AndroidHealthClinic

Gesloten Prima

Logs

Peiling Peiling Thuggie gaat een marathon lopen.

• Totaal stemmers
    46
  • Peiling gesloten .
Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Mag je een snorkel gebruiken tijdens een wedstrijd? Zo niet, dan zou ik hem niet aanschaffen.

Wat een tijden man! Jaloers, kan ik alleen maar van dromen.

Ik wou even rustig fietsen pr 😁
20 onder de 40min en boven de 30 gemiddelde 💪
Screenshot_20210825-132652_Strava.jpg

Screenshot_20210825-133232_Strava.jpg

Screenshot_20210825-135005_Connect.jpg
30 kmh nog geen eens op de fiets , netjes bro ^6

Het ademen is juist deel van die techniek, het enige wat mij wel aardig lukte, aan twee kanten zelfs. De meeste mensen ademen heel dominant aan één kant, maar in de chaos van een massastart kan het makkelijk zijn ook aan de andere kant te kunnen ademen.
Je kan ook een beetje als een waterpoloër beginnen.

Banentrekken in de ochtend is vaak goedbezocht.

Je had toch niet je onderbroek eronder aangehouden?
Drie slagen en dan ademen, dan adem je om en om. En ga je ook niet te hard.

En vooral je armen gebruiken, niet je benen en je bij je slag heel lang maken. Klein beetje laten uitdrijven naar voren en beetje omlaag.

Maargoed, lastig en ik ben zelf nog steeds niet echt goed in zwemmen.

𝕛𝕖 kunt met een snorkel wel je duurvermogen verbeteren, maar uiteindelijk zul je de techniek juist met ademen moeten leren. Is onderdeel er van, want dan moet je je nek draaien en niet te ver snelheid verliezen enz. Ik zwem zelf ook best vaak met snorkel en zwemvliezen. Goed voor je conditie, maar je techniek wordt er precies nul beter van. Als ik jou was zou ik me volledig focussen op techniek. Als je 44m over een 10k doet ben je fit genoeg en is specifieke zwem training genoeg.

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.389
Het ademen is juist deel van die techniek, het enige wat mij wel aardig lukte, aan twee kanten zelfs. De meeste mensen ademen heel dominant aan één kant, maar in de chaos van een massastart kan het makkelijk zijn ook aan de andere kant te kunnen ademen.
Je kan ook een beetje als een waterpoloër beginnen.

Banentrekken in de ochtend is vaak goedbezocht.

Je had toch niet je onderbroek eronder aangehouden?
Ga ik ook doen ik wacht wel ff.
Maar ik moet überhaupt de borstcrawl nog leren dus daar komt die snorkel mooi van pas.
En als ik de slag een beetje te pakken heb ga ik natuurlijk zonder dat ding verder en het ademhalen oefenen.

True, in een ver verleden aan wedstrijdzwemmen gedaan (als tiener, dus echt lang geleden 😉). Ik leerde om om de drie slagen te ademen, daardoor ademde ik zowel links als rechts uit. Er zitten echt voordelen aan om zowel links als rechts goed te kunnen uitademen.

Misschien beter om zoals in dit artikel echt het ademen onder de knie te krijgen ipv een snorkel te kopen

P. S. Vergeet je niet rustige en langere duur trainingen te doen? Intervals en threshold is leuk, maar als je dat tot november blijft doen ben je tegen die tijd opgebrand.

• #1.392
P. S. Vergeet je niet rustige en langere duur trainingen te doen? Intervals en threshold is leuk, maar als je dat tot november blijft doen ben je tegen die tijd opgebrand.
Langere duurtraining komt hierna wel ben ik voor die sprint nog niet echt nodig aangezien het maar een kleine afstand is. Daarna moet dat wel inderdaad 👍

• #1.393
Drie slagen en dan ademen, dan adem je om en om. En ga je ook niet te hard.

En vooral je armen gebruiken, niet je benen en je bij je slag heel lang maken. Klein beetje laten uitdrijven naar voren en beetje omlaag.

Maargoed, lastig en ik ben zelf nog steeds niet echt goed in zwemmen.

