AndroidHealthClinic

Muskaatnoot back in game voor natty gainsss

- je wil vast niet als een opgeblazen monster in je trouwpak zitten
- later is het vast leuk om te horen "in het echt ben je een stuk groter dan op je trouwfoto's"
:devil:

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.422
- je wil vast niet als een opgeblazen monster in je trouwpak zitten
- later is het vast leuk om te horen "in het echt ben je een stuk groter dan op je trouwfoto's"
:devil:
Is een lastige keuze. :p Uiteindelijk heb ik ook veel vocht, dus ik heb geen idee hoe vet ik nou echt aan het worden ben. Sommige delen van m'n lichaam zien er amper uit alsof ik veel vet er bij op heb.

Gebruik je geen oestrogeen blokker ?

• #2.424
Gebruik je geen oestrogeen blokker ?
Jawel, maar die durf ik niet te hoog te pakken. Neem nu 2x pw 6.25mg aromasin, eerst 2x12,5mg. Maar heb niet gemerkt ineens echt vocht te verliezen toen ik het begon te gebruiken, totdat ik raloxifene nam gingen m'n tepels ook alleen maar erger worden.

Jawel, maar die durf ik niet te hoog te pakken. Neem nu 2x pw 6.25mg aromasin, eerst 2x12,5mg. Maar heb niet gemerkt ineens echt vocht te verliezen toen ik het begon te gebruiken, totdat ik raloxifene nam gingen m'n tepels ook alleen maar erger worden.
Duurt ook even, en als je snel weer verlaagd. Ik pakte Ari 0.5 eod boven de 500mg test.

Ik gebruik geen ai's atm, eigenlijk ook echt nooit nodig gehad op test :')

Iig niet voor gyno of iets.

• #2.427
Ik gebruik geen ai's atm, eigenlijk ook echt nooit nodig gehad op test :')

Iig niet voor gyno of iets.
Denk inderdaad dat het door de hCG komt. 1e kuur 450 test/200 deca geen probleem, op een hoger start VP. Nu met hCG en 600 test, verlaagd naar 500, instant gyno. Volgende keer probeer ik er mast of primo naast, met zowel AI als een SERM achter de hand. Kijken of een wat androgenere kuur helpt.

Eerst 2 kinderen, dan kan de hCG voorgoed weg en de zaadleiders geknipt worden. :p

Denk inderdaad dat het door de hCG komt. 1e kuur 450 test/200 deca geen probleem, op een hoger start VP. Nu met hCG en 600 test, verlaagd naar 500, instant gyno. Volgende keer probeer ik er mast of primo naast, met zowel AI als een SERM achter de hand. Kijken of een wat androgenere kuur helpt.

Eerst 2 kinderen, dan kan de hCG voorgoed weg en de zaadleiders geknipt worden. :p
Mast of Primo doet niet zoveel als Aro of Ari qua alleen blokken. Ik heb liever geen hoog oestrogeen, vind - 200pmol/L mooi. Als je dit wilt doen zou ik Mast op 400mg pakken met 500/600mg test.
Maar je begint met 12.5mg Aro en snel verlaag je dat al. Evista/Raloxifeen gebruik je nu ook, 60mg EOD of ?
Als je met een blokker begint heeft dat even tijd nodig natuurlijk.

• #2.429
Mast of Primo doet niet zoveel als Aro of Ari qua alleen blokken. Ik heb liever geen hoog oestrogeen, vind - 200pmol/L mooi. Als je dit wilt doen zou ik Mast op 400mg pakken met 500/600mg test.
Maar je begint met 12.5mg Aro en snel verlaag je dat al. Evista/Raloxifeen gebruik je nu ook, 60mg EOD of ?
Als je met een blokker begint heeft dat even tijd nodig natuurlijk.
Denk na 2 weken de dose verlaagd, ik begon lichtjes te voelen dat m'n schoudergewricht droger werd, dat wil ik absoluut niet. Liever iets meer dan iets minder E2. 1x eerder m'n E2 gecrashed op adex, was niet prettig.

Ik heb idd raloxifene, nu nog 60mg ed. Gezien de lange halfwaardetijd begon ik de 1e week met 60mg ed, daarna 60mg eod.

25 oktober zijn m'n volgende metingen, ze gaan dan ook naar test en E2 kijken. Dan zie ik wat het effect is van 500mg test, hCG en 6,25mg asin 2x pw. Kan dan eventueel nog bijspijkeren, maar ik denk dat ik het dan voor genoegen neem. Of 10 weken bulken en einde cycle, of ik besluit de laatste weken lichtjes te cutten en dan na 10 weken nog 2 tot 4 weken op 250mg door te pakken.

Veel te veel mensen grijpen snel naar AI's. Beter gewoon je estro in toom houden met primo bijvoorbeeld. En liever een te hoog dan te laag oestrogeen.

• #2.431
Veel te veel mensen grijpen snel naar AI's. Beter gewoon je estro in toom houden met primo bijvoorbeeld. En liever een te hoog dan te laag oestrogeen.
Amen. Had het idee dat m'n stuk lagere start VP genoeg zou zijn om niet weer gyno te krijgen. Heb m'n AI laag en een SERM om het terug te werken. Volgende keer zal het idd test primo/mast worden.

