AndroidHealthClinic

Muskaatnoot back in game voor natty gainsss

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.483
Wat voor hulp heb je eigenlijk gekregen tbv je kuurvoorstel ?
Diederik Smit had het over hulp voor zo veilig mogelijke kuur naar je gestelde doel
Dosering opschroeven en korter kuren ipv langer, wilde zelf geen 750mg doen dus heb gewoon de duur verkort. Beter meer AAS in minder tijd dan andersom, volgens hem. Verder ook adviezen met AI dosering, meer nemen in het begin ivm opbouwen bloedwaardes. Maar als ik het goed heb zijn de voornamelijke adviezen na de kuur, nadat alle resultaten binnen zijn. Dan wordt er gekeken naar de impact, en hoe deze in de toekomst verminderd kan worden.
Rustdagen word vaak door (beginners) zwaar onderschat, aangezien die er nog van overtuigd zijn “meer = beter”. Op rustdag groei je juist aangezien je jou lichaam dan de kans daarvoor geeft.

7 dagen pw op hoge intensiviteit trainen is voor spiergroei niet optimaal/bevorderend, dat men het doet omdat ze het leuk vinden is een andere discussie, zelfde discussie kan men hebben mbt oefening selectie aangezien mensen nog steeds denken dat je MOET squaten/ benchen en DL om spieren te maken, terwijl dit juist ook niet de meest maximaal bevorderende oefeningen zijn voor spiergroei, verre van zelfs.

Kan me ook niet voorstellen dat er 1 coach dit zal adviseren, maar aan de andere kant tegenwoordig noemt iedereen zichzelf al coach als ze net keer 12%bf hebben gehaald, dus kijk nergens meer van op.
Maar je mist de punt volledig. Er is geen geval van meer = beter, de volume blijft exact hetzelfde. Het wordt alleen meer verdeeld. Ik kan me niet voorstellen dat je lichaam denkt: "shit, de biceps worden aangepakt. Nu kan ik niet meer verder met herstel voor de benen en borst etc.". Je lichaam staat niet de hele dag op stil als je een half uur gaat sporten die dag. Er blijft nog precies zoveel rust per week als voorheen, en met zo'n split doe je elk spiergroep om de 2 dagen, genoeg rust tussendoor dus.

Zoals ik al zei, komt het behoorlijk als broscience over. Alsof een "trainingsdag" van een half uur je hele herstel van die dag tegenhoudt. Mensen trainen 6x pw PPL met 1.5 uur per dag, denk je dat die ene rustdag meer rust geeft dan iemand die minder volume in de week draait over 7 dagen?

Dosering opschroeven en korter kuren ipv langer, wilde zelf geen 750mg doen dus heb gewoon de duur verkort. Beter meer AAS in minder tijd dan andersom, volgens hem. Verder ook adviezen met AI dosering, meer nemen in het begin ivm opbouwen bloedwaardes. Maar als ik het goed heb zijn de voornamelijke adviezen na de kuur, nadat alle resultaten binnen zijn. Dan wordt er gekeken naar de impact, en hoe deze in de toekomst verminderd kan worden.

Maar je mist de punt volledig. Er is geen geval van meer = beter, de volume blijft exact hetzelfde. Het wordt alleen meer verdeeld. Ik kan me niet voorstellen dat je lichaam denkt: "shit, de biceps worden aangepakt. Nu kan ik niet meer verder met herstel voor de benen en borst etc.". Je lichaam staat niet de hele dag op stil als je een half uur gaat sporten die dag. Er blijft nog precies zoveel rust per week als voorheen, en met zo'n split doe je elk spiergroep om de 2 dagen, genoeg rust tussendoor dus.

Zoals ik al zei, komt het behoorlijk als broscience over. Alsof een "trainingsdag" van een half uur je hele herstel van die dag tegenhoudt. Mensen trainen 6x pw PPL met 1.5 uur per dag, denk je dat die ene rustdag meer rust geeft dan iemand die minder volume in de week draait over 7 dagen?
Je wordt in ieder geval wel een wijsneus van de test-e, doet het toch nog iets.

Succes met 7x per week aankloten:D

• #2.486
Je wordt in ieder geval wel een wijsneus van de test-e, doet het toch nog iets.

Succes met 7x per week aankloten:D
Dat is gewoon de bioloog in mij die zich niet kan bedenken dat je lichaam stil gaat staan omdat je niet 24 uur rust maar 23.5. :roflol:

Die heb jij toch standaard in je schema staan?

Ik vind het fijne oefeningen. Maar doe wel dumbell bench press
Nope, off season schema is compleet anders qua setup voor maximaal spiergroei komende 30/40 weken

UB / LB / UB
RUST
LB / UB / quad + arms
RUST
Repeat

Nope, off season schema is compleet anders qua setup voor maximaal spiergroei komende 30/40 weken

UB / LB / UB
RUST
LB / UB / quad + arms
RUST
Repeat

Nu wel ja. Maar laatste half jaar blast stonden die er wel in toch? En daar heb je flink op gegained toch? Niet iedereen heeft baat bij squatten maar kniebuigen is kniebuigen imo. Het ene zal wat efficienter zijn als het andere maar dan squat een ineffectieve oefening noemen is relatief aan jou. Bij iemand anders kan het zeker andersom zijn

Ik ben meer voorstander van lagere dosis en langer doortrekken. de zgn 'aanslag' op je lichaam is dan minder over de hele periode dan, heftiger op korte periode. Ik zie jou als beginner en dan is 750mg EW echt wel veel. Ik lees wel meer in onderzoeken, en dat men daar uitgaat van standaard 600mg EW als beginnerskuur, maar dat is best veel. Dat is uit de tijd dat ik begon, maar onze generatie heeft in praktijk ervaren dat dat niet hoeft en veel is. Zeker tegenwoordig waar men al begint op 70kg

• #2.490
Ik ben meer voorstander van lagere dosis en langer doortrekken. de zgn 'aanslag' op je lichaam is dan minder over de hele periode dan, heftiger op korte periode. Ik zie jou als beginner en dan is 750mg EW echt wel veel. Ik lees wel meer in onderzoeken, en dat men daar uitgaat van standaard 600mg EW als beginnerskuur, maar dat is best veel. Dat is uit de tijd dat ik begon, maar onze generatie heeft in praktijk ervaren dat dat niet hoeft en veel is. Zeker tegenwoordig waar men al begint op 70kg
Eens, wilde zelf ook niet 750mg zetten. Wilde wel 500mg uitrekken om de gear op te maken, maar zijn idee was gewoon korter en in die tijd de gear opmaken. De winst/sides is lineair tot een gram test, dus zou dat in principe weinig uitmaken. Volgens Diederik is de schade slechter door langer iets minder te zetten dan andersom. Maar dan gooi ik zelf liever een paar mL weg en blijf bij dezelfde dosis. :p Om wat je zegt idd, zo gek veel massa heb ik niet. Te hard gaan is alleen maar blessures oplopen.

Eens, wilde zelf ook niet 750mg zetten. Wilde wel 500mg uitrekken om de gear op te maken, maar zijn idee was gewoon korter en in die tijd de gear opmaken. De winst/sides is lineair tot een gram test, dus zou dat in principe weinig uitmaken. Volgens Diederik is de schade slechter door langer iets minder te zetten dan andersom. Maar dan gooi ik zelf liever een paar mL weg en blijf bij dezelfde dosis. :p Om wat je zegt idd, zo gek veel massa heb ik niet. Te hard gaan is alleen maar blessures oplopen.
Ik gooi niets weg, zonde man. Ik heb vroeger ook gewoon de gear opgemaakt. (toen ik nog klare gear kocht) Maar vroeger zette je test eens in de 10 dagen. dus zet je de laatste keer 3ml op 750mg.

