Fitness Seller

Op naar de sterren, en daar voorbij

Dunno. Heb altijd een beetje in mn hoofd dat ik met mixed-grip assymetrisch grip aan het trainen ben. En wil LB meer op kracht trainen, volgende keer misschien weer triples squatten ofzo. UB massa LB kracht lijkt me wel wat. Nu een totaaltje op de grote 3 van 350kg ofzo :sad:

ik weet dat je dat denkt, maar het wordt tijd om dat uit je hoofd te zetten. als je grip assymetrisch zou trainen zou de stang bij mixed grip steeds aan één kant uit je klauw moeten rollen - dat gebeurt alleen bij max effort lifts en dat is ook als je overhands lift, maakt niet uit. ik kan het niet wetenschappelijk aantonen, maar lijkt me ook niet nodig. als mensen zeggen dat ze meer grip hebben met de ene hand dan de andere komt dat niet door deadlifts, maar doordat je in het dagelijks leven bijna alles met dezelfde hand doet of men rukt teveel met één hand

Nou hier is mn berichtje dan!
Mooie deadlifts heb jij trouwens man, ik ben vandaag weer teruggezakt naar 90kg omdat ik een spiertje in mijn rug had verrekt/overbelast een week geleden..

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.683
ik weet dat je dat denkt, maar het wordt tijd om dat uit je hoofd te zetten. als je grip assymetrisch zou trainen zou de stang bij mixed grip steeds aan één kant uit je klauw moeten rollen - dat gebeurt alleen bij max effort lifts en dat is ook als je overhands lift, maakt niet uit. ik kan het niet wetenschappelijk aantonen, maar lijkt me ook niet nodig. als mensen zeggen dat ze meer grip hebben met de ene hand dan de andere komt dat niet door deadlifts, maar doordat je in het dagelijks leven bijna alles met dezelfde hand doet of men rukt teveel met één hand

Gheghe, fair point. Was van plan BB shrugs te doen met overhandse grip om grip te trainen maar na die goodmornings durfde ik die spanning op mn spine niet meer aan.

Nou hier is mn berichtje dan!
Mooie deadlifts heb jij trouwens man, ik ben vandaag weer teruggezakt naar 90kg omdat ik een spiertje in mijn rug had verrekt/overbelast een week geleden..

Ha gozer, goeie eerste post :D Thnx :) Denk wel zo'n beetje mn sterkste compound. Is loggen niet wat voor jou? Sterkte met je rug trouwens.

---------- Toegevoegd om 18:00 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:29 ----------

Dat UB op massa trainen gaat trouwens beginnen als ik eindelijk eens mn BW zie te benchen bedenk ik me net, dat doel heb ik nog niet gehaald. Voorlopig cutten we vrolijk verder, triples draaien op compounds en assistance ook relatief laag in reps.

Short therm goals:
Ontdekken hoe mn abs dr uit zien (genetics). Al 10cm taille kwijt, ga nu beginnen met carbcyclen.

Medium therm goals:
Grip trainen zodat ik overhands kan deadliften zonder straps.
BW bench. Die kracht wil ik daarna gebruiken om eens wat serious UB-mass te kweken. Tegen die tijd ben ik als het goed is klaar met cutten.
Cleanbulken richting de 90+ (10% boven onderhoud, lichte carbcycling).

Long therm goals:
95kg @ +/- 10%

Laatst bewerkt:
Goeie lifts ouwe, lekkah!:kiss:
( no homo :p)

95 kilo bij 10%? damn kerel...dat zijn heftige doelen bij jouw lengte. lange termijn natuurlijk, I know - hopelijk motiveren deze doelen je om een tijdje vast te houden aan je voedings- en trainingsschema

• #4.687
Heb nog de tijd tot ik trouw en elke avond rare dingen moet eten en familieshit heb :P 20kg spier dr bij is niet niks maar ik vind het een mooi streven voor 3-4 jaar!

Hoelang ben je? Doel is iig nice!

95kg @ 10% heb ook als doel staan.

• #4.689
1.88

Bam lekker bezigg! Sterke deadlift. :D

En Buzz Lightyear ownzz. Laatst die Toy Story 3 gezien, vette film togg!! :D

Damn, die deadlifts :eek: Erg netjes man!

dikke deads man!

lekker bezig bigmc!