Ben jezelf het beste voorbeeld van. Je oestrogeen is niet snel te laag, maar knalt in kuur ruim boven de 250pmol/L. Mensen die daar last van hebben nemen dan een blokker, dat zegt niet dat je oestrogeen compleet laag raakt.(niet op normale dosis ai)

• #2.433
Gewicht 86,9kg, rustig aan het zakken. Laatst gewogen op 88,6 van de bloat. :o bleef al ff rond 87,5 schommelen, eens onder de 87 zakken is wel zo goed. Zal deels te maken hebben met de AI en SERM gok ik. Kracht is wel lekker gestegen! Zo ook op de pull tren vandaag. Gisteren niet gegaan, had flinke spierpijn in m'n delts en de rest van de push training na het opstaan. Dagje herstellen en dan helemaal banaan gaan leek mij een beter idee. :banana:

Barbell rows
1x20x30
1x15x50
3x12x70(+5kg) :fire:

Lat pulldowns
1x15x39
3x12x66(+4,7kg,-3reps):fire:

Rear delt rows
3x15x24

EZ-bar curls
2x12x10kg
1x10x10kg

Eerst buik dan laatste bicep oefening, meer hersteltijd geven na die ez bar curls.
Hanging knee raises
3x20x10

Hammer curls
3x12x14

Volgende UB tren iets rustiger aan doen en gewichten/reps hetzelfde houden. 2x flink de intensiteit opschroeven is wel genoeg voor eventjes. Dinsdag de beentjes en woensdag de bovenlichaam. Donderdag weer ouderavond en tot 9 werken. :( Dan vrijdag en zaterdag push/pull.

• #2.434
Heb me toch eens flink moeten pushen om vandaag te trainen. Het idee was gisteren legs, vandaag UB. Maar werd ineens aardig grieperig maandagavond, amper geslapen. Voel me nog niet zo goed uitgerust onderhand, maar niet meer ziek. Dus sporten kon vandaag wel, niet dat ik er veel zin in had. Vrijdag doe ik dan wel benen en zaterdag ub, ipv push/pull.

Nog 1.5 week en dan een weekje vakantie, merk dat ik daar echt aan toe ben. Een nieuwe school en direct als startend docent voltijd lopen zonder startersbonus is pittiger dan gedacht. Het idee dat ik daardoor een huis heb maakt het wel vol te houden, maar na dit jaar ga ik 4 dagen werken. Op dit moment leef ik om te werken.

Weighted pullups
1x12xbw(-3reps)
3x12x10kg terug op x12, ging beter dan verwacht.

Db benchpress
1x15x12
1x12x22
3x10x32

Db rows
3x12x34(+2reps) stelde weinig voor, dus heb toch nog maar 2 reps erbij gedaan. Anders had ik nog 4-5 RIR, dat is me iets te veel. :p

Db standing oh press
3x12x14

Single-arm low-cable crossovers
3x12x6,8

Face pulls
3x12x15,8

Lying db tricep extensions
2x15x10(+1kg)

Alternating standing db curls
2x8x12

Heb meer gegaapt dan gesport, maar nog best netjes gegaan. Naar m'n gevoel moest ik kracht hebben verloren.

Dit weekend nog even goed eten en dan volgende week cutten van week 9 t/m 15. Zal t/m week 10 500mg blijven zetten voor de bloedtest, en dan nog 4 weken op 250mg. Zaterdag voor collega's koken voordat we naar het theater gaan. Turkse linzensoep, pasta carbonara en tiramisu met amaretto & sinaasappel. Met een fruitige pinot noir voor bij de pasta en een muscat dessertwijn voor bij de tiramisu... :D Ik drink amper alcohol, maar van 2 glaasjes naast een goed gerecht kan ik wel genieten.

Edit: voordeel is trouwens wel, doordat ik het af en toe -(gedwongen) rustig aan doe, heb ik geen zeurende pijntjes. :o Zelfs m'n onderrug voelt beter dan voorheen. Het helpt wel om niet full r*tard elke training te knallen, progressief te laden, 80% op een RPE van 10 te werken. Soms heb ik het gevoel te weinig te doen, maar ik groei gewoon als kool door. En als ik dan soms de aders op m'n delts zie dan heb ik niet het idee veel vetter te zijn geworden, alleen op elk ander plek op m'n lichaam lijkt het wel zo.. :p

Nog wat nudes:
PXL_20221012_195458019.jpg
PXL_20221012_195435148.jpg

Laatst bewerkt:
Goeie weighted pullups ook :thumb:

Cutten direct na je bulk is iig rip alle eventueel gemaakte gains. Zonde man. Ook met aas.
Eens
Ik heb na mn eerste cycle(16 weken 375 test e), 6 weken op en rond onderhoud gegeten.

Nu 5 maanden verder ben ik nog steeds 11 kilo zwaarder(uiteraard ook paar kilos vet, startte op 10% en nu +- 13%) als begin bulk. Ik denk dat verse gains ook als eerste gaan dus ik zou idd ook een onderhouds periode aanraden.

Eens
Ik heb na mn eerste cycle(16 weken 375 test e), 6 weken op en rond onderhoud gegeten.

Nu 5 maanden verder ben ik nog steeds 11 kilo zwaarder(uiteraard ook paar kilos vet, startte op 10% en nu +- 13%) als begin bulk. Ik denk dat verse gains ook als eerste gaan dus ik zou idd ook een onderhouds periode aanraden.

Precies. Je lichaam heeft even tijd nodig om aan de extra spiermassa te hechten zeg maar.

Deed 't vroeger helaas zelf ook hoor, gainen in een blast en dan licht cutten in de cruise. Rip bijna alle gains :')

Precies. Je lichaam heeft even tijd nodig om aan de extra spiermassa te hechten zeg maar.

Deed 't vroeger helaas zelf ook hoor, gainen in een blast en dan licht cutten in de cruise. Rip bijna alle gains :')
Ik wil je graag geloven maar het klinkt toch zo bro science dit

• #2.440

Zelf nog niet eerder geprobeerd, maar thnx! Zal dan meer op onderhoud gaan eten en hopen op een kleine recomp op 500mg.

Terug
Naar boven