AndroidHealthClinic

Op naar de sterren, en daar voorbij

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.781
Jongens, doe dat niet.

Okay, plan de campagne:

Benen

squats
legpress
calve raises
cable crunches

Rug

deadlift
DB rows
cable row
straight arm pulldown
shrugs
Hammer curl
Concentration curl

Borst

BB bench
flyes
incline DB bench
Front raises (voor)
DB press (midden)
neckpress (midden/achter schouder)
triceps overhead extensions
reverse grip tricep pushdown

Puntjes van kritiek: Rugdag is zo erg heavy. Edit: borst/schouderdag ook :o

Nu even puzzelen met repranges enzo. Ik wil eens wat HIT proberen, misschien ga ik zelfs wel naar 1 werkset voor de grote drie.

ik zou dag 2 en 3 - beter voor je onderrug
je benen-dag is nogal magertjes imo - misschien nog een oef voor de hamstrings
bij je rug-dag mis ik pull ups of pull downs voor een brede rug ?

je voorste schouderkoppen krijgen op dag 3 veel te verduren 5 oef hiervoor maar liefst - zou ik inkorten na 1 schouderpress en daarna achterkant en zijkant aanpakken

dbpress/neckpress is dubbelop

voor de rest een leuk schema metroman;)

• #1.784

Thnx kerel :)

ik zou dag 2 en 3 - beter voor je onderrug
je benen-dag is nogal magertjes imo - misschien nog een oef voor de hamstrings
bij je rug-dag mis ik pull ups of pull downs voor een brede rug ?

je voorste schouderkoppen krijgen op dag 3 veel te verduren 5 oef hiervoor maar liefst - zou ik inkorten na 1 schouderpress en daarna achterkant en zijkant aanpakken

dbpress/neckpress is dubbelop

voor de rest een leuk schema metroman;)

Thnx Ove. Morgen even puzzelen. Ga nu nog een feestje vieren voor mn verjaardag :D

Btw, zie mn sig voor de nieuwe social group: Pottyflop! en de niet-fap-contest!

• #1.785
Oja, en mn rugtraining natuurlijk. Ik was echt niet vooruit te branden, maar na mn rackpulls was ik echt on fire. Pure chocolade, een gainershake en een bak koffie is dé pre-workout meal! Had helaas niet meer zo veel tijd.

Deadlift Verhoogd (staand op twee schijven, dus ook benen iets dichterbij dan normaal)
5x60
5x80
5x90
5x100
5x110 (is zwaarder dan ik had verwacht)

Rackpulls
Vanaf het squatrek, staand op drie schijven.
zwaarste set: 5x197,5 (meer gewicht was er niet, behalve waar ik op stond :P Machtig gevoel zeg, zoveel gewicht.)

DB Rows
5x36kg
5x36kg

Straight Arm Lat Pulldown (rope)
5x35kg
5x40kg
5x45kg :fire:

lekker hoor die rackpulls

• #1.787
Thnx Ove. Wil ze eigenlijk nog vanaf iets lager doen. Moet even kijken wat ik over 1,5 week in mn gym bij mn huis in de buurt kan doen. Zal wel lekker rustig zijn zonder de ik-wil-snel-nog-wat-abz-en-bicepz-voor-de-vakantie-boyz.

• #1.788
Vandaag armen. Had een gast van de camping meegenomen, kapotgrappig :D

Dips
9xBW
6xBW
3xBW (schoot in de lach om mn maat die met twee benen vol op t assisted dip apparaat ging staan en met een vrije van van 1,5 meter een mooie knal veroorzaakte :roflol:)

Tricep Overhead Extensions (rope)
12x35kg
8x35kg

Tricep Reverse Grip Pushdown
12x25kg
12x30kg

One Handed Tricep Extension (D-handle)
12x15kg
12x10kg
12x12,5kg

EZ-bar
8x30kg
4x30kg

Preacher Curl Machine
Weet niet meer. Niet zo veel reps met 25kg

Concentration Curls
8x10kg
8x10kg (laatste 3 reps spot, langzaam naar beneden)

Standing DB Curls
Weetikveel. Een heleboel keer 6kg :P (leuk gesprek :roflol:)

En tussendoor wat benchen/deadliften/squatten voorgedaan met minuscule gewichten.

Je kan toch wel betere oefeningen verzinnen voor armen? :p Weinig echte massabouwers imo.

• #1.790
Suggesties? :P Close grip pullups ofzo?

Voor triceps cgbp, skullcrushers, gewone pushdown...
Voor biceps valt het wel mee, al kunnen die db curls wel stukken zwaarder :p Beetje luiheid probably :p?

Die fail van je maat zie ik zo voor me :D hahahaha

? volgens mij zijn die extension pushdowns en dips hele goede massabouwers voor triceps want je pakt er alle koppen goed mee, ook al is skullcrushers wel een hele leuke voor de triceps vind ik :)

skullcrushers beste

• #1.794
Voor triceps cgbp, skullcrushers, gewone pushdown...
Voor biceps valt het wel mee, al kunnen die db curls wel stukken zwaarder :p Beetje luiheid probably :p?

Die fail van je maat zie ik zo voor me :D hahahaha

Haha, ja die fail was echt geniaal. En ik vind vooral die dips (nu ik niet voorvermoeid ben door borst/schouders) en die overhead extensions heerlijk. Voelde goed mn onderarmen van de reverse grip toen ik die ez-bar ging doen.

? volgens mij zijn die extension pushdowns en dips hele goede massabouwers voor triceps want je pakt er alle koppen goed mee, ook al is skullcrushers wel een hele leuke voor de triceps vind ik :)

Mmmz, dat van die koppen ga ik even nakijken.

---------- Toegevoegd om 18:37 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:36 ----------

Nog nooit gedaan :P

---------- Toegevoegd om 18:38 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:37 ----------

BF% laatst gemeten trouwens, 18,9 %, gaat dus de goeie kant op. Morgenochtend weer even meten, als dat rond de 19 zit ben ik helemaal blij :)

Haha, ja die fail was echt geniaal. En ik vind vooral die dips (nu ik niet voorvermoeid ben door borst/schouders) en die overhead extensions heerlijk. Voelde goed mn onderarmen van de reverse grip toen ik die ez-bar ging doen.

---------- Toegevoegd om 18:37 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:36 ----------

Nog nooit gedaan :P

---------- Toegevoegd om 18:38 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:37 ----------

BF% laatst gemeten trouwens, 18,9 %, gaat dus de goeie kant op. Morgenochtend weer even meten, als dat rond de 19 zit ben ik helemaal blij :)

man man man dat is de beste oefening!!!!!! doen doen doen

Had een paar x een lijst op dbb zien langs komen welke oefeningen nou welke koppen accentueerden, de massabuilders zijn oefeningen die veel belasting leggen op alle 3 de koppen. De lijst op zich is niet zo heel interessant omdat de uitslag toch de simpele/bekende oefeningen zijn:

db oh extension
cable pushdown
tricep oh rope extension
skulls
cgbp
dips

Er zijn redelijk veel opties voor triceps en het zijn ook stuk voor stuk lekkere oefeningen, al ben ik geen fan van cgbp+dips vanwege de schouderlast. Als je nog geen skulls doet zou ik die als de wiedeweerga gaan proberen ;)

Had een paar x een lijst op dbb zien langs komen welke oefeningen nou welke koppen accentueerden, de massabuilders zijn oefeningen die veel belasting leggen op alle 3 de koppen. De lijst op zich is niet zo heel interessant omdat de uitslag toch de simpele/bekende oefeningen zijn:

db oh extension
cable pushdown
tricep oh rope extension
skulls
cgbp
dips

Er zijn redelijk veel opties voor triceps en het zijn ook stuk voor stuk lekkere oefeningen, al ben ik geen fan van cgbp+dips vanwege de schouderlast. Als je nog geen skulls doet zou ik die als de wiedeweerga gaan proberen ;)

sluit me hier bij aan. vind cgbp wel lekker alleen ik doe hem in de smith.

Tegenwoordig veel trainingsbuddies :)

Al een goede gevonden?

Terug
Naar boven