MuscleMeat

Muskaatnoot back in game voor natty gainsss

Bezoekers in dit topic

Lijkt dit op de klassieke spit? Vlgs mij kom je daar altijd wel weer goed vanaf.

Als je met een aantal jaar regelmatig deadliften etc. je rugspieren kan versterken is dat goud waard voor de rest van je leven :) Maar goed zitten is natuurlijk belangrijk. En regelmatig opstaan/lopen tijdens die zitsessies....
Er is geen sprake van uitstralingen of enorme pijn. Heb sws geen pijn als ik rechtop sta/zit, het is echt enkel het krommen van de rug wat pijn doet. Ik deadlifte eerst altijd veel, maar dat ging eerder al eens mis. Nadeel van sporten in een basic-fit met niemand die een beetje kan kijken of je het goed doet. Het leek altijd redelijk recht te zijn zijwaarts in de spiegel.
 
Dat lijkt geloof ik weer minder op spit, maar ik ben absoluut geen expert. Er zijn hier altijd wel mensen die naar een filmpje willen kijken of het goed gaat....
En zelf schuin in een spiegel kijken is een heel slecht idee, je belast je rug dan snel scheef.
 
81.3kggggggggggggggg, m'n weegschaal staat dus niet vast op 80.7 :o. Het vervelende wakker worden met enorme honger is dan ook weer terug, alsof m'n lichaam schreeuwt om te groeien. Nou is de laatste keer dat ik 's ochtends zoveel honger had ook de periode dat ik groeide als kool :D. Sinds ik off ben gegaan heb ik nooit meer fatsoenlijk gebulkt.

Ook weer eens even ingeslagen bij bulkpowdersss. Imo de lekkerste caseïne (chocola), en 13 euro (-30%) voor een kilo creatine. De TMG was helaas wel op.. Maar heb nog wel genoeg voor een maandje denk ik. Geen idee of TMG eigenlijk nog een beetje beter onderzocht is en een groter voordeel heeft of juist geen. Moet weer eens wat meer artikelen lezen.. Maar het is dan ook spotgoedkoop, dus daar hoef ik het niet voor te laten.

En aangenomen bij Iddink. Nou had ik dat ook wel verwacht gezien het een magazijnbaantje is. 6/7 weekjes fulltime werken vanaf begin juli. Ik ga het niet leuk vinden, moet 5 dagen lang om 6.15 m'n bed uit. Maar goed, ik heb het geld nodig en leuke vakantiebanen zijn nauwelijks te vinden :o

Dit weekend weer trennen. Misschien morgen weer eens lb proberen met lichte oefeningen die de rug niet belasten. Een beetje alle vaste apparatuur langs gaan dan maar. En vanmiddag naar de kno voor een altijd verstopte neus en een reukvermogen van niets :(

Dat lijkt geloof ik weer minder op spit, maar ik ben absoluut geen expert. Er zijn hier altijd wel mensen die naar een filmpje willen kijken of het goed gaat....
En zelf schuin in een spiegel kijken is een heel slecht idee, je belast je rug dan snel scheef.
Heb het gevoel dat er geen redden meer aan is. Nou is het (nog) niet extreem, ik heb het onderhand ook al weer 2 jaar denk ik. Steeds andere soort pijntjes, maar ik denk dat ik mezelf kan plaatsen in de categorie volwassen geworden en altijd rugklachten..
 
Prima tren, ook al voelt het alsof er vrij weinig gedaan is. Geen squats en/of deads voelt als geen tren

Leg press
1x15x100
4x12x150

1-legged leg curls
3x12x30(+4reps)
1x8x30

1-legged leg extensions
4x12x20(+2reps)

1-legged calf raises (in leg press)
4x12x110(+10kg)
 
Weer een heerlijke tren, kracht blijft lekker haast lineair stijgen. Alleen de benchpress niet, snap ook niet hoe ik de vorige keer 80kg zo makkelijk kon. Had nog dubbel gecheckt of het gewicht toen juist was :o

Ook weer voor het eerst een foto genomen. Vond m'n fysiek zo triest dat ik geen foto's meer had gemaakt. Ben nu 1 maand aan het bulken en ruim 3.5kg er bij op. Ik heb geen voor foto, maar fysiek lijkt het alsof het 3.5kg massief spier is. M'n bf was al wat hoger door de lange tijd weinig gedaan te hebben. M'n delts worden ronder, m'n chest voller, dat ik sport is te zien. Erg tevreden wat dit maandje gedaan heeft. En dan was het niet eens zo heel consequent en een klote gedoe met m'n rug waar ik nog last van heb. En de traps die gaan ook wel lekker :D

De tren:

Benchpress
1x20x20
1x12x40
1x12x60
1x5x85 (+5kg,-5reps)
1x5x80
1x3x80

Bent-over rows
1x15x20
3x12x60(+2reps)

Db incline bp 15°
3x10x26(+2reps)

Lat pulldowns
1x12x50
3x12x55(+10kg)

Side raises
3x12x8(+2reps)


jWSGnWE
rkHCzWE.jpg
 
Yup, jij bent zichtbaar aan het sporten :)
 
Prima ub tren, eergisteren lb gedaan maar dat was een beetje bagger. Alsof m'n rug al niet klote genoeg is, deed die klote leg press m'n knie ook niet goed. Heb dus weinig intensief getraind. Ben nu maar even aan het kijken voor een bureaustoel van kwaliteit. Het voelt alsof m'n pijn dit keer echt door m'n houding komt in tegenstelling tot vorig jaar waar het door m'n ongebalanceerde spieren kwam.

Pullups
4x8xbw

Military press
1x12x20
4x8x40

Db rows
3x12x28(+2kg)

Db benchpress
3x10x30(+2kg,-2reps)

Bent-over raises
3x12x14
 
Prima fb tren, niets bijzonders maar tis iets.

Benchpress
1x20x20
1x12x40
1x12x60
1x5x85
1x6x80
1x4x80

Lat pulldowns
1x12x50
4x10x60(+5kg,-2reps)

1-legged leg curls
2x10x35(+5kg,-2reps)
2x10x30

1-legged leg extensions
4x10x25(+5kg,-2reps)

1-legged calf raises (in leg press)
2x12x120(+10kg)
1x12x110
 
Lekkere bench hoor! Leg extensions niet pijnlijk voor de knieen?
 
Lekkere bench hoor! Leg extensions niet pijnlijk voor de knieen?
Heb er geen last van gehad. Vind het wel apart, vroeger deed ik nooit leg extensions omdat dat niet zo lekker op m'n knie was. Nu is vooral leg press belastend voor m'n knie.
 
Gewogen op 81.3kg en armomtrek 38.5cm :D. Das toch een mooie 1.5cm op de armen in een maand tijd. Snel terug naar 42!@@ M'n middel op 77cm maar 1cm gestegen in de laatste maanden. Prima m'n kcal geschat dus. Flink wat kilo's en cm gepakt maar minimaal in vet (of iig waistomtrek).
 
Gewogen op 81.3kg en armomtrek 38.5cm :D. Das toch een mooie 1.5cm op de armen in een maand tijd. Snel terug naar 42!@@ M'n middel op 77cm maar 1cm gestegen in de laatste maanden. Prima m'n kcal geschat dus. Flink wat kilo's en cm gepakt maar minimaal in vet (of iig waistomtrek).
Goed bezig hier!
 
Goed bezig hier!
Muscle'memory' is anaboler dan wat BB_ naar binnen zit te werken :D. Niets is eigenlijk optimaal maar toch gaat het hard. Kcals schat ik, trainingen zijn minder frequent (al was de intensiteit altijd torenhoog, sindskort minder). En het valt nu al op voor mezelf en mijn omgeving dat ik een paar kilo zwaarder ben.

Toch wel fijn dat onze sport niet zo ondankbaar is als men beweert. Je kunt flink wat verliezen in korte tijd, maar je kunt het ook op een prima tempo er weer op krijgen in korte tijd. Nadeel is wel dat je moet oppassen, gezien je kracht met flinke stoten omhoog gaat is dat niet prettig voor de gevoeligere delen van je lichaam zoals gewrichten etc. M'n rugklachten heb ik ook te danken aan altijd maar meer meer meer kg's laden i.c.m. een slechte houding in het algemeen.
 
