XXL Nutrition

RaceRookies road to succes :)

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.
Lekkere chin-ups. Hoe heb je dat zo opgebouwd, eerst lichaamsgewicht?

En leuk om een mede-Tukker hier te zien!
 
Lekkere chin-ups! Hoe heb je dat zo opgebouwd, eerst lichaamsgewicht?

En leuk om een mede-Tukker hier te zien!
Begonnen met lat pulls en chin ups met bands. Daarna bodyweight en nu weighted. Ik doe 3x per week chin ups, wide en small grip.
 
Begonnen met lat pulls en chin ups met bands. Daarna bodyweight en nu weighted. Ik doe 3x per week chin ups, wide en small grip.
Interessant, want ik wil dat graag ook verbeteren (het liefst weighted pulls/chins doen wekelijks).

Ik doe momenteel altijd 1 a 2 keer per week chin-ups (3x5) als assistance oefening, maar betwijfel of dat genoeg volume is om sterker op te worden. Ik zal jouw suggesties eens proberen, meerdere variaties. Bands gebruik ik al. Wat zijn je rep ranges zo'n beetje?
 
Weighted rep range op de eerste set is meestal rond de 9 keer. Bodyweight reprange varieert tussen de 12 en 15 keer (langzame reps).
 
Training 21-03-2018 borst, biceps, triceps, div.

BP
10x50kg
10x60kg
6x80kg
8x75kg
8x72,5kg
7x70kg pfff... leeg

Chin Up Weighted
9xBW+10kg
8xBW+10kg
dropset no rest 9xBW

Skull Over
12x40kg PR!
8x40kg ... :o
dropset no rest 10x28kg

Concentration Curl (alternate, no rest!)
10x20kg
9x20kg
7x20kg

Triceps Dips Weighted
14xBW+10kg
12xBW+10kg
dropset no rest 14xBW

Deadlift
10x80kg
6x100kg
5x100kg

Squat
10x60kg
5x75kg
5x85kg

Tijd: 46 min. Ik ga nu steeds voor rond de drie kwartier per training, soms betekent dat minder rust en soms betekent dat een dropset i.p.v. een gewone extra werkset. Voor mijn gevoel reageer ik hier prima op. :)
 
Laatst bewerkt:
Training 22-03-2018 borst, biceps, triceps, div.

BP
10x50kg
10x60kg
6x80kg
8x75kg
8x72,5kg
7x70kg pfff... leeg

Chin Up Weighted
9xBW+10kg
8xBW+10kg
dropset no rest 9xBW

Skull Over
12x40kg PR!
8x40kg ... :o
dropset no rest 10x28kg

Concentration Curl (alternate, no rest!)
10x20kg
9x20kg
7x20kg

Triceps Dips Weighted
14xBW+10kg
12xBW+10kg
dropset no rest 14xBW

Deadlift
10x80kg
6x100kg
5x100kg

Squat
10x60kg
5x75kg
5x85kg

Tijd: 46 min. Ik ga nu steeds voor rond de drie kwartier per training, soms betekend dat minder rust en soms betekent dat een dropset i.p.v. een gewone extra werkset. Voor mijn gevoel reageer ik hier prima op. :)

Mooie training en lekker tempo ja, ik zou je squat wel voor je deadlift doen

20kg concentration curl??? Ik neem aan dat dit niet met een dumbell is anders pas jij geen enkel shirt meer qua mouwen.
 
Mooie training en lekker tempo ja
Tempo is de bedoeling. Thanks.
ik zou je squat wel voor je deadlift doen
Volgende keer, bedankt voor de tip. Doe normaal nooit de squat en deadlift op dezelfde dag, ben ook een heel slechte squatter.
20kg concentration curl???
Ja, is dat vreemd?
Ik neem aan dat dit niet met een dumbell is anders pas jij geen enkel shirt meer qua mouwen.
Met dumbbell idd, ik heb inderdaad een probleem met mouwen van t-shirts, ze zitten altijd strak. Mijn armen zijn mijn sterkste punt, zowel biceps als triceps.
 
Cardio 22-03-2018
37km fietsen woon/werk

Smerig weer, ben kleddernat van het zweten in de regenkleding. I HATE THIS! :mad:
 
Lekkere en zeer efficiënte oefening die Skull Overs....congrats!! ;)
 
Tempo is de bedoeling. Thanks.

Volgende keer, bedankt voor de tip. Doe normaal nooit de squat en deadlift op dezelfde dag, ben ook een heel slechte squatter.

Ja, is dat vreemd?

Met dumbbell idd, ik heb inderdaad een probleem met mouwen van t-shirts, ze zitten altijd strak. Mijn armen zijn mijn sterkste punt, zowel biceps als triceps.

20kg met een hand? Dan doe je dumbel curls dus met zo'n 26kg?


Ben wel benieuwd hoe jij die concentration curls uitvoerd nu want dat is een beetje het gewicht wat olympia atleten gebruiken.

Over het sq en dl, kijk maar naar powerlifters die squatten altijd eerst, ik zelf vind dat ook chiller
 
20kg met een hand?
Ja...
Dan doe je dumbel curls dus met zo'n 26kg?
Zwaarste tot nu toe 22kg voor 6 mooie reps. Barbell Curl 42kg voor 12 strakke reps
Ben wel benieuwd hoe jij die concentration curls uitvoerd nu want dat is een beetje het gewicht wat olympia atleten gebruiken.
Is dat zo? I don't know. De eerste 7 reps van de 10 zijn strak daarna begint mijn schouder iets naar voren te komen (geen al te mooie reps meer dus die laatste drie, cheatreps for the win! :D)
 
Ja...

Zwaarste tot nu toe 22kg voor 6 mooie reps. Barbell Curl 42kg voor 12 strakke reps

Is dat zo? I don't know. De eerste 7 reps van de 10 zijn strak daarna begint mijn schouder iets naar voren te komen (geen al te mooie reps meer dus die laatste drie, cheatreps for the win! :D)

ik zou ze toch echt een stuk lichter pakken en hogere reps gaan doen, groeit de bicep veel harder op. Alsnog eigen voorkeur natuurlijk ik heb zelf wel eens van die arnold curls met 18kg gedaan maar schoot bij mij weinig op.

Wel een sterke curl !
 
ik zou ze toch echt een stuk lichter pakken en hogere reps gaan doen, groeit de bicep veel harder op. Alsnog eigen voorkeur natuurlijk ik heb zelf wel eens van die arnold curls met 18kg gedaan maar schoot bij mij weinig op.

Wel een sterke curl !
Hogere reps heb ik ook al gedaan. Nu even de Concentration Curls in het programma gegooid voor de afwisseling.
De biceps zijn het probleem niet, die zijn dik genoeg. :) Groeien doen ze dus wel. Misschien is dat ook persoonlijk. Ze krijgen tijdens de weighted chin ups er natuurlijk ook al flink van langs.
 
Hogere reps heb ik ook al gedaan. Nu even de Concentration Curls in het programma gegooid voor de afwisseling.
De biceps zijn het probleem niet, die zijn dik genoeg. :) Groeien doen ze dus wel. Misschien is dat ook persoonlijk. Ze krijgen tijdens de weighted chin ups er natuurlijk ook al flink van langs.

Ja daar heb je een punt, ik heb precies hetzelfde met triceps
 
Flink doorgewerkt in 45 min, en idd dikke biceps curls :haar:
 
ik zou ze toch echt een stuk lichter pakken en hogere reps gaan doen, groeit de bicep veel harder op. Alsnog eigen voorkeur natuurlijk ik heb zelf wel eens van die arnold curls met 18kg gedaan maar schoot bij mij weinig op.

Wel een sterke curl !
Welke reprange zou jij adviseren?

En heb je toevallig ook bronnen welk dit onderschrijven?
 
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven