- Waardering
- 12.301
- Lengte
- 1m74
- Massa
- 79kg
Rate of perceived exertion
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Rate of perceived exertion
En dus?
Het gevoel dat je hebt over hoe hard je een set hebt moeten pushen. RPE 10 is gepusht tot het uiterste dat er dus niks meer was dat je had kunnen doen gedurende die set.
Ik begrijp het niet, wat is het voordeel? Als het goed is geef je toch altijd alles wat er op dat moment in zit?Het gevoel dat je hebt over hoe hard je een set hebt moeten pushen. RPE 10 is gepusht tot het uiterste dat er dus niks meer was dat je had kunnen doen gedurende die set.
Ik zie er zelf het nut ook totaal niet van in hoor. Maar het is wel een veelgebruikte term. De term kan ik je uitleggen de functionaliteit wat minder.Ik begrijp het niet, wat is het voordeel? Als het goed is geef je toch altijd alles wat er op dat moment in zit?
Helder!Ik zie er zelf het nut ook totaal niet van in hoor. Maar het is wel een veelgebruikte term. De term kan ik je uitleggen de functionaliteit wat minder.
Afgelopen week legde een instructeur bij b gym reps in reserve uit. Maar noemde het rpe.Het gevoel dat je hebt over hoe hard je een set hebt moeten pushen. RPE 10 is gepusht tot het uiterste dat er dus niks meer was dat je had kunnen doen gedurende die set.
Dank voor je feedback. Kun je ook concreet aangeven waaraan je kunt zien dat dit nog geen werkset genoemd mag worden? Nogmaals, mijn gevoel na de laatste rep was dat er waarschijnlijk niet nog een rep in had gezeten. Als je kijkt naar de snelheid waarmee ik opduw in de laatste set, kun je zien dat die met name halverwege al erg langzaam is geworden, terwijl ik voor mijn gevoel alles geef. Voor het gemak hier nogmaals die set:
Hoe meer je er mee oefend, hoe beter je op een gegeven moment weet hoe je een training moet beoordelen.Ik zie er zelf het nut ook totaal niet van in hoor. Maar het is wel een veelgebruikte term. De term kan ik je uitleggen de functionaliteit wat minder.
Tuurlijk wel. Gevoel dat alles vol loopt, zeer doet, je doorgaat en ineens door je eigen pijngrens heen gaat. Heerlijk toch. Mentaal spelletje met jezelf waarin iedereen metaal kan groeien.Hoe meer je er mee oefend, hoe beter je op een gegeven moment weet hoe je een training moet beoordelen.
Maar volgens mij moet je dan ook zo nu en dan over die grens gaan om te eten waar die ligt.
Bij krachttraining kun je er beter niet over gaan.
Powerlifters gebruiken rpe veel, maar word steeds meer in 't algemeen gebruik.Wordt RPE niet vooral gebruikt binnen trainingen waar het aantal reps per set relatief laag is en het aantal sets per oefening hoog? Dus 4x6, 5x5, 6x4.
Ja, maar is dat wel zinvol?Powerlifters gebruiken rpe veel, maar word steeds meer in 't algemeen gebruik.
ik heb even geen tijd om de 3 pagina's na deze post nog te lezen, maar ik vind een normale bb row ook maar een matige oefening eigenlijk. beetje onnodige posterior chain belasting als je het mij vraagt. Ik vind persoonlijk zo'n neutral grip attachment (niet die supersmalle maar op schouderbreedte ongeveer) met 2 losse handvaten eromheen erg fijn. en dan gewoon in de cable row of pulldown vastmaken. mocht je het niet snappen: snap ik. ik maak morgen wel een foto.Kan je die niet vervangen door een cable row of (chest suppported) machine row oid, of wil perse een BB row in je schema houden?
eens, maar die in big gym heeft zo'n kantelmechanisme waardoor de weerstandscurve echt vaag is. ik doe hem dan veel liever met een bankje op een cableconstructie
persoonlijk denk ik dat veel mensen te druk zijn met het halen van de optimale rpe 8,98374 en te weinig met gewoon hard trainen. rpe wordt inderdaad veel gebruikt door ervaren powerlifters en is echt iets dat je een beetje moet leren inschatten. beginners schatten hun rpe vaak ook veel te hoog in terwijl er echt nog wel meer in zat
Kon het zelf niet beter zeggenpersoonlijk denk ik dat veel mensen te druk zijn met het halen van de optimale rpe 8,98374 en te weinig met gewoon hard trainen. rpe wordt inderdaad veel gebruikt door ervaren powerlifters en is echt iets dat je een beetje moet leren inschatten. beginners schatten hun rpe vaak ook veel te hoog in terwijl er echt nog wel meer in zat