XXL Nutrition

n00b vraagje

Stats??
ach ik zet het niet in mijn handtekening, dus....
goed van "3" dat hij 3 keer zolang traint.. dus??? En een paar kilootjes meer pakt...dus?? Natural???

Tis dat je mijn naamgenoot bent.. :p

grtz,
Yates/patrick..

patrick zei:
uhm ok postcount doet er niet toe. ben ik met je eens. maar stats dus wel?
Ja daar ben ik het ook met eens hoor... Weet alleen van die die meer posten ook meer hun ervaringen enzo. Dus denk dat je dan ook vlugger die mensen gaat geloven ;)

yates1 zei:
Waarom ging die stang alle kanten op?? omdat hij waarschijnlijk hetzelfde gewicht gebruikt als op de smith.. Dus dom!!
Heeft er niets mee te maken. Stabiliteit train je door techniek en hulpspieren te betrekken. Ik kan gerust veel te veel gaan heffen op elke oefening en het gewicht niet omhoog krijgen, maar als je begint met alle kanten op te gaan dan is dat puur techniek, die je dus niet aanleerd op machines, en dat is flink dom ja.

yates1 zei:
Stats??
ach ik zet het niet in mijn handtekening, dus....
goed van "3" dat hij 3 keer zolang traint.. dus??? En een paar kilootjes meer pakt...dus?? Natural???

Tis dat je mijn naamgenoot bent.. :p

grtz,
Yates/patrick..
Ja 17 jaar training, 127kg, 1m92 dacht ik? natural. Maar da's dan ook een uitzondering op het board :P

• Topic Starter Topic Starter
Thanks voor alle info! Ik ga het zo uitprinten en vanavond eens rustig doorlezen. Wat ik ga doen is (1e week zit er al bijna op) maak deze maand wel vol met veel cardio (conditie is 0,0 na 10 jaar roken) en ga daarna een andere sportschool zoeken met goede begeleiding ook al moet ik daarvoor een 1 uur per dag reizen (ben een arme student). Mijn lichaam is me te kostbaar om naar de klote te helpen met verkeerde oefeningen en slechte begeleiding.

Ik ben al 1m95 en merk nu al last van me rug. Want vandaag liet hij mij naar mijn mening al te veel doen weer (5kg opeens meer terwijl het gisteren al met moeite en pijn ging).

Na die maand -als ik het goed onder de knie heb- ga ik wel weer bij deze zelf verder met het programma dat ze opgesteld bij een andere sportschool met goede begeleider.

Waarom wordt elke sportschool eigenlijk niet verplicht om 1 gecertificeerde trainer in dienst te hebben? Is dat te duur ofzow? En laten ze al snel een gewone medewerker je "helpen" ?

sn0w zei:
Waarom wordt elke sportschool eigenlijk niet verplicht om 1 gecertificeerde trainer in dienst te hebben? Is dat te duur ofzow? En laten ze al snel een gewone medewerker je "helpen" ?
Goede vraag, wel het is verplicht voor elke sportschool om tenminste 1 iemand in dienst te hebben die een fitness-instructeur opleiding gedaan heeft. Jammergenoeg stelt zo'n opleiding niet zoveel voor. En zoals je zegt: ze laten andere "medewerkers" wat helpen die er echt geen bal verstand van hebben maar wel denken dat ze heel wat weten...

sn0w zei:
Thanks voor alle info! Ik ga het zo uitprinten en vanavond eens rustig doorlezen. Wat ik ga doen is (1e week zit er al bijna op) maak deze maand wel vol met veel cardio (conditie is 0,0 na 10 jaar roken) en ga daarna een andere sportschool zoeken met goede begeleiding ook al moet ik daarvoor een 1 uur per dag reizen (ben een arme student). Mijn lichaam is me te kostbaar om naar de klote te helpen met verkeerde oefeningen en slechte begeleiding.

Ik ben al 1m95 en merk nu al last van me rug. Want vandaag liet hij mij naar mijn mening al te veel doen weer (5kg opeens meer terwijl het gisteren al met moeite en pijn ging).

Na die maand -als ik het goed onder de knie heb- ga ik wel weer bij deze zelf verder met het programma dat ze opgesteld bij een andere sportschool met goede begeleider.

1 uur per dag reizen naar je sportschool is niks bro... Heb er nu ook 1 op het oog die echt hardcore is en dat wordt ook een half uur fietsen (enkel). Probleem is dat er nu veel meer pas afgestuurde fysio's begeleiden... Ipv mensen die bv. al 15 jaar trainen en een pak ervaring hebben. Imo zit je gewoon beter bij een hardcore-gym dan in zo'n "fitnesscenter", waar ze meestal niet alles hebben (vooral: squatrek en deadlift-platform). Bij hardcore-gyms zijn de gewichten ook veel zwaarder, als je een tijdje traint en kracht gained toch wel belangrijk...

TylW zei:
Goede vraag, wel het is verplicht voor elke sportschool om tenminste 1 iemand in dienst te hebben die een fitness-instructeur opleiding gedaan heeft

Mischien in Belgie. Hier in Olland kan iedere Jan lul met een zak met geld een sportschool openen/overnemen :(:(

Komt ook nog bij dat veel zgn opleidingen vaak niet veel voorstellen (uitzonderingen naturlijk altijd daar gelaten), maar wel certificaten afgeven.

@Yates: voor uw informatie

Ik ben as november 27 jaar met gewichtstraining bezig(als trainee en trainer). In deze 27 jaar heb ik 1 keer geexperimenteerd met AAS. Ben daar niet van onder de indruk geraakt (maw niets mee opgeschoten) en train nu een jaar of 20 natural (va '83)

Ik vind het trouwens erg kortzichtig te veronderstellen dat mensen alleen afgaan op de postquantiteit. Ik denk dat iedereen hier wel zo intelligent is ook op kwailteit af te gaan (anders zaten ze hier niet :D )

wazzup zei:
Helaas zijn bijna alle sportschoolhouders in Nederland het niet met je eens. Die zetten een jongetje van 15 liever in een machine dan dat ze hem laten squaten, deadliften, pressen of benchen (slecht voor je knieen, rug en schouders)

note: niet dat IK het met ze eens ben, ik zou ze liever netjes met vrije gewichten laten werken en ze lijfstraffen geven als ze een oefening verkeerd uitvoeren. Lijkt mij dan ook geen goed plan dat ik ooit nog eens sportinstructeur wordt :D

ik ben ook begonnen toen ik net 14 werd, mijn instructeur liet me eerst 10min warmfietsen en daarna mocht ik beginnen met bankdrukken.. diezelfde week heeft hij me ook nog laten squaten en allerlei andere dingen, hij heeft mij alleen machines laten gebruiken voor mn rug, maar dat lijkt me best wel logisch.. dus ik neem aan dat het in jullie ogen wel een goeie instructeur is :p :D

Terug
Naar boven