Nu wel ja. Maar laatste half jaar blast stonden die er wel in toch? En daar heb je flink op gegained toch? Niet iedereen heeft baat bij squatten maar kniebuigen is kniebuigen imo. Het ene zal wat efficienter zijn als het andere maar dan squat een ineffectieve oefening noemen is relatief aan jou. Bij iemand anders kan het zeker andersom zijn
Bb squat kost evenwicht wat weer ten kosten gaat van puur kracht. Vandaar we nu een andere aanpak gaan doen met meer machines zodat ik evenwicht/balans minimaliseer. Dat ik vorige bulk goed gegaind heb klopt, maar het kan altijd beter.

Zeg ook niet dat sq dl bench slecht zijn, maar er zijn betere alternatieven voor meer spiergroei.

Er bestaat ook nog iets als plezier halen uit bepaalde oefeningen, ook al zijn ze op papier misschien minder efficiënt voor hypertrofie. Heb verder ook nog nooit een sterke squatter gezien met kleine benen of een sterke bencher met kleine UB.

Bb squat kost evenwicht wat weer ten kosten gaat van puur kracht. Vandaar we nu een andere aanpak gaan doen met meer machines zodat ik evenwicht/balans minimaliseer. Dat ik vorige bulk goed gegaind heb klopt, maar het kan altijd beter.

Zeg ook niet dat sq dl bench slecht zijn, maar er zijn betere alternatieven voor meer spiergroei.
Het kan hand in hand.

De ene legday squat ik eerst
2e legday eerst legpress

Squat, Deadlift, BP en OHP zijn de basis

Het kan hand in hand.

De ene legday squat ik eerst
2e legday eerst legpress
Bb squat heb ik vervangen voor hack squat en bb bench press voor machine plate loaded press. Schema is daardoor minder “leuk”, maar wel maximaal optimaal voor spiergroei aangezien beide oefeningen balans kosten en de vervang oefeningen niet.

Hoeveel “gains” verschil dit uitmaakt mbt de “slimmere” oefening selectie heb ik geen idee, dat zie ik over 30/40 weken eind off season. Wel scheelt het qua risico op blessures aangezien bench/sq vrij veel risico's met zich meedragen.

Er bestaat ook nog iets als plezier halen uit bepaalde oefeningen, ook al zijn ze op papier misschien minder efficiënt voor hypertrofie. Heb verder ook nog nooit een sterke squatter gezien met kleine benen of een sterke bencher met kleine UB.
Sorry maar plezier hebben is niet optimaal dus dit is ongeldig

Maar idd, juist plezier halen uit oefeningen is top, want dan zul je veel consistenter zijn met progressive overload op deze oefeningen als je ze daadwerkelijk leuk vind
Als je alleen maar optimale oefeningen hebt die je kut vind ga je dat nooit lang volhouden

• #2.500
Zo werkt dat niet hè :p
Je lichaam krijgt alsnog stress van het trainen die dag
Ja, maar netto heb je net zoveel stress. Je krijgt elke dag een stuk minder stress omdat je veel minder doet op een "trainingsdag". Je gaat me niet vertellen dat 6x 1.5 uur rete intensief sporten gelijk staat aan 5x een half uur en 2x een uur. Misschien heb je iets meer stress omdat je nèt wat intensiever kan trainen, maar dan nog zit je op 4,5 uur per week intensief sporten. Hoe logisch klinkt het dat 9 uur per week, met PPL 1.5 uur per training, wel goed herstelt omdat er een rustdag tussen zit?

Meestal ben ik het wel eens met de rest, maar dit komt meer neer op broscience. Terugkomende op dat "geen enkele coach" dit zou adviseren, zijn er ook een hoop coaches die behoorlijk wat broscience adviseren.

Verder kom ik er vanzelf wel achter. Net als dat ik erachter ben gekomen dat rete intensief trainen helemaal niet nodig is. Net als squatten en deadliften. Nu ik rustiger train en niet meer squat of deadlift, heb ik amper blessures, en echt minder gainen doe ik niet. Wel qua kracht, gezien ik niet full r*tard elke training 2.5 a 5kg toevoeg. Maar op den duur heb ik hier meer aan.

Terug
Naar boven