Vandaag in de les: "Meneer bent u aan het droogtrainen? U heeft allemaal aders op uw onderarmen." Dat zijn de dingen die we graag horen..

Vooral dat ze de juiste term aders gebruiken en geen slagaders...
En natuurlijk weer een tren vandaag! De beentjes waren weer aan de beurt. Heb nu al geen zin meer in het fietsen morgen.
Deadlifts
1x6x30(+1rep)
1x6x50(+1rep)
1x6x70(+1rep)
1x5x90(-15kg)
Het idee was een iets intensere opbouw, minder intense laatste set. Wilde nog 5x100 doen ipv 5x105, In het kader van geen blessures oplopen. Maar vond 90 al een beetje moeilijk aanvoelen. Denk dat ik net als squats ook de deadlift gewoon met pensioen laat gaan. Te blessuregevoelig voor niets. Moet nog even bedenken wat het alternatief wordt. RDLs blijf ik er wel in houden.
Db lunges (per db)
1x12x6
1x12x12
1x8x20(-4reps & 8 halve reps gedaan)
2x10x16
Lag toch niet aan de deadlifts, m'n kracht is gewoon ruk in de benen. Ook voelde de oefening niet zo heel soepel op m'n heup. Blijf wel bij m'n punt geen DLs meer te doen.
Cable crunches
3x20x43,3(+2,3kg)
Pallof press
3x15x25,3(+2,3kg)
Core heb ik dan weer de tent mee afgebroken. Gezien krachtverlies alleen in de benen zit, komt het zeker door het fietsen. Cable crunches zijn toch wel m'n favoriet geworden, de zieke verzuring alleen in de abs voelt goed.
Was al ruim een uur bezig, isolatie laten zitten. M'n benen waren duidelijk niet op z'n best. Heb de tren mooi afgesloten met 2 goede oefeningen. Ben nu wel weer toe aan het bulken.. De spiegel ziet er steeds leuker uit, maar het trainen wordt wel steeds minder leuk. Maar nu ff goed doorzetten, zodat ik daarna in een range van 10-14% bf kan bulken en cutten ipv 14-20 bijvoorbeeld.
Vrijdag is de volgende leg day op een flinke onweersdag, dus komt mooi uit. Goed moment om niet te fietsen en na de tren maar een half uurtje cardio te doen.