MuscleMeat

Muskaatnoot back in game voor natty gainsss

Bezoekers in dit topic

Maar niks ergs ondanks het gekraak?
 
Maar niks ergs ondanks het gekraak?
Dat niet, heb altijd al wel krakende schouders. Maar na zo lang weer een beetje fatsoenlijk trainen en pullups was het even next level. Ik merk vooral in de spier zelf dat de military press en bent-over raises ze flink op hun donder hebben gegeven:p. De spierpijn alsof het je eerste training is gevoel.
 
Weer even een training een dag postponed. Wil gewoon lekker deadliften, en niet tegengehouden worden door m'n ub spierpijn :D. Wel prettig dat ik nu alle tijd heb, kan lekker doen wat en wanneer ik wil. Vooral bij het opstarten is dat prettig, spierpijn is na 2 weken wel weer weg. Moet alleen alle oefeningen weer even 2x gedaan hebben :p

Ook weer kcals tellen. Vergeten om m'n excel sheets over te zetten op mijn nieuwe schijven voordat ik m'n oude had gedumpt. Misschien eens myfitnesspal proberen. Blijf nog wel op 3000, even aankijken hoe het gaat door exacter te tellen.
 
Prima tren weer, rustig een paar kilotjes opbouwen en snel de 100 weer aantikken.

Squats
1x12x40
1x12x60
3x10x70

Deadlifts
1x8x65(+5kg)
1x6x85(+5kg)
1x5x95(+2.5kg)

1-legged leg extensions
4x10x20(+2reps)

1-legged leg curls
3x12x25

1-legged calf raises (in leg press)
3x12x100
 
80.7kg vandaag. Priem ub tren, alleen m'n onderrug heeft er minder zin in. Denk dat deadlifts gewoon niet meer te doen zijn voor mij. Dacht eerst dat het gewoon spierpijn was, maar heb er nu nog last van. Niet als ik zit of sta, maar wel als ik buk. Beetjr jammer weer. Geen idee wat ik er voor in de plaatst kan doen tijdens lb.

De tren vandaag:

Pullups
2x8xbw(+1rep)
1x7xbw

Military press
1x12x20
4x6x40(+10kg,-2reps)

Db rows
3x12x24(+4kg)

Db benchpress
4x10x26(+2kg)

Bent-over raises
3x10x12(+2kg,-2reps)
 
Niet te snel opgeven natuurlijk die deads. Beetje foamrollen en lichte DL doen om het weer los te krijgen.....
 
Niet te snel opgeven natuurlijk die deads. Beetje foamrollen en lichte DL doen om het weer los te krijgen.....
Dat probeer ik al best een tijdje, ziet er niet naar uit dat het er nog in zit. En het is vandaag zelfs erger geworden :(
 
Dat probeer ik al best een tijdje, ziet er niet naar uit dat het er nog in zit. En het is vandaag zelfs erger geworden :(
Tja, als je het echt niet vertrouwt misschien toch even laten nakijken....
 
Goede tren. Helaas nog net zo veel last van m'n rug tijdens het bukken, nog even geen lb... De dumbbells optillen tijdens inclines en de bb rows waren al op het randje.

Benchpress
1x20x20
1x12x40
1x12x60
3x10x80 (+30kg)

Bent-over rows
1x15x20
1x12x40
3x10x60(+10kg)

Db incline bp 15°
4x10x24(+4kg,-2reps)

Lat pulldowns
3x12x45
1x10x45

Side raises
4x10x8(+2kg)

Wel prima bench. Wilde 6x80 doen, maar dat ging zo makkelijk dat ik maar gelijk alle reps er uit heb gehaald :o. En m'n fysiek ziet er ook al een heel stuk beter uit, ik kan iig zien dat ik weer train.
 
Hoe je 60 kg bent over rows kan doen met een brakke rug is mij een raadsel....
 
Hoe je 60 kg bent over rows kan doen met een brakke rug is mij een raadsel....
Dat was ook wel de grens, had een setje minder gedaan. Het ergste gedeelte is het optillen van een gewicht, eenmaal in de lucht valt het allemaal best mee.
 
M'n rug is naar de kloten denk ik, binnenkort even na laten kijken want het wordt maar niet minder. Verder wel een hele dikke ub tren gedaan vandaag. Lekker een hoge intensiteit, de krachtgains die gaan wel prima zo lineair.

Pullups
3x8xbw
1x5xbw

Military press
1x12x20
3x8x40(+2reps)

Db rows
3x12x26(+2kg)

Db benchpress
2x12x28(+2reps,+2kg)
1x8x28

Bent-over raises
3x12x14(+2kg,+2reps)

Gewicht is stabiel op 80.7kg. Maar zolang ik zulke flinke krachtgains maak ga ik nog niet verhogen van 2750 kcal. Moet oppassen gezien ik al niet met een laag bf begon.
 
Bent over rows zijn ook gewoon kut! Je bent meer bezig met je onderrug dan dat je daadwerkelijk een normale werkset eruit kan knallen. Je onderrug is nu eenmaal de beperkende factor in die oefening.

Just my 2 cents! :)
 
Bent over rows zijn ook gewoon kut! Je bent meer bezig met je onderrug dan dat je daadwerkelijk een normale werkset eruit kan knallen. Je onderrug is nu eenmaal de beperkende factor in die oefening.

Just my 2 cents! :)
Vond bent-over rows altijd een fijne oefening, nooit beperkt geweest door m'n onderrug. Maar dit schoot er in tijdens het deadliften en is er in gebleven.. Heb ook alleen last als ik buk en een gewicht optil, vasthouden is dan weer geen probleem (tot een bepaalde grens). Of gewoon uberhaupt buk zonder iets op te tillen doet het al pijn.
 
Ah ik dacht dat het door de bent over rows kwam... sterkte in ieder geval. Rugpijn is zo klote!
 
Ah ik dacht dat het door de bent over rows kwam... sterkte in ieder geval. Rugpijn is zo klote!
Thanks! Nee dit heb ik al eventjes na de laatste keer lb gedaan te hebben.. Heb altijd al gedoe gehad met m'n rug, en ik denk dat de periode in het buitenland het niet veel beter heeft gemaakt. Een bureaustoel maandenlang gebruiken die eigenlijk nog niet gemaakt is om een uur op te zitten.
 
Maar dit schoot er in tijdens het deadliften en is er in gebleven.. Heb ook alleen last als ik buk en een gewicht optil, vasthouden is dan weer geen probleem (tot een bepaalde grens). Of gewoon uberhaupt buk zonder iets op te tillen doet het al pijn.
Lijkt dit op de klassieke spit? Vlgs mij kom je daar altijd wel weer goed vanaf.
Heb altijd al gedoe gehad met m'n rug, en ik denk dat de periode in het buitenland het niet veel beter heeft gemaakt. Een bureaustoel maandenlang gebruiken die eigenlijk nog niet gemaakt is om een uur op te zitten.
Als je met een aantal jaar regelmatig deadliften etc. je rugspieren kan versterken is dat goud waard voor de rest van je leven :) Maar goed zitten is natuurlijk belangrijk. En regelmatig opstaan/lopen tijdens die zitsessies....
 
Back
Naar boven