AndroidHealthClinic

RaceRookies road to succes :)

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Opa gaat zo even een stukje wandelen (fasted) en daarna lekker VRETEN! :cool: drool: :eating:

Ik moet nog een uurtje wachten en dan kan ik ook wandelen en daarna eten........moet eerlijk zeggen dat het me steeds makkelijker afgaat dat IF (behalve in het weekend, want dan is samen ontbijten ook wel erg gezellig.......)

• Topic Starter Topic Starter
moet eerlijk zeggen dat het me steeds makkelijker afgaat dat IF (behalve in het weekend, want dan is samen ontbijten ook wel erg gezellig.......)
Wordt steeds gemakkelijker toch? :)
Daarom gaan wij zondags altijd uitgebreid brunchen. Hoef ik niet te ontbijten (doet mijn vrouw ook niet) en het blijft gezellig met de kids en lekker. :)

Wordt steeds gemakkelijker toch? :)
Daarom gaan wij zondags altijd uitgebreid brunchen. Hoef ik niet te ontbijten (doet mijn vrouw ook niet) en het blijft gezellig met de kids en lekker. :)

Lekker! Ook jaloers trouwens ;) Maar niet ontbijten klinkt wat negatief (voor een BB'er). Neem je dan niks om uit de katabolische fase te komen 's ochtends? Hypocriete vraag van iemand die jaren lang niet ontbeten heeft, maar tegenwoordig kan ik niet meer zonder mijn fruit+carb shake om half 8.

is dat niet een beetje overdreven, als we het hebben over katabolische fase omdat je enkele uurtjes niets gegeten hebt?

Lekker! Ook jaloers trouwens ;) Maar niet ontbijten klinkt wat negatief (voor een BB'er). Neem je dan niks om uit de katabolische fase te komen 's ochtends? Hypocriete vraag van iemand die jaren lang niet ontbeten heeft, maar tegenwoordig kan ik niet meer zonder mijn fruit+carb shake om half 8.
Die katabole fase stelt niets voor, je zou anders ook nooit meer mogen uitslapen... ;) Je clycoceen voorraden zijn wel redelijk uitgeput, maar door het vasten stijgt wel de groeihormoon afgifte. Zolang je nog wat vet op je botten hebt is er voldoende brandstof. ;)

Die katabole fase stelt niets voor, je zou anders ook nooit meer mogen uitslapen... ;) Je clycoceen voorraden zijn wel redelijk uitgeput, maar door het vasten stijgt wel de groeihormoon afgifte. Zolang je nog wat vet op je botten hebt is er voldoende brandstof. ;)

Eerlijk gezegd nog niet heel erg in verdiept, maar deze info is wel zeer nuttig gezien mijn doel voor deze zomer! Thnx

Weet niet of ik het al heb gezegd, maar ik volg hier nu ook!

Ik wil dit weleens gaan proberen, maar dit lijkt mij zeer lastig op werkdagen.. gelukkig heb ik veel vakantie! Die bcaa's geloof ik niet zo in, maar lijken hier juist de key te zijn.. kan jij eens een weekje omschrijven qua dagritme en voeding?

Ik wil dit weleens gaan proberen, maar dit lijkt mij zeer lastig op werkdagen.. gelukkig heb ik veel vakantie! Die bcaa's geloof ik niet zo in, maar lijken hier juist de key te zijn.. kan jij eens een weekje omschrijven qua dagritme en voeding?
Is eigenlijk helemaal niet lastig. Je moet flexibel omspringen met de maaltijden en timing.
's Morgens is zelfs heel gemakkelijk. Je hoeft niet te ontbijten. Kopje koffie and go.
Ik eet zelf vanaf 13:00/14:00 uur tot aan 21:00/22:00 uur. In die tijd prop ik over een week genomen per dag gemiddeld 3000 kcal naar binnen.
Ik vind het zelf erg gemakkelijk om me aan de hoeveelheden te houden omdat je maar 8 uur hebt om alles naar binnen te werken. Het lijkt dus alsof je mag vreten als een idioot. :)
De ochtend niet eten is maar een kleine opgave en je went er heel snel aan. Ik heb zelfs op de zondag meer power als ik fasted train dan net na een groot ontbijt.
Met IF kan ik dieper en sneller cutten dan met normale eettijden. Het is ook eigenlijk geen dieet, maar alleen maar timing van je reeds bestaande dieet.

Is eigenlijk helemaal niet lastig. Je moet flexibel omspringen met de maaltijden en timing.
's Morgens is zelfs heel gemakkelijk. Je hoeft niet te ontbijten. Kopje koffie and go.
Ik eet zelf vanaf 13:00/14:00 uur tot aan 21:00/22:00 uur. In die tijd prop ik over een week genomen per dag gemiddeld 3000 kcal naar binnen.
Ik vind het zelf erg gemakkelijk om me aan de hoeveelheden te houden omdat je maar 8 uur hebt om alles naar binnen te werken. Het lijkt dus alsof je mag vreten als een idioot. :)
De ochtend niet eten is maar een kleine opgave en je went er heel snel aan. Ik heb zelfs op de zondag meer power als ik fasted train dan net na een groot ontbijt.
Met IF kan ik dieper en sneller cutten dan met normale eettijden. Het is ook eigenlijk geen dieet, maar alleen maar timing van je reeds bestaande dieet.
Duidelijk verhaal! Thnx! En hoe kom jij aan je eiwitten in de ochtend of moet ik die ook laten tot 1400 uur? Of enkel bcaa's?

Helemaal niks 's morgens. Nada! Ook geen eiwit. Alleen wat bcaa's als je fasted gaat trainen.

Okidoki! Pff spannend, gaat echt totaal tegen mijn principes in en ik vraag me af hoe ik erop reageer qua mood.. heb nogal een pittige job qua geestelijke gesteldheid en ben vrij snel geagiteerd als ik honger heb. Ik ga het vanaf morgen toch meteen proberen! Hoe lang kan je deze periode het beste volhouden of doe jij het year on?

Okidoki! Pff spannend, gaat echt totaal tegen mijn principes in en ik vraag me af hoe ik erop reageer qua mood.. heb nogal een pittige job qua geestelijke gesteldheid en ben vrij snel geagiteerd als ik honger heb. Ik ga het vanaf morgen toch meteen proberen! Hoe lang kan je deze periode het beste volhouden of doe jij het year on?
Een jaar geleden begonnen en sinsdien niet meer ontbeten. Ga waarschijnlijk ook nooit meer terug. Ik ben droger en gespierder geworden en in fasted state heb ik super focus.

Ja, ga je niet meer terug naar ontbijten? Die stap wil ik nog niet zetten.

Ja, ga je niet meer terug naar ontbijten? Die stap wil ik nog niet zetten.
Nope. Mijn timing is soms wel wat losser hoor. Soms eten rond 12:00 uur of nog iets eerder als het zo uitkomt. Soms ook wel eens 15:00 uur. Met dezelfde aantal kcal ben ik met IF al snel een kilo of 4 lichter en het zijn geen spieren die verdwijnen. Kijk nog maar eens op pagina 1 van mijn log waar ik begon met IF terwijl de kcal gelijk bleven. Wereld van verschil.

Zelfde aantal kcal aantal maanden zonder IF en 2 maanden met IF:

Zonder IF
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Met IF
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Spierverlies door de zogenaamde catabole fase? Ik niet. Ik zie juist spierwinst.

Die katabole fase moet je je pas druk over maken wanneer je een kilo of 10 onnatuurlijke spoiermassa erop hebt geplakt denk..:o

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven