AndroidHealthClinic

Muskaatnoot back in game voor natty gainsss

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.401
Jammer dat het zo tegenvalt. Hopelijk trekt het futloze snel weg en kan je nog wat mooie gains pakken de laatste weken.

• #2.403
Jammer dat het zo tegenvalt. Hopelijk trekt het futloze snel weg en kan je nog wat mooie gains pakken de laatste weken.
Hoop ik ook! Het aparte is dat het vooral 's avonds is. Ik ben echt topfit overdag, maar na het avondeten is er niets meer van over. Zelfs niet na vandaag. Goed geslapen, 3 leuke lessen gegeven en wat vergaderd, niets mentaal intensiefs.

Ik blijf hoe dan ook wel intensief sporten, alleen wat minder volume. Dat ik niet meer gewichten kan tillen is jammer, maar kracht staat niet gelijk aan spiermassa, vooral met gear. Dus achter de schermen groei ik gewoon door. Wel jammer natuurlijk, maar ondertussen staat er zo'n goede vooruitzicht te komen dat ik het niet al te erg vind. Voor de gezondheidmarkers met de HARNAS trial maakt het niet uit of ik wel of niet train. :p

Lekker voor de trial blijven meedoen doen dan, en nog zoveel mogelijk voor jezelf eruit halen.

• #2.405
Was helemaal vergeten dat ik gisteren bij de ouderavond meedeed. :o Tot 9 's avonds gewerkt, laat geslapen, slecht geslapen en vandaag 8 lessen achter elkaar gegeven en leeg nu. Vanavond wat achterstallig was en schoonmaakwerk inhalen, morgen pull, overmorgen 's ochtends hopelijk een goede legday. Om te compenseren voor dat matig stukje beenwerk van de laatste training.

• #2.406
Als een blok beton geslapen vannacht. Hoogste slaapscore op de fitbit sinds ik on ben.. :o Nog steeds niet hoog vergeleken met hiervoor, daar was 85 eerder de norm en >90 hoog. Nu mag ik blij zijn met >80.

Raloxifene eindelijk binnen vandaag, gelijk begonnen op 60mg per dag voor een week. Daarna door op 30mg tot het weg is. Ik heb de aromasin op 2x6,25mg per week sinds deze week. Ik had het idee dat ik iets drogere schoudergewrichten begon te krijgen op 2x12,5mg.

Kreeg vandaag ook veel commentaar van leerlingen. Hun ouders kwamen na de ouderavond thuis en vertelden hoe ze mijn les ervaren hadden en hoe gespierd ik was.:roflol: Van groot lijken zonder shirt, naar groot lijken met shirt en matig zonder shirt.

Vandaag een pull tren! Ging voor de verandering weer lekker! mag ook wel na deze nacht waarin ik als blok beton heb liggen slapen. Heb goed m'n rust gepakt en later getraind in plaats van een matige pull training er eerder doorheen te drukken.

Pullups
1x12xbw
3x10x10kg(-2reps) > maar ben wel dikker

Db rows
3x10x34(+2kg,-2reps)
Had x12 kunnen redden, maar ik pas op met een RPE van 10. Probeer rond de 8 te blijven om geen gekke blessures en zeurende dingen te krijgen.

Face pulls (#14)
3x12x15,8(+2,3kg,-3reps)

Curls voor de gurls:
EZ bar curls
3x15x15lbs

Hammer curls
3x12x14

Wat voor trainings schema hanteer je eigenlijk?

• #2.408
Wat voor trainings schema hanteer je eigenlijk?
UB/LB/Push/Pull. Eigenlijk sinds het begin nooit veel van afgeweken. Was eerst UB/LB, maar gezien ik m'n benen groot zat vond en geen wedstrijdambities heb heb ik de 2e legday geruild voor push/pull.

• #2.409
Raloxifene is nu al merkbaar, gevoeligheid bij de tepels is al aardig verminderd. Denk dat 2 a 3 maanden wel genoeg is om van de gyno af te komen.

En een UB tren! Prima gegaan. Lekker intensief geweest, laagste hartslag 112 en 450 kcal voor 75 min. Zit meestal rond de 300-350.

Benchpress
1x20x20
1x15x40
1x12x60
3x8x85(+2reps)

Cable rows
1x15x52
2x12x54,3
^alle barbells waren bezet en had geen zin in wachten. Ben al laat gaan sporten wat ik niet zo chill vind.

Incline db benchpress (30°)
1x15x14
3x12x24(+2reps)

Lat pulldowns
3x15x61,3

Single-arm high-cable crossovers
3x12x9(+2,2kg,-4reps) :fire: dit was wel ff lekker op een RPE van 10, pecs van beton gekregen.

Cable lateral raises
3x15x2,3

Single-arm overhead extensions (#11)
3x12x9

Alternating standing db curls
3x10x12(+2reps)

Late tren, dus dat wordt ruk slapen. Gelukkig heb ik wat homegrown specerijen om dat tegen te gaan. Een beetje CBD kruiden met een miniscuul beetje THC, genoeg om lekker op te slapen, niet genoeg om echt high te worden

• #2.411
Wat is het precies? De rook je het ook?
Heb een dry herb vape om het te verdampen. Beetje CBD wiet met een klein beetje van m'n eigen kweek voor wat THC. Hoog CBD en een beetje THC werkt erg ontspannend, slaap ik veel beter op dan gewoon alleen wat THC verdampen.

Heb een dry herb vape om het te verdampen. Beetje CBD wiet met een klein beetje van m'n eigen kweek voor wat THC. Hoog CBD en een beetje THC werkt erg ontspannend, slaap ik veel beter op dan gewoon alleen wat THC verdampen.
Waarom hadden wij vroeger niet zulke leraren :roflol:

• #2.413
En een leg day! Heb m'n dag niet vandaag. Laatste les keihard m'n knie gestoten, was niet lekker trainen. Hamstrings gingen wel, quads minder. Had nog wat in te halen na de matige vorige legday, dus RDL helemaal kapot gemaakt. BSS minder, had op z'n minst weer terug op de 14 moeten zitten. Maar dat redde m'n knie niet. Heb het ook na 2 sets maar gekaapt, voelde niet goed.

RDL
1x12x40(+10kg warmup)
1x12x60(+10kg "warmup")
2x12x70(+5kg) :fire:

Bulgarian split quats (dumbbells)
1x15x6
2x8x12(+2kg)

Leg curls (3:1:R5)
3x15x25(+4,7kg)

Cable crunches
4x15x29,3(+2,3kg,-5reps)

High-to-low woodchoppers
4x15x6,8+ML

Ook geen kuiten gedaan, met 1 been op de Smith voelde ook niet goed. Scheelt dat m'n kuiten toch geen aandacht nodig hebben. :p

• #2.414
Het verschil van 's avonds sporten en niet 's avonds sporten. Slaap altijd duidelijk slechter als ik niet voor 6 uur klaar ben. M' n hartslag heeft echt uren de tijd nodig om weer naar baseline te zakken. Was half 8 klaar gisteren, zou ik tot 9 doorgaan was m'n hartslag de halve nacht nog langzaam aan het zakken geweest. Naar mijn gevoel is het iets langzamer ON dan toen ik off was.

Screenshot_20221006-074430_Fitbit.png
Screenshot_20221006-074503_Fitbit.png

M'n knie heeft een flinke dreun gekregen. Naar m'n gevoel heb ik het echt verkeerd geraakt, doet veel meer pijn dan de klap zelf deed. Viel bijna omver 's nachts toen ik uit bed stapte om te pissen, op 1 been moet ik niet gaan staan.

Laatst bewerkt:
Het verschil van 's avonds sporten en niet 's avonds sporten. Slaap altijd duidelijk slechter als ik niet voor 6 uur klaar ben. M' n hartslag heeft echt uren de tijd nodig om weer naar baseline te zakken. Was half 8 klaar gisteren, zou ik tot 9 doorgaan was m'n hartslag de halve nacht nog langzaam aan het zakken geweest.
Kan het ook met laat eten, of veel eten aan eind van de dag te maken hebben? Heb het idee dat er veel energie nodig is om je eten te verteren, zeker bij eiwitrijk eten. Maar laat trainen zal zeker ook schelen.

Kan het ook met laat eten, of veel eten aan eind van de dag te maken hebben? Heb het idee dat er veel energie nodig is om je eten te verteren, zeker bij eiwitrijk eten. Maar laat trainen zal zeker ook schelen.
Vaak een combinatie van. Helemaal als je na het sporten direct een grote maaltijd neemt zonder dat je hartslag gezakt is.

Koolhydraten voor het slapen zouden slaap opwekken, maar merk vaak eerder dat ik door de koolhydraten een warme en onrustige nacht heb. Lichaam is dan volop aan het verteren. Liever eiwitten + vetten pre-bed.

• #2.417
Vaak een combinatie van. Helemaal als je na het sporten direct een grote maaltijd neemt zonder dat je hartslag gezakt is.

Koolhydraten voor het slapen zouden slaap opwekken, maar merk vaak eerder dat ik door de koolhydraten een warme en onrustige nacht heb. Lichaam is dan volop aan het verteren. Liever eiwitten + vetten pre-bed.
Ik neem altijd een shake + wat vetten savonds, meestal om een uur of 8-9. Normaal geen moeite mee, dat doe ik sowieso elke dag. Sporten is de variabele.

Sporten tot een uur of 20:00u verneukt mijn nachtrust ook compleet hoor.
Ga ik van 7,5u aan een stuk naar 5-6u met ieder uur wakker worden.

Ook in mijn geval is sporten de enige variabele.

Sporten tot een uur of 20:00u verneukt mijn nachtrust ook compleet hoor.
Ga ik van 7,5u aan een stuk naar 5-6u met ieder uur wakker worden.

Ook in mijn geval is sporten de enige variabele.
Ik begin nooit voor 21:00 met trainen.... zo heeft iedereen wat :p

• #2.420
Degelijke push tren! Goed geslapen vannacht en lekker rustig op werk geweest met 5 toetsen van de 7 lessen. Online toetsen waardeer ik enorm, nakijkwerk kost me 5x zo weinig tijd. Met de laatste toets had ik al 4 klassen nagekeken, maandagochtend even een kwartiertje zitten voor de laatste klas. Leerlingen ook grote blij met mijn nakijktempo.

Benchpress
1x20x20
1x15x40
1x12x60
3x8x87,5(+2,5kg) stronk, bijna weer 90.

Incline db benchpress (30°)
1x15x14
3x10x26(+2kg,-2reps)

Single-arm high-cable crossovers
3x15x9(+2,2kg)

Cable lateral raises
3x12x2,3+ML(+2,3kg microload,-3reps)

Pallof press (#11)
4x20x11,3+ML(+2,3kg microload)

Hier hield de stronk wel op.
Single-arm overhead extensions (#11)
1x12x9
2x12x6,8

Tricep pushdowns
3x15x18

Zit wel in een kleine dilemma. Hoe ga ik m'n voeding doen? De volgende cycle wordt pas na het trouwen, maar net bij de 3 maand post cycle bloedtest heb ik ook de deadline dat ik nog een pak op maat kan laten maken. :roflol: Week 8 begint volgende week. Ga ik cutten tot 13-14 of blijf ik bulken.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven