toenlytje
Advanced Bodybuilder
- Waardering
- 718
- Lengte
- 1m89
- Massa
- 40kg
Welke reprange zou jij adviseren?
En heb je toevallig ook bronnen welk dit onderschrijven?
ik zelf doe voor biceps ;
of high reps en dan moet je echt denken aan barbel curls 4 sets van 20 reps ofso
of tut dus iets van 8 reps met 5 sec excentrisch
Dan is er nog het puntje waarom cheat curls effectief zijn, blijft mijn kijk erop maar ik denk dat deze effectief zijn vanwege de excentrische fase die hierdoor zo zwaar mogelijk word uitgevoerd, hierbij probeer je ook een soort tut principe aan te houden met een langzame excentrische
ik heb zo even geen bron die ik je kan linken heb er wel eens wat over gelezen. als ik het me goed herriner is het de tricep die goed reageert op zware ladingen, daarom zijn cg bench en dips bijvoorbeeld goede massa bouwers voor tricep. Biceps kan je sowieso niet heel zwaar doen en het is ook een kleinere spier, kleine spieren reageren 9/10x beter op hogere herhalingen en meer volume. Het is ook zo dat de bicep meer volume aankan als de tricep omdat je bij tricep bij hoog volume last krijgt van ellebogen. Daarnaast ben ik van mening dat je de armen bij de compounds denk voor biceps aan pullups, rows etc al met zwaar gewicht belast en het dus voor meer variatie beter is om bij curls voor high reps of tut te gaan met een harde squeeze.
Verder heb ik een maat die begeleid word door sibill peters, hij doet bijvoorbeeld ook barbel curls met 20 reps. Eigenlijk doet hij bijna geen enkele oefening onder de 12 reps.en groeit als een gek
ik zal als ik tijd heb nog even naar een bron voor je zoeken

Als ik mijn hoge hakken uitdoe dan wel...