- Waardering
- 58
- Lengte
- 1m78
- Massa
- 70kg
- Vetpercentage
- 13%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
15 keer? PR?
Wel lekkere training, fock sterk ben jij..
en de teller blijft maar lopen, minstens om de 2 uur is het weer raak, ook 's nachts. Nu op naar het werk, wordt nog wat 
t*ring sterk man die ham raises ook!
Hebben jullie op de sportschool een special bankje ervoor of hoe doe je die?
Keep on pomping! Me bench komt akelig dicht bij je in de buurt Miron![]()

Je bent goed sterk man, sterke chin ups! Zit er overigens nog wel speed in de lift als je bencht met 95?

Nee niet echt, maar was nog steeds maximaal
Ik zie veel PL'ers hier setjes speedbench doen met lage gewichten, wat is de bedoeling daar van? Snelheid is toch uiteindelijk niet erg van belang als je vaak maxt?
Ik maak wel gebruik van speedreps (Dynamic Effort- DE, sets van 1-2 reps in 60-80% 1rm), tijdens opwarming.
Dit is een Neurologisch/ Functioneel iets.
De gebruikte term hiervoor is neuromusculaire efficiëntie. Ofwel, in hoeverre is je motorische zenuwstelsel in staat de spieren optimaal te laten aansturen voor het leveren van Maximale Kracht.
Simpel gezegd, hoe haal je er uit wat er in zit.
Het trainen in deze zone geeft de volgende resultaten:
- Neuromotorische optimalisatie van de beweging. M.a.w. leert je het zenuwstelsel de juiste motorische eenheden op het juiste moment aan te sturen.
- Verbeteren van de explosieve kracht (starting strength).
- Verbeteren van de acceleratie kracht (speed strength).
- Toename neuromusculair vermogen (generating power). Heeft een gunstige invloed op de ontwikkeling van maximale kracht.
- Indien voorafgaand aan ME Sets: Neuromotorische opwarming (neuromuscular primer). Kortom je brengt je lichaam sneller in een optimale staat om ME werk te doen.
Waarom zou snelheid niet van belang zijn? Je wilt je Neurale systeem op zo veel mogelijke manieren prikkelen waarvan Explosiviteit er 1 van is.
Zie onderstaande post van Imponderabilia, daar staat alles in wat je moet weten.
Waarom zou snelheid niet van belang zijn? Je wilt je Neurale systeem op zo veel mogelijk manieren prikkelen waarvan Explosiviteit er 1 van is. Verder denk ik dat je bar speed niet maximaal was wanneer je bencht met pakweg 85% van je 1RM.
Zie onderstaande post van Imponderabilia, daar staat alles in wat je moet weten.
Nee natuurlijk niet, maar wel maximaal voor dat gewicht.
Ik zou dus voor speedbench altijd een gewicht moeten pakken wat ik met maximale snelheid kan drukken (zal rond de 70-75 max liggen)?
Dan heeft het dus weinig zin, als de intensie explosiviteit was.
Het verschilt per persoon, dit variereert meestal tussen de 50-75%. Ik houd meestal 60% aan, gewoon kijken wanneer je bar speed optimaal is.
Ok dank..
zou je speedbench gewoon afwisselen met gewone of samen in één training stoppen?
Netjes man die PR op je MP na 3 oefeningen!
Wat is je 1RM op de pushpress?