𝕛𝕖 kunt met een snorkel wel je duurvermogen verbeteren, maar uiteindelijk zul je de techniek juist met ademen moeten leren. Is onderdeel er van, want dan moet je je nek draaien en niet te ver snelheid verliezen enz. Ik zwem zelf ook best vaak met snorkel en zwemvliezen. Goed voor je conditie, maar je techniek wordt er precies nul beter van. Als ik jou was zou ik me volledig focussen op techniek. Als je 44m over een 10k doet ben je fit genoeg en is specifieke zwem training genoeg.
Maar ik kan nog helemaal geen borstcrawl 😬. En met die snorkel kan ik dat mooi leren slag te pakken te krijgen. Ik kan nu langer mijn adem inhouden dan dat ik de borstcrawl kan 🤣🤣

En natuurlijk ga ik niet een heel jaar met snorkel oefeningen maar misschien gewoon om en om ofzo.

Langere duurtraining komt hierna wel ben ik voor die sprint nog niet echt nodig aangezien het maar een kleine afstand is. Daarna moet dat wel inderdaad 👍
Ook voor die sprint helpt dat je enorm. Als je al je trainingen hoog intensief doet dan brand je op voor je wedstrijd of raak je geblesseerd.

gewoon 80% van de tijd rustig rennen, fietsen of zwemmen, met focus op techniek en laag in hartslag. Maar dan wel langer dan een uur of anderhalf. Daar bouw je aërobe capaciteit mee op die je interval trainingen enorm zullen helpen.

Volg je een triathlon schema?

Maar ik kan nog helemaal geen borstcrawl 😬. En met die snorkel kan ik dat mooi leren slag te pakken te krijgen. Ik kan nu langer mijn adem inhouden dan dat ik de borstcrawl kan 🤣🤣
Het is fucking moeilijk. Ik zwem al
Tien jaar en kn het nog maar een beetje. Ik heb niet veel talent, maar alsnog is het echt lastig. Degenen die wel goed zwemmen pakken veel tijd en komen relatief fris aan bij hun fiets.

Wat ik er nog van weet, idd rustig tempo, niet als een malle gaan malen, probeer door het water te snijden, gezicht half in het water en om en om ademen.
benen idd lang maken met gestrekte slagen.
het mooie is, je kan héél langzaam, bijna slow motion beginnen met je techniek, het tempo komt vanzelf wel, het “ritme/pace” voelen is het belangrijkst.

• #1.397
Ook voor die sprint helpt dat je enorm. Als je al je trainingen hoog intensief doet dan brand je op voor je wedstrijd of raak je geblesseerd.

gewoon 80% van de tijd rustig rennen, fietsen of zwemmen, met focus op techniek en laag in hartslag. Maar dan wel langer dan een uur of anderhalf. Daar bouw je aërobe capaciteit mee op die je interval trainingen enorm zullen helpen.

Volg je een triathlon schema?
Deze volg ik voor de sprint en doe alleen de brick workouts hiervan.

sprint is maar 500/750 zwem 20km fiets 5km hardlopen he. 😆
Screenshot_20210818-125516_Drive.jpg

Screenshot_20210818-125521_Drive.jpg

• Wow
Waarderingen: Bubs
Deze volg ik voor de sprint en doe alleen de brick workouts hiervan.

sprint is maar 500/750 zwem 20km fiets 5km hardlopen he. 😆
Screenshot_20210818-125516_Drive.jpg

Screenshot_20210818-125521_Drive.jpg
Ja, maar in totaal wel een uur onderweg als je snel bent. Hoe lang denk jij er over te doen? Iets van 1:20? Dan zou je toch wel moeten denken aan een wekelijkse duurtraining van 2:00 ofzo? Op rustig tempo? Fietsen leent zich daar goed voor, voor je aërobe basis.

• #1.399
Ja, maar in totaal wel een uur onderweg als je snel bent. Hoe lang denk jij er over te doen? Iets van 1:20? Dan zou je toch wel moeten denken aan een wekelijkse duurtraining van 2:00 ofzo? Op rustig tempo? Fietsen leent zich daar goed voor, voor je aërobe basis.
Komt goed Pa 👊💪

• #1.400
Zwemgegevens kloppen weer niet. 50meter geeft hij als 75 aan. 100 meter 50 seconden lmao nooit een keer.

Bad is 25 meter en zo is mijn horloge ook ingesteld. Iemand enig idee hoe dit kan.

Net wel een ooo moet dit zo momentje in de water. Het mag nog geen naam hebben maar af en toe zitten er een paar goeie slagen tussen. 😆

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven