MuscleMeat

Muskaatnoot back in game voor natty gainsss

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.901
Mensen die diet breaks nodig hebben moeten zichzelf gewoon een schop onder hun hol geven. Als je iets wil bereiken ga je er ook voor. En lukt het niet, dan wil je het niet graag genoeg.
Dat is wel een beetje simpel gezegd, je kunt zelf de resultaten van het onderzoek doornemen. Misschien dat de een het wel goed kan, maar na x aantal weken functioneer ik gewoon amper en gaat alles alleen nog maar over eten. Honger dat niet te onderdrukken is, concentratie van niets. Ik heb geen wedstrijd waar ik voor hoef te strijden, een beetje degelijk functioneren en redelijk goed voelen is voor mij wat belangrijker.

Dat is wel een beetje simpel gezegd, je kunt zelf de resultaten van het onderzoek doornemen. Misschien dat de een het wel goed kan, maar na x aantal weken functioneer ik gewoon amper en gaat alles alleen nog maar over eten. Honger dat niet te onderdrukken is, concentratie van niets. Ik heb geen wedstrijd waar ik voor hoef te strijden, een beetje degelijk functioneren en redelijk goed voelen is voor mij wat belangrijker.
Calorieen te laag? Naar de 10% cutten zou echt niet zoveel moeite moeten kosten mits je niet boven de 20% zit.

En dieet break kan handig zijn mits je het echt nodig hebt en dat hebben de meeste mensen dus niet, suck it up is het beste advies.

Mike van renaisance periodisation had er laatst een leuke blog over, het is zwz een stap terug en verlengt de cut alleen, sommigen voelen zich even prettiger, maar bij de meesten is de klap NA de korte diet break alleen maar heftiger. (als ik het goed samenvat..., dus ~ wovano en vntl)

• Like
Waarderingen: Onit
  • #1.904
Calorieen te laag? Naar de 10% cutten zou echt niet zoveel moeite moeten kosten mits je niet boven de 20% zit.

En dieet break kan handig zijn mits je het echt nodig hebt en dat hebben de meeste mensen dus niet, suck it up is het beste advies.
Calorieën te laag idd. Destijds wel eens onder BMR gezeten, was misschien ook niet zo slim. Snel proberen ging nooit zo lekker, dus nu wat meer de tijd nemen. Ipv 3 maanden cut ik dan 4 maanden met 3-1, dus echt een grote stap achteruit is het ook niet.
Mike van renaisance periodisation had er laatst een leuke blog over, het is zwz een stap terug en verlengt de cut alleen, sommigen voelen zich even prettiger, maar bij de meesten is de klap NA de korte diet break alleen maar heftiger. (als ik het goed samenvat..., dus ~ wovano en vntl)
Interessant, deze onderzoeken laten toch zien dat de cut zelf goed gaat en dat het achteraf ook makkelijker vast te houden is.

• #1.905
Ondanks de gewichtafname groei ik gewoon door m'n kleren heen. Toevallig een paar weken terug alvast 2 nieuwe broeken gekocht, had een paar broeken die mij niet meer passen. Pas onderhand in geen 1 broek meer.. :roflol: Heb nu nog 3 boeken, 1tje was mij eerst te groot en past nu precies. :D

Mensen die diet breaks nodig hebben moeten zichzelf gewoon een schop onder hun hol geven. Als je iets wil bereiken ga je er ook voor. En lukt het niet, dan wil je het niet graag genoeg.
Uuuhhh ja... je hebt ten eerste gewoon gelijk. Maar er zijn ook manieren die het cutten prettiger maken. En niet iedereen is David Goggins.

Uuuhhh ja... je hebt ten eerste gewoon gelijk. Maar er zijn ook manieren die het cutten prettiger maken. En niet iedereen is David Goggins.
Denk dat het er ook wel aan ligt hoe lang je cut. Bijv met afvallen was ik 2-3 jaar bezig, was mentaal beter en ook gezonder geweest om een break te houden.

Mensen die diet breaks nodig hebben moeten zichzelf gewoon een schop onder hun hol geven. Als je iets wil bereiken ga je er ook voor. En lukt het niet, dan moet je bijsturen, en je doel voor ogen houden, dat verandert immers niet
Fixed.

@ noot....
Corkscrew oefening, probeer die eens in de steunen waar je ook je dips op doet. Dan pak je ook je serratus. Check athlean x daar heb ik die oef van.

ik zie heel veel corkscrews op een yoga mat, maar bedoelde @RonReves misschien zoiets??

Nee, die bedoel ik niet :o

• #1.911
Fixed.

@ noot....
Corkscrew oefening, probeer die eens in de steunen waar je ook je dips op doet. Dan pak je ook je serratus. Check athlean x daar heb ik die oef van.
Die jij bedoelt deed ik idd van athlean x, maar vond hem tegen vallen. Vind de gymnast tucks (ook van hem) nog iets beter voelen in de abs. Misschien eens kijken hoe de corkscrews in dat dip ding gaat.

• #1.913
Nog even een stukje gefietst na het werk, een zone lager qua hartslag. Wil op z'n minst 3x pw cardio doen op verschillende zones. Zal later 2x worden op hogere zones als ik eenmaal naar werk fiets als LISS.

Ik zal hoe dan ook laag gaan staan dit keer, geen zin om weer lang bezig te zijn om van gyno af te komen.
Screenshot_20220408_173027_com.fitbit.FitbitMobile.jpg

Doe gewoon windshield wipers op een pull up bar :)
Moet wel ab focused zijn, die corkscrews zouden nog goed de abs pakken met wat obliques. Heb al op beide LB dagen een oblique oefening.

• #1.914
Eens in de ochtend trennen! Vol energie en zin tegenaan gegaan. Retesterke tren, merk wel erg duidelijk een verschil tussen een ochtendtren en een avondtren na de hele dag te werken.

Weighted pullups
1x12xbw
2x12x6,25(+1,25kg,+2reps)
1x11x6,25
:fire: :fire: :fire: retesterk. Heb nu een belt zodat ik met 1,25kg stappen omhoog kan gaan, ook gelijk 2 extra reps geknalt :o. Ging zo lekker en explosief dat er wel wat extra op kon.

Db benchpress
1x12x20
1x10x30(+2kg,-2reps) :eyebrow: 30kg weer aangetikt!

Single-arm high-cable rows (db rows alternatief)
1x12x27
2x12x29,3

Db standing oh press
3x12x14

Single-arm high-cable crossovers
3x15x11,3(+2,3kg,+3reps)

Face pulls
3x15x18(+1,7kg)

Hammer curls
3x10x16(+2kg,-2reps) :fire: nog even en ik hammer curl 115kg dumbbells strict

CGBP
3x12x50(alle sets op 12x50)

Morgen LB en dan volgende week even een week geen gewichten verhogen. Merk dat ik weer ff rustig aan moet doen.. :p

Enn de stats:
Screenshot_20220409_122749_com.fitbit.FitbitMobile.jpg

Volgens mij is m'n conditie al aardig verbeterd. Rete intensief getraind, maar m'n hartslag en dus kcal verbruik is veel lager dan in het begin.. :p

Ook nog een beetje gefietst in 2 hartslagzones.
Screenshot_20220409_132411_com.fitbit.FitbitMobile.jpg

Verder m'n collega's helemaal kapot gemaakt met de workweek hustle. 87.478 stappen van maandag t/m vrijdag, enkele 10.000 stappen meer dan de nummer 2.. :D

En nog een semi-nude, m'n arm zag er wel lekker opgepompt uit:
Screenshot_20220409_132609_com.snapchat.android.jpg

Eens in de ochtend trennen! Vol energie en zin tegenaan gegaan. Retesterke tren, merk wel erg duidelijk een verschil tussen een ochtendtren en een avondtren na de hele dag te werken.