• #4.693
Bam lekker bezigg! Sterke deadlift. :D

En Buzz Lightyear ownzz. Laatst die Toy Story 3 gezien, vette film togg!! :D

Ja man, dies vet :D Heb alleen t begin gemist maar de rest met mn zusje van 7 gekeken :p

Damn, die deadlifts :eek: Erg netjes man!

dikke deads man!

lekker bezig bigmc!

Thnx bazen!

Morgen @ sportdag stacker proberen.

Die doelen doe ik met je mee brah, if you don't mind ghehe.
Klaar met vasten zo te zien? En what's up met die 2liter melk ineens?
Goeie DL, heb daar zelf ook een vraag over als Sjaak dit leest:
maakt het wat uit welke hand je onderhands houd bij mixed-grip, ik doe altijd vanzelf spreken me linkerhand onderhands.

Het is vanzelfsprekend dat je je minder sterke arm/hand suppineerd :)

@ MC: ik moest even zoeken maar je training was zeker lekker man.. me jelly op je deads :o

• #4.697
Die doelen doe ik met je mee brah, if you don't mind ghehe.
Klaar met vasten zo te zien? En what's up met die 2liter melk ineens?
Goeie DL, heb daar zelf ook een vraag over als Sjaak dit leest:
maakt het wat uit welke hand je onderhands houd bij mixed-grip, ik doe altijd vanzelf spreken me linkerhand onderhands.

Sure :) Yeah baby, nu weer lekker knallen. En ik bedoelde dat ik die shake (1L melk, 1 banaan etc) in 2 meals heb verwerkt. Klap in je maag trouwens :p Ik wissel zelf altijd af met mixed grip. Onderhands schijnt wat meer stress voor je bicep te zijn ofzo. Vind links onderhands wel iets fijner ook.

Het is vanzelfsprekend dat je je minder sterke arm/hand suppineerd :)

@ MC: ik moest even zoeken maar je training was zeker lekker man.. me jelly op je deads :o

Ja man, niet slecht na een weekje vasten dacht ik zo.

Voeding vandaag (no carb dag):
2x Lipodrine
1: 3 ei, 6 eiwit, ketchup
2: 150gr kipfilet (beleg), 25gr cashews
3: 150gr kipfilet (beleg), 25gr cashews
2x Lipodrine
4: 250gr kwark
5: 250gr kwark
6: 150gr kipfilet (beleg)
7: scoop whey
8: blik tonijn in olie (130gr)

Cals: 2056
Eiwit: 224
Carbs: 48
Vet: 108

Vandaag van 11 tot 17:00 hard gesport in de zon. Bijna 5L water gedronken. Highlights uit de recreatiepoule: 100m sprint gewonnen (13,82 lol) en een paar harde rugby-takedowns op een paar voetballertjes :D Knie zit in t verband: flinke schaafwond, rechts kleinere schaafwonden, paarsblauwe plekken op mn biceps (L+R) en rode striemen op mn rechter lat. Verder voelen mn polsen schouders en enkels een beetje leip, vooral die potten rugby op t laatst gingen echt hard. Goeie dag cardio, goeie dag voeding. Morgen chest+tri's+bovenrug (voel mn bovenrug van de deadlifts, licht pakken). Morgen high of medium carbs, weet ik nog niet. Mn knie zit zo strak in t verband dat ik niet kan fietsen en lastig loop, das wel kudt. Verder 3e geworden in de poule.

Happy McM :)

Laatst bewerkt:
Klote van je knie man.. tijdens een blessure is het misschien wel een goed plan om niet teveel voeding te schrappen om je herstel niet te belemmeren. Netjes trouwens die deadlifts op de vorige pagina, weinig carbs en toch compounds knallen. Respect!

• #4.699
Klote van je knie man.. tijdens een blessure is het misschien wel een goed plan om niet teveel voeding te schrappen om je herstel niet te belemmeren. Netjes trouwens die deadlifts op de vorige pagina, weinig carbs en toch compounds knallen. Respect!

Tsja, t gaat puur om een schaafwond, wel een grote maar dat komt wel goed ;) Morgen highcarb denk ik, vandaag was pretty slopend. En thnx O. :)

Dat rugby werkte echt inspirerend, NFL aan t kijken nu :D (En ja das American Football, geen rugby :p)

Damn, 100mg ephedra in je lijf, dat moet goed voelen :D

Terug
Naar boven