AndroidHealthClinic

Kracht weer opbouwen na veel onderbrekingen

Bezoekers in dit topic

Nu de kruitdampen weer zijn opgetrokken in Nederland...... iedereen de beste wensen. Stel wat mooie realistische doelen voor het komende jaar en ga ze waarmaken!

Er was nog een training van gisteren:

Week 1 UB-A 17.20 75 min
Code:
Dag 2           %       sets    reps    kg      rust
Bench           WU      1       20      2x14 DB
Bench           WU      1       10      45
Bench           WU      1       6       60
Bench           74      3       6       67.5    180

BB row          WU      1       10      45
BB row          68      3       8       62.5    120

Inc.DB press            3       12      2x17    120

chin ups        83      3       8       BW      120

Skull Crush     75      3       8       28.5    60

biceps curl     60      3       8       30.5    60

rear lat raise          3       8       2x7     60

side raises             3       12      2x7     60
Benches waren easy-peasy en met 90 sec rust per set.
Barbell rows in de Pendlay stijl met 120 s rust. Voor incline DB press had ik
geen idee (eerste keer), heb maar 17 kg gepakt, dat was goed te doen.
Skull crushers waren, lage behind the head, goed voor de lange triceps kop.
Rear en upright lat raises met een 1 sec hold bovenin en idd 60 sec rust tussen
de sets.
Ik was weinig arm werk meer gewend, en die waren idd goed kapot :zweet:, nu snel
gaan happen :meal:

En het maandoverzicht:
Het totaal aantal met sport verbrande calorieen in de maand December was
14789 (in 28 sessies). Zowel cardio (hardlopen, fietsen, wandelen) als fitness, +
krachttraining.
 
Ook de beste wensen Neet! And keep strong!
 
Vanmorgen 76.0 kg, weer 1.1 kg kwijt na al dat fietsen en hardlopen. Alle vette rotzooi is weer op, vanaf nu de voeding weer terug naar normaal (er staat alleen nog een half flesje wijn ....).
Vanmorgen even begonnen met 4 x 7 reps pullups met brede grip. Ik merk de laatste tijd dat pullups en chinups slecht zijn geworden bij mij, slechte MMC, veel trekken met de biceps. EEns kijken of we de stijl wat kunnen verbeteren op deze manier.
 
Beste Wensen Neet!! Ik wens je veel sportiviteit en nog meer gezondheid :flexbiceps:
 
Goed begin is het halve werk Neet!

De beste wensen voor het nieuwe jaar!
 
Toe maar Neet, meteen op nieuwjaarsdag al aan de slag! Maar aan mentaliteit heeft het je nooit ontbroken natuurlijk. Beste wensen!
 
Week 1 LB-B wo 68 min
Code:
Dag 3           %       sets    reps    kg      rust
Deadlift        WU      1       8       68      120
Deadlift        WU      1       6       88      120
Deadlift        WU      1       5       98      120
deadlift        76      1       5       110.5   180
Deadlift        RO      1       6       68      120
OH Squat        WU      1       10      2x7     120
Fr.Squat        67      4       8       57.5    120
leg curl        64      4       12      17.5    120
Calf raise      60      3       2x16    BW+35   90
Leg raises              3       11      BW      90

Opm.
Die rep out met deadlift is nieuw..., goed om het melkzuur uit de rug te werken
Warmup: overhead squat met 2 x 7 kg dumbbells. Front squat met EZ bar.
Leg raises: 3 x 1 rep erbij, is voorlopig goed zo
 
Het lijkt verdomme mijn training van vandaag wel! :D

Netjes weer allemaal, Neetje!
 
Het lijkt verdomme mijn training van vandaag wel! :D

Netjes weer allemaal, Neetje!
Ha ha, lijkt er wel op. Vlgd week ga ik zelfs sitting calf raises doen :p
 
Repout op deadlift is echt dodelijk!!:fire:
 
Hoe bereken je die percentages?? Zijn dat percentages van de 1 RM en zo ja, weet je je 1 RM op de Calf Raise?? :P
 
Repout op deadlift is echt dodelijk!!:fire:
Ja, dat viel me ook tegen. Ik dacht dat het lekker zou zijn om het melkzuur met een half gewicht een beetje weg te reppen, maar het voelde best verkrampt en verzuurd aan. Had ik dit niet moeten doen?
Hoe bereken je die percentages?? Zijn dat percentages van de 1 RM en zo ja, weet je je 1 RM op de Calf Raise?? :P
Heel eenvoudig het gerepte gewicht * 100 delen door het bekende 1RM gewicht. Nee van calf raises weet ik niet precies waar het max ligt. :o
 
  • Like
Waarderingen: BB_
el eenvoudig het gerepte gewicht * 100 delen door het bekende 1RM gewicht. Nee van calf raises weet ik niet precies waar het max ligt. :o
Hahaha, ik snap wel hoe je een percentage berekent. :roflol::roflol: Neem je me nou in de maling?? :P Ik vroeg enkel waar het het percentage van was, omdat ik me niet voor kon stellen dat je overal je 1RM van weet.
 
Ja, dat viel me ook tegen. Ik dacht dat het lekker zou zijn om het melkzuur met een half gewicht een beetje weg te reppen, maar het voelde best verkrampt en verzuurd aan. Had ik dit niet moeten doen?
JAWEEEEEL!

Matig aantal ook trouwens.. ;) Heb in het verleden eens >25 reps gedaan met ~140kg staat me bij:windup:
 
Hahaha, ik snap wel hoe je een percentage berekent. :roflol::roflol: Neem je me nou in de maling?? :P Ik vroeg enkel waar het het percentage van was, omdat ik me niet voor kon stellen dat je overal je 1RM van weet.
Mensen kunnen overal percentages op baseren hoor ..... ik zei het maar even voor de duidelijkheid.
JAWEEEEEL!

Matig aantal ook trouwens.. ;) Heb in het verleden eens >25 reps gedaan met ~140kg staat me bij:windup:
Buffel :P
 
Had ik dit niet moeten doen?

Persoonlijk ben ik geen voorstander van rep outs op DL. De vermoeidheid etc gaat je techniek ten kosten. Waardoor een blessure om de hoek ligt. Liever dan een RDL, GM of wat hyper extensions.
 
Persoonlijk ben ik geen voorstander van rep outs op DL. De vermoeidheid etc gaat je techniek ten kosten. Waardoor een blessure om de hoek ligt. Liever dan een RDL, GM of wat hyper extensions.
Ben het wel met je eens. Hypers zonder gewicht is denk ik wel een optie die ik kan inpassen.
 
Back
Naar boven