AndroidHealthClinic

Contest Log Mucci' Cutlog naar single digits

Je delts zijn ook zowat je beste bodypart... Als die voorlopen op de rest zien je armen er al snel wat minder uit.

Mijn armen zijn ook kut. Ik ben bang dat als ik eenmaal goed lean ben ze er echt belachelijk klein uit gaan zien en ik stop met bodybuilding omdat ik me te veel zal schamen :hahaha: Armen is het eerste waar iedereen altijd naar kijkt, als dat nou net je minste bodypart is ben je FUCKED.

Je delts zijn ook zowat je beste bodypart... Als die voorlopen op de rest zien je armen er al snel wat minder uit.

Mijn armen zijn ook kut. Ik ben bang dat als ik eenmaal goed lean ben ze er echt belachelijk klein uit gaan zien en ik stop met bodybuilding omdat ik me te veel zal schamen :hahaha: Armen is het eerste waar iedereen altijd naar kijkt, als dat nou net je minste bodypart is ben je FUCKED.
Als je veel vet op je armen vasthoudt gaat er natuurlijk nog veel vanaf en worden ze een stuk kleiner. Ik was daar in eerste instantie ook bang voor maar mijn armen werden gelukkig alleen maar beter naarmate ik steeds leaner werd.

Klopt, en grote armen zien er ook bruut uit in een t-shirt imo. Meestal is het ook of je hebt armen of chest. Allebei even goed zie je maar zelden bij normies.

Goodluck!

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt!

07/05/21-B3

30min fasted cardio.

Wide grip EZ-curl: 14-6-4x36kg + stretch
behind the back bb wrist curl: 13-7-5x50kg + stretch
unilat. Banded donkey calf raise: 14-7-6x zwarte rekker + stretch
GHR: 12x blauwe rekker,10x blauwe rekker, 10x blauwe rekker + stretch
Front squat: 8x105kg, 5x105kg
sissy squat: 20x10kg + stretch
Wide grip EZ-curl: 12-6-6x37kg, 11x26kg+ ds: 13x16kg.
Behind the back bb wrist curl: 14-6-5x51kg
Unilat. banded donkey calf raise: 15-8-8x zwarte rekker.

Rugpijn is over. Er al bij al vrij goedkoop vanaf geraakt :) wel nog voorzichtig gedaan en dus geen GHR of front squat gedaan. In de plaats daarvan wel db split squats maar was te irritant omwille van de grote schijven die steeds tegen m’n been botste, daarom niet gelogd. Wel wat extra curls gedaan.

Vandaag opnieuw 2900 calorieën, 254 eiwit, 324 koolhydraten, 55 vet.

Hoe gaat het momenteel met je onderrug/bovenbeen?
Ik zou als ik jou was niet te lang wachten om contact op te nemen met een therapeut. Ik merk zelf ook dat de vervelende (spier/pees/gewricht) pijntjes komen en gaan, maar sommige blijven en houden zich staande op de achtergrond zeg maar....voorkomen is uiteindelijk beter als herstellen. Een disbalans in je lichaam heb je al snel te pakken zonder dat je je ervan bewust van bent. Ik ben zelf ook iemand met een hoge pijn grens, maar pijntjes zijn eigenlijk al een teken dat er iets niet in orde is.

edit: lees net dat je onderrug inmiddels hersteld is.

Hoe gaat het momenteel met je onderrug/bovenbeen?
Ik zou als ik jou was niet te lang wachten om contact op te nemen met een therapeut. Ik merk zelf ook dat de vervelende (spier/pees/gewricht) pijntjes komen en gaan, maar sommige blijven en houden zich staande op de achtergrond zeg maar....voorkomen is uiteindelijk beter als herstellen. Een disbalans in je lichaam heb je al snel te pakken zonder dat je je ervan bewust van bent.
Van die onderrugblessure ben ik gelukkig zeer goedkoop vanaf geraakt. Die beenblessure helaas niet. Helemaal mee eens dat ik er beter snel naar laat kijken. Heb het bij m’n linkerbeen steeds op de lange baan geschoven. Had vorig jaar dan toch een voorschrift gekregen voor een echo maar toen gebeurde Corona en wouden ze liever even wachten met de echo. Kon toen ook niet meer trainen dus de pijn verminderende ook. Nu ik terug kan trainen, train ik met een lagere frequentie dan ik zou willen.

Die blessure gaat echt op de voorgrond komen bij veel volume, frequentie of load. Het lijkt erop dat als ik eenmaal over een ‘treshold’ ga, die pijn constant aanwezig is. Moet m’n linkerquad ook steeds foamrollen voor elke set. Het is een enorme domper om dit nu ook aan m’n rechterquad te hebben. M’n linkerquad was al redelijk gekrompen/ groeide niet mee omdat rechts overnam zeg maar. Als ik ze dan unilateraal ging trainen was ik nog verder van huis (zoals vandaag) door de pijn.

Heb al periodes van drie maanden niet getraind (ook geen ub) zonder dat het echt weggaat helaas.

Recap cut 1: 01/03/21-09/05/21

startgewicht: 101kg
Huidig gewicht: 93,56kg
resultaat: -7,48kg

Start calorieën: 4000
Eind calorieën: 2393

Eerste cut stopt vandaag. Deze week nog 1,9kg afgevallen en deze voelde ik wel. Had duidelijk minder zin om stappen te zetten en kon mij minder concentreren, iets wat vlak voor de examens niet zo handig is. Tevens deze week wat meer cravings ervaren. Al bij al was deze cut vrij eenvoudig (en nodig).

Het plan was om nu te rebounden maar daar heb ik de shape niet voor, in de plaats van opvullen en er beter uitzien zou ik nu enkel maar vervetten denk ik. Ga dus gewoon over op maintenance. Deze is berekend op 2850-2982. Ga het een week conservatief houden op 2750 met 3x30min fasted cardio en zo’n 2krachttrainingen per week. Heb wat achterstand mbt het leren van een aantal pittige vakken dus moet even opofferingen maken. Zal vanaf morgen ook 2x fullbody per week zijn en gericht op krachtbehoud.

Supps zullen 150mg test e per week en 2,5iu gh per dag zijn.

Shape midden februari :o :

D8DA825D-7D18-4A51-8556-EDD7AF5033AD.jpeg

huidige shape (na cardio dus benen wat pumped):
A222BB3B-574E-4933-A380-0E5D6593E30D.jpeg

605F5C50-CBB4-4EB1-A53C-BE91B01DA0E0.jpeg

Man dat buikvet bij jou trekt snel weg zeg. Beginnende aders ook. Top

Die benen man wat een canons!

Gaat lekker mucci, vetpercentage neemt mooi af en wat een stampers!! 👏🏼

Man dat buikvet bij jou trekt snel weg zeg. Beginnende aders ook. Top
Vind het wel meevallen eigenlijk. Vooral de laatste 4 weken is er best wat van gekomen. Hoewel je ze hier nog niet goed ziet, heb ik best wat aders over m’n abs lopen. Zal nog nasty worden volgende keer. :P

Die benen man wat een canons!
Gaat lekker mucci, vetpercentage neemt mooi af en wat een stampers!! 👏🏼
Bedankt! Waren wel wat opgepompt door het fietsen natuurlijk :D

Brood met pindakaas en confituur laten mij goed vol lopen Allezins :D vandaag eet ik even waar ik zin in heb, morgen terug strikt.

zometeen nog pizza :heart:

11/05/21

Training van gisteren, was nog 1 DC-stijl training.

Db high incline press: 6x38kg, 7x33kg
Db high incline fly: 11x11kg, 11x11kg + stretch
Bb upright row: 12-6-5x45kg
Deadstop CG pin press: 11-5-3x77kg + stretch
Rack chin: 12,5-6-5x6kg
Db chest supp. Row: 14-8-7x21kg + stretch
*incline hoek voor flat gewisseld.

flat db press: 6x42kg, 6x36kg
Bb upright row: 8-5-5x50kg
Deadstop CG pinpress: 9-5-3x80kg
Rack chin: 12-6-4 (+static) x10kg
Chest sup. Db high row: 12-8-5x23kg

Had logboek niet bij dus iets grotere sprongen gemaakt uit ‘zekerheid’.

Gezien ik weinig tijd heb zal er even slechts twee maal per week getraind worden :( zal het wel iets flexibeler aanpakken omdat de ruimte waarin ik train klein is en ik vaak moet puzzelen om het rack te gebruiken of de barbell of de GHD. Die laatste is enorm lomp en die moet ik vaak per oefening verslepen.

Ik ga drie rotaties hanteren:

A)

db flat press: 2 sets
Bb upright row: restpaused.
Deadstop CG pinpress: restpaused.

Giant set: Banded donkey calf raise - db lying leg curl- bb walking lunge: 3 sets.

B)

db low incline press ss db chest sup. Row: 2 sets.
Giant set: db side raise- deadstop EZ skullcrusher-EZ wide grip curls: 3 sets.

Db unilat. Calf raise: rest paused
GHR: 3 sets.
bb squat: 2 sets.

C)

db decline press: 2 sets.
Cable tricep extension: 2 sets.
Cable chest sup. Row: restpaused.
Db concentration curls: 2 sets.

bb front squat ss sissy squat: 2 sets.
Bb RDL: 2 sets.

Beetje mix van wat pompwerk maar toch proberen te overloaden op een aantal sleuteloefeningen. Ik start steeds met UB omdat ik anders niets meer waard ben en het geen productieve training wordt. Tevens wel benieuwd hoe dit m’n beentraining zal beïnvloeden.

