Fitness Seller

Op naar de sterren, en daar voorbij

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.921
Weinig setjes op de BP? Ook reps vallen precies wat tegen?

Incline hoort er inderdaad altijd wel bij denk ik, bovenkant zit er nu niet echt in.

En decline, waarom decline? Fly's pakken "onderkant" borst toch al?

Ik wil inderdaad toewerken naar 2 sets met hogere intensiteit. Maar ik heb niet als doel mn borst helemaal leeg te trekken met benchen. Ik bench sowieso alleen, die laatste 8 reps waren een soort van repout, had er misschien max 2 nog uitgekregen maar misschien ook niet.

Zal ook beginnen met minder gewicht en dan hoger gaan
jij doet precies andersom

Ik post mn warming up niet meer altijd. Heb per 10kg van 20 naar 50 gewerkt. Op mn flyes enzo doe ik het hierom: Als ik flyes doe, 7x14 (8e was niet gelukt) dan kan ik daarna kiezen, of 2-3 keer die 14 of met 12 nog een redelijk setje. De stapjes zijn dan kleiner. Als ik die derde rep net niet haal had ik waarschijnlijk nog wel 1-2 reps met minder gewicht gehaald = meer belasting.

Incline ipv peck deck imo. En eerst incline dan fly's.

Mmz, ja misschien wel een goeie. Incline DB press gaat t dan worden denk ik.

Wat lul jij nou stom.

Hij doet gewoon setjes van 5 of 8 reps, dat is perfect. Wat wil je anders er 15 gaan doen ofzo ?

@Mc, decline werk is iets meer nadruk op onderkant borst. Al kan je dat ook niet echt zo noemen, aangezien je borstspier van onder tot boven loopt. Alleen met incline kan je 'echt' focussen op bovenkant borst.

Als je gewoon bp doet train je heel de borst spier, dus onder en boven.
Al zal je met incline bp, meer de nadruk leggen op bovenkant borst.

Iig incline werk zal denk meer helpen, om bovenkant sterk te krijgen. Dan decline onderkant, dat is gewoon knallen op dumbbellpress en bench dan komt het wel goed.

Vandaar dat je weinig mensen hoort over decline werk ;)

+1

Mja, diep van binnen weet ik ook wel dat bovenkant borst vanzelf achter gaat lopen met alleen flat :(

Volgens mij snap je me niet?

hij begint gelijk zwaar in gewicht hij doet bijv

5x80
5x70
5x60

je kan het beter andersom doen

leer potverdomme is lezen vriend

Mn benchsetjes zijn nu redelijk safe. Fail daar liever niet op in mn eentje, doe ik liever met flyes/pecdeck/heck, wat mij betreft zelfs liever incline DB press. Daarom doe ik gewoon drie setjes met relatief makkelijk gewicht. Benchen is ook een beetje mn warming up. En dat gevloek hoeft van mij niet zo trouwens.

Hee hee jongens, kom op nou, geen ruzie maken. Jullie zijn 18 en 19, gedraag je ernaar? :)

OT: Ik zou ook precies opbouwen ipv afbouwen. Waarom? Omdat ongeveer iedereen die ik ken dat doet. Moet Mc het daarom ook doen? Nee, hij doet wat hij denkt dat het beste is voor zijn lichaam. Simpel.

Nou, welterusten iedereen!

*hup hup, naar jullie bedje!*

En dan bouw ik op. Naar pak em beet 6x60kg ofzo. Dan maak ik er liever een soort dropset van door wat gewicht draf te halen en nog een set te doen dan dr mee stoppen. Ik geloof niet zo in voorvermoeien, en volgens mij is ook wetenschappelijk aangetoond dat dat niet werkt.

zat net ff je log te lezen en nette results

nu ga ik echt slapen

Thanks, fijne avond!

Een kleine discussie mag, maar dit noem ik geen discussie.

Waarom beter opbouwen? Geen idee, maar ik ben ervan overtuigd dat het antwoord wel ergens hier op dit forum te vinden is.

Ja oke, dat stom gelul was iets te ver. Excuses daarvoor @Martijnc.

Maar je snapt me punt wel waarover deze discussie gaat ;)

@Mc, als je niet vermoeid wil raken met alleen bench doe dan 3x8 bijv. Als je 20, 30, 40kg opwarmt is iets teveel van het goeie.
Bijv, warming up = 20kg. Dan 8x40kg en dan 6x60kg proberen, en als laatste 50kg. Als je iets 5 kan, die erin houden en dan omhoog werken naar 8x, enzovoort.

Laatst bewerkt:
  • #1.923
Mmm, interessante opbouw. En t gewicht moet inderdaad drastisch omhoog. Zal volgende keer eens opwarmen met 8x20 6x40 en dan kijken hoeveel 60s ik eruit krijg. Dan nog een repout met 50kg ofzo. Sluit ook goed aan op de theorie over progressive overload waar ik het laatst met Clittie over had.

