MuscleMeat

Muskaatnoot back in game voor natty gainsss

Niet mee eens mbt maximale spiergroei.
Toch raar dat ik dit 12j heb gedaan en flink ben gegroeid.
Verder is het onderdeel van het succes. Het is niet alleen machine of squat, het is en en. Op een machine zoek je ook aan afgeleide van Squat. Squats is de Master oefening voor de benen

Verder is het onderdeel van het succes. Het is niet alleen machine of squat, het is en en. Op een machine zoek je ook aan afgeleide van Squat. Squats is de Master oefening voor de benen
Hij doet al 7 jaar squats zoals ik las in zn log.

Maar zn coach heeft nu een ander plan zonder squats en het is ineens een inferieure oefening.

Niet teveel copy paste van je coach @ak

Dus dat je iets 12 jaar doet betekend dat het de beste aanpak is 🫡

Hij doet al 7 jaar squats zoals ik las in zn log.

Maar zn coach heeft nu een ander plan zonder squats en het is ineens een inferieure oefening.

Niet teveel copy paste van je coach @ak
Daarvoor heb je een coach, die vertrouw je blindelings op de aanpak. Of dit positief uitpakt weten we over 30/40 weken.

Ja, maar netto heb je net zoveel stress. Je krijgt elke dag een stuk minder stress omdat je veel minder doet op een "trainingsdag". Je gaat me niet vertellen dat 6x 1.5 uur rete intensief sporten gelijk staat aan 5x een half uur en 2x een uur. Misschien heb je iets meer stress omdat je nèt wat intensiever kan trainen, maar dan nog zit je op 4,5 uur per week intensief sporten. Hoe logisch klinkt het dat 9 uur per week, met PPL 1.5 uur per training, wel goed herstelt omdat er een rustdag tussen zit?

Meestal ben ik het wel eens met de rest, maar dit komt meer neer op broscience. Terugkomende op dat "geen enkele coach" dit zou adviseren, zijn er ook een hoop coaches die behoorlijk wat broscience adviseren.

Verder kom ik er vanzelf wel achter. Net als dat ik erachter ben gekomen dat rete intensief trainen helemaal niet nodig is. Net als squatten en deadliften. Nu ik rustiger train en niet meer squat of deadlift, heb ik amper blessures, en echt minder gainen doe ik niet. Wel qua kracht, gezien ik niet full r*tard elke training 2.5 a 5kg toevoeg. Maar op den duur heb ik hier meer aan.
Dit is toch gewoon poep? Je vergelijkt nu 6 of 7x per week trainen. Er zijn niet voor niks weinig echt grote sterke gasten die naast hun voltijd baan 6x per week een zware training neerzetten. Je herstel is dan gewoon shit. Again zullen er ook hier genetische wonders tussen zitten.

Je zegt dat je nu met ruk trainingen prima gaint. Ook dat is niet gek gezien je best een redelijke dosis AAS zet, verre van buff en sterk bent en ook nog eens wat groter bent geweest in 't verleden en ook je gains, gezien je foto, nog eens verre van lean zijn.

Sorry man, ik zal wel weer een eikel zijn maar laten we niet doen alsof rustdagen en progressive overload opeens niet meer belangrijk en zelfs nodig zijn in 't neerzetten van een buff en droog fysiek.

• Like
Waarderingen: vntl
Daarvoor heb je een coach, die vertrouw je blindelings op de aanpak. Of dit positief uitpakt weten we over 30/40 weken.
We hebben hier nog iemand gehad die blindelings op haar coach vertrouwde en die eindigde op 40 kilo met een halve eetstoornis tot gevolg. Zelfs met coach is het aangewezen om ook zelf nog wat na te denken over bepaalde zaken.

Dit is toch gewoon poep? Je vergelijkt nu 6 of 7x per week trainen. Er zijn niet voor niks weinig echt grote sterke gasten die naast hun voltijd baan 6x per week een zware training neerzetten. Je herstel is dan gewoon shit. Again zullen er ook hier genetische wonders tussen zitten.

Je zegt dat je nu met ruk trainingen prima gaint. Ook dat is niet gek gezien je best een redelijke dosis AAS zet, verre van buff en sterk bent en ook nog eens wat groter bent geweest in 't verleden en ook je gains, gezien je foto, nog eens verre van lean zijn.

Sorry man, ik zal wel weer een eikel zijn maar laten we niet doen alsof rustdagen en progressive overload opeens niet meer belangrijk en zelfs nodig zijn in 't neerzetten van een buff en droog fysiek.
Eens.
Trainde eerst 5 dagen per week, en ga altjjd na mn werk (10/12uur dagen) en merkte dat na dag 4 de batterij aardig op was en ik op mn reserve liep(ook nog 2 kleine kids dus ook de weekenden druk druk druk)
Ik heb nu tijdelijk een extra rustdag erin zitten(woensdag) en de weken lopen veel soepeler kwa trainingen maar ook mentaal.

Wat een mierenneukerij hier, er is geen 'beste' oefening. De beste oefening is de gene die jij het beste voelt adhv jouw lichaamsbouw.