Verder goed nieuws gekregen: 9juni gaan de gyms open :D

Verder 2750 calorieën elke dag. Ik hanteer even geen high/ Medium/ low dagen. Gewicht lijkt niet te stijgen (eerder af te nemen). Zou mooi zijn mocht ik m’n huidige shape kunnen behouden met +- 3000 calorieën. Daar kan ik dan nog veel mee zakken :)

Mooi bericht van de gyms

hier in NL 19 mei, tenzij er opeens veel meer ziekenhuisopnames zijn, maar dat wordt niet verwacht (95% zeker dus)

Recap 10/05/21-16/05/21- week 1 maintenance

Gemiddeld gewicht vorige week: 93,56kg
Gemiddeld gewicht deze week: 93,26kg
Verschil: -0,3kg

Gemiddeld aantal calorieën: 2921.

Heb er een deload week van gemaakt. Was best vermoeid en weinig zin om te trainen/stappen/ cardio. Slechts 1x getraind, 2x30min. Cardio en gemiddeld 3296 stappen (had 1 dag m’n telefoon niet bij tho).

Eetlust was ook vrij hoog en merkte dat 2750 per dag iets te weinig was. Heb wat op gevoel gegeten, soms 2750, soms 3250, af en toe er tussen. Ik houd dezelfde calorieën aan voor komende week maar dan met 2 fullbody trainingen, 3x 30min fasted cardio en zo’n 4K stappen per dag.

Voor aankomende week ga ik een mix van DC stijl/ fortitude doen ipv het schema dat ik eerst genoteerd had. Zo hoop ik toch wat volume te kunnen draaien en elke spier 2x per week te trainen.

“supps” deze week:
150mg test e, 2.5iu gh, 2x10mg accutane.

17/05/21- rotatie B

Bij rotatie B gestart omdat ik wou squatten gezien dat al meer dan een maand geleden was :o

UB pump

superset 1:
Deficit push up- db pullover: 21xbw- 19x25kg

superset 2:
Decline Db fly-banded pull up: 15x11kg- 12x blauwe rekker.

Superset 3:
Deficit push up-db pull over: 15xbw- 12x25kg

borst en rug stretch.

triset 1:
Db side raise-deadstop EZ skullcrusher-EZ wide grip curl: 21x8kg- 15x29kg- 13x29kg

Triset 2:
db side raise-bench dips-db curls:
16x8kg- 14xbw- 12x10kg

LB load:

db unilat. Calf raise: 11-6-5x15kg (restpaused).
Banded GHR: 10xblauwe rekker, 10xblauwe rekker maar dichter (ie minder hulp).
Bb squat: 3x145kg :o 8x130kg

stretch na elke oefening.

Flinke pump van die super/tri sets. Duidelijk dat ik die stijl niet meer gewend ben. Had ook wat zout in m’n intra gegooid en die voelde ik wel. Was wel lekker die pump :D

Overigens wel wat gewicht en reps verloren op squats. Laatste keer dat ik gesquat had was 10/04 :o sindsdien ook zo’n 5kg bw gedropt dus het is niet zo vreemd dat het zo bagger was.

Laatst bewerkt:
17/05/21- rotatie B

Bij rotatie B gestart omdat ik wou squatten gezien dat al meer dan een maand geleden was :o

UB pump

superset 1:
Deficit push- db pullover: 21xbw- 19x25kg

superset 2:
Decline Db fly-banded pull up: 15x11kg- 12x blauwe rekker.

Superset 3:
Deficit push up-db pull over: 15xbw- 12x25kg

borst en rug stretch.

triset 1:
Db side raise-deadstop EZ skullcrusher-EZ wide grip curl: 21x8kg- 15x29kg- 13x29kg

Triset 2:
db side raise-bench dips-db curls:
16x8kg- 14xbw- 12x10kg

LB load:

db unilat. Calf raise: 11-6-5x15kg (restpaused).
Banded GHR: 10xblauwe rekker, 10xblauwe rekker maar dichter (ie minder hulp).
Bb squat: 3x145kg :o 8x130kg

stretch na elke oefening.

Flinke pump van die super/tri sets. Duidelijk dat ik die stijl niet meer gewend ben. Had ook wat zout in m’n intra gegooid en die voelde ik wel. Was wel lekker die pump :D

Overigens wel wat gewicht en reps verloren op squats. Laatste keer dat ik gesquat had was 10/04 :o sindsdien ook zo’n 5kg bw gedropt dus het is niet zo vreemd dat het zo bagger was.
Zolang je benen maar groot zijn boeid het gewicht niet toch

Als ik een tijdje niet squat (zelfs al als ik 1 week oversla) voelt zo’n bar van 140kg in je nek altijd vrij intimiderend aan. Zoiets van: wooh shit, moet ik hier mee gaan zitten en vervolgens weer omhoog komen? :o

Sowieso altijd huge respect voor mensen die bodybuilding style 4+ plates squatten voor reps. Heb het persoonlijk niet vaak gezien in alle gyms waar ik ooit kwam.

3 plate squat is toch niet zo veel lol

Terug
Naar boven