Gewogen op 81.3kg en armomtrek 38.5cm :D. Das toch een mooie 1.5cm op de armen in een maand tijd. Snel terug naar 42!@@ M'n middel op 77cm maar 1cm gestegen in de laatste maanden. Prima m'n kcal geschat dus. Flink wat kilo's en cm gepakt maar minimaal in vet (of iig waistomtrek).
Niet verkeerd :)
 
Toen je off ging een lange tijd geleden hoe snel herstelde je toen?
En hoelang was je onn?
Gr
 
Toen je off ging een lange tijd geleden hoe snel herstelde je toen?
En hoelang was je onn?
Gr
Dacht zo'n 1.5jaar. Herstel was eigenlijk weinig van te merken op een lager libido na voor eventjes. Maar zelfs dat was nog best prima.
 
Muscle'memory' is anaboler dan wat BB_ naar binnen zit te werken :D. Niets is eigenlijk optimaal maar toch gaat het hard. Kcals schat ik, trainingen zijn minder frequent (al was de intensiteit altijd torenhoog, sindskort minder). En het valt nu al op voor mezelf en mijn omgeving dat ik een paar kilo zwaarder ben.

Toch wel fijn dat onze sport niet zo ondankbaar is als men beweert. Je kunt flink wat verliezen in korte tijd, maar je kunt het ook op een prima tempo er weer op krijgen in korte tijd. Nadeel is wel dat je moet oppassen, gezien je kracht met flinke stoten omhoog gaat is dat niet prettig voor de gevoeligere delen van je lichaam zoals gewrichten etc. M'n rugklachten heb ik ook te danken aan altijd maar meer meer meer kg's laden i.c.m. een slechte houding in het algemeen.
Deadlift je ook? Ik heb gisteren een les van Beowulf gehad en weet zeker dat dit heeft bijgedragen in minder kans op rugklachten. Periodisering op de DL is ook essentieel. Mijn 1RM ligt nu lager, maar hierbij zijn m'n uitvoering en houding goed. Valt nog genoeg te verbeteren, maar de basis is stabiel.
 
Deadlift je ook? Ik heb gisteren een les van Beowulf gehad en weet zeker dat dit heeft bijgedragen in minder kans op rugklachten. Periodisering op de DL is ook essentieel. Mijn 1RM ligt nu lager, maar hierbij zijn m'n uitvoering en houding goed. Valt nog genoeg te verbeteren, maar de basis is stabiel.
Geen idee of er nog wat aan te redden is gezien ik al klachten heb. Deadlifte wel, maar de laatste keer ging het weer mis. Is al vaker mis gegaan, zelfs wanneer ik laag begin.
 
Prima tren, weer niet zo veel bijzonders. Morgen langs de fysio. Blijf nog even op ub en fb, 2x fb 1x ub oid per week met barbells en lichte dumbbells. Tenzij ik misschien wat meer kan met m'n rug. Wil eerst even met de fysio bespreken hoe en wat voordat ik weer zware dumbbells til of squat.

Military press
1x12x20
4x6x45(+5kg,-2reps)

Pullups
4x8xbw

Db flyes
3x10x12

1-legged leg curls
3x10x35

1-legged leg extensions
3x12x25(+2reps)

1-legged calf raises (in leg press)
3x12x120(+10kg)
 
Gisteren weer getraind. M'n rug is volgens de fysio aardig belast. En niet alleen door zware gewichten maar ook door korte spieren in m'n been waardoor ik compenseer met m'n rug. Nou wist ik dat al wel, maar was het al even vergeten omdat ik alleen werd behandeld voor m'n enorme krachtverschil tussen beide benen wat nu bijna rechtgetrokken is. Maar toen had ik alleen last na een lange tijd staan/lopen etc, nu heb ik 24/7 last.

De tren:

Benchpress
1x20x20
1x12x60
1x8x80
1x6x80
1x10x60

Lat pulldowns
3x12x60(+2reps)

1-legged leg curls
3x10x35

1-legged leg extensions
3x12x25

1-legged calf raises (in leg press)
2x12x120(+10kg)


Ik mag voorlopig geen oefeningen doen die de rug belasten. Daaronder valt ook dumbbells tillen voor een compound oefening. En ik moet niet vergeten te rekken 2x per dag om de quads en hamstring wat langer te maken.
 
Back
Naar boven