MuscleMeat

RaceRookies road to succes :)

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
  • #2.101
Onder de douche? Jij ouwe boef :)

Geef je bij de fitbit wel al die variabelen in? Heb trouwens al vaker gehoord dat fitbit er bij sommige activiteiten volkomen naast zit :(
:devilnana:

De fitbit is voor wandelen en hardlopen perfect. Voor KT en fietsen ruk. Hij is goed geconfigureerd maar het werkt gewoon niet altijd (lees: nooit) goed.

De fitbit is voor wandelen en hardlopen perfect. Voor KT en fietsen ruk. Hij is goed geconfigureerd maar het werkt gewoon niet altijd (lees: nooit) goed.
Heb je wel ingesteld dat de pols waar je de Fitbit draagt je dominate/niet-dominante pols is? Dat wil ook wel eens helpen.
[Link niet meer beschikbaar]

Heb even de link van @FREAKJAM bekeken, je zou iig persoonlijke heartrates moeten instellen (als jouw type dat ondersteunt). Want bij jouw conditie is ongetwijfeld de max (220-leeftijd) en min heel anders dan default, en je zou hem eens iets hoger om je arm kunnen schuiven als hij hartslagen mist door de hoek van je polsgewricht.

Al tijdje aan het meelezen:coffeepc: maar die fitbit is echt totaal fout qua meten. Heb je ook een fitbit charge hr? Ik wou aan de hand van dat ding gaan cutten maar achteraf bleek hij minimaal 1000kcal teveel te bereken met alle gevolgen van dien. Gebruik hem nog wel maar voornamelijk als stappenteller en hartslagmeter (die lijkt redelijk ok)

• #2.106
Heb je wel ingesteld dat de pols waar je de Fitbit draagt je dominate/niet-dominante pols is? Dat wil ook wel eens helpen.
[Link niet meer beschikbaar]
Zekers, heb ik goed ingesteld.
Heb even de link van @FREAKJAM bekeken, je zou iig persoonlijke heartrates moeten instellen (als jouw type dat ondersteunt). Want bij jouw conditie is ongetwijfeld de max (220-leeftijd) en min heel anders dan default, en je zou hem eens iets hoger om je arm kunnen schuiven als hij hartslagen mist door de hoek van je polsgewricht.
dat zou natuurlijk goed kunnen, maar dan zou hij juist hoger moeten aangeven toch?
Al tijdje aan het meelezen:coffeepc: maar die fitbit is echt totaal fout qua meten. Heb je ook een fitbit charge hr? Ik wou aan de hand van dat ding gaan cutten maar achteraf bleek hij minimaal 1000kcal teveel te bereken met alle gevolgen van dien. Gebruik hem nog wel maar voornamelijk als stappenteller en hartslagmeter (die lijkt redelijk ok)
ik heb de surge, die heeft een GPS, handig voor fietsen en hardlopen.

Ik heb een Garmin met ook een activiteit meter. Verder echt een topding maar die activiteit meting is gewoon bij bijna alle toestellen ruk
Bij mij bijvoorbeeld neemt doe fietsen niet mee als activiteit (tenzij ik GPS aanzet en Fietsen' aanzet maar zoiets doe je allen als je gaat wielrennen omdat je dan jevroute kan zien etc.)

Wat ik wel doe is die activiteit tracker te gebruiken om dagen onderling te vergelijken hoe actief ik ben geweest.
Als je dan normaal 8000 stappen zet en die dag maar 5000 weet je dat je iets meer moet doen etc. (er dus wel rekening mee houdend dat die niet alles meet)

Volgens mij zou het alleen echt nauwkeurig zijn als je de hele dag rondloopt met een hartslag band die aanstaat.

Zekers, heb ik goed ingesteld.

dat zou natuurlijk goed kunnen, maar dan zou hij juist hoger moeten aangeven toch?
Dat kan ik moeilijk voorspellen. Maar iig zou je in 30 min hardlopen bij dezelfde gem hartslag evenveel calorieen moeten verbranden als 30 min fietsen met dezelfde hartslag.

Ik heb zelf een Suunto hartslagmeter met een borstband. Dat zit vrij vervelend vind ik altijd, maar heb wel het idee dat hij alle activiteiten redelijk nauwkeurig meet. Alleen als de huid koud en/of droog is gaat het mis, je moet hem even 'inzweten' :D

• #2.109
Ik heb een Garmin met ook een activiteit meter. Verder echt een topding maar die activiteit meting is gewoon bij bijna alle toestellen ruk
Bij mij bijvoorbeeld neemt doe fietsen niet mee als activiteit (tenzij ik GPS aanzet en Fietsen' aanzet maar zoiets doe je allen als je gaat wielrennen omdat je dan jevroute kan zien etc.)