Welke gym in welke plaats train je nou eigenlijk? Heb ik ergens overheen gelezen...

Dropsets lijkt me wel wat voor je, maar dan moet je wel alle rust binnen een dropset er uit gooien (zie ook mijn log: 1 regel is 1 dropset). Ga je wel flink van zweten trouwens :p

dropsets doen zeeeer:P wel erg lekker

• #1.927
Train voor in de zomer 7 weken in Hengelo (GLD) omdat ik hier 6 weken "intern" zit. Voor de rest van het jaar gewoon in Amersfoort. Mn abbo loopt in december af. Ik ben nog op zoek naar een goeie sportschool in Utrecht (kga daar op kamers).

Train voor in de zomer 7 weken in Hengelo (GLD) omdat ik hier 6 weken "intern" zit. Voor de rest van het jaar gewoon in Amersfoort. Mn abbo loopt in december af. Ik ben nog op zoek naar een goeie sportschool in Utrecht (kga daar op kamers).
Ah - check!
Utrecht moet genoeg zitten - er is op DBB een hardcore sportscholen topic, als je daar naar zoekt moet je wel wat kunnen vinden ;)

• #1.929
I know, heb daar al wat in gekeken en wat rondvraag gedaan aan leden die daar trainen en op DBB zitten, nog geen respons gehad helaas... Maja die eerste paar pagina's zijn ook van way back... Zit een Golds Gym in Nieuwegein, klonk wel goed. Maar dan ben ik steeds een half uur onderweg dus wil toch iets in Utrecht.

Family Fitness in overvecht

top daar alles wat je nodig hebt

Hm als de laatste set er veilig 8 uitkonden dan kan dit in een eerdere set toch al helemaal veilig gok ik zo :p

Ik denk toch dat tot spierfalen trainen voor borst belangrijk gaat zijn, zeker aangezien borst een achterlopende groep is bij jou. Probeer gewoon eens iemand te spot te vragen en laad er 60kg op, doe zoveel mogelijk herhalingen en probeer alles eruit te halen! Dan effen rusten, en je maakt er 62,5kg van en je gaat tot failure en beyond :cool: Lekker nog wat forced reps pakken met wat spot en je borst is helemaal leeg.

Want ik ben het toch wel eens met martijnc en dit is dan mijn opbouwende kritiek hiervoor ;)

• #1.936
goed plan

MC erbij en alle andere

Alle? :eek:

Hm als de laatste set er veilig 8 uitkonden dan kan dit in een eerdere set toch al helemaal veilig gok ik zo :p

Ik denk toch dat tot spierfalen trainen voor borst belangrijk gaat zijn, zeker aangezien borst een achterlopende groep is bij jou. Probeer gewoon eens iemand te spot te vragen en laad er 60kg op, doe zoveel mogelijk herhalingen en probeer alles eruit te halen! Dan effen rusten, en je maakt er 62,5kg van en je gaat tot failure en beyond :cool: Lekker nog wat forced reps pakken met wat spot en je borst is helemaal leeg.

Want ik ben het toch wel eens met martijnc en dit is dan mijn opbouwende kritiek hiervoor ;)

Nou... T is niet zo dat ik geen lui wil vragen om te spotten, maar dat ik letterlijk de enige ben in t krachthonk. En om iemand van zn cardio-apparaat af te trekken om te spotten vind ik ook zo:P Op flyes en incline DB presses wil ik wel maximaal gaan.

Ach alles onder de 100kg kun je nog wel makkelijker onderuit komen als het misgaat:p. Heb je gelijk een extra stimulans om niet te falen;)

• #1.938
Family Fitness in overvecht

top daar alles wat je nodig hebt

Ga ik naar die site, eerste wat ik zie is een mollige meid op een knalroze swissball :headbang:

Ik weet t niet, ik lees veel over kinderfeestjes, vut-ness voor bejaarden (LOL) en dat soort dingen maar ze hebben helemaal geen foto's van hun gear staan op de site. Tot hoezwaar gaan de DBs en hebben ze plek om te squatten/deadliften?

Ga ik naar die site, eerste wat ik zie is een mollige meid op een knalroze swissball :headbang:

Ik weet t niet, ik lees veel over kinderfeestjes, vut-ness voor bejaarden (LOL) en dat soort dingen maar ze hebben helemaal geen foto's van hun gear staan op de site. Tot hoezwaar gaan de DBs en hebben ze plek om te squatten/deadliften?

hahahaha

• #1.940
Ach alles onder de 100kg kun je nog wel makkelijker onderuit komen als het misgaat:p. Heb je gelijk een extra stimulans om niet te falen;)

Tsja, nu je het zegt: in mn eentje kan ik zo gek doen als ik wil om na t falen onder de bar uit te komen :P

Terug
Naar boven