XXL Nutrition

Op naar de sterren, en daar voorbij

Bezoekers in dit topic

Nou, zondag wat aangekloot met de gewichten van een maat van me (was een weekendje weg). Was wel een grappige setting: Hij gamen en ik over zn schouder meekijken terwijl ik met die dingen liep te sjorren. Mn schouders/biceps/triceps wel aardig kunnen pakken, de rest vrijwel niet. Maarja, verandering van spijs doet eten toch? :)
 
Nou, zondag wat aangekloot met de gewichten van een maat van me (was een weekendje weg). Was wel een grappige setting: Hij gamen en ik over zn schouder meekijken terwijl ik met die dingen liep te sjorren. Mn schouders/biceps/triceps wel aardig kunnen pakken, de rest vrijwel niet. Maarja, verandering van spijs doet eten toch? :)

Geen noemenswaardige oefeningen en gewichten dus? :p
 
Geen noemenswaardige oefeningen en gewichten dus? :p

Verwacht over een kwartier een update aangezien de squat en bench er al op zaten toen ik weg ging :)
 
Haha, nou hier dan inderdaad de update :p

Die gewichten waren max 10kg ofzo. Weet niet precies. Voor dumbbells best oke, miste vooral mn compounds.

Squat: 3x5x70kg Ging vrij klote, en vrij langzaam. Kwam misschien omdat ik net had gegeten (laat en vet gegeten :(). Volgende keer beter.
Benchpress: 4(!)x5x40kg ging lekker explosief vandaag. Vorige keer had ik nog moeite met 3x5, nu mooi 4x5 gepakt. Verbaasde mezelf een beetje :rolleyes:
Deadlift: Vandaag opwarmsetje gedaan met 1x5x70kg. Daarna 2x5x90kg gedaan. Ging best goed (wel zwaar natuurlijk). Misschien goed idee om volgende keer weer een opwarmsetje te doen, mooi weer wat gewicht drbij gepakt.
BOR: 1x10x30kg opwarmen, 2x5x50kg. Ging wel moeizaam, kreeg de laatste reps dr net uit.
Lat.Raises: 1x10x8kg, 1x6x8kg. Viel een beetje tegen, maar was al best moe.
Dumbbell Benchpress: 10x11/12kg (kwam dr achter dat ik in mn linkerhand 11 en in mn rechterhand 12 kg had :o), 1x10x12kg, 2x10x13kg. Ging wel lekker, daarom ook gewicht opgevoerd. Volgende keer op 13kg beginnen.
Dips: ****, die gingen slecht zeg ??? 1x10 en 1x9 gedaan, toen zat ik dr echt doorheen :p

@BillieJoe: Doe trouwens niet echt Rippetoe meer, zegmaar workout A elke keer aangevuld met wat meuk. Wat hier boven staat dus ;)
 
Laatst bewerkt:
Benchen gaat wel beter dus:). Kijk wel uit met Deadliften, als je deze workout 3x per week doet (incl. BOR) met zware Deadlifts kun je misschien overbelast geraken.
Als die dips met BW waren is het trouwens best netjes hoor, veel mensen kunnen niet eens dippen met BW.
 
Ja, ik denk dat dat misschien wel eens zou kunnen komen doordat ik dumbbell benchpresses erbij ben gaan doen. Voorgaande keren ging ik steeds zo wat per rep vooruit, en nu ineens een setje van 5reps drbij. Wat zou je adviseren qua deadlift? Misschien om de week BOR doen of 1x5 ipv 2x5 deadliften?
En die dips gingen nog wel, maar ik heb er wel eens meer gedaan (waarschijnlijk na een minder intensieve training). Ik doe ze trouwens niet aan van die stangen, maar aan een bankje. Wel met gestrekte benen. Tis dus niet 100% mn BW wat ik dip (rust ook wat op mn benen).

http://www.youtube.com/watch?v=nx9gVDCnT84
 
Ja, ik denk dat dat misschien wel eens zou kunnen komen doordat ik dumbbell benchpresses erbij ben gaan doen. Voorgaande keren ging ik steeds zo wat per rep vooruit, en nu ineens een setje van 5reps drbij. Wat zou je adviseren qua deadlift? Misschien om de week BOR doen of 1x5 ipv 2x5 deadliften?
En die dips gingen nog wel, maar ik heb er wel eens meer gedaan (waarschijnlijk na een minder intensieve training). Ik doe ze trouwens niet aan van die stangen, maar aan een bankje. Wel met gestrekte benen. Tis dus niet 100% mn BW wat ik dip (rust ook wat op mn benen).

Zag dat de assisted dip/chin weg is boven, dus daar heb je ook weinig aan.
Gewoon triceps hard trainen tot je het tussen 2 handvatten kan.

Ik zou gewoon elke week 1x DL en 1x BOR doen. Dan kun je er eventueel nog een T-bar row bijdoen. Is geen vaste stang voor, maar als je beetje handig bent gaat dit best.
 
Wat zou je adviseren qua deadlift? Misschien om de week BOR doen of 1x5 ipv 2x5 deadliften?

Als je 3 x per week traint, zou ik gewoon Rippetoe aanhouden wat betreft Deadlifts en BOR (je squat er ook elke training bij toch?) anders ga je wel eens kans krijgen dat je je (onder)rug overbelast raakt. Dus 1 x 5 x Deadlift en 3 stes BOR. afwisselen per training. Ieder lichaam werkt natuurlijk verschillend, misschien trek jij het wel makkelijk, dat zou kunnen. Maar het zou dus ook kunnen dat je jezelf onnodig uitput en niet meer optimaal traint of blessures krijgt.

En die dips gingen nog wel, maar ik heb er wel eens meer gedaan (waarschijnlijk na een minder intensieve training). Ik doe ze trouwens niet aan van die stangen, maar aan een bankje. Wel met gestrekte benen. Tis dus niet 100% mn BW wat ik dip (rust ook wat op mn benen).

Met die vorm heb ik geen ervaring, kan ik weinig over zeggen;). Zodra je aan je eigen BW kan beginnen zou ik dat zsm doen, is volgens mij wel wat beter.
 
Ja, ik squat 3x in de week. BOR versus deadlift gaat een lastige keuze worden, ik ben gek op deadliften >.< En als ik nou 1x5 deadlift en 2x5 BOR per workout? Zal eens kijken hoe zwaar de dips tussen stangen gaan :)
 
Jo,

Beetje een zaadtraining gehad naar mijn idee. Veels te kort nachtje gehad. Maargoed, hier de update.

Squat: 3x5x70kg Had niet echt zin om zwaar te gaan. Had misschien meer in gezeten, volgende keer goed slapen en 5kg dr op plakken.
Benchpress: Ging weer goed net als vorige keer, 4x5x40kg gepakt. Daarna ook nog een keer of 8 30kg gebenched, dat was wel tot fail.
Deadlft: 1x5x70, 2x5x95 Ik had zoiets van "kijken waar ik uitkom, ik wil toch uiteindelijk naar de 1x5". Maargoed, ging dus best lekker :rolleyes: Bijna de 100kg :cool: Ben benieuwd naar mn 1RM max. Maja, boeie.
Lateral Raises: 1x10x8kg, 1x8x8kg Was wel vrij zwaar, was er ook met mn hoofd niet helemaal bij: Ga normaal altijd van groot naar klein, en was ook mn BOR vergeten. Maar dat gewichtenrack was een bende, dus die heb ik overgeslagen. Had toch niet zo veel zin.
Dumbbell Benchpress: 3x10x13kg Was op het eind wel zwaar. Wil eigenlijk mn reps naar beneden halen en het gewicht omhoog. Dus volgende keer 14kg pakken. Had ook echt een tweedelig k*tbankje trouwens.
Dips: Eens tussen die stangen geprobeerd. Viel wat tegen, na 3 reps had ik het al gehad. Dus toch voor de dips aan het bankje gegaan. Daarvan 1x10 en 1x9 gedaan, voelde em lekker branden.

Al met al had mn training veel k*tter gekund gezien de nacht daarvoor. Met deadliften wel weer fijne progressie, alleen de rest nog het zelfde. Moet nog even denken of ik volgende keer ga deadliften EN BOR of niet. Wil ook mn benchpress verhogen met 5kg. Maar van 40 naar 45 is opzich nog een grote stap verhoudingsgewijs vind ik. Sowieso mn dumbbell benchpress omhoog volgende keer.

Joo
 
Fuk, ziet er naar uit dat ik maandag pas weer kan trainen... ZAaaaAAaAAdD!
 
Jo,

Beetje een zaadtraining gehad naar mijn idee. Veels te kort nachtje gehad. Maargoed, hier de update.

Squat: 3x5x70kg Had niet echt zin om zwaar te gaan. Had misschien meer in gezeten, volgende keer goed slapen en 5kg dr op plakken.
Benchpress: Ging weer goed net als vorige keer, 4x5x40kg gepakt. Daarna ook nog een keer of 8 30kg gebenched, dat was wel tot fail.
Deadlft: 1x5x70, 2x5x95 Ik had zoiets van "kijken waar ik uitkom, ik wil toch uiteindelijk naar de 1x5". Maargoed, ging dus best lekker :rolleyes: Bijna de 100kg :cool: Ben benieuwd naar mn 1RM max. Maja, boeie.
Lateral Raises: 1x10x8kg, 1x8x8kg Was wel vrij zwaar, was er ook met mn hoofd niet helemaal bij: Ga normaal altijd van groot naar klein, en was ook mn BOR vergeten. Maar dat gewichtenrack was een bende, dus die heb ik overgeslagen. Had toch niet zo veel zin.
Dumbbell Benchpress: 3x10x13kg Was op het eind wel zwaar. Wil eigenlijk mn reps naar beneden halen en het gewicht omhoog. Dus volgende keer 14kg pakken. Had ook echt een tweedelig k*tbankje trouwens.
Dips: Eens tussen die stangen geprobeerd. Viel wat tegen, na 3 reps had ik het al gehad. Dus toch voor de dips aan het bankje gegaan. Daarvan 1x10 en 1x9 gedaan, voelde em lekker branden.

Al met al had mn training veel k*tter gekund gezien de nacht daarvoor. Met deadliften wel weer fijne progressie, alleen de rest nog het zelfde. Moet nog even denken of ik volgende keer ga deadliften EN BOR of niet. Wil ook mn benchpress verhogen met 5kg. Maar van 40 naar 45 is opzich nog een grote stap verhoudingsgewijs vind ik. Sowieso mn dumbbell benchpress omhoog volgende keer.

Joo

Deadlift zou je zeker 110kg kunnen lijkt me, misschien meer zelfs.
Als je wat minder reps op de DB bench press wilt, zou ik eerder naar 16kg gaan;).
Bij de dips kun je al reps maken tussen de stangen, ik zou het vooral daar blijven doen, dan ontwikkel je veel sneller kracht, die je als beginner hard nodig hebt. 3 reps is prima, dat worden er vanzelf meer.
Kun je je bench niet met 2,5 kg verhogen?
En nogmaals, DL en BOR op 1 training is erg zwaar:p
Succes iig de volgende training. Waarom kan die zo laat pas?
 
