het heeft me een betere atleet gemaakt. Ik zeg niet wat Mike moet doen ik geef mijn mening. Net als jullie en Mike zal daar zelf wel zijn conclusies uit kunnen trekken.

Terug
Naar boven