XXL Nutrition

Muskaatnoot back in game voor natty gainsss

Bezoekers in dit topic

Ah, nice. Vakantie ook in Noreg?
Yess. Toevallig op m'n verjaardag klaar met de minor, daarna een paar dagen naar de stad Bergen met m'n vriendin :).
 
Thanks allen! :) laatste weken weer een beetje bijgebeend en wat verloren kracht terug gepakt. Blijven nog wel redelijke saaie trainingen met weinig keuze qua oefeningen en apparatuur dat gewoon niet prettig aanvoelt (met name leg extensions/curls). Maar goed, elke training is beter dan geen training.

Nog een paar weekjes te gaan en de examens die er aan komen, maar daarna lekker een paar dagen reizen en vervolgens vakantie van mei t/m augustus :D
That’s the spirit! Met hernieuwde moed er terug tegenaan gaan. En alle beetjes helpen! Dus inderdaad: elke training is beter dan helemaal geen training :). Veel succes met de examens en veel plezier op vakantie erna
 
Hehe al eens geweest? Die waarschuwing heb ik al een aardig aantal keren gekregen :D.
De Noren zeggen het zelf ook hoor, maar ja, en ..... het regende ook :D Maar ook mooie opklaringen met dramatisch licht op de kade huizen.
 
De Noren zeggen het zelf ook hoor, maar ja, en ..... het regende ook :D Maar ook mooie opklaringen met dramatisch licht op de kade huizen.
Dat klinkt dan wel weer goed! :D Een leuke camera aangeschaft om mijn reizen + van alles en nogwat in goud vast te leggen, paar leuke shots met een mooie scenario zou niet verkeerd zijn!
 
M'n eerste examen zit er op, 6 uur per dag wezen leren om vervolgens 2 vragen die ik perfect wist te beantwoorden verkeerd te lezen en complete onzin te hebben geschreven :o. Maar goed, 2 van de 25 kan ik missen.

Paar weken niet wezen sporten gezien ik na het leren van 11 tot 6 nog maar weinig zin had om 2 uur heen en weer te moeten reizen om in dat saaie keldertje te trainen. Het einde is in zicht, dan snel weer inschrijven bij de basic en van begin af aan beginnen. De laatste keer 100kg proberen te squatten vond m'n rug niet zo prettig. Misschien te veel in een oncomfortabele bureaustoel gezeten. Binnenkort volledig resetten en lage gewichten gebruiken en hopelijk volhouden om op een langzaam niveau omhoog te gaan voordat ik door m'n rug krak. Ben vaak geneigd gewichten te pakken die ik eerder ook kon, wat niet zo verstandig is.

Moet nog een mondeling en schriftelijk examen voor de Noorse taal volgende week, een weekje reizen in Bergen en dan 15 mei terug in het kleine kikkerlandje met goedkoop eten en een basic & AH op loopafstand :D. Heb 3.5 maand vrij, dus tijd voor een bulk denk ik maar.

Zat te twijfelen tussen bulk en cut gezien m'n bf is gestegen, maar m'n kracht en spiermassa ook flink gedaald is. Bf is op dit moment acceptabel met een waist van 77. Gezien ik al een lange tijd alleen maar minder en minder kracht/spiermassa heb lijkt een bulk mentaal een beter iets op dit moment. Ik vind m'n fysiek qua spiermassa nu meer teleurstellend dan m'n bf.

Desalniettemin was het wel een leuke cursus microbiologie, celbiologie en biochemie :D. Een enorme berg aan vakkennis rijker en een erg prettige universiteit om te studeren. En ik heb voor het eerst serieus voor een langere periode wezen leren :o
 
M'n eerste examen zit er op, 6 uur per dag wezen leren om vervolgens 2 vragen die ik perfect wist te beantwoorden verkeerd te lezen en complete onzin te hebben geschreven :o. Maar goed, 2 van de 25 kan ik missen.

Paar weken niet wezen sporten gezien ik na het leren van 11 tot 6 nog maar weinig zin had om 2 uur heen en weer te moeten reizen om in dat saaie keldertje te trainen. Het einde is in zicht, dan snel weer inschrijven bij de basic en van begin af aan beginnen. De laatste keer 100kg proberen te squatten vond m'n rug niet zo prettig. Misschien te veel in een oncomfortabele bureaustoel gezeten. Binnenkort volledig resetten en lage gewichten gebruiken en hopelijk volhouden om op een langzaam niveau omhoog te gaan voordat ik door m'n rug krak. Ben vaak geneigd gewichten te pakken die ik eerder ook kon, wat niet zo verstandig is.

Moet nog een mondeling en schriftelijk examen voor de Noorse taal volgende week, een weekje reizen in Bergen en dan 15 mei terug in het kleine kikkerlandje met goedkoop eten en een basic & AH op loopafstand :D. Heb 3.5 maand vrij, dus tijd voor een bulk denk ik maar.

Zat te twijfelen tussen bulk en cut gezien m'n bf is gestegen, maar m'n kracht en spiermassa ook flink gedaald is. Bf is op dit moment acceptabel met een waist van 77. Gezien ik al een lange tijd alleen maar minder en minder kracht/spiermassa heb lijkt een bulk mentaal een beter iets op dit moment. Ik vind m'n fysiek qua spiermassa nu meer teleurstellend dan m'n bf.

Desalniettemin was het wel een leuke cursus microbiologie, celbiologie en biochemie :D. Een enorme berg aan vakkennis rijker en een erg prettige universiteit om te studeren. En ik heb voor het eerst serieus voor een langere periode wezen leren :o
Lekker bezig zeg! Succes met je examens! Ik vond het juist lekker om tijdens mijn examens als ik tijd had te blijven trainen, even mijn kop leegmaken; ik snap gezien de reistijd dat het lastig is. Soms kwam het er bij mij ook niet van tijdens het afsturen als ik 12 uur p/d aan het leren was of werk en studie moest combineren. 6 uurtjes per dag valt nog aardig mee, relaxed! :thumbs:
Studie in Noorwegen lijkt me trouwens top. Is het een BSc-studie aan de uni? Had ik ook maar celbiologie en biochemie gedaan, lijkt me erg interessant. :)
 
M'n eerste examen zit er op, 6 uur per dag wezen leren om vervolgens 2 vragen die ik perfect wist te beantwoorden verkeerd te lezen en complete onzin te hebben geschreven :o. Maar goed, 2 van de 25 kan ik missen.

Paar weken niet wezen sporten gezien ik na het leren van 11 tot 6 nog maar weinig zin had om 2 uur heen en weer te moeten reizen om in dat saaie keldertje te trainen. Het einde is in zicht, dan snel weer inschrijven bij de basic en van begin af aan beginnen. De laatste keer 100kg proberen te squatten vond m'n rug niet zo prettig. Misschien te veel in een oncomfortabele bureaustoel gezeten. Binnenkort volledig resetten en lage gewichten gebruiken en hopelijk volhouden om op een langzaam niveau omhoog te gaan voordat ik door m'n rug krak. Ben vaak geneigd gewichten te pakken die ik eerder ook kon, wat niet zo verstandig is.

Moet nog een mondeling en schriftelijk examen voor de Noorse taal volgende week, een weekje reizen in Bergen en dan 15 mei terug in het kleine kikkerlandje met goedkoop eten en een basic & AH op loopafstand :D. Heb 3.5 maand vrij, dus tijd voor een bulk denk ik maar.

Zat te twijfelen tussen bulk en cut gezien m'n bf is gestegen, maar m'n kracht en spiermassa ook flink gedaald is. Bf is op dit moment acceptabel met een waist van 77. Gezien ik al een lange tijd alleen maar minder en minder kracht/spiermassa heb lijkt een bulk mentaal een beter iets op dit moment. Ik vind m'n fysiek qua spiermassa nu meer teleurstellend dan m'n bf.

Desalniettemin was het wel een leuke cursus microbiologie, celbiologie en biochemie :D. Een enorme berg aan vakkennis rijker en een erg prettige universiteit om te studeren. En ik heb voor het eerst serieus voor een langere periode wezen leren :o
Tof om opnieuw een update van je te krijgen! Dit is sowieso een ervaring die je nooit meer zal vergeten. Alles wat je de laatste maanden hebt ervaren en geleerd (zowel op persoonlijk, interpersoonlijk als professioneel/educatief vlak) neem je de rest van je leven mee. Dat nemen ze je niet meer af :)
Veel nieuwe mensen leren kennen ook, neem ik aan. Die cursus klinkt trouwens onwijs interessant. Was er veel herhaling bij, of heb je toch vooral veel nieuwe dingen geleerd?
En veel plezier trouwens met je bulk binnenkort :D
 
