- Waardering
- 1.793
- Lengte
- 1m81
- Massa
- 117kg
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik mis nog zo,n 2 events. Bv yoke op speed en een laadonderdeel. Die tyre is eigenlijk ook al te licht voor je en heb je niet voluit kunnen gaan dus heb je 3 events gedaan waarvan 1 onderdeel maar 2 sets. Stones zijn prima
Denk dat jullie Farmer walk en yoke enzo elke training afwisselen niet Mike?
En dan ene x speed, andere x zwaar?
Ben je btw nou weer langzaam op aan het bouwen voor iets? of wat is de komende weken/maanden de bedoeling kwa trainen?
Dat dit 3+ uur duurt zegt eigenlijk al genoeg Mike. Wij doen daar het dubbele werk in. Je hebt veel hart voor de sport dat weet ik en heb je altijd laten zien maar ik vind nu niet dat je het optimale eruit haalt zo. Het is geen haat ik heb respect voor wat je doet maar ik zeg wel wat ik zie. Ook met je blessure denk ik dat je en meer had kunnen doen om meer werkcapaciteit op te bouwen en dan een onderdeel waarbij snelheid en conditioning de boventoon voert een bijdrage levert zonder je herstel in de weg te zitten.
Ik geloof dat je in een training meer moet doen dan op een wedstrijd.
wat is er zo bijzonder aan strongman waardoor je dit denkt? want dit is in praktisch geen enkele andere sport gangbaar
veel marathonlopers lopen zelden 42km in training, vechtsporters slopen elkaar niet wekelijks helemaal kapot, voetballers spelen geen wedstrijden van 120 minuten in training, powerlifters doen niet regelmatig 12 zware beurten in een training en ga zo maar door. Het is gewoon zonde van de rest van je week om jezelf constant helemaal af te matten in 1 sessie, ga me niet vertellen dat dat latere trainingen niet beinvloedt.
Het doel van een training is toch sterker worden of ergens progressie in maken? Tuurlijk is het belangrijk om de work load/belasting van een wedstrijd aan te kunnen, maar ik denk dat er wel slimmere manieren zijn om dat te bereiken dan jezelf regelmatig helemaal de vernieling in trainen en het herstel onnodig zwaar maken.
Tis ook niet dat Mike's aanpak bewezen ineffectief is, verre van lijkt me lol.
Mooi verwoord. En sluit mij hier zeker bij aan.wat is er zo bijzonder aan strongman waardoor je dit denkt? want dit is in praktisch geen enkele andere sport gangbaar
veel marathonlopers lopen zelden 42km in training, vechtsporters slopen elkaar niet wekelijks helemaal kapot, voetballers spelen geen wedstrijden van 120 minuten in training, powerlifters doen niet regelmatig 12 zware beurten in een training en ga zo maar door. Het is gewoon zonde van de rest van je week om jezelf constant helemaal af te matten in 1 sessie, ga me niet vertellen dat dat latere trainingen niet beinvloedt.
Het doel van een training is toch sterker worden of ergens progressie in maken? Tuurlijk is het belangrijk om de work load/belasting van een wedstrijd aan te kunnen, maar ik denk dat er wel slimmere manieren zijn om dat te bereiken dan jezelf regelmatig helemaal de vernieling in trainen en het herstel onnodig zwaar maken.
Tis ook niet dat Mike's aanpak bewezen ineffectief is, verre van lijkt me lol.
Er is een verschil in vernieling en gewoon hard trainen. De voorbeelden die je aanhaalt compenseren met de totaalbelasting door de week. Ik kan ook stellen dat gewichtheffers uren en uren trainen maar zichzelf per training niet in de vernieling helpen. Ik ken Mike hij heeft jaren bij mij getraind en ik denk dat hij meer kan doen. Verder zal ik erover op houden. Trouwens Mike als je zou trainen als op de wedstrijd kunnen je trainingen beter 5u duren....

Ik geloof dat je in een training meer moet doen dan op een wedstrijd. Op de wedstrijd moet je over hebben en niet het gevoel zoals ik bij de flexcup bij velen zie dat ze voor het laatste onderdeel al helemaal stuk zitten.
Maar volgens mij heeft het toch niet zoveel zin om er tegenaan te blijven schoppen voor mij maar ik vind het toch jammer. De basis zou bij knetterhard trainen moeten liggen en ik kan er met mijn kop niet bij dat die paar events in 3+ uren knetterhard trainen is. Meer ga ik er niet over zeggen.
Vind je het stiekem vervelend dat Mike er komt terwijl hij zich niet de schompes traint elke week?
Je lijkt me een prima vent, maar je komt een beetje als een jaloerse ex over nu imo..