MuscleMeat

RaceRookies road to succes :)

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
jaa de heupen naar voren drukken is ook belangrik, maar als je een squat doet en je drukt meer met je benen dan je rug dan val je voren. ik weetniet goed hoe ik dit uit moet leggen, je moet echt denken alsof je de bar omhoog drukt met je traps/rugs, hierdoor komt deze helemaal strak te staan en als je dan tergelijkertijd de kracht in de benen erbij toevoegd kan de rug bijna niet buigen omdat hier zoveel spanning op staat.
Zal het eens proberen te visualiseren als ik de bar in mijn nek heb.

een filmpje posten kan idd ook heel erg helpen, dan kunnen we zien waar de fout zit. stretches kunnen ook wel eens helpen

Goed dat je in ieder geval bezig bent met het uitproberen van een stance. Ik struggle ook al heel erg lang met mijn squat. Ook vele stances geprobeerd, maar een smalle stance lijkt bij mij het beste te werken. Ik ben er na een jaar achter gekomen dat ik mijn onderrug te veel arch en mijn kont naar achter knik (donald duck houding wordt het blijkbaar genoemd). Ik probeer nu weer de juiste houding te vinden en moet ook weer opnieuw beginnen.

Filmpjes van alan thrall zijn ook altijd heel erg handig trouwens. (Youtube).

Filmpjes van alan thrall zijn ook altijd heel erg handig trouwens. (Youtube)
Die heb ik ook veel gekeken, het blijft alleen moeilijk om het in je hoofd te houden en uit te voeren onder load en zonder spotter die je in de gaten houd.

Waar ik ook wel eens een keer benieuwd naar ben is hoeveel gewicht ik eigenlijk trek met de face pull. Die voer ik uit als op de foto's hier onder. Ik weeg zelf 72,8kg op dit moment. Hoeveel gewicht trek ik dan echt? @Skatermarvin

[Afbeelding niet meer beschikbaar] [Afbeelding niet meer beschikbaar]

Je trekt alleen je bovenlichaam op, dus je zou eens een weegschaal onder je voeten moeten leggen en iemand laten aflezen wat daarvoor afgetrokken moet worden. En dan trek je onder een hoek, dus de vertikale component die overblijft is iets met een cosinus van die hoek maal het gewicht van bovenlichaam denk ik.....

Je trekt alleen je bovenlichaam op, dus je zou eens een weegschaal onder je voeten moeten leggen en iemand laten aflezen wat daarvoor afgetrokken moet worden. En dan trek je onder een hoek, dus de vertikale component die overblijft is iets met een cosinus van die hoek maal het gewicht van bovenlichaam denk ik.....
Cosinus van die hoek (gok een 20 - 25 graden is nog steeds bijna 1 (0,94 - 0,9), bovenlichaam gok ik op ongeveer de helft van mijn gewicht? Dus 0,9x 36kg = 32,4kg

even terugkomend op de squat, ik raad echt aan om de boxsquat te doen een tijdje. het is een soort beweging waarbij je gaat zitten. de box staat achter je en op hoogte die je wilt voor een squat, dus benen paralel. je gaat zitten en staat weer op. bij de boxsquat is de focus meer op hamstring dan op quads. voornamelijkste voordeel van de boxsquat is dat je heel goed leert je rug op spanning te houden en daardoor dus een rechte lijn behoud van de bar

even terugkomend op de squat, ik raad echt aan om de boxsquat te doen een tijdje. het is een soort beweging waarbij je gaat zitten. de box staat achter je en op hoogte die je wilt voor een squat, dus benen paralel. je gaat zitten en staat weer op. bij de boxsquat is de focus meer op hamstring dan op quads. voornamelijkste voordeel van de boxsquat is dat je heel goed leert je rug op spanning te houden en daardoor dus een rechte lijn behoud van de bar
Ik ga de box squat vanmiddag gelijk proberen.

Waar ik ook wel eens een keer benieuwd naar ben is hoeveel gewicht ik eigenlijk trek met de face pull. Die voer ik uit als op de foto's hier onder. Ik weeg zelf 72,8kg op dit moment. Hoeveel gewicht trek ik dan echt? @Skatermarvin

[Afbeelding niet meer beschikbaar] [Afbeelding niet meer beschikbaar]
Hmm, goede vraag! Echt een direct antwoord kan ik niet geven. Zelf doe ik ze met cable, maar kan me voorstellen dat dit een stuk zwaarder is.

Kan me opzich wel vinden in de redenering van Neet...

Box squats zijn trouwens inderdaad nice om te doen!:D

Hmm, goede vraag! Echt een direct antwoord kan ik niet geven. Zelf doe ik ze met cable, maar kan me voorstellen dat dit een stuk zwaarder is.

Kan me opzich wel vinden in de redenering van Neet...

Box squats zijn trouwens inderdaad nice om te doen!:D
Dit is wel redelijk zwaar, maar het geeft wel resultaat. :) Box squats ga ik straks proberen met wat minder gewicht na de gewone squats.

Dit is wel redelijk zwaar, maar het geeft wel resultaat. :) B
Dat geloof ik..hoeveel reps lukken daarmee?

Speedbox squats zijn ook lekker! Heeft bij mij toentertijd aardig mijn liftoff versterkt. Deed toen 8x3reps of 10x2 reps...korte pauze op de box en dan explosief omhoog!

Dat geloof ik..hoeveel reps lukken daarmee?

Speedbox squats zijn ook lekker! Heeft bij mij toentertijd aardig mijn liftoff versterkt. Deed toen 8x3reps of 10x2 reps...korte pauze op de box en dan explosief omhoog!
Inverted Face Pull
12x
10x
10x

Maximum TUT en MMC! ;) :flexgrin:

Box squats eerst gedaan, ging prima met 50kg. Licht zelfs. Kom er achter dat ik waarschijnlijk ook te laag squat.
Daarna de gewone squats gedaan en geprobeerd alle tips mee te nemen. De 2 die het meest helpen zijn de hoogte (bovenbenen dus horizontaal i.p.v. nog dieper gaan) en de ellebogen naar voren draaien onder de stang bij het omhooggaan. 70kg ging wel redelijk op deze manier.
Zal straks even de hele training neertypen. Bedankt voor de tips maar weer allemaal. :)

Te laag squaten is inderdaad niet altijd even goed. Daar zag ik laatst nog een goed filmpje over (toevallig ook van Alan Thrall). Misschien moet ik ook maar eens aan de box squats :)

Training 6-3-2017 borst biceps triceps

Boxsquats
Warmup 10x30kg 10x40kg
2x5x50kg
1x70kg

Squats stronglifts 5x5
5x5x70kg (gaat beter nu)

BP
10x30kg 10x50kg
3x12x65kg (net gehaald) :p

Barbell Curls - supersets - Skull Crushers
Warmup 10x28kg - 10x28kg
12x33,5kg - 12x33,5kg
12x33,5kg - 12x33,5kg
12x33,5kg - 12x33,5kg pittig voor de triceps, nog even de CGBP erachteraan gedaan aantal reps

Chinup - superset - Triceps Dips
12x - 14x (smooth)
11x - 13x
10x - 11x (niet meer zo smooth):rolleyes:

Opa is er weer klaar mee, nu snel wat spaghetti in de giegel gooien. :eating:

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven