Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Wtf lul jij nu weer joh mafkees. Ik ga het geeneens uitleggen ook idiootMag je een snorkel gebruiken tijdens een wedstrijd? Zo niet, dan zou ik hem niet aanschaffen.
Jij wil met een snorkel je zwemtechniek verbeteren, wat het je daaraan als je die niet mag gebruiken tijdens een wedstrijd.Wtf lul jij nu weer joh mafkees. Ik ga het geeneens uitleggen ook idioot
Heb je het nou tegen jezelf?
Tnxs man. Heel veel sneller ga ik ook niet worden maar er is altijd ruimte voor verbetering.Wat een tijden man! Jaloers, kan ik alleen maar van dromen.

30 kmh nog geen eens op de fiets , netjes bro ^6Ik wou even rustig fietsen pr 😁
20 onder de 40min en boven de 30 gemiddelde 💪![]()
![]()
![]()
Drie slagen en dan ademen, dan adem je om en om. En ga je ook niet te hard.Het ademen is juist deel van die techniek, het enige wat mij wel aardig lukte, aan twee kanten zelfs. De meeste mensen ademen heel dominant aan één kant, maar in de chaos van een massastart kan het makkelijk zijn ook aan de andere kant te kunnen ademen.
Je kan ook een beetje als een waterpoloër beginnen.
Banentrekken in de ochtend is vaak goedbezocht.
Je had toch niet je onderbroek eronder aangehouden?
Ga ik ook doen ik wacht wel ff.Het ademen is juist deel van die techniek, het enige wat mij wel aardig lukte, aan twee kanten zelfs. De meeste mensen ademen heel dominant aan één kant, maar in de chaos van een massastart kan het makkelijk zijn ook aan de andere kant te kunnen ademen.
Je kan ook een beetje als een waterpoloër beginnen.
Banentrekken in de ochtend is vaak goedbezocht.
Je had toch niet je onderbroek eronder aangehouden?
True, in een ver verleden aan wedstrijdzwemmen gedaan (als tiener, dus echt lang geleden 😉). Ik leerde om om de drie slagen te ademen, daardoor ademde ik zowel links als rechts uit. Er zitten echt voordelen aan om zowel links als rechts goed te kunnen uitademen.Het ademen is juist deel van die techniek, het enige wat mij wel aardig lukte, aan twee kanten zelfs. De meeste mensen ademen heel dominant aan één kant, maar in de chaos van een massastart kan het makkelijk zijn ook aan de andere kant te kunnen ademen.
Langere duurtraining komt hierna wel ben ik voor die sprint nog niet echt nodig aangezien het maar een kleine afstand is. Daarna moet dat wel inderdaad 👍P. S. Vergeet je niet rustige en langere duur trainingen te doen? Intervals en threshold is leuk, maar als je dat tot november blijft doen ben je tegen die tijd opgebrand.
Maar ik kan nog helemaal geen borstcrawl 😬. En met die snorkel kan ik dat mooi leren slag te pakken te krijgen. Ik kan nu langer mijn adem inhouden dan dat ik de borstcrawl kan 🤣🤣Drie slagen en dan ademen, dan adem je om en om. En ga je ook niet te hard.
En vooral je armen gebruiken, niet je benen en je bij je slag heel lang maken. Klein beetje laten uitdrijven naar voren en beetje omlaag.
Maargoed, lastig en ik ben zelf nog steeds niet echt goed in zwemmen.
𝕛𝕖 kunt met een snorkel wel je duurvermogen verbeteren, maar uiteindelijk zul je de techniek juist met ademen moeten leren. Is onderdeel er van, want dan moet je je nek draaien en niet te ver snelheid verliezen enz. Ik zwem zelf ook best vaak met snorkel en zwemvliezen. Goed voor je conditie, maar je techniek wordt er precies nul beter van. Als ik jou was zou ik me volledig focussen op techniek. Als je 44m over een 10k doet ben je fit genoeg en is specifieke zwem training genoeg.
Ook voor die sprint helpt dat je enorm. Als je al je trainingen hoog intensief doet dan brand je op voor je wedstrijd of raak je geblesseerd.Langere duurtraining komt hierna wel ben ik voor die sprint nog niet echt nodig aangezien het maar een kleine afstand is. Daarna moet dat wel inderdaad 👍
Het is fucking moeilijk. Ik zwem alMaar ik kan nog helemaal geen borstcrawl 😬. En met die snorkel kan ik dat mooi leren slag te pakken te krijgen. Ik kan nu langer mijn adem inhouden dan dat ik de borstcrawl kan 🤣🤣
Deze volg ik voor de sprint en doe alleen de brick workouts hiervan.Ook voor die sprint helpt dat je enorm. Als je al je trainingen hoog intensief doet dan brand je op voor je wedstrijd of raak je geblesseerd.
gewoon 80% van de tijd rustig rennen, fietsen of zwemmen, met focus op techniek en laag in hartslag. Maar dan wel langer dan een uur of anderhalf. Daar bouw je aërobe capaciteit mee op die je interval trainingen enorm zullen helpen.
Volg je een triathlon schema?
Ja, maar in totaal wel een uur onderweg als je snel bent. Hoe lang denk jij er over te doen? Iets van 1:20? Dan zou je toch wel moeten denken aan een wekelijkse duurtraining van 2:00 ofzo? Op rustig tempo? Fietsen leent zich daar goed voor, voor je aërobe basis.Deze volg ik voor de sprint en doe alleen de brick workouts hiervan.
sprint is maar 500/750 zwem 20km fiets 5km hardlopen he. 😆
![]()
![]()
Komt goed Pa 👊💪Ja, maar in totaal wel een uur onderweg als je snel bent. Hoe lang denk jij er over te doen? Iets van 1:20? Dan zou je toch wel moeten denken aan een wekelijkse duurtraining van 2:00 ofzo? Op rustig tempo? Fietsen leent zich daar goed voor, voor je aërobe basis.