Iedereen weet hier hoe het zit maar ondertussen is 99% hier op dit forum ecto. Doe wat je leuk vindt en kan volhouden.

Wat een mierenneukerij hier, er is geen 'beste' oefening. De beste oefening is de gene die jij het beste voelt adhv jouw lichaamsbouw.

Iedereen weet hier hoe het zit maar ondertussen is 99% hier op dit forum ecto. Doe wat je leuk vindt en kan volhouden.

Wijze woorden van mijn Dikkie ♥️

• Heart
Waarderingen: vntl
  • Topic Starter Topic Starter
  • #2.515
Man man man wat een aannames en aanvallen allemaal.

Amen.

Jij bent er wel goed in om dingen verkeerd op te vatten en het extremer te maken dan dat het eigenlijk is. Hoe moeilijk is het om te snappen dat het trainingen van DERTIG minuten zijn? Itt anderhalf of zelfs 2 uur bij sommige "grote" mensen. Je gaat me niet vertellen dat een half uur intensief trainen net zo je herstel beïnvloedt als 1.5 of zelfs 2 uur.
Ook dit is weer volledig poep. Ik train niet ruk. Ik doe minder volume, maar nog steeds voldoende om flink op te gainen. Ik doe ook zeker progressive overload, alleen niet elke training, zoals ik dat vroeger deed en continu blessures opliep. Pees problemen, gewrichtsproblemen. Die ontwikkelen gewoon niet zo snel mee, dus je bent een r*tard als je dat elke training doet. Iig zo voelde ik mij destijds, en precies hetzelfde zie je terug in @Vypaw zijn log. Te gek doen = blessures.

Laatst bewerkt:
, dus je bent een r*tard als je dat elke training doet. Iig zo voelde ik mij destijds, en precies hetzelfde zie je terug in @Vypaw zijn log. Te gek doen = blessures.
Zou je mij, mijn schouder en mijn hamstring er a.u.b uit kunnen laten

Ik ben totaal niet blessure gevoelig, ik ben gewoon een klapmongool
46kg dumbell shoulder press, zonder spotter, hartstikke moe, slechte warm-up en die ochtend al getrained, was gewoon vragen om problemen
Zelfde met instant lying legcurl doen zonder warming up met werkgewicht

Heeft oprecht niets met blessure-gevoeligheid en die hele pees zooi te maken maar gewoon dat ik het verstand van een banaan heb

• #2.517
Zou je mij, mijn schouder en mijn hamstring er a.u.b uit kunnen laten

Ik ben totaal niet blessure gevoelig, ik ben gewoon een klapmongool
46kg dumbell shoulder press, zonder spotter, hartstikke moe, slechte warm-up en die ochtend al getrained, was gewoon vragen om problemen
Zelfde met instant lying legcurl doen zonder warming up met werkgewicht

Heeft oprecht niets met blessure-gevoeligheid en die hele pees zooi te maken maar gewoon dat ik het verstand van een banaan heb
Dat hoort er allemaal bij. Full r*tard gaan, niet naar je lichaam luisteren, regelmatig over je grenzen heen gaan. Dat is wel een beetje de houding die verwacht wordt. Terwijl je 99% van de gains met 0% van de blessures kunt krijgen door minder vaak over je grenzen te gaan, vaker te rusten, niet continu op je max te zitten etc.

Dat hoort er allemaal bij. Full r*tard gaan, niet naar je lichaam luisteren, regelmatig over je grenzen heen gaan. Dat is wel een beetje de houding die verwacht wordt. Terwijl je 99% van de gains met 0% van de blessures kunt krijgen door minder vaak over je grenzen te gaan, vaker te rusten, niet continu op je max te zitten etc.
Nouja ik moet gewoon geen 1RM's proberen en fatsoenlijk opwarmen :p
Ben oprecht al 4 jaar blessure vrij als je mijn dommigheiden niet mee telt, buiten deze 2 en 1x een kleine pijn in mn chest (ook weer door slecht op te warmen) heb ik nooit ergens last van gehad
Je kunt echt wel blessure vrij sporten en alsnog intensief sporten, zolang je maar goed rust houd en goed opwarmt.

Die full r*tard houding hebben meestal de gasten die niet serieus bezig zijn met de sport

Ben oprecht al 4 jaar blessure vrij als je mijn dommigheiden niet mee telt, buiten deze 2 en 1x een kleine pijn in mn chest (ook weer door slecht op te warmen) heb ik nooit ergens last van gehad
Je kunt echt wel blessure vrij sporten en alsnog intensief sporten, zolang je maar goed rust houd en goed opwarmt.

Die full r*tard houding hebben meestal de gasten die niet serieus bezig zijn met de sport
:exactly:

• #2.520

Dat probeer ik duidelijk te maken, maar volgens @TallAndSmal sport ik niet intensief. Continu sporten op 10 RPE en letterlijk elke training progressief laden is niet de ideale manier om blessurevrij te sporten. Sindsdien zit ik grotendeels rond een RPE van 8, met af en toe her en der een RPE van 10. Isolatie wel vaker, maar compounds minder. Dst is nog steeds intensief genoeg, met minder risico.

Terug
Naar boven