Fitness Seller

Op naar de sterren, en daar voorbij

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.801
man man man dat is de beste oefening!!!!!! doen doen doen

I get your point :D

Had een paar x een lijst op dbb zien langs komen welke oefeningen nou welke koppen accentueerden, de massabuilders zijn oefeningen die veel belasting leggen op alle 3 de koppen. De lijst op zich is niet zo heel interessant omdat de uitslag toch de simpele/bekende oefeningen zijn:

db oh extension
cable pushdown
tricep oh rope extension
skulls
cgbp
dips

Er zijn redelijk veel opties voor triceps en het zijn ook stuk voor stuk lekkere oefeningen, al ben ik geen fan van cgbp+dips vanwege de schouderlast. Als je nog geen skulls doet zou ik die als de wiedeweerga gaan proberen ;)

Ja, denk dat ik het bij mn huidige routine voor triceps hou. Vind em wel lekker zo, effe de kans geven om te laten werken.

sluit me hier bij aan. vind cgbp wel lekker alleen ik doe hem in de smith.

Waarom?

I GET THE POINT :mad:

Tegenwoordig veel trainingsbuddies :)

Al een goede gevonden?

Gheghe, ik kan hier mensen meenemen om een keer te proberen, af en toe iemand kapotmaken met squats vind ik een leuke afwisseling. Maar een serieuze trainignspartner heb ik niet nee.

+3

Ik zeg doen!

ben echt anti enrique

Naja mc probeer maar is de cgbp los en in de smith en kijk wat je lekkerder vind

• #1.806
Vind mn triceps-routine eigenlijk wel best :x Heb meer vraagtekens bij bicepzzz.

Triceps is belangrijker dan biceps dus ik zou sowieso skullcrushers toevoegen. ik verplicht je eingelijk dat te doen :D

biceps doe ik 2 oefeningen(ezbarpreacher en hammer curl) maar en 1 dropset cable curls voor de burn

Ach, beide spiergroepen zijn in mijn ogen onbelangrijk :p

MP, BP, BOR ... gebruik je biceps/triceps altijd al mooi mee dus zoveel extra training zullen ze wel niet meer nodig hebben zeker? Of mag ik dat toch niet onderschatten?

triceps niet onderschatten

biceps is niet heel spectaculair

Ach, beide spiergroepen zijn in mijn ogen onbelangrijk :p

MP, BP, BOR ... gebruik je biceps/triceps altijd al mooi mee dus zoveel extra training zullen ze wel niet meer nodig hebben zeker? Of mag ik dat toch niet onderschatten?

Beide niet onderschatten. Je moet alles trainen, en bij elk setje tot het uiterst gaan!

Ik wil niet vervelend doen, maar als je 61kg weegt. Dan is je doel zoveel mogelijk vreten. Pas vanaf 80/85kg ga je merken dat spiergroepen achter liggen, en je ziet vooral de separatie ertussen (Mits laag bf%)
Ben zelf ook op 55kg begonnen, met 10cm meer dus weet hoe het is ;)

@Martijn, Triceps zijn zeker belangrijk. Biceps zijn leuk, maar dat heeft vooral ook met aanleg en genen te maken. Als je een lange biceps kop heb, zal je 45cm armen moeten hebben willen ze groot lijken.

Laatst bewerkt:
  • #1.812
Dam, dat zou ik best wel eens kunnen hebben :(

Veel mensen vergissen zich, triceps is belangrijkste spiergroep van de arm
tijdens mijn periode dat ik variatie van rippetoe deed groeide mijn armen het snelst terwijl er geen enkele bicep isolatie in zat

Ik zit hier beetje mee te lezen, leuk dat jullie discussiëren.
Maar waarom is triceps nou weer de belangrijkere spiergroep van de arm?

Had het al in een karma bericht gestuurd, maar cgbp (niet in een ****ing smith) > alle andere triceps oefeningen.

Omdat dat de grootte van de arm voor grotendeels bepaald.

Beide niet onderschatten. Je moet alles trainen, en bij elk setje tot het uiterst gaan!

Ik wil niet vervelend doen, maar als je 61kg weegt. Dan is je doel zoveel mogelijk vreten. Pas vanaf 80/85kg ga je merken dat spiergroepen achter liggen, en je ziet vooral de separatie ertussen (Mits laag bf%)
Ben zelf ook op 55kg begonnen, met 10cm meer dus weet hoe het is ;)

@Martijn, Triceps zijn zeker belangrijk. Biceps zijn leuk, maar dat heeft vooral ook met aanleg en genen te maken. Als je een lange biceps kop heb, zal je 45cm armen moeten hebben willen ze groot lijken.

Ik train ook alles, maar ik bedoelde eigenlijk enkel maar dat biceps/triceps minder belangrijk zijn dan borst/rug/benen/schouders. Iemand die zijn armen niet apart traint zal volgens mij daar niet veel last van ondervinden, terwijl iemand die enkel armen traint minder sterk gaat zijn dan persoon A :)

Beetje stomme vergelijking, maar je begrijpt wat ik wil zeggen (triceps/biceps worden gwn al meegepakt in andere oef terwijl dat voor de grote spiergroepen niet zo is).

Btw, begin aub niet met zoveel mogelijk te eten. Want momenteel zit ik op 3000kcal, enkel en alleen omdat jullie hier zeiden dat ik moest eten, eten en nog eens eten terwijl dat nu teveel voor mij is waardoor ik een buikske begin te krijgen! En minder eten gaat moeilijk want dan krijg ik honger :S

EDIT:
Heb het gevoel dat iemand mij gaat quoten met "blah blah blah" :p

Ik train ook alles, maar ik bedoelde eigenlijk enkel maar dat biceps/triceps minder belangrijk zijn dan borst/rug/benen/schouders. Iemand die zijn armen niet apart traint zal volgens mij daar niet veel last van ondervinden, terwijl iemand die enkel armen traint minder sterk gaat zijn dan persoon A :)

Beetje stomme vergelijking, maar je begrijpt wat ik wil zeggen (triceps/biceps worden gwn al meegepakt in andere oef terwijl dat voor de grote spiergroepen niet zo is).

Btw, begin aub niet met zoveel mogelijk te eten. Want momenteel zit ik op 3000kcal, enkel en alleen omdat jullie hier zeiden dat ik moest eten, eten en nog eens eten terwijl dat nu teveel voor mij is waardoor ik een buikske begin te krijgen! En minder eten gaat moeilijk want dan krijg ik honger :S

EDIT:
Heb het gevoel dat iemand mij gaat quoten met "blah blah blah" :p

Zoals ik al zei gewoon alles trainen. De een vind benen niks aan de ander armen. Je zal ze toch moeten trainen, liever nu 2 setjes extra dat je dalijk een grote achterstand moet inhalen omdat je denkt ze groeien wel mee met de compounds.
+ Dit is voor iedereen anders uiteraard. Maar ik ken niemand die geen enkel setje doet voor ze armen omdat ze hard genoeg meegroeien met compounds. Of je er 2 of 5 doet dat verschilt per persoon.

En 3000kcal is goed maar kan meer. En dat buikje is aanstellerij gewoon dooreten, het wordt winter. Trui er overheen en je ziet het niet. Nu gewoon de winter door knallen en volgend jaar 80kg met blokjuhs!

Laatste ding over eten. Ik heb met 45kg in het ziekenhuis gelegen. Heb beide kanten meegemaakt van het verhaal.

Gelukkig is dit toch al soort ouwe wijfen club geworden. Dus dit beetje off topic zal toch niet veel uitmaken :D

Laatst bewerkt:
Ik heb al 5 weken geen biceps getraind, true story.

Terug
Naar boven