Wat ik wel doe is die activiteit tracker te gebruiken om dagen onderling te vergelijken hoe actief ik ben geweest.
Als je dan normaal 8000 stappen zet en die dag maar 5000 weet je dat je iets meer moet doen etc. (er dus wel rekening mee houdend dat die niet alles meet)

Volgens mij zou het alleen echt nauwkeurig zijn als je de hele dag rondloopt met een hartslag band die aanstaat.
Gelukkig heb ik ook nog mijn eigen sheet met berekeningen. Ik gebruik de fitbit eigenlijk alleen maar als graadmeter.
Dat kan ik moeilijk voorspellen. Maar iig zou je in 30 min hardlopen bij dezelfde gem hartslag evenveel calorieen moeten verbranden als 30 min fietsen met dezelfde hartslag.

Ik heb zelf een Suunto hartslagmeter met een borstband. Dat zit vrij vervelend vind ik altijd, maar heb wel het idee dat hij alle activiteiten redelijk nauwkeurig meet. Alleen als de huid koud en/of droog is gaat het mis, je moet hem even 'inzweten' :D
borstband vind ik vervelend. Het lukt zo ook wel aan mijn huidige cutregime te zien.

Gelukkig heb ik ook nog mijn eigen sheet met berekeningen. Ik gebruik de fitbit eigenlijk alleen maar als graadmeter.

borstband vind ik vervelend. Het lukt zo ook wel aan mijn huidige cutregime te zien.
Tuurlijk lukt het prima zonder, maar ik ben ook een nerd en wil de cijfertjes wel hebben. Maar dan moeten ze wel in de goede orde van grootte zijn :)

• #2.111
Half uurtje core training zit er op. Nu nog even een stukje hardlopen met de vrouw op een tempo van rond de 10km/uur. Prettige pinksteren allemaal.

• #2.114
Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: Inb4
Who cares of je nu 500 of 1000kcals verbrand. Je moet het toch afzetten tegen dat wat de spiegel zegt of de weegschaal al dan niet in combinatie met vet meeting.
Blijf je achter dan moet je meer doen en blijf je on-track dan zit je goed.
Allemaal leuk die sommetjes maar de spiegel en weegschaal zijn toch wel bepalend. Tenminste zo kijk ik er maar naar.

Half uurtje core training zit er op. Nu nog even een stukje hardlopen met de vrouw op een tempo van rond de 10km/uur. Prettige pinksteren allemaal.
Ja hetzelfde! Ik ga straks nog even een stukje fietsen. Ben wel weer uit het dalletje gekomen inmiddels.

• #2.118
Laatst bewerkt:
  • #2.119
Extra cardio, een uurtje badminton met de kids. :) Nu zijn ze moe maar papa nog niet. :cool:

• #2.120
Training 02-05-2017 borst biceps triceps

Squats
10x30kg
8x55kg
6x65kg
4x75kg.... :mad:
reps 28

BP
15x30kg
10x50kg
8x72,5kg
8x70kg
7x70kg
dropset 11x50kg
reps 59

Chin Up - strict met slow excentrics (staggered set triceps dips)
13x72kg
10x72kg
8x72kg
reps 31

Triceps Dips (staggered set chins)
18x72kg
14x72kg
12x72kg
dropset (bench dips) 12x40kg
reps 56

Barbell Curl (staggered set Skulls)
8x36kg
8x36kg
8x36kg
12x28kg
reps 36

DB Skull Crushers (staggered set Curls)
15x12,5kg
15x12,5kg
15x12,5kg
reps 45

Genoeg zo. BP viel een beetje tegen vandaag. Ach ja...

Cardio 03-06-2017

6km hardlopen ~12km p/uur

Training 04-06-2017

Legraises
15xBW
15xBW
15xBW

Planking
3 min.

Crunches
100x

Chins
12x

Pushups
40x

Dips 10x (net na de pushups, dus geen triceps power meer over... :o

Lekkere korte training om even goed warm te worden... :D

Training 05-06-2017 schouders rug

Squat (low bar experiment)
10x30kg
8x55kg
6x65kg
5x75kg Ging goed (low bar squat gaat dus beter voor mijn evenwicht.
reps 29

OHP
15x20kg
12x37,5kg
12x37,5kg :)
8x37,5kg hmmm,rust te kort.
dropset 6x30kg
reps 53 voel ze goed... :)

Chin up strict slow excentrics (staggered set laterals)
12x72kg
10x72kg
8x72kg
reps 30

Side Lateral Raises (staggered set chins)
15x7,5kg
15x7,5kg
15x7,5kg
dropset 10x5kg was moordend, superstrakke vorm en geen enkele scheatrep op alle sets. :)
reps 55

BOR (staggered set Reverse Flyes)
12x50kg
12x50kg
12x50kg
reps 36

Reverse Flyes (staggered set BOR)
12x10kg
12x10kg
12x10kg
dropset 10x5kg
reps 45

Einde training 50minuten rond! :)

Cardio 06-06-2017

18km fasted fietsen (woon/werk) en 5km wandelen. Vanmiddag (hopelijk droog!!) terug op de fiets 18km.

Gewicht vanmorgen 70,2kg
Ik ben vanaf vrijdag weer terug op onderhoud, ik wil eigenlijk niet lichter worden dan rond de 70kg dus nu weer 2800kcal per dag. Kijken wat er gebeurd.
Rookie out.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven