- Waardering
- 2.020
- Lengte
- 1m88
- Massa
- 83kg
Weinig setjes op de BP? Ook reps vallen precies wat tegen?
Incline hoort er inderdaad altijd wel bij denk ik, bovenkant zit er nu niet echt in.
En decline, waarom decline? Fly's pakken "onderkant" borst toch al?
Ik wil inderdaad toewerken naar 2 sets met hogere intensiteit. Maar ik heb niet als doel mn borst helemaal leeg te trekken met benchen. Ik bench sowieso alleen, die laatste 8 reps waren een soort van repout, had er misschien max 2 nog uitgekregen maar misschien ook niet.
Zal ook beginnen met minder gewicht en dan hoger gaan
jij doet precies andersom
Ik post mn warming up niet meer altijd. Heb per 10kg van 20 naar 50 gewerkt. Op mn flyes enzo doe ik het hierom: Als ik flyes doe, 7x14 (8e was niet gelukt) dan kan ik daarna kiezen, of 2-3 keer die 14 of met 12 nog een redelijk setje. De stapjes zijn dan kleiner. Als ik die derde rep net niet haal had ik waarschijnlijk nog wel 1-2 reps met minder gewicht gehaald = meer belasting.
Incline ipv peck deck imo. En eerst incline dan fly's.
Mmz, ja misschien wel een goeie. Incline DB press gaat t dan worden denk ik.
Wat lul jij nou stom.
Hij doet gewoon setjes van 5 of 8 reps, dat is perfect. Wat wil je anders er 15 gaan doen ofzo ?
@Mc, decline werk is iets meer nadruk op onderkant borst. Al kan je dat ook niet echt zo noemen, aangezien je borstspier van onder tot boven loopt. Alleen met incline kan je 'echt' focussen op bovenkant borst.
Als je gewoon bp doet train je heel de borst spier, dus onder en boven.
Al zal je met incline bp, meer de nadruk leggen op bovenkant borst.
Iig incline werk zal denk meer helpen, om bovenkant sterk te krijgen. Dan decline onderkant, dat is gewoon knallen op dumbbellpress en bench dan komt het wel goed.
Vandaar dat je weinig mensen hoort over decline werk![]()
+1
Mja, diep van binnen weet ik ook wel dat bovenkant borst vanzelf achter gaat lopen met alleen flat

Volgens mij snap je me niet?
hij begint gelijk zwaar in gewicht hij doet bijv
5x80
5x70
5x60
je kan het beter andersom doen
leer potverdomme is lezen vriend
Mn benchsetjes zijn nu redelijk safe. Fail daar liever niet op in mn eentje, doe ik liever met flyes/pecdeck/heck, wat mij betreft zelfs liever incline DB press. Daarom doe ik gewoon drie setjes met relatief makkelijk gewicht. Benchen is ook een beetje mn warming up. En dat gevloek hoeft van mij niet zo trouwens.
Hee hee jongens, kom op nou, geen ruzie maken. Jullie zijn 18 en 19, gedraag je ernaar?
OT: Ik zou ook precies opbouwen ipv afbouwen. Waarom? Omdat ongeveer iedereen die ik ken dat doet. Moet Mc het daarom ook doen? Nee, hij doet wat hij denkt dat het beste is voor zijn lichaam. Simpel.
Nou, welterusten iedereen!
*hup hup, naar jullie bedje!*
En dan bouw ik op. Naar pak em beet 6x60kg ofzo. Dan maak ik er liever een soort dropset van door wat gewicht draf te halen en nog een set te doen dan dr mee stoppen. Ik geloof niet zo in voorvermoeien, en volgens mij is ook wetenschappelijk aangetoond dat dat niet werkt.

wel erg lekker
Lekker nog wat forced reps pakken met wat spot en je borst is helemaal leeg.