XXL Nutrition

Nog een log - Ecto hardgainer hst full body power loser log

ik dacht dat je net begonnen was met HST.. waarom dan nu ineens een split ?

• Topic Starter Topic Starter
Neen, wat ik nu doe is eigenlijk wel beetje hst (progressive overloading, frequentie,...) maar gewoon bedoeld als heropbouw na blessure/rustpauze.

Wil nu weer eens wat anders doen, en alhoewel ik vrij huiverig sta tegenover een split, wil ik het nog wel eens opnieuw doen voor een week of 8.

Deze keer echter met een aangepast volume, én met load/volumeprogressie, aangezien dat volgens mij onomstotelijk de noodzaak is voor groei.

In mijn ogen, althans zoals ik vroeger mijn splits deed, staan splits bij mij synoniem voor veel sets tot failure, waarbij je elke keer hoopt net dat repje meer of dat gewicht meer te halen. Ik zal het deze keer wat verstandiger proberen aanpakken.

Na die split doe ik ofwel een powerlifting programma, iets als een 5x5,3x3 of Dan's peaking program of zo,... Nadien, maar dan zijn we al weer heel wat verder, ofwel fullbody, ofwel ub/lb met toepassing van Dan Moore's Max Stimulation principe. (waarvan ik gezien heb dat je al in zijn forum gepost hebt ook)

Maar dat kan allemaal veranderen uiteraard.

Wat stel jij voor wazzup?

Probeer die doggcrap gewoon man! :thumb:
Maareh even zonder dollen, als je al zo moeilijk groeit is het misschien beter dat je niet te vaak van trainingsmethode wisselt? Zo weet je nooit wat er echt voor je werkt! Ik heb een jaar lang HIT gedaan en weet voor mij dat dat erg goed werkt. Doggcraptraining zit wat dat betreft alleen nog beter in elkaar dus daar blijf ik het komende jaar weer bij.
Ik bedoel niet dat je hetzelfde als ik moet doen, maar kies iets voor een langere periode zodat je zeker weet dat dat echt werkt.

Wat je voeding betreft, kom je ook snel in vet aan als je je carbs wat lager houd? Bijv 30-40-30 ?

Vorig jaar heb ik mijn carb lager gehouden en eiwitten hoger, vetten waren wel wat lager. Mijn lever vond die hoge eiwitten (>3,5gr per kg vvm) niet zo leuk, vandaar deze keer wat minder eiwitten.

Wat de wisseling betreft, eigenlijk heb ik vorig jaar, met uitzondering van 8 weken 5x5, het ganse jaar hst gedaan. In dat jaar eigenlijk toch 3-4kg spiermassa bijgekomen (die er door mijn te snelle cut en rustpauze weer afliggen), wat ongeveer evenveel is als in 2-3 jaar tijd ervoor :-).

Dáárvoor heb ik bijna een jaar heavy duty gedaan, eigenlijke een split op basis van de heavy duty principes. Daarvoor twee jaar lang klassieke splits.

Ik denk dat je trouwens na 6-8 weken al weet of een programma voor je werkt of niet. Aangezien massa voor mij geen referentie meer is, beschouw ik krachtwinst als mijn referentiepunt voor het beoordelen van een schema.

Ik heb al zooo veel tijd verloren met slechte schema's lang te volgen, dat ik er nu gewoon strenger in ben geworden.

Interessante log, ga hem zeker bijhouden.

Zit alweer goede progressie in de trainingen, hopelijk gaat je schouder dit allemaal uithouden
ik weet hoe het is om met schouderblessures te zitten en het is zeker geen pretje.
Luister vooral goed naar je lichaam, want nog weer een kickback doet je motivatie niet echt
ten goede.

Kerel succes met je herstel en je trainingen!

daxie zei:
Na die split doe ik ofwel een powerlifting programma, iets als een 5x5,3x3 of Dan's peaking program of zo,... Nadien, maar dan zijn we al weer heel wat verder, ofwel fullbody, ofwel ub/lb met toepassing van Dan Moore's Max Stimulation principe. (waarvan ik gezien heb dat je al in zijn forum gepost hebt ook)

Maar dat kan allemaal veranderen uiteraard.

Wat stel jij voor wazzup?

Ik stel in ieder geval niet voor om een split te doen waarbij je elk lichaamsdeel 1 keer per week "vernietigd". Inderdaad, gebruik de HST-principes en 1 van die principes is meer dan 1 keer per week een spiergroep matig belasten.

Een UB/LB split zou kunnen, eventueel borst-biceps, rug-triceps (aangezien je bij veel borst oefeningen je triceps toch doet, en veel triceps-push oefeningen pakken de borst ook wel weer een beetje mee, zo doe je ze toch elk 2 keer per week). Of een 5x5. Als je dan 2 weken niet meer vooruit gaat in 5x5 dan ga je met dat gewicht over naar een 3x3 en bouwt op totdat ook dat stopt. Dan eventueel nieuwe 1 RM bepalen en daarna deload/reload.

Max Stim is ook wel een aardige theorie, al vind ik al die singles persoonlijk niet zo leuk (en ook we onpraktisch bij sommige oefeningen), vandaar dat ik zelf neig naar een clustering systeem, waarbij je 5 clusters van 5 reps doet met bijvoorbeeld je 10 RM (uiteraard progressief opbouwen naar bijvoorbeeld 8 clusters van 3 reps met je 6 RM). Ook daarbij blijf je weg van failure en fatigue, maar heb je niet altijd maar singles. Voor sommige oefeningen is het echter wel een aardig idee dat MS.... deadlifts, BBOR, pullups.... (al even gedaan en dat is best een leuke manier van trainen)

wazzup zei:
Ik stel in ieder geval niet voor om een split te doen waarbij je elk lichaamsdeel 1 keer per week "vernietigd". Inderdaad, gebruik de HST-principes en 1 van die principes is meer dan 1 keer per week een spiergroep matig belasten.

Een UB/LB split zou kunnen, eventueel borst-biceps, rug-triceps (aangezien je bij veel borst oefeningen je triceps toch doet, en veel triceps-push oefeningen pakken de borst ook wel weer een beetje mee, zo doe je ze toch elk 2 keer per week). Of een 5x5. Als je dan 2 weken niet meer vooruit gaat in 5x5 dan ga je met dat gewicht over naar een 3x3 en bouwt op totdat ook dat stopt. Dan eventueel nieuwe 1 RM bepalen en daarna deload/reload.

Max Stim is ook wel een aardige theorie, al vind ik al die singles persoonlijk niet zo leuk (en ook we onpraktisch bij sommige oefeningen), vandaar dat ik zelf neig naar een clustering systeem, waarbij je 5 clusters van 5 reps doet met bijvoorbeeld je 10 RM (uiteraard progressief opbouwen naar bijvoorbeeld 8 clusters van 3 reps met je 6 RM). Ook daarbij blijf je weg van failure en fatigue, maar heb je niet altijd maar singles. Voor sommige oefeningen is het echter wel een aardig idee dat MS.... deadlifts, BBOR, pullups.... (al even gedaan en dat is best een leuke manier van trainen)

Idd 1x per week een spiergroep aanpakken geeft te weinig groeimomenten per jaar, dus te weinig progressie. Ik zou dan als je iets van een split wilt doen voor een UB/LB schema kiezen.

ik zit ook te kijken of ik mijn splitschema niet eens moet gaan veranderen.

nu doe ik

maandag: borst/ biceps
woensdag: triceps/rug
vrijdag: schouders/benen

Voor mijn gevoel belast ik ze nu niet voldoende.

Wat kan ik het beste doen als ik maximaal 4 per week ga trainen?

