XXL Nutrition

Muskaatnoot back in game voor natty gainsss

Bezoekers in dit topic

Mooie lens/lenzen?

Tren? :haar:
Heb er 3, waarvan 2 vintage lenzen uit 1980ish. Gebruik voornamelijk m'n tamron 28-75 f2.8, killer lens! Mag ook wel voor een lens net zo duur als de body :p

Helaas geen tren acetato. Blijven #truenatural
 
Dat is wel mooi lichtsterk.
 
Dat is wel mooi lichtsterk.
Heerlijk lichtsterke lens geschikt voor vrijwel elk doel! Mooie range om toch wijd te schieten maar ook prima voor portretten. Al wil ik uiteindelijk wel een sony 85mm f/1.8 of de samyang 85mm f/1.4 voor portretten. De bokeh van de tamron kan best druk zijn.
 
Vanmorgen ub gedaan, m'n knie zei heel snel nee bij leg extensions.

Ub:

Db rows
1x12x20
3x12x30

Db seated shoulder press
3x12x16

Lat pulldowns
1x10x60
2x10x55

Benchpress
1x15x20
3x10x70(+2reps)


Volgende fb tren kijken hoe squatten gaat. Heb nu voor het eerst weer met dumbbells gewerkt, ging best prima met de rows. Merk wel dat m'n onderrug nog erg zwak is.
 
Man ik begin toch een portie gek te worden. Geprobeerd te squatten met nauwelijks gewicht, vond m'n rug en knie niet leuk. Toen maar 2 ub oefeningen gedaan en naar huis gegaan. Geen idee wat ik moet. Kan niet squatten, deadliften, leg pressen, leg extensions en noem maar op. Alleen maar ub doen is ook niet handig.
 
Man ik begin toch een portie gek te worden. Geprobeerd te squatten met nauwelijks gewicht, vond m'n rug en knie niet leuk. Toen maar 2 ub oefeningen gedaan en naar huis gegaan. Geen idee wat ik moet. Kan niet squatten, deadliften, leg pressen, leg extensions en noem maar op. Alleen maar ub doen is ook niet handig.
Ja soms is het even door een zure periode gaan.
Maar probeer gewoon alles te doen wat je wel kan. Buik, upperbody, kuiten... Als je de leg extensions met een minimale weerstand doet.
Wat geeft dat?
 
Belangrijkste vraag: heb je er al een fysio naar laten kijken die een beetje affiniteit met (kracht)sport heeft?
 
Ja soms is het even door een zure periode gaan.
Maar probeer gewoon alles te doen wat je wel kan. Buik, upperbody, kuiten... Als je de leg extensions met een minimale weerstand doet.
Wat geeft dat?
Zit al de laatste 3 jaar in een zure periode met alleen maar pijntjes. In het begin was het nog niet zo erg, maar nu heb ik nog last van dat ene setje squatten van gisteren...
Belangrijkste vraag: heb je er al een fysio naar laten kijken die een beetje affiniteit met (kracht)sport heeft?
M'n eerste fysio, maar daar had ik nog minder aan dan die daarna.
 
Ja, maar je bent een jonge gast, verder is er niets mis (toch?). Dit moet toch gewoon verholpen kunnen worden!
 
Ja, maar je bent een jonge gast, verder is er niets mis (toch?). Dit moet toch gewoon verholpen kunnen worden!
Ik voel me alles behalve een jonge gast. Alles kraakt, alles zeurt; rug, knie, schouder, noem maar op. Was niet slim om zo vroeg on te zijn gegaan. M'n kracht ging in een flinke tempo omhoog. Na 1 jaar sporten waarvan de laatste 2 maanden een cycle zat ik op een dl van 1x195, bench van 3x100, squat van 1x150. De zwakke delen van m'n lichaam hebben geen tijd gekregen om te ontwikkelen.
 
Hoe lang ben je nu off? Kwamen deze klachten.al tijdens het anabolengebruik of pas daarna?

Heb je eigenlijk ooit bloedtest gedaan om je herstel met zekerheid vast te stellen?
 
Ik voel me alles behalve een jonge gast. Alles kraakt, alles zeurt; rug, knie, schouder, noem maar op. Was niet slim om zo vroeg on te zijn gegaan. M'n kracht ging in een flinke tempo omhoog. Na 1 jaar sporten waarvan de laatste 2 maanden een cycle zat ik op een dl van 1x195, bench van 3x100, squat van 1x150. De zwakke delen van m'n lichaam hebben geen tijd gekregen om te ontwikkelen.
Dat is vermoedelijk idd veel te snel gegaan. Pezen en banden, etc. kunnen nooit binnen een jaar op die sterkte zijn. Ik vind dat wel een verklaring ja...
 
Hoe lang ben je nu off? Kwamen deze klachten.al tijdens het anabolengebruik of pas daarna?

Heb je eigenlijk ooit bloedtest gedaan om je herstel met zekerheid vast te stellen?
Geen bloedtest gedaan, maar dit zijn echt fysieke klachten waar ik al last van had toen ik on was. Het begon zelfs al toen ik nog natty was in dat eerste jaar. M'n lichaam zat vol met striae en ik groeide als kool. M'n kracht ging ook erg snel. En als je zo makkelijk gewichten er op pleurt dan ga je dat ook doen.

Squatten en deadliften is m'n PR 1x180 en 1x195 respectievelijk. Zoals al wel opvalt heb ik nooit meer hoger wezen deadliften sinds m'n eerste kuur 4ish jaar geleden. Squatten heb ik nog wel volgehouden tot 155kg voor reps en een 1rm van 180. Maar ook dat viel er uit voordat ik stopte met AAS.
Dat is vermoedelijk idd veel te snel gegaan. Pezen en banden, etc. kunnen nooit binnen een jaar op die sterkte zijn. Ik vind dat wel een verklaring ja...
En nu nog de vraag of het zooitje nog ooit zal bijtrekken en herstellen.
 
Al met al kan ik de sport nooit achterlaten. M'n andere hobby heeft wel de voorkeur nu. Vrijdag bijvoorbeeld onverwachts een deal gescoord op een cameralens en naar Delft gegaan ipv huiswerk/trainen en verschoven naar zondag. Maar het is nu echt doorbijten en maar wat doen zodat ik m'n fysiek niet verlies. m'n voeding is ook ruk, veel te veel onzin gegeten en gaat ook veel te veel geld naar uit. Blijf nog wel redelijk hoog in eiwit.

Terugvallen op een fysiek zonder massa zie ik al helemaal niet zitten, maar ik mis toch wel het plezier in sporten. Misschien helpt het om maar gewoon m'n benen voorlopig even op te geven. Military press en rows zijn bijvoorbeeld goed om m'n rug een beetje te belasten. Misschien helpt dat, geen idee. Voelt wel zo sneu om benen over te slaan.
 
Al met al kan ik de sport nooit achterlaten. M'n andere hobby heeft wel de voorkeur nu. Vrijdag bijvoorbeeld onverwachts een deal gescoord op een cameralens en naar Delft gegaan ipv huiswerk/trainen en verschoven naar zondag. Maar het is nu echt doorbijten en maar wat doen zodat ik m'n fysiek niet verlies. m'n voeding is ook ruk, veel te veel onzin gegeten en gaat ook veel te veel geld naar uit. Blijf nog wel redelijk hoog in eiwit.

Terugvallen op een fysiek zonder massa zie ik al helemaal niet zitten, maar ik mis toch wel het plezier in sporten. Misschien helpt het om maar gewoon m'n benen voorlopig even op te geven. Military press en rows zijn bijvoorbeeld goed om m'n rug een beetje te belasten. Misschien helpt dat, geen idee. Voelt wel zo sneu om benen over te slaan.

Gewicht nog wat verlagen voor je beenoefeningen? Beter iets dan niets...

Succes man!
 
En nu nog de vraag of het zooitje nog ooit zal bijtrekken en herstellen.
Tuurlijk wel :)
Terugvallen op een fysiek zonder massa zie ik al helemaal niet zitten, maar ik mis toch wel het plezier in sporten. Misschien helpt het om maar gewoon m'n benen voorlopig even op te geven. Military press en rows zijn bijvoorbeeld goed om m'n rug een beetje te belasten. Misschien helpt dat, geen idee. Voelt wel zo sneu om benen over te slaan.
Wandelen, fietsen, extra trappen lopen, evt. hardlopen kunnen toch niet slecht zijn om de belastbaarheid weer een beetje op te bouwen? (zeg ik zonder er verstand van te hebben :o )
 
Tering wat een training. Heb weer na een lange tijd flink gebeukt. Deed een tijdje maar wat makkelijkere gewichten ipv echt tot of vlak voor falen. Als ik me even ove lb heen zet en het achterwege laat voor een periode helpt het wel. M'n benen waren altijd een sterk punt en groeien als kool, dus als ik het later weer op kan pakken is het zo recht gezet.

Benchpress
1x20x20
1x12x40
1x12x60
2x12x70
1x8x70

Db rows
1x15x22
3x12x32(+2kg)

Seated db overhead press
3x12x18

Lat pulldowns
1x12x55(+2reps)
2x10x60
 
Tering wat een training. Heb weer na een lange tijd flink gebeukt. Deed een tijdje maar wat makkelijkere gewichten ipv echt tot of vlak voor falen. Als ik me even ove lb heen zet en het achterwege laat voor een periode helpt het wel. M'n benen waren altijd een sterk punt en groeien als kool, dus als ik het later weer op kan pakken is het zo recht gezet.

Benchpress
1x20x20
1x12x40
1x12x60
2x12x70
1x8x70

Db rows
1x15x22
3x12x32(+2kg)

Seated db overhead press
3x12x18

Lat pulldowns
1x12x55(+2reps)
2x10x60
Stevige rows vriend!
 
Drukke week gehad. Op m'n twee vrije dagen naar leerlingvergaderingen geweest en naar de weerribben met de ecologen van school mee. Besloot beide ook pas afgelopen weekend om te doen, dus moest flink proppen met m'n planning en veel vroeg m'n bed uit. Wel een leuke dag gehad woensdag met veel mooie foto's. Gelijk een beetje kunnen oefenen met macrofotografie en medestudenten die beestjes bekijken en rondvaren.

En dan is deze week ook nog m'n opa op bezoek uit Turkije, dus m'n vrije vrijdag ga ik ook 's ochtends naar m' n ouders heen. Maar had wel eindelijk zin om te trainen, dus ben lekker met dit zijkweer heen en terug naar de basic gelopen.

Pullups
3x8xbw

Military press
1x12x20
1x10x40
1x8x45
1x7x45

1-arm cable rows
3x12x15

Db benchpress
3x10x28(-2kg)

Prima tren voor 6 uurtjes slaap, een drukke dag en wat drankjes gisteren. Db benchpress ook al een tijdje niet gedaan. Al met al ging het erg soepel.
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven