AndroidHealthClinic

Op naar de sterren, en daar voorbij

ik begrijp dat je baalt van slechts 1 oefening voor chest, maar ik raad je aan om de aankomende tijd het volgende te doen:
eerst benchen, dan shoulder presses (military press ofzo), dan close grip bench en daarna kun je altijd nog wat assistance doen (db press/db flyes/raises/dips/skulls/etc.) die triceps moeten echt sterker, want dan knalt die bench ook omhoog!

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.102
Ja, zat zelf aan iets als dit te denken:
Benchpress 3x5 eventueel nog 1-2 sets met lager gewicht
Barbell Shoulderpress
Close Grip Bench
Raises (Lateral + Rear)
Misschien wat flyes hiero
Dips (tussen 2 bankjes, losse BW dips gaat em dan niet meer worden :P)

Lekker getraind Joram :D

Nette training!

Wat ik ongeveer doe, is me handen op vuist afstand van de ring doen. Dat werkt voor mij het beste als het om kracht ga.

• #3.107
  • Like
Waarderingen: h87
Dit bedoel ik, is wat makkelijker. Op rode stuk

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Op de rode streep zet ik ongeveer pink/ringvinger.

Voor CGBP zet ik me handen op de 2 uiteinde waar geen profiel op zit.

• #3.109
Ja ik ook ongeveer. Afstand tussen mn wijsvinger en t glimmende stuk is een duimlengte bij mij.

Lol ik doe mijn pink om dat kleine ringetje.. Ik gebruik denk ik wide grip als een eckte man :p

Ja ik ook ongeveer. Afstand tussen mn wijsvinger en t glimmende stuk is een duimlengte bij mij.

Haha, dat is bij mij ook exact hetzelfde. Leg me duim tegen het glimmende stuk, strek me duim en dan begin ik met de bench.

Ga volgende keer even 'wijder' pakken. Pink op de ringen. Aangezien BT zo wel meer kon drukken. Al zal dat wel per persoon verschillen.

In me zoektocht de vorige keer naar de 'beste' positie, is er ook niet echt een gouden positie betreft kracht of spiermassa. Dat verschilt ook per persoon ;)

• #3.112
Deed ik wel :P Meer pec minder triceps.

---------- Toegevoegd om 20:49 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:48 ----------

Haha, dat is bij mij ook exact hetzelfde. Leg me duim tegen het glimmende stuk, strek me duim en dan begin ik met de bench.

Ga volgende keer even 'wijder' pakken. Pink op de ringen. Aangezien BT zo wel meer kon drukken. Al zal dat wel per persoon verschillen.

In me zoektocht de vorige keer naar de 'beste' positie, is er ook niet echt een gouden positie betreft kracht of spiermassa. Dat verschilt ook per persoon ;)

Ja precies, het is ook een beetje experimenteren. Ik dacht dat ik gewoon medium grip had maar bleek dus wide te zijn.

Deed ik wel :P Meer pec minder triceps.

Zie post hierboven, had k het al beetje uitgelegd.

Voor de rest vind ik het beetje discutabel. Mss pak je meer pec hierdoor. Maar bij mij is het zo, hoe meer gewicht hoe meer massa ik krijg. Oftewel low reps high weight, als ik hierdoor iets smaller pak zal dat het denk wel winnen wat betreft massa en zeker kwa kracht als het gaat om de wide versie.

• #3.114
Ik bedoel dat ik het op Bell112's manier deed voor vandaag, jou post ninjade er tussen :P

Ja, ik pak denk ik het meest gewicht met medium grip en goeie arch. Als je puur pecs wil aanspreken zou je natuurlijk zonder arch en widegrip en shit moeten doen maar das k*t. Wil ook gewoon het meest gewicht verplaatsen en ik zie de bench als een compound.

trainen in utrecht is summun
hard gewerkt metro man

• #3.119
Lol ik doe mijn pink om dat kleine ringetje.. Ik gebruik denk ik wide grip als een eckte man :p
Zo wijd grip is dat kleine ringetje niet..dat is mijn normal grip bench...

Voor close grip pak ik altijd schouderbreedte..smaller is IMO een schouder verneuker...

Wel top dat je advies van big Sjaak hebt gehad! Een goede motivator is ie!:thumbs:

Enjoy your weekend!

Terug
Naar boven