110kg 1RM bedoel je? En is van 13 naar 16 niet een beetje veel van het goede? Ik zal 15 eens proberen ;)
En 1.5 setje van 3dips... Mweh, niet overtuigd. Misschien over een week of twee als ik dr 5 kan? En de lichtste gewichten zijn 2.5, maar om de boel assymetrisch te gaan verzwaren lijkt me niet zo'n strak plan :) En ja, ik heb de BOR/deadlift-hint begrepen :D

Ik moet morgenochtend van 10-12 werken, om 3 uur in de freakin achterhoek zijn met mn basgitaar en versterkershit. Ben daar zoet tot zondagmiddag. Echt zuur. Gaat weer een flutworkout worden van opdrukken met voeten op een stoel, dips aan een stoel en misschien ergens wat optrekken ofzo :(
 
110kg 1RM bedoel je? En is van 13 naar 16 niet een beetje veel van het goede? Ik zal 15 eens proberen ;)
En 1.5 setje van 3dips... Mweh, niet overtuigd. Misschien over een week of twee als ik dr 5 kan? En de lichtste gewichten zijn 2.5, maar om de boel assymetrisch te gaan verzwaren lijkt me niet zo'n strak plan :) En ja, ik heb de BOR/deadlift-hint begrepen :D

Ik moet morgenochtend van 10-12 werken, om 3 uur in de freakin achterhoek zijn met mn basgitaar en versterkershit. Ben daar zoet tot zondagmiddag. Echt zuur. Gaat weer een flutworkout worden van opdrukken met voeten op een stoel, dips aan een stoel en misschien ergens wat optrekken ofzo :(

Als je 3 dagen niet traint vergaat de wereld niet...
Je kan sluitingen (1kg per stuk ongeveer) op de bar doen als je minder dan 2.5 per kant wilt toevoegen.

Wel k*t dat ik zo de progressie van mensen in sportschool kan volgen, want ga zelf niet hard genoeg ;). Misschien maar weer eens serieus aan de bak wb voeding.
 
1RM ja.
En met anderhalf setje dips ontwikkel je nog steeds kracht. Warm anders op met die lichtere variant;). Jammer dat je geen 1,25kg gewichten hebt, asymmetrisch verzwaren is idd k*t.
Aardige streetstyle training dus:P?
 
billiejoe zei:
Als je 3 dagen niet traint vergaat de wereld niet...
JAWOHL! :fuu:
billiejoe zei:
Je kan sluitingen (1kg per stuk ongeveer) op de bar doen als je minder dan 2.5 per kant wilt toevoegen.

Wel k*t dat ik zo de progressie van mensen in sportschool kan volgen, want ga zelf niet hard genoeg ;). Misschien maar weer eens serieus aan de bak wb voeding.
Wel een goeie. Misschien eens van die klemmen de op hangen. En waarom heb je zelf geen logje dan? Mn progressie gaat misschien wel harder, maar met armpje drukken win je het makkelijk hoor ;)

@Chreiz: Ik geloof wel dat ik er kracht mee zou ontwikkelen, maar ik vind het gewoon suf om voor 3 reps aan zo'n apparaat te gaan hangen :)
En streetsyle ja xD Maar dan indoor, en rare dingen met stoelen en shit :P
 
Laatst bewerkt:
Posten!
 
Excuses!

Had vandaag na trainen niet een heel goed gevoel ofzo, hoewel ik qua gewicht best progressie heb gemaakt. Maar dat even terzeide.

Squat: 3x5x75
Benchpress: 1x5x45, 2x2x45 (grip niet goed), 1x5x45kg.
Deadlift: 1x5x70, 2x5x100 (jeuj 3 cijfers).
Lat. Raises: 1x9x9kg, 1x7x9kg.
Dumbbell Benchpress: 3x10x14 (Ga gewoon elke keer een kilo omhoog tot ik op 3x5 blijf steken).
Dips: 3x10 + één hele langzame, lekkuuur!

Geen BOR gedaan deze keer. Deadlift is gewoon zo fijn :rolleyes: Misschien volgende keer weer allebei ofzo.
 
Back
Naar boven