Fitness Seller

Pretending to be a hybrid athlete

Sorry had het citaat gemist, was wel een gemeende opmerking. Alle reps gaan nog steeds even snel als de eerste, ongeveer, behalve de laatste van bovenstaand filmpje. Maar zelf dan ziet het er niet uitdagend genoeg uit. Hoe de laatste rep er daar uit zag, zou je zeker nog 3 zon reps kunnen.

Denk dat je jezelf onderschat van hoe ver je kan. Daarom is met een goede trainingsbuddy trainen soms goed omdat je dan wel die grens durft over gaan
@imnewhere dit kun je natuurlijk gewoon testen door één setje echt door te gaan tot failure. Zeker op de legpress is dat veilig.

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.922
@imnewhere dit kun je natuurlijk gewoon testen door één setje echt door te gaan tot failure. Zeker op de legpress is dat veilig.
Klopt. True failure in de zin van dat ik er onder vandaan moest kruipen omdat ik 'm niet meer omhoog kreeg is me inmiddels twee maal overkomen, dus ik durf wel te stellen dat ik inmiddels een beetje kan aanvoelen hoe dicht ik tegen failure aanzit op deze machine.

• Like
Waarderingen: Pren
Klopt. True failure in de zin van dat ik er onder vandaan moest kruipen omdat ik 'm niet meer omhoog kreeg is me inmiddels twee maal overkomen, dus ik durf wel te stellen dat ik inmiddels een beetje kan aanvoelen hoe dicht ik tegen failure aanzit op deze machine.
Er is niet één manier.

Explosief en daarna langzaam zakken is ook een manier om er meer uit te persen. Durf eens wat joh

ik vind het verval wel bijzonder bij je. de voorlaatste reps gingen nog prima en de laatste rep was iets trager. Kan me bijna niet voorstellen dat je een volgende rep echt zou falen. Maar goed, weet je vast beter dan ik.

het is overigens ook geen misdaad om even 2 seconden te pauzeren, een hap lucht te nemen en weer door te gaan

• #1.925
One year of 'bulking'. De punten in de grafiek zijn weekgemiddeldes.

Clipboard01.jpg

• #1.926
ik vind het verval wel bijzonder bij je. de voorlaatste reps gingen nog prima en de laatste rep was iets trager. Kan me bijna niet voorstellen dat je een volgende rep echt zou falen. Maar goed, weet je vast beter dan ik.

het is overigens ook geen misdaad om even 2 seconden te pauzeren, een hap lucht te nemen en weer door te gaan
De manier waarop de snelheid daalt richting falen is voor iedereen weer anders denk ik. Bij de bench press is het verloop ongeveer hetzelfde (had ik hier vorige week ook gepost). Maar goed, voor de twijfelaars (en ook voor mezelf natuurlijk) zal ik, om zeker te zijn, vandaag een setje tot 'true failure' filmen.

True. Maar ik heb nu voor deze uitvoering gekozen en dan vind ik dat ik daar ook aan vast moet houden de komende tijd, om de progressie objectief bij te kunnen houden.

Nee, de BB row is geen absolute must. Wat ik wel wil is een effectieve horizontale pull in mijn schema. We hebben ook een chest supported machine row, maar als ik daarop zwaar ga, komt de borst los van de support. Zelfde 'probleem' dus.
Volgens mij is dat even loskomen bij de contractie geen probleem. En bij het strekken van de armen en rug mag je ook weer over de pad buigen.
Ik vind zowel die converted als die plate loaded goed te doen. Die plate laded heeft een ander kracht profiel (verdeling) hij wordt lichter naarmate dichter bij je lichaam waardoor je ook weer een goede peak contraction hebt aan het eind van de beweging.

• #1.928
Volgens mij is dat even loskomen bij de contractie geen probleem. En bij het strekken van de armen en rug mag je ook weer over de pad buigen.
Ik vind zowel die converted als die plate loaded goed te doen. Die plate laded heeft een ander kracht profiel (verdeling) hij wordt lichter naarmate dichter bij je lichaam waardoor je ook weer een goede peak contraction hebt aan het eind van de beweging.
Ben eergisteren begonnen met dumbbell rows liggend op een 30° incline bench. Nooit eerder gedaan (uitvoering zie hieronder). Cheaten is dan vrijwel uitgesloten en dat vind ik wel fijn omdat je dan objectief progressie bij kunt houden. Het 'probleem' bij barbell row (althans, zo voelde ik dat) is dat je ongemerkt steeds iets meer gaat cheaten als je zwaarder gaat.

Ben eergisteren begonnen met dumbbell rows liggend op een 30° incline bench. Nooit eerder gedaan (uitvoering zie hieronder). Cheaten is dan vrijwel uitgesloten en dat vind ik wel fijn omdat je dan objectief progressie bij kunt houden. Het 'probleem' bij barbell row (althans, zo voelde ik dat) is dat je ongemerkt steeds iets meer gaat cheaten als je zwaarder gaat.

Is dan een chestsupported machine niet fijner?

• #1.931
Maar goed, voor de twijfelaars (en ook voor mezelf natuurlijk) zal ik, om zeker te zijn, vandaag een setje tot 'true failure' filmen.
Heb de leg press vandaag toch maar niet gefilmd. Daar was het veel te druk voor in de gym. Kwestie van een beetje rekening houden met de privacy van anderen. Of niet, @Jespertie? Deze keer was kakelkipje misschien onbedoeld in beeld gekomen.

Heb de leg press vandaag toch maar niet gefilmd. Daar was het veel te druk voor in de gym. Kwestie van een beetje rekening houden met de privacy van anderen. Of niet, @Jespertie? Deze keer was kakelkipje misschien onbedoeld in beeld gekomen.
die was ook niet te missen in haar fluorescerende legging

Omdat sommigen zich afvragen wat het nut is van het raten van je set met RPE...

Ik gebruik het om te kijken of er sprake is van progressie (i.c.m. natuurlijk met alle overige factoren). Dit maakt het ook ongeschikt voor beginners, omdat het niet heel makkelijk is om je RPE in te schatten en vooralsnog is het geen exacte wetenschap. Het is enkel een leidraad.

• #1.936
Stap terug gedaan bij RDL's omdat de dag na leg day de aanhechting van de hamstring bovenin links te veel opspeelt. Daarom ook leg curls niet meer unilateraal gedaan.

donderdag 9-6-2022, LB

type oefeningomschrijvingreps x weightwerksets
compound1. barbell Romanian deadlift15,15,15,14 x 604
compound2. leg press (max. machine depth, constant tension)14,13,13,12 x 704
compound3. dumbbell walking lunges (reps/steps per been!)10,10,10,11 x 204
isolatie4. machine lying leg curl12,12,12,12 x 304
isolatie5. machine seated leg extension, unilateral15,15,15,15 x 27½4
isolatie6. machine standing calf raise, unilateral16,16,15,15 x 54
isolatie7. machine seated calf raise14,14,13,12 x 354

Laatste werkset seated dumbbell overhead press (op 60° incline bench):

Speciaal voor @Robin: rate my RPE.

Waarom laat je de dbs tot borst zakken en lock je jou ellebogen bovenaan?

Blessure preventie laat je die dbs niet zover zakken. Mond hoogte is diep zat aangezien het een schouder oefening is en bovenaan locken zou ik ook niet doen doordat je dan de spanning eraf haalt.
Wellicht heb je nu nog nergens last van, maar zodra je echt heavy AF gaat dan gaan die dbs die je zover laat zakken jou schouders geen plezier doen.

Voor de rest heb je een strakke baard.

Laatste werkset seated dumbbell overhead press (op 60° incline bench):

Speciaal voor @Robin: rate my RPE.

De beoordeling van oefeningen laat ik aan anderen over, ik wil slechts mijn waardering uitspreken voor je "open mind" tov van de soms best pittige en "duidelijk" gestelde kritiek en suggesties.

Dat geldt ook voor de criticasters die zijn blijven hangen en nu die filmpjes van mogelijk nuttig commentaar voorzien.

DBB is soms een mooie plek.

Terug
Naar boven