MuscleMeat

Op naar de sterren, en daar voorbij

gewicht zegt niet veel, maar het ligt beetje aan de rest van je schema of het nodig is. merk zelf dat me aanhechtingen gaan zeuren als ik ook nog veel biceps werk er bij doe.

Je fysiek is vast nog beter dan dat van mij nu. :p

Nou zal denk niet veel schelen :x

Ben je alweer begonnen met trainen ? Want je was toch tijdje gestopt?

gewicht zegt niet veel, maar het ligt beetje aan de rest van je schema of het nodig is. merk zelf dat me aanhechtingen gaan zeuren als ik ook nog veel biceps werk er bij doe.

Sowieso is het met powerlift/strongman oefeningen die je doet bicep werk niet erg van belang. Merendeel is push werk als ik het goed heb ?

Of is dat toch wel 50/50 ?

@Eddine, karma spuit is op. 42cm is zeer bruut. Zat eerst op 37cm bijna met 80kg wat ik toen redelijk netjes vond. Ben nu bijna 7kg afgevallen en kracht denk gehalveerd, wordt dus hoog tijd dat ik weer ga knallen!

Laatst bewerkt:
Nou zal denk niet veel schelen :x

Ben je alweer begonnen met trainen ? Want je was toch tijdje gestopt?

Hele tijd gestopt, een hoop afgevallen en recent weer begonnen, maar het gaat heerlijk nu. Sta nu rond de 8%, als ik niet meer hoger dan de 12% kom, gaat het denk ik wel een mooi fysiek opleveren. Als ik de massa van mijn oude 80 kg@1.73 terugkrijg op dit bf%, dan ben ik al heel blij. :D

heb het niet over specifieke doelen, eerder de manier van trainen.
als je zware rows, pulldowns, pull ups etc doet en ook nog cleans en dat soort oefeningen is het niet echt noodzakelijk om nog lichte isolaties te pakken.
biceps zijn wel degelijk belangrijk, maar van die oefeningen zoals cable curls, seated concentration curls en weet ik veel wat voor bullshit nog meer zul je weinig profijt van hebben.

Zelfs voor bb doeleinden wil ik deze manier van trainen zeker aanraden.

presses is net zo'n verhaal, als je bencht, oh presses doet en dan nog assists hiervoor groeien je armen hard zat.

Hele tijd gestopt, een hoop afgevallen en recent weer begonnen, maar het gaat heerlijk nu. Sta nu rond de 8%, als ik niet meer hoger dan de 12% kom, gaat het denk ik wel een mooi fysiek opleveren. Als ik de massa van mijn oude 80 kg@1.73 terugkrijg op dit bf%, dan ben ik al heel blij. :D

Train je thuis of niet ? Of weer bij lichaamsstreepje :p ?
als je zware rows, pulldowns, pull ups etc doet en ook nog cleans en dat soort oefeningen is het niet echt noodzakelijk om nog lichte isolaties te pakken.
biceps zijn wel degelijk belangrijk, maar van die oefeningen zoals cable curls, seated concentration curls en weet ik veel wat voor bullshit nog meer zul je weinig profijt van hebben.

presses is net zo'n verhaal, als je bencht, oh presses doet en dan nog assists hiervoor groeien je armen hard zat.

Moet zeggen dat me armen altijd al problematisch zijn en weet ook niet 100% zeker welke manier van trainen voor mij goed werkt. Ga denk binnenkort lage reps zitten, en gewoon smijt werk doen. Kijken of dat wil werken.

Moet zeggen dat me armen altijd al problematisch zijn en weet ook niet 100% zeker welke manier van trainen voor mij goed werkt. Ga denk binnenkort lage reps zitten, en gewoon smijt werk doen. Kijken of dat wil werken.

ik zeg niet dat je moet smijten lol

Leuk dat iedereen hier zomaar at random wat shit post en informatie geeft over eigen trainingen enzo :)

Laat ons allemaal mooi vergeten dat dit eigenlijk een trainingslog is, wat voor een tamme kloot ben jij eigenlijk McMetronome? Er staat max. 1 training per pagina ofzow ...

Leuk dat iedereen hier zomaar at random wat shit post en informatie geeft over eigen trainingen enzo :)

Laat ons allemaal mooi vergeten dat dit eigenlijk een trainingslog is, wat voor een tamme kloot ben jij eigenlijk McMetronome? Er staat max. 1 training per pagina ofzow ...

:roflol:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.831
Veel mensen vergissen zich, triceps is belangrijkste spiergroep van de arm
tijdens mijn periode dat ik variatie van rippetoe deed groeide mijn armen het snelst terwijl er geen enkele bicep isolatie in zat

Als ik me goed herinner deed Born Twitchy nauwelijks isolatie voor zn armen. However, mijn grootste motivatie om armen op een aparte dag te doen is omdat ik

a) Niet geloof ik voorvermoeien met presses.
b) Niet genoeg energie heb na benchen/schouders/deads om voluit te gaan op armen.

Zoals ik al zei gewoon alles trainen. De een vind benen niks aan de ander armen. Je zal ze toch moeten trainen, liever nu 2 setjes extra dat je dalijk een grote achterstand moet inhalen omdat je denkt ze groeien wel mee met de compounds.
+ Dit is voor iedereen anders uiteraard. Maar ik ken niemand die geen enkel setje doet voor ze armen omdat ze hard genoeg meegroeien met compounds. Of je er 2 of 5 doet dat verschilt per persoon.

En 3000kcal is goed maar kan meer. En dat buikje is aanstellerij gewoon dooreten, het wordt winter. Trui er overheen en je ziet het niet. Nu gewoon de winter door knallen en volgend jaar 80kg met blokjuhs!

Laatste ding over eten. Ik heb met 45kg in het ziekenhuis gelegen. Heb beide kanten meegemaakt van het verhaal.

Gelukkig is dit toch al soort ouwe wijfen club geworden. Dus dit beetje off topic zal toch niet veel uitmaken :D

Ik zie armen (of naja, eerder biceps) nu als een zwak punt. Maar dat komt omdat mijn progressie op biceps meuk gewoon nihil is. Same met benchen, daarom ga ik nu alles strikter bijhouden en elke training een stapje zwaarder/extra rep. Gewoon alles trainen (al vind ik brute quads minder impressive als dikke armen + chest natuurlijk, boeie. Pech dat mn squats wel hard gaan en mn bench en armwerk niet. Tandje drbij dan maar). Maar wel op alles maximaal. Ik denk dat mijn schema daar wel geschikt voor is. En daarnaast vind ik het lekker om ook een dag te hebben waarop ik niet bijna-kotsend uit de gym rol. Beetje afwisseling houd het ook leuker.

Met jouw stats en gewicht hoeft dat niet, ik durf niet te vertellen wat ik nu weeg :(

??? Heeft meer met je schema dan je gewicht te maken IMO.

Ik ben van mening dat op de grote lifts focussen en de assists als assists zien de beste manier is. Zo ben ik over mn eerste squat-plateautje heengekomen, met wat assistwerk. En idd: Toen ik meer presses ging doen op schouder/borst dag gingen mn tri's erg hard bijvoorbeeld. Maar in mijn huidige schema heb ik bijvoorbeeld op schouderdag expres ook wat meuk drbij die niet mn triceps uitput.

Train je thuis of niet ? Of weer bij lichaamsstreepje :p ?

Same here. Zwakke punten voor mij zijn borst/schouders/biceps als ik kijk naar de progressie die ik heb gemaakt (squat: 30->120, deadlift 30->160, bench 30->50). Oke, op bench kan ik waarschijnlijk meer (doe DB Bench ook met 26s) maar you get the picture.

---------- Toegevoegd om 01:11 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 01:10 ----------

Random? Neenee, jou brein linkt de informatie niet aan mijn nieuwe schema en mijn achterstanden, allemaal zeer nuttig Jorg :)

Je bench lijkt wel zwaar uit verhouding. Maarja je traint volgens mij nog niet langer dan een jaar. Dus lekker doorgaan progressie is er nog steeds, dus je mag niet klagen!

Trekt vanzelf wel bij, was bij mij ook. Deadlift van 170kg, bij 75kg bench. Binnen paar maanden zat ik richting de 90 en was deadlift nog steeds hetzelfde. Zelfde met me squat.

• #1.834
Ja, lijkt wel alsof het allemaal niet tegelijk kan ofzo. In t begin ging mn deadlift kneiterhard, nu mn squat. Misschien is hierna mn bench aan de beurt ofzo.

• #1.836
Beetje dat tweede nu. Maar vanaf nu ga ik elke training een stapje hoger. Sowieso kan ik best chill verhogen met flyes.

• #1.837
Zit nu qua eten op dit

1) Bak warme choco die ik s'ochtends vaak tijdens de preek uit de automaat trek moet ik schrappen. Scheelt 170 cals.

2) Dit is inclusief frikandel bij de lunch. Soms is er een kroket of frikandel (kroket zit nog wat meer eiwit in, maar ben even van het ergste uitgegaan). Soms ook huzarenslaatjes maar die neem ik nooit. Dus meestal 200cals minder.

3) Dit is exclusief avondeten. Ik neem geen sauzen (alleen pindasaus als we BBQen) en neem matig patat mocht dat op het menu staan. Neem verder veel rauwkost etc, probeer het gezond te houden. Soms een beetje veel appelmoes (moet toch wat ipv saus :P). Meestal 1 flink vol bord, schatting 600-800 cals.

2002 cals, 200gr eiwit, 194gr kh, 48gr vet. Onderhoud is ongeveer 2900. Misschien iets hoger omdat ik hier wel de hele dag echt bezig ben. Van die 2002 cals kunnen er op de meeste dagen 200 af (frikandel tussendoor) en met de choco ga ik nokken, dus dan zit ik op 1834 inclusief snack tussen de middag. Tel daar avondeten bij op ala 800 cals (ruim denken) en dan zit ik netjes onder mn onderhoud denk ik zo.

Snoepen/snacken/kebabhalen ben ik al enkele weken mee gestopt. Is wel lastig in sommige situaties, maar ik hou het prima vol. En ik hou het ook bij 1 biertje, meestal drink ik helemaal niet.

Jemig, wat een verbetering met een maand geleden :)

rofl @ jorgy :roflol:

ja, mcmetro, wat een tamme kloot ben jij! :roflol:

OT: je onderhoud is 2900 kcal zeg je, is dat ook zo door eigen ervaring, of is dat wat een formule zegt? Formules zeggen bij mij tussen de 2700 en de 3000 kcal, maar in de praktijk ligt mijn onderhoud toch al snel 300-700 kcal lager dan formules zeggen.

Als je een goeie 850 kcal onder je werkelijke onderhoud zit zul je wel zeker vet verliezen =) maar toch vind ik dat een beetje te ver onder onderhoud, toch als je vrij lang wil cutten (je gaat zeker massa verliezen zo)

• #1.839
Ahjoh, op die Jorg moet je niet altijd letten :D

Dat is wat een formule gebaseerd op mn LBM zegt. En t is ex avondeten he. Zit dus onder de 2000 cals zonder avondeten, dus zit toch op 2300-2600 denk ik. Ik schat ruim voor t avondmeal. Tot nu toe werkt het in ieder geval, ik wil de boel wat versnellen door te kappen met de chocomel en veel melk/jus d'orange bij ontbijt en lunch.

Terug
Naar boven