Lekker bezig zeg! Succes met je examens! Ik vond het juist lekker om tijdens mijn examens als ik tijd had te blijven trainen, even mijn kop leegmaken; ik snap gezien de reistijd dat het lastig is. Soms kwam het er bij mij ook niet van tijdens het afsturen als ik 12 uur p/d aan het leren was of werk en studie moest combineren. 6 uurtjes per dag valt nog aardig mee, relaxed! :thumbs:
Studie in Noorwegen lijkt me trouwens top. Is het een BSc-studie aan de uni? Had ik ook maar celbiologie en biochemie gedaan, lijkt me erg interessant. :)
6 uur valt inderdaad aardig mee als ik anderen zo hoor, maar gezien ik nooit echt heb geleerd is 6 uur dan voor mij doorbijten. De vakken die ik volg waren onderdeel van farmacie in het eerste jaar voor 15 ects. Het is naast de afstand ook wel de combinatie van een baggere 'sportschool' en niet fatsoenlijk kunnen eten wat samen de motivatie nog meer omlaag haalt :p
Tof om opnieuw een update van je te krijgen! Dit is sowieso een ervaring die je nooit meer zal vergeten. Alles wat je de laatste maanden hebt ervaren en geleerd (zowel op persoonlijk, interpersoonlijk als professioneel/educatief vlak) neem je de rest van je leven mee. Dat nemen ze je niet meer af :)
Veel nieuwe mensen leren kennen ook, neem ik aan. Die cursus klinkt trouwens onwijs interessant. Was er veel herhaling bij, of heb je toch vooral veel nieuwe dingen geleerd?
En veel plezier trouwens met je bulk binnenkort :D
Dat is zeker zo! :D Het was eigenlijk allemaal herhaling, maar de complexiteit is niet te vergelijken. Waar ik op het HBO globaal een proces uit moet kunnen leggen, moet ik het hier tot in detail uit kunnen leggen. En dan zijn dit 3 onderdelen samengevoegd in 2.5 maand waar ik 2.5 maand per onderdeel voor heb gehad in veel minder detail.

Extratje was wel medicatie/antibiotica er bij, gezien het onderdeel is van farmacie. De structuren van penicillines, polyenes en azoles en hoe en waar ze voor worden gebruikt vergeet ik niet meer :D
 
Terugkeer naar de lage landen
Met vorige week terug te keren uit Noorwegen begint hier het gewone leven weer. Met een uitstekende B voor biochemie, microbiologie en cel biologie begint de terugkeer uitstekend. Wat goed beloont was met een weekje genieten in Bergen met mijn wederhelft. Hier en daar wat dingen regelen en doen terug in het oude vertrouwde Nederland, met vandaag weer een hernieuwde lidmaatschap bij de Basic Fit.

De wederkeer van de verborgen krachten van de vrucht van de muskaatboom

Het was een bijzondere training; een training als geen ander. Na een trainingsloze maand is dan eindelijk weer een stap gezet in de Basic Fit. De eerste training: lowerbody. Een training vol gemixte emoties. Van teleurstellingen tot trots, van twijfels tot zelfverzekerdheid.

De planning: Pakket ontvangen tussen 12 en 3, sporten om 4, ouwe meuk verkopen via marktplaats om 7, koken om 19.30. Maar uiteraard gaat nooit alles volgens plan. PostNL heeft naar het blijkt deze week geen zin om mijn pakketje te leveren. Uiteindelijk gesport na de verkoop om 7. Geen energie meer. Achja, ik begin met een schone lij. De gewichten zullen enkel mijn oude opwarmgewichten zijn om vervolgens met progressief laden gestaag omhoog te gaan met +2.5kg per training of week.

De training
Squats
1x15x20
1x15x40
3x12x60

Deadlifts
1x10x40
1x8x60
1x6x80

1-legged leg curls
1x12x20
3x12x25

1-legged leg extensions
4x12x15

1-legged calf raises (in leg press)
1x12x100
3x10x90

De training was compleet buiten verwachtingen. Een training met lage gewichten om rustig op te bouwen, ik had er op het tijdstip geen zin meer in. Ik was moe van al het wachten, en verwachte een doodsaaie training zonder uitdagende gewichten. Echter waren de gewichten enorm uitdagend. Met het zweet druipend van m'n verwarde hoofd heb ik de laatste reps gesquat met een gammele 60kg. Dat kan toch niet? Alas, daar gingen mijn krachten. Met de laatste set afgerond ging ik door naar deadlifts. Wat krijgen we nou? Squatten en deadliften, zonder pijntjes!? De energie schoot mijn lichaam door. De training is toch een uitdaging, en nu is de volgende uitdaging weer voor de deur: terug naar kracht zonder klacht. Het gainen door te trainen.

Ps. Mijn Nederlands heeft een klap gekregen van de maanden in het Engels te communiceren. Dit bericht is om mijn dynamische emoties te uiten en een beetje moeite te doen met de Nederlandse taal :o. Mijn Engels is dan wel weer nog beter!
 
Welkom terug. Veel succes bij de BF na dit uitdagende begin :)
 
Velkommen tilbake! :D
Goed dat je weer terug bent. Gewoon weer even in je ritme komen en voor je het weet knal je weer in de gym! :flexgrin::thumbs:
 
Thanks allen! :D Heerlijke UB gedaan vanmiddag, wel rip m'n pakketje dat niet op komt dagen. Verder wat druk geweest met wat schoolopdrschtjes en vergeten te loggen. Dus bij deze mijn intensieve training met gammele gewichten!

Benchpress
1x20x20
1x15x40
3x10x50

Db rows
1x17x12
3x12x20

Db incline bp 15°
1x15x14
1x12x20
1x10x20
1x10x16

Lat pulldowns
1x12x35
1x12x45
1x10x45
1x10x40

Side raises
3x10x6

Na die eerste 2 oefeningen was de rest amper te doen door de verzuring :o. M'n benen zijn ook de komende dsgen niet beschikbaar. 2 dagen rust wel verdiend :D. Vrijdsg een dagje Amsterdam.
 
Gewogen op 78.3kg, huilen dit. Met een hogere bf ook nog :o. Een bulk moest er zeker in met m'n huidige gewicht en kracht, bulkeeeeeeeeee
 
Lekkere training! Ging een stuk makkelijker dan de eerste lb. Kilotje er bij gepakt, vanmorgen gewogen op 79,2kg. Deze week nog niet echt actief kcal wezen tellen, beetje wezen schatten op 3000 kcal. Maar ik kan dan wel aardig goed schatten.

LB2 (low reps, hight weight)
-------
Squats
1x15x20
1x12x60
4x6x80

Deadlifts
1x8x60
1x6x80
1x5x90

1-legged leg extensions
4x8x20

1-legged lying leg curls
4x8x30

1-legged calf raises (in leg press)
4x10x100



Morgen lekker weer ub2 :D. 2 daagjes rust en dan weer ma/di/do/vr trainen. Tenzij ik aangenomen wordt bij m'n huidige sollicitatie voor een vakantiebaantje.. Dan za zo en 2 doordeweekse dagen gezien werktijden van ma tm vr van 8 tot 5 zijn + 1 a 1.5 uur reizen.
 
Bij nader inzien ga ik morgen ub doen en dan gewoon weer donderdag en vrijdag. Ik ben nogal een beetje onhandig te werk gegaan met mijn wijn en voel me niet zo fit meer.. Het was misschien geen goed idee om voor de zekerheid te reinigen met een overmaat aan sulfiet in een slecht geventileerde studentenhuis. Om toch nog iets positiefs toe te voegen: de aardbeien melomel/mede ruikt en smaakt wel lekker nu, ondanks dat het nog wel even zal duren :D
 
  • Like
Waarderingen: BB_
Weer een prima training. De pullups waren wel ff schrikken. Heb m'n schouders nog nooit zo enorm horen kraken :o. Maar verder was het niet hinderlijk oid.

Pullups
1x7xbw
3x6xbw

Military press
1x12x20
4x8x30

Bent-over rows
1x12x40
3x10x50

Db benchpress
1x12x22
3x10x24

Bent-over raises
3x12x10

Morgen weer rustdag, dan weer lb ub knallen!
 
En we zijn weer 80 kliko. 80.1 om precies te zijn (al is de grootste bijdrage de creatine). Merk wel dat het een flinke training was voor m'n schouder gisteren :D
 
Back
Naar boven