AndroidHealthClinic

Op naar de sterren, en daar voorbij

Congrats met je 100kg deadlift. in 2 weken toch 15kg erbij. Je kan ook 3x5 blijven doen tot je steekt en dan 1x5 je max setje en dat blijven verhogen tot je weer vast zit.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Bedoel je 3x5 tot ik een plateau bereik, dan 1x5 maxen en dan naar meer reps weer opbouwen?

Goed gedaan!
Je hebt wel snel opgebouwd naar de 100kg deadlift inderdaad, nu nog trainen voor meer reps :)

Je maakt goede lineaire progressie. Vooral doorgaan(Y).

Bonjour.

Vandaag weer 5kg drbijgeplakt op mn deadlift :cool: Maar dat even terzijde.

Vandaag was een beetje een maffe training. Ik had weinig tijd, en het squatrek was bezet dus ben begonnen met benchen. Toen was die gast nog niet klaar met squatten, dus ik deadliften. Toen ik daarmee klaar was stonden er drie gasten om en om te squatten (jawohl, steeds met andere gewichten:() dus ik heb maar eens een dumbbell squat geprobeerd. Beetje variatie is wel goed volgens mij. Voor de rest vlogen twee kleine dikke nog een lange aan. Vloog ineens een bankje door de zaal, eigenaar van die tent dr bij. Leipe scene. Ik hoorde die twee gasten al eerder praten over shoarma en shit, dus veel zelfbeheersing/discipline zullen ze niet kenne :rolleyes:

Benchpress: 3x5x45 Heb nog nooit met zo veel moeite mn reps dr uit moeten persen maar t is me wel gelukt :rocknana:
Deadlift: 1x5x70, 2x5x105 Was wel heavy, heb nog nooit zo dicht bij mn max gezeten denk ik zo. Maar voelde wel bruut, stang een beetje krom enzo :p
Dumbbell Squat: 3x10x60 (2x30kg) Had geen idee of je daarvoor hetzelfde gewicht gebruikt als je normale squat. Heb dus maar 2x30 gepakt. Voelde em verrassend veel in mn schouders, heb dus mn lateral raises wat lichter gedaan.
Lat. Raises: 3x10x6kg (Als we dan toch 3 sets van 10 reps aan het doen zijn :rolleyes:)
Dumbbell Benchpress: 3x10x15kg Ofnaja... Laatste rep leek nergens op, maar ik vond het best oké. Toch weer een kilotje meer, volgende keer 16kg pakken.
Dips: Mn benen helemaal gestrekt (voeten over elkaar), ging wel lekker, voelde ze hard maar ze gaan nu veel makkelijker dan eerst. Over een week of 2/3 overstappen op dips met BW denk ik.

Nou tot zo ver.

Bonjour.

Vandaag weer 5kg drbijgeplakt op mn deadlift :cool: Maar dat even terzijde.

Vandaag was een beetje een maffe training. Ik had weinig tijd, en het squatrek was bezet dus ben begonnen met benchen. Toen was die gast nog niet klaar met squatten, dus ik deadliften. Toen ik daarmee klaar was stonden er drie gasten om en om te squatten (jawohl, steeds met andere gewichten:() dus ik heb maar eens een dumbbell squat geprobeerd. Beetje variatie is wel goed volgens mij. Voor de rest vlogen twee kleine dikke nog een lange aan. Vloog ineens een bankje door de zaal, eigenaar van die tent dr bij. Leipe scene. Ik hoorde die twee gasten al eerder praten over shoarma en shit, dus veel zelfbeheersing/discipline zullen ze niet kenne :rolleyes:

Wait whut?! In befit?

Je moet Marokkanen die zeggen hun portemonnee kwijt te zijn niet vertellen dat je hem hebt gestolen uit de kleedkamer heb ik wel ondervonden :roflol:

Wait whut?! In befit?

Je moet Marokkanen die zeggen hun portemonnee kwijt te zijn niet vertellen dat je hem hebt gestolen uit de kleedkamer heb ik wel ondervonden :roflol:

Jup, in de Bef It. Ze waren om die smith heen aan het stoeien en smijten. Blij dat ik het meest rechter bankje had gepakt voor mn dumbbell benchpress ;) Hoe kwam het trouwens in je op om dat uit te proberen haha :D

Had het hele verhaal ook niet moeten vertellen, nou gaat iedereen daarop reageren :roflol:

Doe je altijd Dumbbell Bench Press en Barbell Bench Press op 1 dag?
Ik zou er 1 weg laten, en je bankje schuinzetten (Incline Bench Press). Dan richt je je meer op de bovenkant van je borst ;)

Maar serieus, jouw deadlifts zijn echt netjes. Probeer wel de oefening goed te blijven doen (holle rug etc.), want ik merk ook wel aan mezelf dat hoe zwaarder je iets maakt, hoe eerder je de oefening fout gaat doen.

@ThomasS: Ja, als ik em met een holle rug oid doe dan merk ik het gauw genoeg :D Gewoon lekker omhoog kijken, en als het niet meer lukt dan lukt het niet (tot nu toe nog niet voorgekomen). Ben zelf ook wel over mn progressie te spreken, ben in december toch begonnen met 30kg ;)

@Geddie: Ja, BeFit in A'foort. Noem het thuis altijd Béfit, met vrienden Bef it :p Zou goed kunnen dat je bro daar ook was dan eind van de middag. Best een oververhitte situatie, driftkikkers daar ook...

@ThomasS: Ja, als ik em met een holle rug oid doe dan merk ik het gauw genoeg :D Gewoon lekker omhoog kijken, en als het niet meer lukt dan lukt het niet (tot nu toe nog niet voorgekomen). Ben zelf ook wel over mn progressie te spreken, ben in december toch begonnen met 30kg ;)

Zo man, wou dat deadlifts bij mij zo snel ging.
Van 30kg naar 105kg in zo'n korte tijd :eek:

Zo man, wou dat deadlifts bij mij zo snel ging.
Van 30kg naar 105kg in zo'n korte tijd :eek:

Gheghe, ja alleen mn andere compounds slaan nergens op vergeleken met mn deadlift :rolleyes: Tis ook voor een deel aanleren van techniek volgens mij. Als ik meteen een goede techniek had gehad had ik in het begin wel 10kg meer gedeadlift denk ik.

Trouwens, waarom geen DBP en normale bench op één dag? Ik ben dat gaan doen omdat mn benchen niet zo sterk ging, en ik het in mn eentje toch link vind om tot failure te benchen. En misschien over een tijdje met scheef bankje. Gebruik je dan het zelfde gewicht?

Trouwens enig idee of je een dumbbell squat met evenveel gewicht moet doen als een barbell squat?

Laatst bewerkt:
Gheghe, ja alleen mn andere compounds slaan nergens op vergeleken met mn deadlift :rolleyes: Tis ook voor een deel aanleren van techniek volgens mij. Als ik meteen een goede techniek had gehad had ik in het begin wel 10kg meer gedeadlift denk ik.

Trouwens, waarom geen DBP en normale bench op één dag? Ik ben dat gaan doen omdat mn benchen niet zo sterk ging, en ik het in mn eentje toch link vind om tot failure te benchen. En misschien over een tijdje met scheef bankje. Gebruik je dan het zelfde gewicht?

Trouwens enig idee of je een dumbbell squat met evenveel gewicht moet doen als een barbell squat?

Ja dat is zeker link, als ik weet dat ik het moeilijk ga hebben vraag ik gewoon of me pa even komt helpen :o. Jij kan toch gewoon iemand in de sportschool vragen om te spotten?
Als je je bankje schuin zet kan je zeker niet hetzelfde gewicht gebruiken, ik doe BP met max. 60kg, en Inline BP met max. 40kg. Gewoon lekker licht beginnen.

Ik zou het echt niet weten of dat zwaarder is, lijkt mij gewoon hetzelfde als met een barbell, bij BP is dat juist niet, omdat je dan ook balans moet houden. Ben nu zelf ook benieuwd, zondag ff uitproberen ;)

Mja, ik train liever in mn eigen tempo dan opschieten omdat iemand anders staat te spotten enzo. En dr zijn niet altijd chille gasten. Misschien eens aan Billiejoe vragen om voor een 1RM max te gaan over een tijdje, maar voorlopig boek ik nog goede progressie.
Je benched trouwens wel goed hoor, ik zit aan de 3x5x45kg flat bench. En die dumbbell squat voelde ik met 2x30 (squatte laatste keer met barbell 75) toch flink, vooral mn schouders wat me verbaasde. Ik dee wel twee keer zo veel reps als normaal (3x10, had geen zin om zwaardere te gaan halen :D).

Ja dat is ook weer zo, en je spotter moet wel serieus zijn. Lijkt me niet echt handig dat je spotter grappen gaat lopen maken tijdens het maxen :roflol:

Hmm dan pak je met dumbbells wel hetzelfde gewicht denk ik. Hoe kwam je op het idee om met dumbbells te gaan squaten?
Met dumbbells is het natuurlijk wel beter als je wilt gaan maxen, je kan ze gewoon op de grond gooien als het niet meer gaat, bij een barbell is dat ook weer zo'n herrie :rolleyes:

Maar ik ga maffen, weltruste

Haha, nou de herrie kan me nog het minst schelen! Nee, wildvreemde spotters lijkt me niet zown tof plan. En t was meer een noodoplossing. Toen ik binnenkwam begon er net een gast te squatten, en die zette dr niet echt vaart achter. Dus ik beginnen met benchen. Daarna wastie nog niet klaar, dus ik deadliften. Inmiddels waren er drie gasten (grote gasten trouwens!) met zn 3en met dumbbells aan het squatten en voor ik klaar was met deadliften waren ze met zn 3en om en om aan het squatten. Dus ik had zo iets van, "nou dan doe ik het ook maar zo". Tijdens dumbbell benchpress smijt ik die dingen altijd wel op de grond. We hebben opzich wel een safetyrack dus zulk soort taferelen zitten er niet in:

http://www.youtube.com/watch?v=5k5TZSC6D3U

Mja, ik train liever in mn eigen tempo dan opschieten omdat iemand anders staat te spotten enzo. En dr zijn niet altijd chille gasten. Misschien eens aan Billiejoe vragen om voor een 1RM max te gaan over een tijdje, maar voorlopig boek ik nog goede progressie.
Je benched trouwens wel goed hoor, ik zit aan de 3x5x45kg flat bench. En die dumbbell squat voelde ik met 2x30 (squatte laatste keer met barbell 75) toch flink, vooral mn schouders wat me verbaasde. Ik dee wel twee keer zo veel reps als normaal (3x10, had geen zin om zwaardere te gaan halen :D).

Wait whut? :p

Zie je er vast wel weer eens bezig! Er zijn sowieso zat mensen aan wie je het kan vragen... Je ziet vrij makkelijk wie er normaal genoeg zijn om aan te spreken haha.

Laatst bewerkt:
Haha, ja dat verschil is heel makkelijk:

Gooien ze met dumbbells?
Gooien ze met bankjes?
Douwen ze personen/apparaten omver?

Als alles nee is hou je Billiejoe, ik en een paar andere lui misschien over!

En dat vetgetypte: Das mn propaganda, dat moet je nu alleen nog maar onbewust in je opnemen;)

Heb nog steeds kneiterharde spierpijn in mn triceps, nog nooit gehad :P

Als mn trainingsbroek uit de wasdroger komt ga ik nog effe een uurtje trainen voor ie dicht gaat om 12:00. Op naar 2xBW deadlift :D

Wat een filmpje:p. GL met trainen!

Terug
Naar boven