nordic
Cool Novice
- Waardering
- 0
- Lengte
- 1m66
- Massa
- 76kg
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
wazzup zei:Helaas zijn bijna alle sportschoolhouders in Nederland het niet met je eens. Die zetten een jongetje van 15 liever in een machine dan dat ze hem laten squaten, deadliften, pressen of benchen (slecht voor je knieen, rug en schouders)
note: niet dat IK het met ze eens ben, ik zou ze liever netjes met vrije gewichten laten werken en ze lijfstraffen geven als ze een oefening verkeerd uitvoeren. Lijkt mij dan ook geen goed plan dat ik ooit nog eens sportinstructeur wordt![]()
Om vante huilen. Arghsn0w zei:Hi,
Ik ben dus vandaag begonnen, maar ik liep tegen het volgende aan:
Na een aantal borst-oefeningen (4 sets 10 reps, op 4 verschillende
apparaten), had ik totaal geen kracht meer om een andere oefening
te doen (weet de naam niet maar het was een apparaat om zeg
maar omgekeerd pushups te doen, met weinig gewicht eraan).
Is dit normaal als je begint? Of heb ik teveel gewicht gebruikt op die andere apparaten?
Dat was dus beste klote. Ik had daarvoor wel 25 min cardio dingen gedaan (lopen, fietsen, roeien, en steps).
Thanks!
/edit: Ik heb inmiddels een boek besteld, dus ik hoop niet meer van dit soort beginners vragen meer te hoeven stellen binnenkort

