- Waardering
- 1.446
- Lengte
- 1m89
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
daxie zei:Na die split doe ik ofwel een powerlifting programma, iets als een 5x5,3x3 of Dan's peaking program of zo,... Nadien, maar dan zijn we al weer heel wat verder, ofwel fullbody, ofwel ub/lb met toepassing van Dan Moore's Max Stimulation principe. (waarvan ik gezien heb dat je al in zijn forum gepost hebt ook)
Maar dat kan allemaal veranderen uiteraard.
Wat stel jij voor wazzup?
wazzup zei:Ik stel in ieder geval niet voor om een split te doen waarbij je elk lichaamsdeel 1 keer per week "vernietigd". Inderdaad, gebruik de HST-principes en 1 van die principes is meer dan 1 keer per week een spiergroep matig belasten.
Een UB/LB split zou kunnen, eventueel borst-biceps, rug-triceps (aangezien je bij veel borst oefeningen je triceps toch doet, en veel triceps-push oefeningen pakken de borst ook wel weer een beetje mee, zo doe je ze toch elk 2 keer per week). Of een 5x5. Als je dan 2 weken niet meer vooruit gaat in 5x5 dan ga je met dat gewicht over naar een 3x3 en bouwt op totdat ook dat stopt. Dan eventueel nieuwe 1 RM bepalen en daarna deload/reload.
Max Stim is ook wel een aardige theorie, al vind ik al die singles persoonlijk niet zo leuk (en ook we onpraktisch bij sommige oefeningen), vandaar dat ik zelf neig naar een clustering systeem, waarbij je 5 clusters van 5 reps doet met bijvoorbeeld je 10 RM (uiteraard progressief opbouwen naar bijvoorbeeld 8 clusters van 3 reps met je 6 RM). Ook daarbij blijf je weg van failure en fatigue, maar heb je niet altijd maar singles. Voor sommige oefeningen is het echter wel een aardig idee dat MS.... deadlifts, BBOR, pullups.... (al even gedaan en dat is best een leuke manier van trainen)
Je moet wat karmap....nevermind.Santino88 zei:

daxie zei:Laatste keer 15 reps.
Maandag 10 reps
2x15reps
Standing Calf Raise - 90
Seated Calf Raise - 27
Squat - 75
Stiff Legged Deadlift - 65
Chins - bw+5
Bent over Rowing - 55 (alhoewel de vorm al wat verwaarloosd diende te worden)
Standing Military Press - 40 (12 reps) (dit is echt mijn zwak punt)
Bench Press - 60
Barbell Curl - 38
Triceps Pushdown - 35
Heb besloten ub/lb te doen, beetje over nadenken en volgende week doe ik wel een voorstelletje dat jullie allemaal mogen afbreken![]()
Of wacht je eerst mijn resultaten af? 
Santino88 zei:@Daixie : Je kan inderdaad ook ub/lb doen met 3 dagen, Chunky heeft dat ook gedaan je kan gewoon...
Maandag : UB
Woensdag : LB
Vrijdag : UB
Maandag : LB
Woensdag : UB
Vrijdag : LB
...doen