XXL Nutrition

Miron's Log

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.621
High

oke, zit er zelf aan te denken om ze eens een keer low te gaan proberen

• #2.624
Laatste twee dagen niet fantastisch getraind. Toch een aardige terugval qua kilo's op SQ. Desondanks nog wel 125 kg kunnen cleanen.

een terugval na 2 slechte trainingen!?

was je ziek ofzo dan?

gelukkig ben jij ook een mens

Waar blijven die trains?!

• #2.630
The dark times! John broz praat daar ook over. Doorduwen nu en wachten op epic PR's
True.
gelukkig ben jij ook een mens
I am Giulietta
Komt eran.
Raalte, Loods 2 is toch niet heel ver vanaf Enschede? weet niet precies waar je woont, ik zou het eens uitzoeken wat de mogelijkheden zijn.

Raalte valt wel mee ja maar ik ga niet 3 keer per week naar raalte om te trainen. Mijn mogelijkheden zijn enigzins beperkt vergeleken bij het ideaalbeeld wat ik voor ogen heb maar ik mag nog niet zo heel hard klagen :)

Vandaag dan:

Powersnatch
5 x 40
3 x 50
2 x 60
2 x 70
1 x 80

Front squat
opwarmen
3 x 130
3 x 130
3 x 130

Bankdrukken supersetted met 3 double clap pushups
5 x 60
3 x 80
3 x 100
2 x 120
3 x 130 negatief
2 x 140 negatief
2 x 150 negatief

Broad jump
- 25 x 2,5m

Conditie

- 10 jumping pullups
- 15 kettlebell swings
- 10 burpees
- 15 sledgehammer slamzz

56 sec
58 sec

• #2.631
En nu op de foamroller voor de buis en vroeg pitten, kijken of ik morgenvroeg nog wat klaar kan spelen

• #2.632
Net gesquat, goed opgewarmd maar bleef steken op 1 x 160

Wat foamrol je allemaal en wat is je doel daarbij en werkt het?

Drie vragen dus.

• #2.634
Wat foamrol je allemaal en wat is je doel daarbij en werkt het?

Drie vragen dus.

Met name

- IT band (wat mij knieproblemen had opgeleverd)
- Quads
- Kuiten
- Glutes/piriformis

Daarnaast ook weleens bovenrug, lats en adductors maar niet heel regelmatig.

Voornaamste reden is kwaliteit van het weefsel, het voelt gewoon een stukje soepeler allemaal en mobiliteit is enigzins verbeterd.

En het is gewoon chill om te doen :D

Thanks man. Ik ben ook wel eens bezig met een deobusje/tennisbal maar wil er wat serieuzer mee beginnen.

Maar je had last gekregen van je knie dóór foamrollen of knieproblemen door je IT band?

• #2.636
Thanks man. Ik ben ook wel eens bezig met een deobusje/tennisbal maar wil er wat serieuzer mee beginnen.

Maar je had last gekregen van je knie dóór foamrollen of knieproblemen door je IT band?

Nee had een strakke IT band waardoor die steeds over een uitsteeksel schraapte onderin squats, wat nogal begon te irriteren. Is nu over.

Oja vergat er nog 1: Heupflexors (die dingen bij je lies aan de voorkant) die doe ik ook elke keer. Is alleen een beetje lastig met een foamroller want die is eigenlijk te zacht dus ik wou me eigenlijk een hockeybal kopen daarvoor.

Heupflexors foamrollen doet bij mij heel goed en heb het gevoel daarna altijd een stuk soepeler te zijn (doe er ook nog even een paar grote lunges bij met 10s stretch).

Abductoren (vooral glutes) voelen bij mij altijd k*t maar zijn wel lenig genoeg denkik.

Laatst bewerkt:
  • #2.638
Heupflexors foamrollen doet bij mij heel goed en heb het gevoel daarna altijd een stuk soepeler te zijn (doe er ook nog even een paar grote lunges bij met 10s stretch).

Adductoren (vooral glutes) voelen bij mij altijd k*t maar zijn wel lenig genoeg denkik.

Hipflexors zijn de enige spieren die ik statisch rek voor de training en dat scheelt toch wel in veel bewegingen vind ik.
Alleen op te rollen moet ik met mijn volle gewicht erop balanceren maar dan nog werkt het niet helemaal lekker omdat die rol zoveel meegeeft.

Ik doe ze op een PVC pijp met handdoek erover, en wissel af met naar links en rechts hangen. Iets onder het bovenste uitsteekselpunt van de heup. Ik rek ze idd ook af en toe voor training, bijna altijd met van die drills die je overal vindt.

Die IT band is ook 1 van de dingen die de fysio bij mij nu stevig onder handen heeft genomen en de pijn in de knie rechts was al meteen een heel stuk minder. Hoe rol je hem?

Terug
Naar boven