Prob is dat ik dus maar 3x per week zal trainen...

dus misschien zoiets:

wo 1 ME UB
wo 2 ME LB
wo 3 DE UB
----
wo 4 DE LB
wo 5 repeat

Ziet er goed uit bro, vooral je benchpress is goed tov van je bodyweight!
Veel succes nog met je schouder.

hm ja ik twijfel zelf nog of ik 3 of 4 x per week zal gaan trainen. 3 vind ik zelf het lekkerst.

maar goed ik zal je topic verder niet verpesten ;)

je echt een zeer goede kennis motivatie en inzet voor je sport dat merk ik wel op in de gym.
Alleen spijtig voor jouw van je minder genetische aanleg .
anders was je zeker een monster:D
Maar ok het is nu zo en je zal ook wel je vooropgesteld doel bereiken ;)

groeten

Laatste keer 15 reps.
Maandag 10 reps

2x15reps

Standing Calf Raise - 90
Seated Calf Raise - 27
Squat - 75
Stiff Legged Deadlift - 65
Chins - bw+5
Bent over Rowing - 55 (alhoewel de vorm al wat verwaarloosd diende te worden)
Standing Military Press - 40 (12 reps) (dit is echt mijn zwak punt)
Bench Press - 60
Barbell Curl - 38
Triceps Pushdown - 35

Heb besloten ub/lb te doen, beetje over nadenken en volgende week doe ik wel een voorstelletje dat jullie allemaal mogen afbreken :)

daxie zei:
Laatste keer 15 reps.
Maandag 10 reps

2x15reps

Standing Calf Raise - 90
Seated Calf Raise - 27
Squat - 75
Stiff Legged Deadlift - 65
Chins - bw+5
Bent over Rowing - 55 (alhoewel de vorm al wat verwaarloosd diende te worden)
Standing Military Press - 40 (12 reps) (dit is echt mijn zwak punt)
Bench Press - 60
Barbell Curl - 38
Triceps Pushdown - 35

Heb besloten ub/lb te doen, beetje over nadenken en volgende week doe ik wel een voorstelletje dat jullie allemaal mogen afbreken :)

Mooi dat je weer wat anders gaat doen dan HST, ik denk dat dat echt niet super werkt voor je. Ga je echt doggcrap niet proberen? ;) Of wacht je eerst mijn resultaten af? :P

Nou, HST werkt wel voor me, 3 kg vvm op 1 jaar is voor mij het beste wat ik ooit al bereikt heb... (behalve misschien mijn eerste trainingsjaar) (triest om dat te moeten zeggen)

Bulken/cutten werkt niet voor mij :-)

Ik wacht je resultaten af :-)

Santino88 zei:
@Daixie : Je kan inderdaad ook ub/lb doen met 3 dagen, Chunky heeft dat ook gedaan je kan gewoon...

Maandag : UB

Woensdag : LB

Vrijdag : UB

Maandag : LB

Woensdag : UB

Vrijdag : LB

...doen

deed ik ook :)

Vandaag 2x 10

Standing Calf Raise - 95
Seated Calf Raise - 30
Squat - 80
Stiff Legged Deadlift - 75
Chins - bw+9
Bent over Rowing - 55
Standing Military Press - 40
Bench Press - 65
Barbell Curl - 40
Triceps Pushdown - 37

Laatst bewerkt:
Vandaag 2x 10

Standing Calf Raise - 10
Seated Calf Raise - 32,5
Squat - 85
Stiff Legged Deadlift - 85
Chins - bw+12
Bent over Rowing - 60
Standing Military Press - 45
Bench Press - 70
Barbell Curl - 42
Triceps Pushdown - 37

heey man heb je foto's nog es bekeken maar waarom wil je zo ongeloofelijke droog zijn??vind als je wat "dikker"bent egt een stuk beter uit zien!blijft zo weinig van die armpjes over.....succes met je blessure!

Terug
Naar boven