Weighted pullups
1x12xbw
2x12x6,25(+1,25kg,+2reps)
1x11x6,25
:fire: :fire: :fire: retesterk. Heb nu een belt zodat ik met 1,25kg stappen omhoog kan gaan, ook gelijk 2 extra reps geknalt :o. Ging zo lekker en explosief dat er wel wat extra op kon.

Db benchpress
1x12x20
1x10x30(+2kg,-2reps) :eyebrow: 30kg weer aangetikt!

Single-arm high-cable rows (db rows alternatief)
1x12x27
2x12x29,3

Db standing oh press
3x12x14

Single-arm high-cable crossovers
3x15x11,3(+2,3kg,+3reps)

Face pulls
3x15x18(+1,7kg)

Hammer curls
3x10x16(+2kg,-2reps) :fire: nog even en ik hammer curl 115kg dumbbells strict

CGBP
3x12x50(alle sets op 12x50)

Morgen LB en dan volgende week even een week geen gewichten verhogen. Merk dat ik weer ff rustig aan moet doen.. :p

Enn de stats:
Screenshot_20220409_122749_com.fitbit.FitbitMobile.jpg

Volgens mij is m'n conditie al aardig verbeterd. Rete intensief getraind, maar m'n hartslag en dus kcal verbruik is veel lager dan in het begin.. :p

Ook nog een beetje gefietst in 2 hartslagzones.
Screenshot_20220409_132411_com.fitbit.FitbitMobile.jpg

Verder m'n collega's helemaal kapot gemaakt met de workweek hustle. 87.478 stappen van maandag t/m vrijdag, enkele 10.000 stappen meer dan de nummer 2.. :D

En nog een semi-nude, m'n arm zag er wel lekker opgepompt uit:
Screenshot_20220409_132609_com.snapchat.android.jpg
Lekker bezig!

Ochtendtraining dus voor herhaling vatbaar? Ben dan zelf echt niet vooruit te branden :o

Wat meten je armen?

• #1.916
Lekker bezig!

Ochtendtraining dus voor herhaling vatbaar? Ben dan zelf echt niet vooruit te branden :o

Wat meten je armen?
Helaas niet, heb nooit tijd 's ochtends.. :o Werk fulltime, en in het weekend met m'n vriendin. Dan kan ik hooguit af en toe op de zaterdagochtend als ze deze kant op komt. Morgen ga ik wanneer ze vertrekt, anders zijn we zo 2.5 uur armer met die 2 dagen in de week dat we samen zijn.

Armen meten nog maar een matige 39cm, dus nog veel op te winnen.

Maak je het jezelf dan niet enkel moeilijker omdat je na zo een dieet break weer moet "lijden"? Ik lijd liever 1x lang als 7x onderbroken.
Je kunt nog veel spelen met volume eten zoals groentes. Ik had pas na een maand of 4/5 een dip waar jij het over hebt. Mijn ervaring is als je door dat gevoel heen bent, het een stuk makkelijker is. Nu krijg je elke keer hetzelfde omdat je het steeds weer onderbreekt en dus je maag weer laat wennen aan meer eten. Maar dat is mijn bescheiden/ onervaren mening.

• #1.920
Maak je het jezelf dan niet enkel moeilijker omdat je na zo een dieet break weer moet "lijden"? Ik lijd liever 1x lang als 7x onderbroken.
Je kunt nog veel spelen met volume eten zoals groentes. Ik had pas na een maand of 4/5 een dip waar jij het over hebt. Mijn ervaring is als je door dat gevoel heen bent, het een stuk makkelijker is. Nu krijg je elke keer hetzelfde omdat je het steeds weer onderbreekt en dus je maag weer laat wennen aan meer eten. Maar dat is mijn bescheiden/ onervaren mening.
Nooit geprobeerd, dus geen idee hoe het zal gaan bij mij. Als ik de resultaten van dat onderzoek moet geloven, hebben mensen met diet breaks minder moeite met honger en geen terugval als het eenmaal klaar is.

Terug
Naar boven