Dat ben ik helemaal niet met je eens. Wij hebben geen squatrek dus voor de zware setjes moet ik noodgedwongen de Smith gebruiken. Het opwarmen doe ik met een losse barbell en dan 2 x 20 met 40/50 kilo. Los squatten voelt echt véél beter aan (met hetzelfde gewicht) dan in de Smith.yates1 zei:Neem nu squat. WIl je een beginner dit laten doen (zou geen reden weten waarom je dit laat doen als instructeur, maar goed) dan zou IK eerst de techniek onder de knie willen krijgen en hoe makkelijker is dit om dan via een "smitht" machine te doen?
Heb je deze eenmaal onder de knie, dan maar naar los squatten. Ik ken zat bodybuilders die de voorkeur geven aan "vast" squatten ipv los.
yates1 zei:
yates1 zei:zou geen reden weten waarom je dit laat doen als instructeur
yates1 zei:Daarin verschillen wij dus van mening..
Wij hebben het hier over een beginner!!!
yates1 zei:Je kan eerder overbelasting verwachten van los trainen dan met apparaten, zeker voor een beginner..
yates1 zei:Hoeveel mensen kom jij tegen die los trainen, die eigenlijk een te zware gewicht nemen om maar dat gewicht omhoog te liften.
yates1 zei:Als je puur op techniek kijkt, vallen er een hoop mensen door de mand. Met blessures tot gevolg. Waarom?? Alle spieren moeten bijspringen om dat ene gewicht omhoog te tillen, en gaat tenkoste van je techniek en moeten andere spieren meehelpen, die normaal gesproken hierin niet hoeven te werken (neem squat of benchpress)
yates1 zei:Waarom denk je trouwens dat sporters die moeten revalideren, vaak gebruik maken van machines.
yates1 zei:Het merk nautiles is hier een goed voorbeeld van die vaak door olympische sporters worden gebruikt.
yates1 zei:En ik zeg niet wat beter is, want er is geen beter!!. Het gaat vooral om afwisseling..
yates1 zei:En het is waar dat machines in de regel veiliger zijn, dan losse zaken.
SR1985 zei:Squatten op een smith sucked... Was toch slecht voor je knieën? Heb het een tijdje gedaan, maar ben er mee gestopt... M'n rug deed teveel pijn. (ja de 'fitnessinstructeur' had mij al uitgelegd hoe het moest) Smithsquatten en los squatten kan je totaal niet vergelijken. Punt.
yates1 zei:Je hebt het telkens over begeleiding.. Maar het ligt vooral aande persoon zelf. Je wilt toch even zwaarder dan normaal >> en hup dan smokkel je.. Ten nadelen van je techniek..
yates1 zei:Geef gewoon eens toe dat het trainen met losse gewichten meer risico's met zich meebrengt dan vaste apparaten.
yates1 zei:hammer apparaten zijn idd qua opbouw beter voor de bewegingsuitslag dan nautilus, maar deze (nautilus) gebruikt een ander filosofie achter hun apparaten.
yates1 zei:En het voorbeeld over schakelen pfff.. Als je voor het eerst rijlessen neemt, dan stap je toch ook niet meteen in een f1 auto, maar 1 een " normale" auto?? eerst het LEREN en dan steeds een stap verder.. tsss..
yates1 zei:in een hacksquat vastzitten is dom. (spotter) zelfde geld voor bench press met vaste stang. Daarvoor heb je steunen die je kan verstellen. Ik zal wel eens willenweten hoe jij je eruit redt als je los 200 kg op je nek hebt om te squatten en niet meer omhoog komt (zonder spotter).. en je reet op je hielen rusten. (want dit is toch een veilige oefening??)..
Ik zal wel eens willenweten hoe jij je eruit redt als je los 200 kg op je nek hebt om te squatten en niet meer omhoog komt (zonder spotter).. en je reet op je hielen rusten. (want dit is toch een veilige oefening??)..
3xl warmt op met 200 kg 
Tja van die knieën... Weet niet hoeveel jij leest op dit forum, maar wat ik hier altijd van smithsquatten heb gelezen is dat het slecht is voor je knieën. Al meer dan 1 keer gelezen en door verschillende leden gezegd. En euh no offence, maar ik heb toch altijd de neiging om leden te geloven die veel posten, omdat ik daarvan echt weet of ze spreken uit ervaring en/of door hun opleiding.yates1 zei:sucked?? Mooie woordspeling.. slecht voor je knieen?? Als je het verkeerd doet wel ja, maar dat is ook met los. Lost van je rug. Blijkbaar geef je nu de schuld aan die "sucked" smithmachine, terwijl je het zelf niet goed doet..
los en vast vergelijken?? Natuurlijk niet, wie doe dit dan??
Eindeloze discussies hierover >> los en vast.. Daarom is dit forum ook zo leuk ;-))
Grtz,
Yates
Nope hij gebruikte een lichter gewicht... Op aanraden van mij overgestapt trouwens en direct gezegd dat hij licht moest beginnen. Hij had uiteraard ook eerst eens overlegt met instructeuryates1 zei:Waarom ging die stang alle kanten op?? omdat hij waarschijnlijk hetzelfde gewicht gebruikt als op de smith.. Dus dom!!
Begeleiding vind ik goed in een school en daar scheelt het nogal aan. Ik vraag me eigenlijk af.. hoe lang je iemand (gehele duur van de trainingssessie) kan begeleiden en dat meerdere keren per week/maand.,. Die school moet ik nog tegenkomen.
Ik snap best dat je leden gelooft die veel posten, maar als jij daar je conclusie uithaald dat iemand dan veel over een bepaald onderwerp weet, dan is dat jouw keuze..
maar voor jouw informatie >> ik train zeven jaar en ben 28 jr.
record benpresss >> 130 kg drie keer (los) ;-) squat >> 130 >> 6 keer >> deadlift >200kg 1 keer.
ach, zoveel meningen. gelukkig hoeven we het niet altijd eens met elkaar te zijn.
Grtz,
Yates

)
yates1 zei:Ik snap best dat je leden gelooft die veel posten, maar als jij daar je conclusie uithaald dat iemand dan veel over een bepaald onderwerp weet, dan is dat jouw keuze..
maar voor jouw informatie >> ik train zeven jaar en ben 28 jr.
record benpresss >> 130 kg drie keer (los) ;-) squat >> 130 >> 6 keer >> deadlift >200kg 1 keer.
ach, zoveel meningen. gelukkig hoeven we het niet altijd eens met elkaar te zijn.
Grtz,
Yates

)